۱۳ فعالیت متفاوت و جذاب در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۱۳ فعالیت متفاوت و جذاب در آنتالیا

تور آنتالیا یکی از محبوب‌ترین تورهای ترکیه و مقصد بزرگ و اصلی ساحلی این کشور است که سالانه پذیرای مهمانی از سراسر دنیا مخصوصا منطقه اروپای شرقی، آسیای غربی و روسیه می‌شود. البته این که تصور کنید در سفر به آنتالیا قرار است فقط روی ساحل دراز بکشید و تمام وقت‌تان را به ساحل و اطراف آن اختصاص دهید کاملا در اشتباهید. آنتالیا مکانی بسیار متنوع با صدها کار برای انجام، کاوش و لذت بردن است. در این منطقه زیبا شما می‌توانید در پارک‌ها تفریح کنید، به ساحل بروید و امکانات هیجانی آن‌ها امتحان کنید و در بهترین جاذبه‌های آن غرق شوید.

 

The Land of Legends Theme Park

در نزدیکی بلک، کمی دورتر از ساحل یک مرکز سرگرمی بزرگ به نام سرزمین افسانه‌ها (The Land of Legends) وجود دارد. پس از ورود به استراحتگاه (ریزورت)، وارد دنیای افسانه‌ها می شوید که این مفهوم را می‌توانید در کل مرکز ببینید. به همین دلیل است که لند آف انجدز را دیزنی لند ترکیه می‌نامند. این پارک آبی بزرگ در مجموع با ۵۵ سرسره آبی و یک جاذبه پارک ماجراجویی با تمام سواری‌های قابل تصور، از جمله گاندولا در کانال، پاپ کورن، دونات پرنده و شخصیت‌های افسانه‌ای است که به هر کجا نگاه کنید آن‌ها را خواهید دید. در واقع این پارک موضوعی بهشتی واقعی برای کودکان بوده و با مرکز خریدی با بیش از مغازه جایی برای گردش تمام اعضای خانواده محسوب می‌گردد. این فعالیت‌ها سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند و از زمان افتتاح، فعالیت شماره ۱ گردشگران در اینجا بوده است.

تله کابین (Olympos Teleferik)

هر ۱۰ دقیقه کابین قرمز تله کابین از ساحل کمر به کوه تاهتالی که بیشتر به المپوس معروف است می‌رود. تله کابین Olympos Teleferik با طول ۴۳۵۰ متر یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های جهان است. این سواری تا کوه ۲۳۶۵ متری حدود ۱۰ دقیقه طول ‌شد، و چشم انداز خیره کننده اطراف زمان را از یاد شما می‌برد به طوری که حس می‌کنید خیلی زود مسیر را طی کرده‌اید شما از اینجا حتی بقایای باستانی Phaselis را هم می‌توانید ببینید. به علاوه اگر هوا خوب باشد از آن بالا می‌توانید آلانیا را ببینید. علاوه بر منظره فوق العاده، فعالیت‌های ورزشی مختلفی از جمله پاراگلایدر در قله ارائه می‌شود.

 

۶ بازار سنتی و خیابانی آنتالیا

رفتینگ در کانیون کوپرولو

بزرگ‌ترین مرکز رفتینگ در ترکیه در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی آنتالیا در کانیون کوپرولو، یک دره و پارک ملی به مساحت ۳۶۶ کیلومتر مربع واقع شده است. در اینجا آب وحشی و رپیدها در هر اندازه و درجه سختی را خواهید یافت. قایق سواری بر روی ۱۲ کیلومتر آب چشمه سرد یخی در زیر گرمای سوزان خورشید تجربه فوق العاده‌ای است. در تمام طول سال رفتینگ در این دره ممکن بوده و از فعالیت‌های جذاب آن محسوب می‌شود. به علاوه در اینجا تورهای سازماندهی شده وجود دارد که بیشتر اوقات تجهیزات ارائه می‌دهند و شما می‌توانید بدون دردسر تفریحی هیجانی را تجربه نمایید. به هر حال، کوپرولو کانیون به معنای "دره پل" است، بنابراین به پل‌های سنگی که نام این دره از آن‌ها گرفته شده است هم سری بزنید و عکس‌های زیبایی بیاندازید.

سافاری جیپ در کوه‌های توروس

یک گشت و گذار یک روزه به کوه های توروس یک تغییر خوشایند از تعطیلات ساحلی و حمام آفتاب به جاده‌های سنگلاخی و گلی را ارائه می‌دهد. در استان آنتالیا، این گشت و گذارها در سراسر منطقه برگزار می‌شود، هتل شما می‌تواند به شما کمک کند تا یکی از این تورهای گردشی با جیپ را پیدا کنید. با یک گروه کوچک با یک جیپ روباز به سمت کوهستان رانندگی خواهید کرد. خودرو به آرامی از میان جاده‌های باریک و غبارآلود از میان جنگل‌های کاج ، جایی که برخی از روستاها در رشته کوه پنهان شده اند حرکت کرده و مناظر به شدت رویایی و وهم‌آلودی را مقابل‌تان می‌گستراند. در این سافاری‌ها شما را به ارتفاع ۹۰۰ متری از سطح دریا می‌برند. وقتی از بستر رودخانه رد می‌شوید، بچه‌ها به خصوص از «جنگ آبی» بین جیپ‌ها لذت خواهند برد. ناهار در مزرعه ماهی سرو می‌شود و بسته به تور استراحت‌های کوتاهی نیز برای شنا وجود دارد.

ریزورت­‌های ساحلی

ریویرای (حاشیه دریا) ترکیه بیش از ۶۳۰ کیلومتر خط ساحلی را ارائه می­دهد که با وجود انتخاب­های زیاد، اغلب به سختی می­توان بین­شان انتخابی کرد. خانواده­‌ها ساحل کلئوپاترا در نزدیکی آلانیا را ترجیح می­دهند و ساحل ۱۸ کیلومتری پاتارا در نزدیکی کاس به دلیل شن­های سفیدش معروف است. ساحل لارا با نزدیکی به آبشارهای دودن که مستقیما در دریا فرو می‌روند شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در حالی که ساحل المپوس به دلیل نزدیکی به طبیعت و حیات وحش متمایز است. در اینجا می­توانید شب را در یک خانه درختی بگذرانید و لاک پشت­های دریایی را تماشا کنید. کالکان به عنوان جایی جذاب و عالی توسط صخره­‌های مرتفع احاطه شده و حال و هوای دهکده ماهیگیری را دارد.

 

هیجان در شهر بازی اکتور لوناپارک آنتالیا

پاراگلایدر از آلانیا یا المپوس

آیا شما هم مثل بسیاری از مردم همیشه آرزوی پرواز را داشتید و از بودن در ارتفاع احساس هیجان می­کنید؟ پس حتما پاراگلایدر را امتحان کنید. برای این پروازهای دونفره نیازی به دانش قبلی ندارید، زیرا کل پرواز با یک خلبان باتجربه پاراگلایدر همراه انجام می­شود. برای شما تنها یک جلسه ۱۰ دقیقه­ای توجیهی برگزار می­شود و سپس تنها کاری که باید بکنید این است که بنشینید و از پانوراما و همچنین ترشح آدرنالین خونتان لذت ببرید. در نزدیکی آلانیا، پروازهای پاراگلایدر توسط اپراتورهای مختلف سازماندهی می­شود. پروازهای اینجا معمولا در ساحل کلئوپاترا به پایان می­رسند و بعد از آنجا شما را به هتل خود برمی­گردانند. در المپوس نزدیک کمر، پروازها با چشم انداز چشمگیر کوه­های توروس از کوه المپوس انجام می­شود.

تله کابین آلانیا

اگر می­خواهید اهمیت و شهرت این تله کابین را بدانید کافیست توضیح دهیم که در کم­تر از ۵ دقیقه، مجموعا ۱۴ کابین تله کابین از ساحل به قلعه آلانیا می­روند و چون این ایستگاه ساحلی بسیار نزدیک به غار داملاتاش است که گفته می­شود هوای آن اثرات بازسازی کننده ای بر سیستم تنفسی دارد، از سوی بازدیدکنندگان مورد استقبال زیادی قرار می­گیرد. دمای هوا در غار به طور مداوم ۲۳ درجه با رطوبت بالا است که تنفس آن پر از حس سبکی و آرامش برای بازدیدکنندگان ایجاد می­کند. در مجموع ۹۰۰ متر فضای سرپوشیده شده در اینجا وجود دارد که قلعه‌ه­ای بر روی صخره در ارتفاع حدود ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و منظره­ای بسیار دیدنی به وجود آورده است.

شهر قدیمی سیده

اگرچه سیده در نزدیکی آنتالیا را به خاطر سواحلش می­شناسند اما شهر قدیمی آن چیزی نیست که در بازدید از این شهر کوچک ساحلی از دست بدهید. در اینجا خرابه‌هایی با بیش از ۳ هزار سال قدمت یافت می­شود که معروف­ترین آن معبد آپولو است. این معبد با ۶ ستون سفید نقطه عطف شهر بوده و یکی از آیکونیک­ترین جاذبه­‌های کل منطقه در نظر گرفته می­شود. همچنین باید به تئاتر رومی با بیش از ۱۰ هزار صندلی و بازار باستانی اشاره کرد.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا دومین آکواریوم بزرگ اروپا و پنجمین آکواریوم بزرگ در جهان است. در مجموع شما می­توانید ۶۴ تانک و ۴۰ آکواریوم موضوعی با حدود ۵۰۰۰ ماهی و موجود زیر آبی را در اینجا تماشا کرده و محو زندگی شگفت­انگیز زیر آب شوید. به خصوص این که آکواریوم آنتالیا چشمگیرترین تونل آبی دنیا را در خود جای داده است. این تونل به طول ۱۳۱ متر و عرض ۳ متر است که از زیر تانک­های عظیم آب می­گذرد و این احساس را در شما ایجاد می­کند که با انگار دارید با کوسه­‌ها شنا می­کنید. دنیای برفی یکپارچه آکواریوم حتی در اواسط تابستان دمای ثابتی معادل ۵- درجه دارد و دارای مجسمه­‌های یخی است. کسانی که مایلند می­توانند با گلوله­‌های برفی بازی کنند یا در پارک حیات وحش مجاور، منتظر حشرات، مارها و خزندگان بزرگ باشند.

 

تجربه خرید در محله kemer آنتالیا

دره نوردی در Göynük

مسیر پیاده‌روی Göynük در نزدیکی کمر از میان طبیعتی بت‌نیوز با رودخانه‌ای وحشی و آبشارهای زیبا در این دره با همین نام می‌گذرد. درهGöynük  یک پارک ماجراجویی طبیعی است که در آن فعالیت­های مختلفی از جمله رفتینگ، پینت بال، تورهای سافاری دره نوردی و صخره نوردی ارائه می­شود. طبیعت اینجا هنوز واقعا دست نخورده است و ممکن است حتی سمندر هم ببینید پس خیلی تعجب نکنید.

 

پیاده­‌روی به سمت خرابه‌های ترمسوس

ترمسوس یک شهر باستانی بسیار خوب است که در ۱۷ کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد. پارک ملی Güllük-Termessos با ۶۷۰۰ هکتار وسعت در اینجا واقع شده و با ارتفاع ۱۰۵۰ متری از سطح دریا، منطقه بسیار وسیعی را پوشش می­دهد. وسعت زمین این پارک آن را به یک مقصد ایده­آل برای پیاده­‌روی تبدیل کرده است. مناظر کوهستانی چشمگیر با گیاهان و جانوران غنی آن را در کنار مسیرهای گردشگری کاوش کنید. شما بین ویرانه­‌های دیوارهای باستانی، طاق پیروزی، آب انبارها، تئاتر، بازار باستانی و اودئون قدم خواهید زد و اجازه می­دهید فضای چشمگیر ترمسوس جادوی خود را اعمال کند.

شب زنده‌­داری در کالیسی

علاوه بر مناظر باستانی متعددی که می‌توانید در طول روز از اینجا بازدید کنید، این محله در شب به شیوه‌ای کاملا متفاوت شکوفا می‌شود، زمانی که نورهای ملایم خیابان‌های کوچک را روشن می‌کنند و صدای موسیقی از هر گوشه‌ای به گوش می‌رسد. در میان خانه‌های قدیمی عثمانی در کوچه‌های باریک، شگفتی‌های بسیاری را خواهید دید، از جمله کلوپ‌هایی با منظره دلربا از بندر زیر کالیچی. همچنین رستوران­‌های مجلل متعددی در نزدیکی برج ساعت وجود دارد که می­توانید بین آن­ها به هر کدام دوست دارید بروید.

 

سفری به منطقه بلک در آنتالیا

بازار ماناوگات

هر روز یک نوعی از بازار در ماناوگات برپا می­شود. این بازار روباز یکی از بزرگ­ترین بازارهای منطقه است. به علاوه بازار ثابت و سرپوشیده در مرکز شهر هر روز برپا می­شود. چرم، جواهرات، لباس، سوغاتی، ادویه جات ترشی جات، فرش دستباف و بسیاری موارد دیگر در اینجا فروخته می­شود. هر دوشنبه و پنجشنبه یک بازار اضافی در خیابان­های فرعی راه اندازی می­شود که به دو منطقه تقسیم می­شود. در یکی، شما عمدتا لباس و محصولات نساجی را خواهید یافت. در بخش دیگر، کشاورزان محصولات باغ­های خود را به فروش می‌رسانند و در این قسمت همه چیز درباره میوه و سبزیجات است.

۰۵ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران