بهترین تفریح‌ها در منطقه کلابا، بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
بهترین تفریح‌ها در منطقه کلابا، بمبئی

بمبئی از اصلی‌ترین شهرهای کشور وسیع هندوستان است که با وجود شلوغی زیاد و هرج و مرج همیشگی‌اش ارزش بازدید و کشف را در تور هند دارد. این شهر از محلات مختلفی تشکیل شده و از همه آن‌ها تعدادی‌شان مورد توجه توریست‌ها قرار دارد. یکی از جاهایی که در تور بمبئی می‌توانید از آن دیدن کنید کولابا است. کولابا در نوک شبه جزیره کوچکی که بمبئی را تشکیل می‌دهد، منطقه‌ای متنوع و پویا از شهر است که مملو از بازارهای شلوغ، گالری‌های هنری رنگارنگ و بناهای تاریخی است. در این مقاله ما سری به گوشه و کنار شهر و جاهای دیدنی آن می‌زنیم.

 

Kala Ghoda

کالا قدا یکی از جذاب‌ترین محله‌های منطقه است و به عنوان منطقه هنری بمبئی جنوبی شناخته می‌شود، جایی که گالری‌های هنری، موزه‌ها، مراکز آموزشی و سینما در کنار هم قرار گرفته‌اند. نام این منطقه از ترجمه "اسب سیاه" برگرفته از مجسمه سنگ سیاه شاه ادوارد هفتم است که بر روی اسب نصب شده و نقطه کانونی منطقه است. منطقه کالا قدا محل زندگی دوستداران هنر است و یکی از هنری‌ترین و غنی‌ترین مکان‌های فرهنگی در کلابا است. جشنواره کالا قدا یک میلیون بازدید کننده را از سراسر هند و جهان به خود جذب می‌کند.

 

معرفی قلعه باشکوه آمبر در جیپور

خیابان کلابا

خیابان کلابا بازاری است که از مجموعه‌ای پراکنده از غرفه‌ها تا یک پیاده روی به ظاهر بی‌پایان از چیزهای غیرقابل مقاومت گسترش می‌یابد و یکی از بهترین بازارهای بمبئی به حساب می‌آید. با نزدیک شدن به ورودی خیابان Colaba، با کهکشان‌هایی از کیف، شال های عجیب و غریب، وسایل سرگرم کننده خان ، تی‌شرت‌هایی با شعارهای انگیزشی، لباس و لوازم جانبی روبرو می‌شوید. رویای خریداران همیشه تعداد زیادی غرفه‌های تنگ و گنجینه‌های پنهان بسیاری است که در اینجا محقق می‌شود. برای یافتن الماس خود در میان مسیرها، به کاوش بیشتر ادامه دهید. چانه زنی نیز بخش مهمی از این فرایند است هرگز با سه قیمت اولیه‌ای که فروشنده به شما پیشنهاد می‌دهد موافقت نکنید.

کتابخانه آسیایی

پس از تأسیس انجمن سلطنتی آسیایی بریتانیا و ایرلند در لندن در سال ۱۸۲۳، انجمن ادبی بمبئی با آن‌ها متحد شد و به عنوان شعبه بمبئی انجمن سلطنتی آسیایی شناخته شد که امروزه به عنوان انجمن آسیایی بمبئی شناخته می‌شود. تمرکز اصلی انجمن آسیایی بمبئی "ترویج دانش مفید" است. برای این منظور، کتابخانه آسیایی اقلام طبقه بندی شده، کمیاب یا جذاب مانند مصنوعات، سکه‌ها، نسخه‌های خطی و موارد دیگر را در خود جای داده است. کمدی الهی دانته و نسخه خطی شاهنامه فردوسی مجموعه‌هایی هستند که زیر ۱۶ ستون سفید کتابخانه آسیایی پناه گرفته‌اند.

 

بمبئی شهر شب‌های زنده و سینمای جذاب بالیوود

مانی بهاوان

مانی بهوان یک موزه و کتابخانه است که حاوی جزئیاتی از زندگی و کار مهاتما گاندی است. در این کتابخانه کتاب‌هایی که او نوشته، شرح حال و سرگذشت، مجسمه و دیواری تزئین شده با عکس‌های مهاتما گاندی از سالهای اولیه تا مرگش را پیدا خواهید کرد. مانی بهاوان قبلا خانه دوست گاندی بود که گاندی در طول بازدیدهایش از بمبئی در آنجا اقامت داشت. این ساختمان همچنین مقر سیاسی گاندی در طول مبارزه برای استقلال هند بود. از اینجا بود که جنبش‌های تاریخی مانند ساتیاگراها، جنبش عدم همکاری، سوادشی و خدی ظهور کردند.

سینما رگال

هیچ چیز مانند تماشای درام بالیوودی در سینمای الهام گرفته از هنر دکو، فرهمگ بمبئی را منتقل نمی‌کند. طبق کتاب رکوردهای لیمکا، سینمای رگال اولین سالن تئاتر با تهویه هوای هند بود و از آن زمان تا کنون پناهگاهی به دور از گرما و شلوغی باقی مانده است. رگال یکی از سالن‌هایی بود که در زمان طغیان سینما در هند ساخته شد و سینمای رگال را نه تنها به یک بازدید سرگرم‌کننده، بلکه تاریخی نیز تبدیل کرد. به صندلی‌های راحت تکیه دهید و از منتخب سینمای بالیوود و بین‌المللی موجود لذت ببرید.

 

۸ مکان فوق‌العاده در بمبئی برای قدم‌زدن‌

Back Bay

خلیج بک (خلیج پشتی) پادشاهی آبی کولابا، منطقه‌ای زیبا از دریا و شن و ماسه به دور از هیاهوی شهر است. این خلیج ساحل معروف Chowpatty، یکی از محبوب‌ترین سواحل شهر را در بر می‌گیرد. در امتداد خلیج قدم بزنید و زوج‌هایی را که در حال پیاده‌روی عاشقانه هستند، یا دانشجویانی که در مسیرهای قدم زدن و دوچرخه‌سواری حرکت می‌کنند، تماشا کنید. برای یک گریز آرام در داخل شهر، Back Bay مکانی است که باید به آن سفر کنید.

کلیسای افغان

کلیسای افغانستان توسط بریتانیایی‌ها به افتخار کسانی که در جنگ اول افغانستان در سال ۱۸۳۸ جان باختند ساخته شد، اگرچه این کلیسای یادبود ارتش مهاراجه رنجیت سینگ از ارتش لاهور، بمبئی و مدرس نیز هست. کلیسای افغانستان پربازدیدترین مکان در ایام کریسمس است که نه تنها شلوغ است بلکه به زیبایی تزئین می‌شود. سبک معماری گوتیک کلیسای افغانستان در کنار شیشه‌های رنگی خیره کننده آن، آن را به یکی از چشم نوازترین و زیباترین بناهای کولابا تبدیل کرده است.

 

بهترین مکان‌های تفریحی بمبئی

۱۸ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران