بهترین کافه‌های بمبئی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
بهترین کافه‌های بمبئی را بشناسید

بمبئی کلان‌شهری بزرگ و شلوغ با تنوع غذایی بسیار بالاست و در آن‌جا رستوران‌ها و دکه‌های خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی همه جا به چشم می‌خورند. اما اگر به دنبال یک کافه‌ی دنج و عالی با نوشیدنی‌های متنوع می‌گردید، انتخاب‌های متنوعی پیش رو دارید. جوانان بمبئی شدیدا به کافه رفتن علاقه دارند و همین باعث شده تا تعداد بی‌شماری از این مراکز در جای جای شهر افتتاح شوند. مواردی که در نوشته‌ی امروز برای شما گرد آورده‌ایم به گواه نظرات کاربران سایت‌های مختلف و امتیازهای داده شده، جزو بهترین‌ها در تور هند هستند.

 

میرچی و میم بمبئی (Mirchi and Mime)، هند

نکته‌ای جالب در مورد این کافه وجود دارد و این که تمامی کارکنان میرچی و میم افراد ناشنوا بوده و با لبخند از شما استقبال می‌کنند. اما این دلیلی نیست که ما این کافه را در لیست بهترین‌ها آورده‌ایم، بلکه نوشیدنی‌های فوق‌العاده و غذاهای خیلی خوشمزه‌ی این محل باعث شده‌اند تا میرچی و میم، جزو بهترین کافه‌های بمبئی باشند. منو این محل بسیار متنوع بوده و انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف را در خود دارد و از طرفی از نظر هزینه‌ای نیز، مکان گرانی به حساب نمی‌آید.

 

لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی: قسمت اول

آدرس: Transocean House, Lake Boulevard, Hiranandani Business Park, Powai

 

کافه پریتوی بمبئی (Prithvi Cafe)، هند

تئاتر مشهور پریتوی در بمبئی که کارهای هنری بسیاری را در طول سال به صحنه می‌برد، دارای یک کافه‌ی جذاب نیز هست. این کافه‌ی روباز جدا از این که فضایی دوست داشتنی و محبوب برای جوان‌هاست، به سرو چای‌های خاص و دمنوش‌های خوشمزه شهرت داشته که تنوع آن‌ها بسیار زیاد است. دور تا دور این محل را درختان زیبا احاطه کرده که باعث می‌شود در روزهای گرم و آفتابی نیز، خنک و دلچسب باشد. این مکان جزو معروف‌ترین کافه‌های بمبئی هم محسوب شده و عموما آن‌جا را خلوت نمی‌بینید.

آدرس: Prithvi Theatre, Janki Kutir, Juhu Church Road, Juhu

 

۱۴۵ کالا گودا بمبئی (145 Kala Ghoda)، هند

کالا گودا یکی از محله‌های معروف بمبئی است که در کنار قلعه قرار گرفته و چندین گالری هنری خود دارد. ۱۴۵ کالا گودا هم در این بین، محبوب‌ترین کافه در منطقه است که هم برای سفارش غذا و هم انواع نوشیدنی‌ها پیشنهاد می‌شود. این مکان جذاب و زیبا، فضای شیک و مدرنی دارد و منو غذای شامل غذاهای هندی و بین‌المللی می‌شود. یکی از نوشیدنی‌های معروف ۱۴۵ کالا گودا، میلک شیک کاراملی آن است که طرفداران زیادی دارد.

 

گردش در بهترین پارک‌های بمبئی

آدرس: 145, Kala Ghoda, Fort

 

کافه لئوپولد بمبئی (Leopold Cafe)، هند

یکی دیگر از کافه‌های جوان پسند بمبئی، کافه لئوپولد است که شما را پرت می‌کند به دوره دانشجویی و جمع‌های جوانانه‌ای که داشته یا دارید. این کافه طراحی کلاسیکی داشته و بر روی دیوارهای آن پوستر فیلم‌ها، هنرمندان قدیمی و نقاشی‌های کلاسیک دیده می‌شود و میزهای ساده چوبی‌اش، با فاصله‌ی کمی از هم قرار دارند. کافه لئوپولد جایی نسبتا ارزان برای سفارش یک نوشیدنی خنک یا قهوه و چای است و اگر گرسنه باشید، می‌توانید برای خود اسنک یا غذا سفارش دهید. این کافه در دسته جاهای ارزان قرار نمی‌گیرد اما به هیچ وجه جای گران‌قیمتی هم برای صرف نوشیدنی یا غذا نیست.

آدرس: S.B. Singh Road, Colaba Causeway, Colaba

 

کافه مادربزرگ بمبئی (Grandmama's Cafe)، هند

دیوارهای سفید رنگ، گلدان‌های کوچک و بزرگ و دکورهای گل درشت این کافه‌ی دوست داشتنی را شبیه به خانه مادربزگی کرده که با رویی گشاده از شما پذیرایی می‌کند. چیزی که در منو آن دیده می‌شود و انواع پای‌های خوشمزه‌ی خانگی در کنار دسرهای خوشمزه دیده می‌شوند. کافه مادربزرگ برای صرف نوشیدنی جای مناسبی‌ست اما بیشتر به خاطر غذاهای غربی خوشمزه‌ای که ارائه می‌کند معروف بوده. غذاهایی مثل انواع اسپاگتی، پای‌ها، ناچو و البته در کنار آن‌ها، نباید از کیک‌ها و دسرهای خوشمزه‌اش نیز به سادگی گذشت.

 

۷ معماری خیره کننده بمبئی

آدرس: Hotel Royal Garden, Juhu Tara Road, Shivaji Nagar

 

بلو توکای کافی روسترز بمبئی (Blue Tokai Coffee Roasters)، هند

بلو توکای از جمله کافه‌های زنجیره‌ای محبوب در هند است که در موج جدید سرو قهوه در دهه‌ی گذشته و محبوبیت این نوشیدنی در کشور شریک بوده‌اند. فضای داخلی بلو توکای شبیه به خیلی از کافه‌های زنجیره‌ای، شیک و مدرن و در عین حال ساده است و البته قهوه‌هایی که در آن‌جا سرو می‌شود نیز عالی بوده و دلیل شلوغی هر کدام از شعبه‌ها نیز دقیقا به همین خاطر است. بلوتوکای در جاهای مختلفی از بمبئی از جمله در محله‌های ماهالاکسمی (بلو توکای)، پای هیل (Pali Hill) و یا در مجموعه باندرا کورلا (Bandra Kurla Complex) قرار دارد و اگر در تور هند به دیگر شهرهای این کشور مثل دهلی هم بروید، شعبه‌های متعددی از آن‌جا را پیدا خواهید کرد.

لیپینگ ویندوز بمبئی (Leaping Windows)، هند

کمی از کافه‌های خاص بمبئی هم برایتان بگوییم. کافه لیپینگ ویندوز بمبئی ترکیب دو چیز عالی در دنیاست: کتاب و غذا. این مکان در واقع یک خانه‌ی دو طبقه است که طبقه‌ی پایینی کافه‌ای نسبتا ساده است و طبقه بالا مملو از کتابخانه‌های بوده که کف آن فرش شده و می‌توانید در فضایی دوست داشتنی به خواندن کتاب، کامیک و حتی مانگا بپردازید. همان قدر که تنوع نوشیدنی‌ها و غذاهای این مکان عالی‌ست، دارای کتاب‌های متنوع و جذابی هم هست.

 

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی بمبئی

آدرس: 2 & 3, Corner View, Dr Ashok Chopra Marg, Opp. Bianca Towers, Amit Nagar, Versova, Andheri West

 

کندیز بمبئی (Candies)، هند

مهم نیست چند کافه تازه در بمئبی باز شود، کندیز همیشه جزو محبوب‌ترین انتخاب‌ها بین خود مردم بمبئی خواهد بود و سخت می‌شود که بتوانید آخر هفته در این محل میزی خالی برای نشستن پیدا کنید. حتی اگر برای پیشنهاد کافه از کسی در بمبئی سوال کنید، احتمال این که کندیز را به شما معرفی کند، بسیار زیاد است. این کافه مجموعه‌ای متنوع از انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، ساندویچ‌های کلاسیک و تعداد محدودی دسر و شیرینی را به شما ارائه می‌کند و فضایی گرم و شاد دارد که لذت بودن در این محل را دو چندان می‌کند. البته کندیز نیز چندین شعبه دارد که چند تایی از آن‌ها در مراکز پر رفت و آمد بانداری غربی هستند.

کافه چای ویلا بمبئی (Tea Villa Cafe)، هند

یکی دیگر از برندهای زنجیره‌ای بسیار پرطرفدار در بمبئی، کافه چای ویلا است که از نظر تعداد شعبه، نظیر ندارد و هر جا که پا بگذارید، تابلو آن‌ را مشاهده خواهید کرد. این مجموعه اگر چه اسم کافه را یدک می‌کشد، اما بیش از این که برای قهوه‌ها و دیگر نوشیدنی‌هایش محبوب باشد، برای غذاها و دسرهایش از جمله وافل‌های شکلاتی فوق‌العاده خوشمزه‌اش معروف است. دوباره این نکته را متذکر می‌شویم که تقریبا هر مکان پر رفت و آمدی که در بمبئی بروید، حتما یکی از شعبه‌های کافه چای ویلا را پیدا می‌کنید.

 

معرفی ۱۰ بازار برتر بمبئی برای خرید و گردش

له ۱۵ بمبئی (Le 15)، هند

له ۱۵ جایی برای افراد خوش سلیقه است که به دنبال جایی مجلل، زیبا و البته با کیفیت می‌گردند. له ۱۵ کافه‌ای فرانسوی در منطقه کولابا (Colaba) بمبئی بوده که از دکور کلاسیک و جذابی بهره می‌برد و همچون هر کافه فرانسوی دیگری، در کنار انواع نوشیدنی‌های بر پایه قهوه، مجموعه‌ای بزرگ و جذاب از دسرهای مختلف را پیش پای شما می‌گذارد. البته منو له ۱۵ نیز چند مورد غذا در خود دارد. مخصوصا اگر برای صبحانه به آن‌جا رفتید، حتما باید از املت‌های پوجا میل کنید. غیر از شعبه اصلی، له ۱۵ در چندین مکان دیگر در شهر نیز شعبه‌ای دارد که همه تقریبا از نظر ظاهر و البته از نظر محتوا نظیر هم هستند.

آدرس: Louis Bell Building, TPS 3, 16th Rd

 

بومبای کانتین بمبئی (The Bombay Canteen)، هند

بومبای کانتین در باطن یک کافه‌ی ارزشمند است که بهترین نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسرهای خوشمزه را به روی میز می‌برد اما در همین حین، وقتی به ساعت شام نزدیک می‌‌شوید، به رستورانی جذاب نیز بدل می‌شود که غذاهای کلاسیک هندی را با طعمی عالی و کیفیت بسیار خوب روی میز می‌برد. این دو گانگی در بسیاری از کافه رستوران‌ها خیلی خوب جواب نمی‌دهد اما برای بومبای کانتین آن‌قدر خوب بوده که آن را به یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های شهر بدل کرده است.

 

۵ هاستل در بمبئی برای اقامتی ارزان و مقتصدانه

آدرس: Process House, Ground Floor, Kamala Mills, Near Radio Mirchi Office, Senapati Bapat Marg, Lower Parel

 

خانه چای تاج محل بمبئی (Taj Mahal Tea House)، هند

یکی دیگر از کافه‌های خاصی که در باندرا غربی می‌توانید پیدا کنید. این محل همچون یک موزه‌ی کوچک است در قفسه‌های خود، انواع قوری‌ها و کتری‌ها را به نمایش گذاشته، دکورهای مختلفی دارد که برای عکاسی مناسب هستند و به دیوارهای آن، عکس‌ها و نقاشی‌های هنرمندانه آویزان شده. این محل منویی با چند ده مدل مختلف چای در خود دارد که خیلی از آن‌ها به قدیمی‌ترین شکل دم می‌شوند تا طعمی قدیمی را به شما عرضه کنند. اگر اهل چای هستید، به هیچ وجه در سفر با تور هند به بمبئی نباید این مکان را از دست بدهید.

آدرس: 36-A, Ground Floor, Sanatan Pereira Bungalow, St. John Baptist Road, Bandra West

 

کافه مرغ مقلد بمبئی (Mockingbird Café)، هند

این کافه در چرچ‌گیت (Churchgate) قرار گرفته و از شلوغی‌های معمول بمبئی کمی دور است. این مکان از آن کافه‌ رستوران‌های مدرنی بوده که دیواری مملو از پوسترهای قدیمی در خود دارد و منو آن مملو از گزینه‌های مختلف از نوشیدنی‌های گرم و سرد تا دسرهای متنوع و انواع ساندویچ و پیتزا دارد. کافه مرغ مقلد نیز از آن محل‌هایی به شمار می‌رود که اغلب برای صرف غذا به آن‌جا می‌روند و پیتزای یونانی آن از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

۸ مکان فوق‌العاده در بمبئی برای قدم‌زدن‌ها و دویدن‌ها

آدرس: 80, Veer Nariman Road, Churchgate

 

منبع

 

۲۰ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران