سفری خاطره انگیز به هیکادووا، سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
سفری خاطره انگیز به هیکادووا، سریلانکا

آیا قصد دارید با تور سریلانکا سفر کنید؟ سریلانکا کشوری بسیار زیبا و دوست داشتنی است که همه جای آن دیدنی بوده و به سختی بتوان بین نقاط مختلف آن تفاوت و برتری قائل شد اما بی‌شک یکی از سواحلی که نباید بازدید از آن را از دست بدهید هیکادوا است که در فاصله نه چندان دوری از کلمبو واقع شده است. هیکادوا با داشتن سواحل زیبا، سکونت لاک پشت‌ها و موقعیت عالی موج سواری، می‌توانید بیش از چند روز را به راحتی در اینجا بگذرانید. در این مقاله با هم به گردش در هیکادوا می‌رویم.

 

اسنورکلینگ

به لطف یکی از دو پارک دریایی سریلانکا که در کنار هیکادوا واقع شده از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان در این شهر انجام داد اسنورکلینگ است. لوازم اسنورکلینگ را اجاره کرده و با یک قایق سواری کوتاه به قسمت مرجانی هیکادوا بروید. بسیاری از اپراتورهای تور محلی وجود دارد که می‌توانند سفرهای غواصی با هزینه متوسط حدود ۲۰۰۰ روپیه برای یک ساعت ترتیب دهند. بهترین زمان سال برای غواصی بین آبان و فروردین است.

قایق سواری کف شیشه

اگر غواصی مورد علاقه شما نیست یا به خاطر بچه‌های کوچک‌تان نمی‌توانید به غواصی بروید سواری در قایق‌های کف شیشه‌ای راهی جالب و دیدنی برای تماشای دنیا زیر آن از بالا است. این قایق‌های کف شیشه‌ای در ساحل اصلی شهر برای اجاره و گردش در دسترس هستند. با قایق به وسط آب بروید و از تماشای مناظر دیدنی داخل و بیرون آب لذت ببرید. هزینه این گردش حدودا ۴ هزار روپیه است.

 

کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

شنا در ساحل هیکادوا

یکی از ساده‌ترین و اصلی‌ترین کارها در طول اقامت در هیکادوا لذت بردن از سواحل آن است. به علاوه شما می‌توانید در انتهای جنوبی ساحل به دنبال لاک پشت‌های غول پیکر در سطوح کم عمق آب هم باشید. در ساحل استراحت کنید و حمام آفتاب بگیرید، شنا کنید، قدم بزنید و با بچه‌ها تفریح کنید و از روزی ساحلی لذت ببرید.

به سافاری رودخانه بروید

اگر نمی‌دانید به جز ساحل دیگر چه تفریحات دیگری انجام دهید تعدادی دریاچه و رودخانه بزرگ در نزدیکی شهر وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را کشف کنید. سافاری رودخانه راهی عالی برای کشف آب‌های حومه شهر و یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در اطراف هیکادوا انجام دهید. رودخانه مادهو در نزدیکی Balapitiya مکانی محبوب برای کشف، یا اجاره قایق و قایق‌رانی سواری در دریاچه هیکادوا است. هنگام قایقرانی در جنگل مانگرو هیکادوا می‌توانید حیواناتی مثل انواع پرندگان، میمون‌ها و احتمالا حتی یک یا دو تمساح را کشف کنید.

 

معرفی ۸ آبشار معروف سریلانکا

موج سواری در هیکادوا

ورزش‌های آبی در هیکادوا یکی از محبوب‌ترین کارها است و این منطقه برای موج سواری در بین علاقه مندان به ماجراجویی مشهور است. امواج منظم و مداوم چیزی است که موج سواران را به این منطقه می‌کشاند تا از این فعالیت سرگرم کننده در فضای باز لذت ببرند. تخته‌های موج سواری برای اجاره در ساحل موجود است. به علاوه به خاطر امواج ملایم این منطقه جایی عالی برای یادگیری موج سواری و تمرین موج سواران مبتدی است. شما می‌توانید از لوازم اجاره و تجهیزات ساحلی برای آموزش موج سواری درخواست کرده و با مبلغی این ورزش هیجانی را یاد بگیرید.

معبد سری پوشپاراما را کاوش کنید

به غیر از ماجراجویی و طبیعت، اگر می‌خواهید در هیکادووا گشت و گذار کنید از معبد سری پوشپاراما یا یکی دیگر از معابد مجاور دیدن کنید. بازدید از این معبد بودایی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در نزدیکی ساحل هیکادووا در سریلانکا انجام دهید. هنگام ورود به معبد یکی از  راهبان حرم از شما استقبال گرم کرده و اطراف معبد را به شما نشان می‌دهد. در اینجا هنگام قدم زدن در مجتمع با فلسفه‌های بودایی آشنا خواهید شد و این راهی عالی برای آشنایی با دین بودایی است. اگرچه ورود به معبد رایگان است اما می‌توانید به حرم یا راهبان چیزی اهدا کنید.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

آزادسازی بچه لاک پشت‌ها را تماشا کنید

اگر در غواصی و کاوش دنیای آبی توانستید لاک پشت‌ها را از نزدیک ببینید تماشای رهاسازی بچه لاک پشت‌ها می‌توانید تجربه خوبی باشد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای به تماشای پرورش تخم لاک پشت بروید اما تماشای رهاسازی آن‌ها رایگان است.

غذای دریایی بخورید

هیچ سفری بدون خوردن غذاهای محلی کامل نخواهد بود. طیف بسیار وسیعی از رستوران‌های باکیفیت در هیکادوا فعالیت می‌کنند که بسیاری از آن‌ها غذاهای دریایی سرو می‌کنند. یکی از رستوران‌های جلوی ساحل را انتخاب کرده و غذای خود را سفارش دهید و از طعم‌های خوشمزه برخی از بهترین غذاهای دریایی در جهان لذت ببرید.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

۰۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران