۷ دلیل برای سفری هیجان انگیز به سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
۷ دلیل برای سفری هیجان انگیز به سریلانکا

وقتی برای اولین بار به تور سریلانکا می‌روید، با بهشتی گرمسیری مواجه خواهید شد که پارک‌های ملی متعدد و شهرهای مدرن جذابی دارد و چند مورد از زیباترین سواحل دنیا را در خود میزبانی می‌کند. اگر تا به حال به سفر کردن به این سرزمین فوق‌العاده فکر نکردید، ما ۸ دلیل برای شما خواهیم آورد که حتما بعد از خواندن آن‌ها، سریلانکا را در لیست کشورهایی که دوست دارید به آن‌ها سفر کنید، قرار می‌دهید.

 

  1. سواحلی کم‌نظیر

سریلانکا شبیه به جزیره‌ای است که دور تا دور آن را سواحلی دیدنی فراگرفته است. سواحلی با شن‌های روشن و درختان نخلی که سایه‌شان را بر روی این شن‌ها می‌اندازند و آن‌ها را از آفتابی که به دریای زلال می‌تابد، در امان نگه خواهد داشت. قبل از این که سریلانکا این چنین مورد توجه گردشگران عومی قرار بگیرد، موج سواران عاشقش بودند و خیلی‌ها برای آبتنی و انجام این ورزش، به این بخش از آسیا سفر می‌کردند.

 

گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

سریلانکا

همچنین اگر بین ماه‌های اکتبر تا می، سفر به سریلانکا را انتخاب کنید، مطمئنا می‌توانید با یک گردش دریایی، وال‌های بزرگی که به نزدیکی سواحل می‌آیند را نیز تماشا نمایید.

 

  1. حیات وحش

حیات وحش سریلانکا به شکل شگفت‌انگیزی متنوع است. برای شروع از سواحل شرقی و شهر ترینکومالی بگوییم که تنها به خاطر معابد کونسوارام معروف نیست، بلکه به خاطر گوزن‌های وحشی که در میان خرابه‌های قلعه فردریک می‌چرهند نیز معروف است. پارک ملی جزیره کبوتر بهشتی برای غواصان است و آبزیان بسیار زیادی همراه با لاکپشت‌های دریایی، کوسه‌ها و خیلی گونه‌های دیگر در این مکان زندگی می‌کنند.

سریلانکا

اگر به پارک ملی یالا بروید، در سافاری‌هایی به این مقصد می‌توانید یوزپلنگ‌‌ها، خرس‌ها و فیل‌ها را ببینید که در محیطی محافظت شده زندگی می‌کنند و بالای سر آن‌ها بیش از ۲۱۵ گونه پرنده‌ی مختلف خانه کرده است. تازه این‌ها، تنها گوشه‌ای کوچک از تنوع جانوری شگفت‌انگیزی سریلانکا است و باید خود به این سرزمین سفر کنید تا با واقعیت ماجرا مواجه شوید.

 

  1. غذا

یکی از چیزهایی که می‌توانید در زمان سفر با تور سریلانکا مطمئن باشید، این است که هیچ گاه گرسنه نمی‌مانید و هر روز می‌توانید غذایی جدید و خوشمزه را امتحان کنید. غذاهای خیابانی که بسیار ارزان هستند، با طعمی عالی سرو می‌شوند و دنیایی از غذاهای دریایی تازه به رویتان باز خواهد بود. البته اگر در شهرهای بزرگ سریلانکا باشید، می‌توانید روستوران‌های لوکس با غذاهای گران‌قیمت را نیز برای خوردن امتحان کنید.

 

لذیذترین غذاهای محلی در سریلانکا

سریلانکا

مردم سریلانکا، بسیار شبیه به هندی‌ها از کاری و ادویه جات استفاده می‌کنند و خیلی از غذاهایشان تند است.

 

  1. معماری

سریلانکا به خاطر معابد خاصی که در این کشور وجود دارد نیز معروف است. معابد کونسوارام که بر بالای بلندی رو به اقیانوس ساخته شده‌اند و جزو میراث جهانی یونسکو نیز شمرده می‌شوند. این معابد زیبا را در جاهای مختلف کشور می‌توانید ببینید، اما این تنها نمونه‌های معماری خاص در سریلانکا نیست و قلعه‌های تاریخی و شهرهای باستانی زیادی مثل پولوناروا هستند که می‌توانید در سفر به این کشور از آن‌ها بازدید نمایید.

سریلانکا

  1. تاریخ

سریلانکا کشوری با پیشنیه‌ی تاریخی مهم در منطقه است و از سال ۳۷۷ قبل از میلاد مسیح تا سال ۱۰۱۷ میلادی که دوره‌ی آنورادهاپورا شناخته می‌شود، این کشور دورانی طلایی را سپری می‌کرد.ویرانه‌های تاریخی از دوران‌های مختلف را می‌توان در این کشور مشاهده کرد که بعضی از آن‌ها قدمت هزار ساله دارند. برای گشت و گذار در این ویرانه‌های تاریخی، پیشنهاد ما اجاره‌ی دوچرخه یا موتورهای سبک بوده تا بتوانید به راحتی از جایی به جای دیگر بروید و از چندین میراث جهانی یونسکو در سریلانکا بازدید به عمل آورید.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

سریلانکا

  1. فستیوال‌ها

جالب است بدانید که سریلانکا بیش از هر کشور دیگری فستیوال و جشن‌های ملی دارد. تنها ۲۵ تعطیلات عمومی مذهبی و غیر مذهبی در این کشور وجود داشته که بعضی از آن‌ها فستیوال‌های مهمی مثل وساک هستند که چند روز ادامه خواهند داشت! جشن‌های سریلانکایی‌ها رنگارنگ، متنوع و مملو از شور و هیجان است و شما می‌توانید به یک برنامه‌ ریزی درست، سفر خود را برای این زمان‌ها برنامه ریزی کنید و با مردم این کشور به رقص و شادی بپردازید.

سریلانکا

  1. غواصی

شاید در گذشته سریلانکا بهشت موج سواران بوده باشد، اما این روزها، مردم خیلی زیادی برای غواصی و اسنورکلینگ به سریلانکا می‌آیند. حیات وحش این کشور در زیر آب نیز به اندازه‌ی خشکی ان شگفت انگیز است. ۱۶۰۰ کیلومتر خط ساحلی در سریلانکا وجود دارد که باعث می‌شود، سایت‌های متنوعی برای غواصی در آن‌جا پیدا شود. جالب این‌ که در بعضی از تورهای غواصی، شما می‌توانید به دیدن کشتی‌های زمان جنگ جهانی دوم بروید یا اگر به طبیعت زیر آب علاقه دارید، از مرجان‌های دریایی رنگارنگ دیدن نمایید.

 

با برترین سواحل سریلانکا آشنا شوید

سریلانکا

۱۷ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران