تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

سریلانکا یک کشور سرسبز در جنوب هندوستان است. افراد بسیاری برای دیدن طبیعت بکر و زیبا، حیات وحش و تفریحات آبی و جنگلی با تور سریلانکا به این کشور سفر می‌کنند. این سرزمین دارای تنوع نژادی، دینی و فرهنگی است که معمولا توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. کلمبو، کندی و بنتوتا از شهرهای توریستی این کشور محسوب می‌شوند. شما در هر کدام از این شهرهای تفریحات مختلفی را خواهید یافت. برای ماجراجویی می‌توانید از غواصی و موج سواری تا ماهیگیری و کوهنوردی را در سفر خود تجربه کنید.


موج سواری

گردشگران زیادی در ایران برای موج‌سواری به سواحل جنوبی کشور می‌روند تا در آب‌های خلیج فارس یا دریای عمان از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرند. برای علاقه‌مندان این ورزش، سریلانکا یکی از بهترین انتخاب‌هاست. آب‌های سخت این منطقه با صخره‌های مرجانی پنهانش در فصل بارندگی شگفتی بی‌مانندی را ایجاد می‌کند. در ساحل گوروببیلا Gurubebila موج‌هایی با ارتفاع یک و نیم متر را می‌بینید که می‌توانید موج‌سواری با طول ۴۵۰ متر را تجربه کنید. علاوه بر این، ساحل آهانگاما Ahangama نیز یکی دیگر از مقاصدی است که برای انجام این ورزش و تفریح مناسب است. در این منطقه، امکاناتی همچون رستوران و مراکز خرید و تفریحی دیگری نیز برای گردشگران مهیا شده است. ساحل دیگری با نام آرونگام Arungam نیز از محبوب‌ترین سواحل سریلانکا برای موج‌سواری است. هر یک از اینها را که انتخاب کنید، مطمئن باشید که آدرنالین زیادی در رگ‌های شما جاری خواهد شد. پس برای هیجان در سفر خود اصلا تعلل نکنید.

 

غواصی

سریلانکا یکی از بهترین مقاصد برای تفریح‌های آبی است. هم ارزان است و هم زیبا. بهترین زمان برای غواصی در این کشور، آذرماه تا فروردین است اما در دیگر ماه‌ها هم این امکان وجود دارد. برای انجام این تفریح و ماجراجویی در زیر آب، بهترین سواحل آنواتونا Unwatuna، کپیتالیا Kapitalya، هیککادووا Hikkaduwa ، ترینکامالی Trincomalee و ولیگاما Weligama است.

 

آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

 

ماهیگیری در آب‌های آزاد

درست است که ماهیگیری جزو تفریحات هیجان‌انگیز محسوب نمی‌شود و حتی آرامش‌بخش هم هست. اما ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که با دیدن یک ماهی یا گرفتن یک ماهی نیز هیجان‌زده و شاد می‌شوند. در این صورت می‌توانید در مناطقی که برای اینکار در نظر گرفته شده، کنار آب بنشینید و ماهی بگیرید و یا یک قایق موتوری اجاره کنید و به سوی آب‌های آزاد اقیانوس هند بروید. هنوز ماهی نگرفته‌اید اما همین که تصمیم گرفتید با قایق به اقیانوس هند بروید، مقدار زیادی آدرنالین در شما تولید شد. اگر کمی علاقه‌مند باشید، ماهی تن، ماهی مارلین و ماهی‌های دیگری در دریا شناورند که می‌توانید آنها را شکار کنید. علاوه بر این، تورهایی نیز برای انجام این فعالیت برپا می‌شود که می‌توانید دو ساعتی با آنها همراه شوید و از ماهیگیری لذت ببرید.

کوهنوردی

یکی از محبوب‌ترین تفریحات سریلانکا برای گردشگران عاشق طبیعت کوهنوردی است. بالا رفتن از کوه و پیاده‌روی در میان گیاهان متنوع جنگل‌های استوایی ممکن است یکی از بهترین تجربیات سفرتان به این کشور باشد. یکی از پناهگاه‌های طبیعی سریلانکا که حتما باید به آنجا برسید تا طلوع خورشید را از آن منطقه تماشا کنید، قله آدم Adam’s Peak است. علاوه بر آن، صخره الا Ella Rock و رشته کوه های نامونوکولا Namunukula از دیگر مقاصدی هستند که می‌توانند هدف کوهنوردی شما باشند.

 

آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

کایت سرفینگ

علاقه‌مندان به ارتفاع، عاشق این تفریح خواهند شد. اگر پرواز در ارتفاعات و تماشای طبیعت از بالا برایتان لذت‌بخش است، رفتن به سواحل سریلانکا را برای تجربه کایت سرفینگ فراموش نکنید. کالپیتیا Kalpitiya یک شهر کوچک در شمال غربی این کشور است که به مرکز کایت سرفینگ شهرت دارد و بهشت گردشگران ماجراجو به شمار می‌رود.

رفتینگ

رفتینگ یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های آبی است. اگر رودخانه و قایق و پارو زدن را دوست دارید، تورهای رفتینگ در سریلانکا برای شما مناسب خواهد بود تا ساعت‌های هیجان‌انگیزی را تجربهه کنید. تورهای رودخانه کوتماله Kotmale معمولا ۶ ساعت طول می‌کشد تا در دل کوهستان با تماشای مناظری زیبا پارو بزنید.

 

در طبیعت بکر جنگل استوایی Sinharaja هیجان را تجربه کنید

علاوه بر تفریحات هیجان‌انگیز می‌توانید با خوردن غذاهای خوشمزه این کشور و شاید با یاد گرفتن یک آهنگ یا رقص محلی ماجراجویی و تفریح خود را کامل کنید.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران