گردشی به یادماندنی در دالات، ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
گردشی به یادماندنی در دالات، ویتنام

دالات واقع در جنوب تور ویتنام به عنوان یکی از مقاصد مقصد برتر ماه عسل داخلی شناخته می‌شود. دالات بیشتر یک شهر کوهستانی زیبا است که در دوران استعمار فرانسه زمانی که مردم برای تعطیلات به دنبال آب و هوای سردتر به اینجا می‌آمدند به عنوان ایستگاهی تپه‌ای شناخته می‌شد. در نتیجه در سراسر شهر معماری خوش منظره‌ای به سبک استعماری فرانسوی می‌بینید و اگر کمی بیشتر کاوش کنید، برخی از بهترین مناظر این کشور را خواهید یافت.

 

کاخ تابستانی بائو دای (Bao Dai)

بائو دای به خاطر آخرین امپرطور ویتنام که در ۱۲ سالگی بر تخت نشست شهرت دارد. این کاخ در سال ۱۹۳۳ ساخته شده و بائو دای به عنوان اقامتگاه تابستانی زمانی که سایر نقاط ویتنام گرم می‌شد از آن استفاده می‌کرد.

پیاده تا آبشارهای داتانلا

آبشارهای داتانلا یکی از معروف‌ترین آبشارهای ویتنام است به راحتی از مرکز شهر به قابل دسترسی است. جدا از زیبایی و طراوت آبشار در اینجا چمدین مسیر پیاده‌روی جذاب هم وجود دارد که می‌توانید در آن قدم زده و از کشف و تماشای منلظر زیبای آن لذت ببرید. می‌توانید به بالای آبشار بروید و از مه سرد و استخرهای آب شفاف لذت ببرید.

گردش در دریاچه آه (Lake of Sighs)

دریاچه آه سرشار از افسانه‌های محلی در دالات است، زیرا اینجا محلی است که چندین عاشق هم را ملاقات کردند و نتوانستند هرگز به هم برسند. به همین دلیل نام آن آه و حسرت گذاشته شده است. اگرچه افسانه‌های مربوط به این دریاچه غم انگیز است اما محیط آن بسیار زیبا و دیدنی بوده و به طرز متضادی بین عشاق محبوب است. در اینجا کارهای مختلفی از قبیل اجاره کردن قایق اجاره و رفتن روی آب تا کشف دیدنی‌های مختلف مناظر دالات کارهای می‌توانید انجام دهید. اگر این‌ها به اندازه کافی برای شما عاشقانه نیست می‌توانید سوار کالسکه شده و دور تا دور دریاچه را کالسکه سواری کنید.

 

گشت و گذار در زیباترین معابد هانوی

دیدن بتکده Linh Phuoc

بتکده Linh Phuoc یکی از مشهورترین معابد ویتنام است که بخشی از شهرت آن به خاطر برج ناقوسی است که در ارتفاع ۳۷ متری قرار دارد. این بلندترین برج ناقوس نوع خود در سراسر ویتنام بوده و همچنین یک سالن مرکزی رنگارنگ در اینجا وجود دارد که دارای مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری است که داستان زندگی بودا را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید در مورد تاریخ بودیسم بیشتر بیاموزید این مکانی عالی برای بازدید است. همچنین بتکده در وسط بتکده مجموعه‌ای از بخش‌های سرسبز و دریاچه‌ها قرار گرفته و فضایی به شدت با طراوت و دیدنی به وجود آورده است.

باغ گل دالات (Dalat Flower Gardens)

دالات به لطف مناظر زیبا در ویتنام نامی برای خود دست و پا کرده که گل‌های آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر می‌خواهید از نزدیک شاهد این موارد باشید به باغ گل‌ دلات بروید که حدود ۷ هزار متر مربع وسعت داشته و بیش از ۳۰۰ نوع گل در آن به نمایش گذاشته شده است. یکی از بهترین چیزها در مورد باغ‌ها این است که گل‌های آن در زمان‌های مختلف سال شکوفا می‌شوند، بنابراین هر زمان که بخواهید به آنجا بروید، تضمین می‌شود که چیزهای جالبی را ببینید. اگرچه بهترین زمان بازدید از این مجموعه باغ‌ها در ماه‌های تابستان است.

 

تفریحات رایگان در هوشی مین ویتنام

گالری هنری Crazy House

یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های دالات با نام مستعار Crazy House شناخته می‌شود، اگرچه نام واقعی آن مهمانخانه و گالری هنر Hang Nga است. این گالری هنری به خاطر طراحی هنرمندانه یکی از معروف‌ترین معماران ویتنام به نام توسط دانگ ویت نگا که شبیه خانه‌های درختی افسانه‌ای است به این نام در آمده. این مهمانخانه و گالری که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده حدود ۱۰ اتاق دارد که همه آن‌ها با تم متفاوتی طراحی شده که می‌توانید بین تونل‌ها و نردبان‌ها و مجسمه‌های خرس، ببر و کانگورو آن‌ها را پیدا کنید. اگر قصد اقامت در اینجا را ندازید باز هم ارزش بازدید از معماری منحصر به فردش را دارد.

ایستگاه قطار دالات

ایستگاه قطار دالات در سال ۱۹۴۳ ساخته شده و اگرچه کوچک است، اما نمایی عالی از نحوه سفر مردم در روزگار قدیم به شما ارائه می‌دهد. شما در اینجا هنوز هم می‌توانید پنجره‌های فروش بلیط را پیدا کنید و همچنین یک قطار بخار جذاب برای نمایش قرار داده شده است. می‌توانید با قطار که لوکوموتیوی هیزمی است، در حدود ۵ کیلومتری از یک گذرگاه کوهی که به روستای Trai Mar ختم می‌شود، سفر کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای حرکت قطار به ۴ مسافر نیاز دارید بنابراین اگر تعدادتان کم‌تر است و شخص دیگری در آنجا نباشد مجبور خواهید بود در اطراف پرسه بزنید.

 

معرفی برترین سواحل ویتنام

صعود تا آبشار فیل

مانند بسیاری از جاذبه‌های دیگر در دالات، الفنت فالز در واقع در زبان محلی به اسم آبشار Lieng Rewoa  شناخته می‌شود، اگرچه اسم بین‌المللی آن ترجمه دقیق Lieng Rewoa در زبان محلی قومی Khoo است. از آنجایی که دسترسی به این مجموعه آبشار کمی سخت است توریست کم‌تری را هم به خود می‌بیند در نتیجه محیط آرام‌تری هم دارد. زیبایی طبیعی آن بسیار چشنگیر و دیدنی بوده و صعوده و پیاده‌روی به آن بسیار لذت بخش و تسکین دهنده ذهن و روح است.

۲۶ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران