تفریح و گردش خانوادگی با کودکان در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
تفریح و گردش خانوادگی با کودکان در آنکارا

آنکارا شهری زیبا و بزرگ و سرسبز است که به عنوان پایتخت ترکیه نقش اصلی سیاسی را در این کشور بازی می‌کند. اگر قبلا با تور استانبول سفر کرده باشید حتما به محض ورود به آنکارا متوجه نظم بیشتر، فضای بازتر و سرسبزی زیاد آن خواهید شد. در مقایسه با استانبول، آنکارا آرامش بیشتری دارد و در عین حال برای سفری جذاب و خاطره‌انگیز انتخابی عالی است. یکی از سختی‌های سفر خانوادگی همراهی کودکان و سرگرمی آن‌هاست. خوشبختانه تور آنکارا هم برای والدین و هم برای بچه‌ها انتخاب‌های مختلفی ارائه می‌دهد. از موزه‌ها تا پارک‌های تفریحی، در اینجا بهترین فعالیت‌ها برای خانواده‌های دارای کودک را بررسی می‌کنیم.

 

کارگاه‌های کودکان در CerModern

موسسه CerModern، بخشی از مرکز هنرهای معاصر آنکارا است که به ارائه رویدادهایی برای کودکان با نام مناسب CerÇocuk (CerKids) اختصاص دارد. هر شنبه و یکشنبه، این گالری بزرگ کارگاه‌هایی را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله برگزار می‌کند که تخیل را تقویت می‌کند. به علاوه این مرکز هنری در رشته‌های مختلف هنری نیز فعالیت می‌کند. برخی از کلاس‌ها شامل ساخت مجسمه‌های اسباب بازی، ایجاد کتاب ۴ بعدی و معرفی نقاش و شاعر ترکی بدری رحمی و بازآفرینی نقاشی‌های ماهی او است.

 

معرفی مرکز خرید آنکامال آنکارا

آدرس: CerModern, Anafartalar Mahallesi, Altınsoy Cad. No:3, Sıhhıye, Ankara, Turkey

 

The Amusement Park at Gençlik Parkı

این یکی از قدیمی‌ترین و رنگارنگ‌ترین پارک‌های شهر است که به خاطر شهر بازی واقع در آن شهرت زیادی پیدا کرده است. در این شهر بازی پر از چراغ‌های رنگارنگ اوقات خوبی برای کودکان و والدین آن‌ها فراهم شده که همه اعضای خانواده بتوانند به راحتی روزی زیبا و صمیمی را کنار یکدیگر سپری کنند. از چرخ و فلک غول پیکر گرفته تا دوچرخه سواری، تعداد زیادی سواری و فعالیت‌های سرگرم کننده وجود دارد که بچه‌ها را ساعت‌ها مشغول و خوشحال نگه می‌دارد. شما می‌توانید با رفتن به این شهر بازی یک روز پر از بازی و تفریح را فرزندان‌تان رقم بزنید.

آدرس: Doğanbey Mahallesi, Talatpaşa Blv No:38, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

موزه قوم شناسی آنکارا

یکی از موزه‌های نادیده گرفته شده آنکارا که در واقع از مهم‌ترین موزه‌های آن هم محسوب می‌شود موزه قوم شناسی است که در سال ۱۹۳۰ تأسیس شده و در ساختمانی خیره کننده واقع شده است. به علاوه این موزه به طور موقت به عنوان مقبره آتاتورک در زمان ساخت آنیتکبیر عمل کرد. با اعضای خانواده به دیدن این موزه بروید و اجازه دهید بچه‌ها اطلاعات مختلفی درباره فرهنگ ترکی به دست بیاورند. در داخل موزه قوم نگاری آنکارا لباس‌های سنتی، گلدوزی دستی، فرش دستباف، آثار فلزی، اسلحه، آثار شیشه و کاشی، نسخه‌های خطی نفیس، آثار چوبی و سنگی و جواهرات را برای مشاهده آموزش و جامع طبقه ثروتمندان ترکیه خواهید دید.

 

آدرس: Ethnography Museum of Ankara, Hacettepe, Türkocağı Sokak No No:4, Sıhhiye/Altındağ, Ankara, Turkey

 

موزه اسباب بازی دانشگاه آنکارا

موزه اسباب بازی دانشگاه آنکارا در سال ۱۹۹۰ برای محافظت از اسباب بازی‌های عتیقه و سنتی تأسیس شد که در فرهنگ در حال توسعه ترکیه فراموش شده‌اند. این موزه دارای اسباب بازی‌های سنتی و بین‌امللی، دست ساز و کارخانه‌ای بوده و ۲ هزار قطعه را برای نمایش به معرض دید گذاشته است. این موزه جایی عالی برای کودکان کنجکاو خواهد بود.

 

برترین مراکز خرید آنکارا را بشناسید

آدرس: Emniyet İncitaşı Sok. Ankara Üniversitesi Beşevler 10. Yıl Yerleşkesi, 06560 Yenimahalle/Ankara, Turkey

 

Harikalar Diyarı

تم پارک Harikalar Diyarı  یا همان ووندرلند، یک پارک بزرگ در منطقه سینکان در آنکارا است که مساحت آن ۱.۳۲۰.۰۰۰ متر مربع می‌رسد. تعداد زیادی دریاچه مصنوعی در این مجموعه وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند با قایق‌های پدالو و یا پارویی در اطراف حرکت کنند. این پارک غول پیکر همچنین دارای کارتینگ، رمپ‌های اسکیت سواری، پیست ماشین سواری، زمین بسکتبال، مینی گلف، پینگ پنگ و حتی آمفی تئاتر است. اگر بچه‌های شما از راه رفتن خسته می‌شوند، حتما برای گشت و گذار در کل منطقه، سوار قطار کوچک شوید.

آدرس: Harikalar Diyarı, Yunus Emre Mah. Ayaş yolu Cad. No:300, Sincan, Ankara, Turkey

 

Aqua Vega Aquarium

آکواریوم بزرگ Aqua Vega که در زیر مرکز خرید Nata Vega Outlet قرار دارد، مکانی هیجان انگیز برای کودکانی است که به زندگی دریایی علاقه دارند. به غیر از تونلی که ۱۲ هزار موجود مختلف دنیای زیر آب را به نمایش می‌گذارد همچنین بچه‌ها می‌توانند در ساعت تغذیه کوسه‌ها، آن‌ها را تماشا کنند یا ماهی کوی (ماهی قرمز غول پیکر ژاپنی) را در استخر مخصوص لمس کنند. آکوا وگا آکواریومی مناسب همه سنین است که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.

 

راهنمای بهترین فعالیت‌ها در آنکارا

آدرس: Akşemsettin, Doğukent Bulvarı Nata Vega Outlet, 06480 Mamak/Ankara, Turkey

۰۲ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران