معرفی ۱۰ کتابخانه معروف در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
معرفی ۱۰ کتابخانه معروف در کوالالامپور

معمولا ما برای سرگرمی، جمع آوری حقایق جالب یا فرار از دنیای واقعی به مطالعه پناه می‌بریم و از وجود انواع کتاب‌های فیزیکی یا الکترونیکی بهره مند می‌شویم. اما حقیقت این است که هیچ چیز نمی‌تواند جای بوی دلپذیر ورق‌های کاغذ و راحتی بیشتر هنگام مطالعه کتاب‌های فیزیکی را بگیرد. و این لذت زمانی که در میان انبوه کتاب‌ها و در سکوت و آرامش یک کتابخانه به سر می‌بریم، تشدید می‌شود.

اگر شما نیز به مطالعه علاقمندید، حتما در حین سفر نیز به دنبال فضایی مناسب برای کتابخوانی خواهید گشت. خبر خوب برای گردشگران تور کوالالامپور این است که گزینه‌های بسیاری در این شهر وجود دارند که می‌توانند نیازهای عاشقان کتاب را پوشش دهند و ما نیز در ادامه، برخی از مهم‌ترین کتابخانه‌های کوالالامپور را از نظر خواهیم گذراند.

 

The Japan Foundation Kuala Lumpur

اگر به فرهنگ و ژاپنی و ادبیات داستانی این کشور علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این کتابخانه بزنید و از منابع بسیار در مورد ژاپن از جمله کتاب، مجله، سی دی و DVD برخوردار شوید. بعلاوه می‌توانید از دکوراسیون زیبا به سبک ژاپنی و فضایی آرام و دنج نهایت استفاده را ببرید. اتاق نشیمن با نیمکت‌هایی راحت نیز در کنار فضای مطالعه، جوی صمیمی ایجاد می‌کند و جالب است بدانید این کتابخانه که با نام اختصاری JFKL شهرت دارد، هر ماه میزبان رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی متعددی است.

آدرس: 18th Floor, Northpoint (Block B), Mid Valley City, Medan Syed Putra, Kuala Lumpur 59200

 

KL Library

قفسه‌های بلند مملو از دائره المعارف، فرهنگ لغت، داستان و حتی کتاب‌های خودآموز در کنار میزهای بزرگ و مبل‌های دنج بهترین گزینه‌ها برای کسانی هستند که می‌خواهند ساعاتی طولانی به مطالعه انواع کتاب بپردازند. بعلاوه امکانات سرگرم کننده‌ای نظیر میزهای تعاملی‌، سالن بازی و حتی اتاق فیلم را در اینجا خواهید یافت.

 

بهترین غذاهای مالزی به انتخاب سی‌ان‌ان

آدرس: Lot 31204, Pusat Komuniti TTDI, Jalan Athinahapan, Kuala Lumpur 60000

 

Perpustakaan Raja Tun Uda

این کتابخانه که در کنار باشگاه گلف سلطان عبدالعزیز واقع شده شما را با انبوه کتاب‌هایی ادبی، اقتصادی و فرهنگی مواجه می کند. بعلاوه اتاق‌های مجلل مطالعه، وای فای رایگان، سه سالن بدنسازی‌، سینما سه بعدی و ۶ بعدی و یک کافه دنج مشرف به دریاچه‌ای زیبا، شگفت زده‌تان خواهند کرد.

کتابخانه کوالالامپور بسیار با شکوه، جذاب و دیدنی است. فضای کافی برای کسانی که می‌خواهند از لپ تاپ خود استفاده کنند در محیط داخلی وجود دارد و همچنین رایانه‌هایی عمومی در نظر گرفته شده‌اند. بعلاوه والدین و کودکان از بخش اختصاص داده شده به افراد بین چهار تا دوازده سال سود خواهند برد.

آدرس: Jalan Kelab Golf 13/6, Seksyen 13, Selangor 40000

 

National Library of Malaysia

کتابخانه ملی مالزی، یکی از نمادهای کوالالامپور به شمار می‌آید. معماری منحصر به فرد که الهام گرفته از سنت مالایی است و انبوه آثار ادبی تا مجلات دانشگاهی هاروارد در قفسه‌ها به استقبالتان می‌آیند و احساس زیبایی شناسی و علم طلبی شما را اغنا خواهند کرد. باید گفت کتابخانه هوشمند نیز، فضایی قابل توجه برای یادگیری و مطالعه دیجیتال در این محیط فراهم می‌آورد.

آدرس: 232Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur 50400

 

Playcentre

این کتابخانه که در یک خانه ییلاقی زیبا واقع شده، توسط گروهی از داوطلبان و مهاجران در کوالالامپور اداره می‌شود. Playcentre در حال حاضر بیش از ۲۶۰۰۰ عنوان داستانی و غیر داستانی به زبان انگلیسی و مالزیایی را در اختیار دارد. جالب است بدانید در اینجا کتاب‌هایی برای نوزادان و کودکان نوپا تا نوجوانان و بزرگسالان وجود دارند و هر رده سنی را با هر سلیقه‌ای راضی می‌کنند.

 

معرفی بهترین شهرهای دیدنی مالزی

آدرس: 18Jalan 6/6, Seksyen 6, Petaling Jaya 46000

 

PJ Community Library

این کتابخانه دارای کتاب‌های کودکان، کتاب‌های مرجع، مجلات، روزنامه ها و مجموعه چند رسانه‌ای است که شامل کاست‌های صوتی، CD و DVD می‌باشد. این مکان البته زیباترین کتابخانه شهر نیست، اما بخش کودکان در طبقه همکف که انواع مجلات آموزشی و کتاب‌های افسانه محلی را در برگرفته، گزین‌ ای عالی برای والدینی که دارای فرزند خردسال هستند به شمار می‌آید. به گفته یکی از کتابداران، بسیاری از دانش آموزان بعد از مدرسه به کتابخانه می‌روند تا درباره پروژه‌های مدرسه مطالعه یا بحث کنند.

آدرس: Lot 389, Jalan Selangor, Section 3 ,Petaling Jaya 46000

 

KL’s Children Library

این کتابخانه در کوالالامپور علاوه بر مجموعه‌ای بزرگ از کتاب‌های کودکان، همچنین جلسات قصه گویی، کلاس‌های رایانه‌ای، برنامه‌های تعطیلات مدرسه و نمایش‌های عروسکی را ارائه می‌دهد تا به فرزندان شما کمک کند ساعاتی خوش را همراه با آموزش در کنار یکدیگر تجربه کنند.

 

نقاط شگفت‌انگیز ناشناخته مالزی

آدرس: 1Jalan Raja, Kuala Lumpur 50050

 

L45 Kurau Community Library

این کتابخانه، فضای مشترکی با خوابگاه دانشجویی دارد و در حال حاضر ۳۵۰۰۰ جلد کتاب را در خود جای داده است. گفته می‌شود این فضای آرام و تمیز، در ابتدا خانه‌ای بوده که برای تبدیل شدن به کتابخانه خریداری شده و هزینه‌های آن توسط افرادی خیر و گمنام پرداخت شده است.

آدرس: 45Lorong Kurau, Bangsar, 59100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

 

Syed Muhammad Naquib al-Attas

این کتابخانه که متعلق به موسسه بین المللی تمدن اسلامی و جهان مالایی (ISTAC) است، در سال ۱۹۸۷ توسط دانشمندی به همین نام خود تاسیس شد. این مکان دانشگاهی که با عنوان SMNA نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از کتاب‌ها به زبان‌های اسلامی و غربی را در اختیار دارد. همچنین نسخه‌های خطی کمیاب و ۱۲ مجموعه خصوصی را در خود نگهداری می‌کند.

آدرس: International Islamic University Malaysia (IIUM), 24, Persiaran, Tuanku Syed Sirajuddin, Taman Duta, 50480 Kuala Lumpur

 

Rumah Attap

این مجموعه که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، در ردیف خانه‌های بازسازی شده در سال ۱۹۵۰ ساخته شده است. و علاوه بر کتابخانه، فضایی برای مناظرات و انتشارات و برگزاری کارگاه‌ها و انجمن‌ها را در خود جای داده است. بنابراین در بسیاری از اوقات، میزبان رویدادهایی است که افراد علاقمند به مطالعه و علم را گرد هم می‌آورد.

 

گردشی خانوادگی در موزه توهمات کوالالامپور

آدرس: 84c Jalan Rotan, Off Jalan Kampung Attap, Kuala Lumpur

۰۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران