معرفی ۵ بازار رمضانی در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
معرفی ۵ بازار رمضانی در کوالالامپور

ماه رمضان، نهمین ماه قمری اسلام است که از تمامی ماه‌ها مقدس‌تر در نظر گرفته می‌شود. زیرا تمامی شاخه‌های اصلی و عرفی اسلام بر آن اتفاق نظر دارند. رمضان ماهی است که قرآن بر پیامبر نازل شده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. روزه‌داری به عنوان یک فعالیت کاملا اجتماعی شناخته می‌شود و با دورهمی‌های افطاری به پایان می‌رسد. کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی دارای جمعیت زیاد مسلمانانی است که به خوبی حال و هوای شهر را در ماه رمضان عوض می‌کنند. در تور کوالالامپور حتما سری به بازارهای برتر رمضانی بزنید.

 

بازار رمضانی کامپونگ بارو

کامپونگ بارو از بازارهای رمضانی کوالالامپور است که در تمام طول ماه رمضان برقرار است. در واقع کامپونگ بارو با میراث مالایی یکی از بهترین بازارهای رمضانی کوالالامپور محسوب می‌شود. این بازار که در امتداد جالان راجا آلانگ گسترده شده دارای ۲۰۰ غرفه فروش غذاهای متنوع مالایی و اسلامی است. آنقدر تنوع غذاها بالا و عطر و بویشان عالی و وسوسه‌انگیز است که اصلا نمی‌توانید مقاومت کنید و سمت غرفه‌ها نروید. یکی از معروف‌ترین غرفه‌های اینجا که نمی‌توانید مقابلش نروید ناسی لماک آنتارابانگسا است که به عنوان بهترین عرضه کننده ناسی لماک در کل کوالالامپور شناخته می‌شود. همچنین از دیگر غذاهای معتبر اینجا می‌توان به Bubur lambuk  (فرنی برنج) نیز اشاره کرد. این غذا که در مسجد محلی همانجا پخته می‌شود، رایگان بین مردم پخش و توضیح می‌شود.

آدرس: Jalan Raja Alang, Kuala Lumpur

 

بازار رمضانی TTDI

یکی دیگر از بازارهای رمضانی که می‌توانید در تور مالزی بروید و غذاهای افطاری خوشمزه‌ای در آن شکار بزنید TTDI است که مخفف عبارت کوتاه شده " Taman Tun Dr Ismail " است. این بازار رمضانی در Jalan Tun Mohd Fuad 2 واقع شده و اغلب به خاطر مورتاباک راجا نوعی غذای شکم‌پر که با گوشت بره، گوشت گاو یا مرغ درست می‌شود، شناخته می‌شود. به طوری که مردم برای تهیه این غذا صف می‌کشند. از آنجایی که این بازار بسیار پربازدید بوده و شلوغی زیادی را به خود می‌بیند بهتر است قبل از ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به آنجا برسید که هم با خیال راحت کاوش کنید و هم از هوای تازه لذت ببرید.

 

بهترین نقاط کوالالامپور برای خرید سوغاتی

 

آدرس: Jalan Tun Mohd Fuad 2, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur

 

Jalan Masjid India و بازار رمضانی جالان تانکو عبدالرحمان

جالان مسجد هند و جاده مجاور آن، جالان توانکو عبدالرحمان، از مکان‌های معروف خرید برای هر چیز سنتی و بومی هستند. از لباس گرفته تا تنقلات و منسوجات همه با قیمت ارزان به فروش می‌رسند به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید در کوالالامپور شناخته شده است. در اینجا بازاری رمضانی برپا می‌شود که به گسترش مفهوم مالایی کمک می‌کند. در اینجا می‌توانید غذاهای اصیل را پیدا کرده و از هر کدام که خواستید خریداری کنید. این بازار تا ساعت ۵ بعد از ظهر برقرار است. این بازار در فاصله بسیار کمی از منطقه تجاری و خرید بوکیت بینتانگ واقع شده و همین بر محبوبیت آن افزوده است.

آدرس: Jalan Masjid India, Kuala Lumpur

 

بازار رمضانی بانگسار

حتی محله مرفه و سطح بالای بانگسار نیز از شور و هیجان غذاهای رمضانی در امان نیست. در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه بازار رمضانی در Jalan Telawi، درست در کنار مسجد سیدینا ابوبکر عاص صدیق برگزار می‌شود. اگرچه به نسبت بازار بزرگی نیست اما هنوز هم یکی از بهترین‌هایی است که مورد بازدید زیادی قرار می‌گیرد. این بازار جذاب و اشتهاآور به عنوان یکی از بهترین پناهگاه‌های غذایی در بانگسار در نظر گرفته می‌شود. پوتو پیرینگ افسانه‌ای که بین شهروندان کوالالامپوری بسیار محبوب از غذاهای برجسته و پرطرفدار این بازار محسوب می‌شود.

 

معرفی مرکز خرید پاویلیون در کوالالامپور

آدرس: Jalan Telawi 1, Kuala Lumpur

 

بازار رمضانی شاه عالم

بازار رمضانی شاه عالم در پارکینگ استادیوم شاه عالم هر روز در ماه رمضان برگزار می‌شود. این پارکینگ جایی است که یکشنبه بازار و بازارهای گاه به گاه گلفروشی و کشاورزی را میزبانی می‌کند. اما در ماه رمضان تبدیل به بازار غذای مسلمانان می‌شود. این پارکینگ که یکی از قابل دسترس‌ترین پارکینگ‌های شهر است از دانش آموزان و دانشجویان تا زنان خانه‌دار را به سمت خود می‌کشاند. از محصولات ویژه قابل توجه این بازار می‌توان به S.S Ali popiah  (اسپرینگ رول‌های تازه) و laksa utara اشاره کرد. اما به طور جدی با تمام مناظر، صداها و بوهایی که از غرفه‌ها سرچشمه می‌گیرد، سخت است که بخواهید مقاومت کنید و با غذاهای مازاد نیاز بازار را ترک نکنید.

آدرس: Stadium Shah Alam, Seksyen 13, Shah Alam, Selangor

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران