زیباترین آبشارهای گوا را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری گوا
زیباترین آبشارهای گوا را بشناسید

آن‌هایی که به تور گوا می‌روند، درست از زمانی که پروازشان در این شهر می‌نشیند، به دنبال سواحل این شهر بوده و قصد شرکت در جشن‌های بزرگ و بی‌پایان آن‌جا را دارند. اما گوا جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که خیلی‌هایشان اصلا در نزدیکی سواحل نیستند. یکی از این دیدنی‌های طبیعی گوا آبشارهای زیبایی است که در اطراف شهر واقع شده و پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن‌ها دیدن کنید. در همین راستا لیستی تهیه کرده‌ایم که زیباترین آبشارهای گوا در آن قید شده‌اند.

 

آبشار تامبدی سورلا (Tambdi Surla)

این آبشار به واقع یک جاذبه‌ی طبیعی زیبا و چشم نواز است و به همین دلیل باید آن را در صدر لیستمان قرار می‌دادیم. برای دیدن این آبشار باید زمانی را برای پیاده‌روی در طبیعت صرف کنید که همین پیاده‌روی، خود جذابیت مضاعفی به این گردش نیم روزه‌ی شما خواهد داد. این آبشار پلکانی در نزدیکی منطقه حیات وحش محافظت شده Bhagwan Mahavir واقع شده است و از دیگر جاهایی بوده که می‌توانید در طول مسیر، از آن دیدن نمایید.

آبشار هایور (Hivre)

شاید این آبشار را در میان مراکز طبیعت گردی محبوب گوا نبینید، اما بدون شک این محل یکی از بهترین آبشارهای این شهر است. آبشار هایور در عمق جنگل‌های بارانی نزدیک به شهر کوچک والپوی واقع شده و برای دیدن این محل نیز، برای ساعتی باید پیاده روی در دل جنگل را تجربه نمایید. در این مسیر از چندین رودخانه می‌گذرید که دیدنشان مسیر را برای شما راحت‌تر خواهد کرد و در نهایت به آبشاری می‌رسید که اگر چه ارتفاع زیادی ندارد، اما بسیار زیباست و زیر پایش نیز آبگیری کوچک شکل می‌گیرد.

 

سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا

آبشار آروالم (Arvalem)

اگر فکر کردیدکه شمال گوا تنها سواحل زیبا و پارتی‌های شبانه است، در اشتباهید. این منطقه مملو از جاذبه‌های طبیعی زیبا است که یکی از آن‌ها آبشار آروالم محسوب می‌شود. برای رفتن به این آبشا، شما باید از مسیری زیبا بگذرید و در راه می‌توانید از از غارهای طبیعی متعدد و همچنین یک تندیس بزرگ قرن ۱۲امی دیدن نمایید. با توجه به محبوبیت ویژه‌ی این آبشار، پارکی دور آن شکل گرفته و امکانات خوب رفاهی نیز وجود دارد که می‌توانید از آ‌ن‌ها استفاده نمایید.

آبشار نتراوالی (Netravali)

آبشار نتراوالی را تنها سکوتی دلنشین و طبیعیت چشم نواز احاطه کرده و همین باعث می شود تا این مکان به یک جای رویایی برای روزی آرامش بخش بدل شود. این آبشار پلکانی زیبا، نه تنها قابی دلنشین برای عکاسی می‌سازد، بلکه استخر طبیعی که پای آن شکل می‌گیرد نیز خود مکانی عالی برای آبتنی و تفریح است. در این جا شما می‌توانید ساعت‌ها نشسته، چیزی میل کنید و سپس با آرامشی بیشتر به گوا برگردید و دوباره جشن و شادی و بازی‌های آبی را در پیش بگیرید.

 

گردشی لذت‌بخش با کشتی‌های کروز در آب‌های گوا

آبشار کساروال (Kesarval)

اگر به پانجای می‌روید، حتما یک نیم روز خود را برای دیدن آبشار کساروال نیز دیدن کنید. اسم این آبشار در زبان محلی به نام عقاب است چون باور مردم محلی این بود که عقاب‌های لانه‌های خود را روی صخره‌های اطراف این آبشار بنا می‌کنند. کساروال در مجموع آبشاری کوچک است، اما محبوبیت بالای آن بین خود مردم گوا و همچنین زیبایی اطرافش باعث شده تا آن را جزو لیستمان قرار دهیم.

آبشار بامانبودو (Bamanbudo)

برای رفتن به آبشار بامانبودو راه ساده‌ای در پیش دارید چون جاده‌ای بسیار خوب تا خود آبشار پیش می‌رود. همین امر باعث شده تا محبوبیت بامانبودو بالاتر رفته و مخصوصا در آخر هفته، مملو از جمعیت باشد. این آبشار آب خنکی داشته و استخر کم عمقی درست زیر پایش شکل می‌گیرد. در مجموع  بامانبودو یکی دیگر از جاهای بسیار عالی برای پیک نیک و خوشگذرانی در اطراف گوا محسوب شده و تنوعی عالی به دور از سواحل این شهر است.

آبشار کوسکم (Kuskem)

این آبشار در منطقه محافظت شده کوتیگائو واقع شده است و یکی دیگر از آبشارهای محبوب گوا محسوب شده که هم گردشگران و هم مردم محلی از آن‌جا بازدید می‌کنند. این آبشار نسبتا بلند، از میان صخره‌ها آب را به استخر طبیعی زیرش می‌رساند و یک تصویر زیبا از طبیعت هند را برایتان به نمایش می‌گذارد. اگر در تور هند دوست داشتید که از یک منطقه طبیعی زیبا و محافظت شده دیدن کنید و همچنین آبشاری جذاب را دیده و در آن‌جا عکس‌های متنوع بگیرید، آبشار کوسکم یک انتخاب ایده‌آل برای شما خواهد بود.

۱۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران