گشتی در منطقه Tsentralny سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
گشتی در منطقه Tsentralny سن پترزبورگ

تور سن پترزبورگ پر از جاذبه‌های فراوانی است که در سفر به این شهر تاریخی نباید بازدید از آن‌ها را از قلم انداخت. البته شما قبل از هر چیزی باید در مورد محلات مختلف اطلاعاتی کسب کنید و بدانید کدام جاذبه‌ها بیشتر در کدام منطقه هستند و بهترین مراکز خرید و بوتیک‌ها در کدام خیابان قرار گرفته‌اند و بهترین غذاهای روسی را در کدام رستوران‌ها باید پیدا کنید. سن پترزبورگ یکی از شهرهایی است که در هر گوشه آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد ، بنابراین می‌توانید با برنامه ریزی دقیق و مناسب یک روز کامل را در قسمتی از شهر بگذرانید و از امکانات رفاهی و گردشگری آن نهایت استفاده را ببرید. سن پترزبورگ از ۱۸ ناحیه مختلف تشکیل شده است که چهار ناحیه مرکزی شهر ضروری ترین منطقه برای گردشگران است. یکی از محله‌های اصلی سن پترزبورگ منطقه مرکزی یا ناحیه سنترالنی است.

 

منطقه مرکزی

منطقه مرکزی سن پترزبورگ یکی از زیباترین محله‌های شهر است که در صنعت گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این محله یکی از مناطقی است که در رده زیباترین نقاط اروپا باید به آن اشاره کرد. یکی از دلایل اهمیت منطقه سنترالنی در سن پترزبورگ تعداد زیادی جاذبه‌های گردشگری، مناظر زیبا، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز خرید مدرن و تاریخی و همچنین جاذبه‌های زیبا مانند باغ‌ها و پارک‌های عمومی است. چشم انداز نوسکی، یکی از مهمترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های سن پترزبورگ نیز در این محله واقع شده است. منطقه مرکزی میزبان بیش از ۲۵ موزه، نزدیک به ده باغ و پارک زیبا، چندین مرکز مهم فرهنگی و هنری، و همچنین چندین رستوران و مرکز خرید در سن پترزبورگ است. در نتیجه، بسیاری از گردشگران زمان بیشتری را در این منطقه در تور سن پترزبورگ می‌گذرانند و حتی بسیاری از آن‌ها اقامت در این محله را انتخاب می‌کنند.

 

خیابان معروف نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ

برترین موزه‌های سن پترزبورگ

همانطور که گفته شد، منطقه Tsentralny حدود ۲۵ موزه مختلف را در خود جای داده است. با این وجود، سه مورد از این موزه‌ها در لیست برترین موزه‌های سن پترزبورگ قرار دارند که هیچ گردشگری فرصت بازدید از آن‌ها را از دست نمی‌دهد. موزه ارمیتاژ روسیه یکی از برترین موزه‌های روسیه، دومین موزه بزرگ هنری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ است که در میدان قصر واقع شده است. این موزه یکی از دیدنی های سن پترزبورگ است که تقریبا همه گردشگران از آن دیدن می‌کنند. دیگری موزه دولتی روسیه است که دفتر مرکزی آن در کاخ میخایلوفسکی واقع شده و یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ محسوب می‌شود. سومین موزه مهم سن پترزبورگ، موزه فابرژ است که آن نیز در منطقه مرکزی واقع شده است. این موزه در کاخ شوالوف جایی که گردشگران می‌توانند جواهرات سلطنتی و آثار تزئینی تهیه شده توسط شرکت فابرژ برای خانواده شاهنشاهی را مشاهده کنند واقع شده است.

جاذبه‌های اصلی

منطقه مرکزی علاوه بر موزه‌های برتر سن پترزبورگ، محل دیگر جاذبه‌های مهم گردشگری در تور سن پترزبورگ از جمله خانه خواننده، معروف‌ترین نمونه معماری هنر نو در خیابان نوسکی، تئاتر الکساندرینسکی، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی سن پترزبورگ، باغ تابستانی پیتر اول یکی از زیباترین مکان‌های شهر و قلعه سنت مایکل یکی از عجیب‌ترین سازه‌های معماری نیز در این منطقه واقع شده است. البته فراموش نکنید که این‌ها تنها چند نمونه از جاذبه‌های برتر منطقه مرکزی هستند. هنوز بسیاری از جاذبه های مهم گردشگری دیگر در این منطقه وجود دارد که گردشگران می‌توانند در طول برنامه تور سنت پترزبورگ از آن‌ها دیدن کنند.

کلیساهای جامع معروف سن پترزبورگ

دو مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در منطقه مرکزی سن پترزبورگ که بسیاری از گردشگران در سفر خود به روسیه از آن دیدن می‌کنند، کلیسای جامع کازان در خیابان نوسکی و کلیسای منجی به خون نشسته است. کلیسای جامع کازان از دیرباز اصلی‌ترین کلیسای سن پترزبورگ بوده و کلیسای منجی بر خون ریخته شده نیز یکی از بناهای باشکوه با معماری متفاوت سن پترزبورگ محسوب می‌شود. اگرچه کلیسای کازان هنوز محل عبادت است و خدمات گردشگری را ارائه می‌دهد اما کلیسای منجی بر خون ریخته شده هرگز به عنوان کلیسا شناخته نشد و بیشتر به عنوان بنای یادبود اسکندر دوم یکی از محبوب‌ترین امپراتورهای روسیه شناخته شده است.

 

۶ رستوران غذاهای حلال در مسکو

برترین مراکز خرید منطقه مرکزی

هر یک از محله‌های سن پترزبورگ مراکز خرید خود را دارند. منطقه مرکزی همچنین دارای رتبه خوبی در بین سایر محله‌های سن پترزبورگ از نظر داشتن برخی از بهترین و به روزترین مراکز خرید است. Gostiny Dvor، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید در سن پترزبورگ، مرکز خرید پاساژ یکی از اولین فروشگاه‌های بزرگ، مرکز خرید نوسکی در خیابان نوسکی و مرکز خرید Grand Palace چند نمونه از این مراکز خرید در منطقه مرکزی که گردشگران می‌توانند در طول سفر خود به روسیه از آن دیدن کرده و خرید کنند.

بهترین رستوران‌های منطقه مرکزی

بدون شک، یکی از لذت‌های سفر، امتحان طعم‌ها و غذاهای جدید است. اگر می‌خواهید بهترین غذاهای سنتی روسی را امتحان کنید، می‌توانید از رستوران Tsar 'دیدن کنید. با این حال باید توجه داشته باشیم که غذا خوردن در این رستوران یکی از گران‌ترین غذاهای سفر شما خواهد بود ولی اگر می‌خواهید طعم‌های جدیدی امتحان کنید، کافه بیزات آماده ارائه شیرینی‌ها و نان‌های خوشمزه بوده و رستوران Duo Asia با غذاهای دریایی، گیاهخواری و غذاهای آسیایی نیز آماده پذیرایی از گردشگران کنجکاو علاقه‌مند به غذاهای شرقی و آسیایی است. رستوران Bourgeois Bohemians که با وجود نامش دارای منوی اقتصادی عالی است غذاهای اروپایی و بین المللی دوست داشتنی و بسیار خوشمزه‌ای را سرو می‌کند. البته رستوران‌های منطقه مرکزی بسیار زیاد هستند و انتخاب بهترین بین آن‌ها بسته به بودجه و سلیقه شما دارد.

 

بهترین غذاهای سوچی را امتحان کنید

۱۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران