معروف‌ترین خیابان‌های توریستی سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
معروف‌ترین خیابان‌های توریستی سنت پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ با ۵ میلیون نفر جمعیت بزرگترین شهر روسیه پس از مسکو است. چیزی که سن پترزبورگ شهر را از نظر گردشگران به مکانی دوست داشتنی و جذاب‌ تبدیل می‌کند معماری مجلل، خیابان‌های فوق‌العاده تمیز و بناهای تاریخی الهام‌بخشی است که در هر گوشه و کنار آن دیده می‌شوند. از آنجایی که بیشتر زمان گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر در خیابان‌های توریستی آن سپری می‌شود در این مقاله سعی کرده‌ایم نگاهی به خیابان‌های معروف سنت پترزبورگ داشته باشیم. پس تا انتهای نوشته با ما باشید تا در بازدید از این شهر دیدنی روسیه بتوانید برنامه‌ریزی کاملی برای گشت و گذار در آن بکنید.

 

خیابان مالایا سادووایا

اولین مورد از خیابان‌های معروف سنت پترزبورگ که قصد معرفی آن را داریم، خیابان مالایا سادووایا نام دارد. این خیابان به دلیل موقعیت استراتژیک خود در بین مسافران تور روسیه محبوب شده و در اصل محلی برای دورهمی جوانان است. از جذابیت‌های این خیابان می‌توان به مجسمه‌های دیدنی، خانه‌های قدیمی جذاب مانند عمارت شووالوف، فروشگاه Elisseevskiy، خانه دمیدوف و غیره اشاره کرد. جالب است بدانید که Malaya Sadovaya  با طول ۱۷۹ متر به عنوان کوتاه‌ترین خیابان در سن پترزبورگ شناخته می‌شود. البته با اینکه این خیابان بسیار کوتاه است اما سرگرمی‌ها و جاذبه‌های متعددی را به صورت متمرکز در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های اصلی این خیابان، فواره آب و توپی گرانیتی درون آن است که آزادانه در میان فواره‌های آب می‌چرخد. همچنین همان طور که گفته شد مجسمه‌های برنزی و چدنی از حیوانات در خیابان قرار گرفته‌اند که توریست‌های بسیاری را در حال عکاسی در کنار آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

در نهایت نیز جا دارد بگوییم که مالایا سادووایا از دیرباز به خاطر کافه‌ها و رستوران‌های شهرت داشته و شما می‌توانید در حین قدم زدن در آن با غذاهای خوشمزه و محلی روسیه شکم خود را سیر کنید. همچنین در روزها و شب‌های گرم تابستان، نوازندگان و هنرمندان متعددی هنرهای خیابانی خود را در این منطقه به نمایش می‌گذارند. حتی در طول زمستان نیز این منطقه بیشتر از هر مکان دیگری پرجنب و جوش بوده و مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می‌گیرد؛ چرا که این تنها خیابان گرم شهر است که همیشه از برف و یخ در سرمای روسیه در امان است.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو: Gostiny Dvor / Nevsky Prospekt
  • نحوه دسترسی: از Gostiny Dvor واقع در خیابان Nevsky به کمک زیرگذر عبور کرده و به راست بپیچید. مالایی سادووایا اولین خیابان سمت چپ شما است.
  • بهترین مسیر پیاده روی: کل خیابان (۱۰ دقیقه)

عکس: wikipedia.org

 

خیابان مالایا کونیوشنای اولیستا

مالایا کونیوشنایا اولیتسا یکی از زیباترین خیابان‌های عابر پیاده نه تنها در سنت پترزبورگ بلکه در تمام روسیه است. Malaya Konnushennaya در دهه ۱۷۳۰ تاسیس شد و خیابان کریسمس نام داشت. اکثریت جمعیت آن تا اواسط قرن هجدهم سوئدی‌های لوتری بودند که نشانه آن وجود کلیسای چوبی سنت کاترین در آن است که توسط لوتری‌های ساخته شد. البته صد سال بعد یک کلیسای سنگی به سبک رومی در محل آن بنا گردید و امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ تبدیل شده است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر که در این خیابان قرار گرفته‌اند می‌توان به تالار هنر نو کاترین و یک سالن کنسرت اشاره کرد. برای مسافران تور روسیه که اهل خیابان‌گردی و کشف فرهنگ ملت‌ها در سفرهای خارجی هستند، توصیه می‌شود بازدید از خیابان مالایا کونیوشنای اولیستا را در لیست الویت‌های خود قرار دهید.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو: Nevsky Prospekt / Gostiny Dvor
  • نحوه دسترسی: از یکی از ایستگاه‌های مترو به کانال Griboedov رفته و از کانال عبور کنید. سپس در امتداد Nevsky Prospekt تا دومین پیچ در سمت راست به مسیر خود ادامه دهید.
  • بهترین مسیر پیاده روی: کل خیابان (حدود ۲۰ دقیقه)

 

عصری آرام در کافه‌های رمانتیک سن پترزبورگ

عکس: tripadvisor.com

 

خیابان اولیتسا زودچگو روسی

Ulitsa Zodchego Rossi که قبلاً به نام خیابان تئاتر (Teatralnaya Ulitsa) شناخته می‌شد، از دیگر خیابان‌های معروف سنت پترزبورگ است که بازدید از آن را به هر گردشگری توصیه می‌کنیم. این خیابان نیز همانند دیگر مناطق توریستی شهر بناها و جاذبه‌های مهمی را در خود جای داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به عمارت Vorontsov و کاخ Anichkov اشاره کرد. همچنین این خیابان شامل دو ساختمان سه طبقه یکسان به طول ۲۲۰ متر و ارتفاع ۲۲ متر است. این دو سازه مشابه هم حالتی متعادل به خیابان بخشیده و جذابیت آن را از دید توریست‌ها دوچندان کرده‌اند.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو: Gostiny Dvor
  • نحوه دسترسی: از ایستگاه مترو Gostiny Dvor خارج شده و در Nevsky Prospekt به راست بپیچید. سپس به سمت Ploshchad Ostrovskogo واقع در سمت راست پیچیده و از طریق اکاترینسکی ساد (باغ کاترین)، از ساختمان کتابخانه ملی عبور کنید در نهایت نیز باید از از پلوشچاد اوستروفسکوگو در اطراف تئاتر الکساندرینسکی تا خیابان روسی بروید.
  • بهترین مسیر پیاده روی: کل خیابان (حدود ۱۰ دقیقه)

عکس: asergeev.com

 

خیابان سادووایا اولیتسا

برای کسانی که از دیدن ساختمان‌هایی با معماری زیبا و بناهای تاریخی لذت می‌برند، خیابان Sadovaya Ulitsa  مکان بسیار مناسبی خواهد بود. چرا که این خیابان بی‌نظیر سنت پترزبورگ با بناهای دیدنی قدیمی که نشانه‌هایی از شگفتی‌های معماری و طراحی روسی را در خود به نمایش گذاشته‌اند این روزها توانسته مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار بگیرد.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو: Gostiny Dvor Sadovaya / Sennaya Ploschad / Spasskaya
  • نحوه دسترسی: خروج از هر کدام از ایستگاه‌های فوق شما را مستقیماً به این خیابان هدایت خواهد کرد.
  • بهترین مسیر پیاده‌روی: بخشی از خیابان از باغ تابستانی تا باغ یوسوپوف (حدود ۲ ساعت)

 

بهترین فعالیت‌های جذاب در سنت پترزبورگ

عکس: wikipedia.org

 

خیابان بولشایا مورسکایا اولیتسا

یکی دیگر از خیابان‌های معروف سنت پترزبورگ که کلیسای جامع سنت اسحاق را به میدان قصر متصل می‌کند، بولشایا مورسکایا اولیتسا نام دارد. همچنین این خیابان میزبان بسیاری از ساختمان‌های قدیمی با قدمت بیش از ۳۰۰ سال هستند که فرهنگ، تمدن و معماری روسی را به نمایش می‌گذارند. این خیابان توریستی علاوه بر بناهای قدیمی زیبا چندین مغازه به خصوص جواهرات فروشی‌ها را در خود جای داده که در صورت تمایل فرصت بازدید از آن‌ها را نیز خواهید داشت. همچنین هتل‌های لوکس و باکیفیتی نیز در آن واقع شده‌اند که همگی دست در دست هم داده و Bolshaya Morskaya Ulitsa را به یکی از بهترین خیابان‌های شهر تبدیل کرده‌اند.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو: Admiralteyskaya
  • نحوه دسترسی: از ایستگاه مترو Admiralteyskaya خارج شده و تا رسیدن به اولین تقاطع به راست بپیچید.
  • بهترین مسیر پیاده‌روی: کل خیابان (حدود ۱ ساعت)

عکس: chvoya.com

 

خیابان گوروخوایا (Gorokhovaya Street)

مورد بعدی از خیابان‌های معروف سنت پترزبورگ جایی جز خیابان گوروخوایا نیست. این خیابان امتدادی طولانی داشته چشم اندازهایی از کانال گریبایدوف، رودخانه مویکا و خیابان سادووایا را نیز به نمایش می‌گذارد. علاوه بر آن آنچه این خیابان را پراهمیت کرده بناهای چشم‌نواز با معماری نئوکلاسیک و رستوران‌های متنوع آن هستند که همگی مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته‌اند.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو: Admiralteyeskaya، Sennaya Ploschad / Sadovaya / Spasskaya، Pushkinskaya / Zvenigorodskaya
  • نحوه دسترسی: از Admiralteyskaya، به چپ بپیچید، سپس دوباره به سمت چپ رفته و وارد Malaya Morskaya Ulitsa  شوید. با کمی پیاده‌روی به Gorokhovaya خواهید رسید.
  • بهترین مسیر پیاده روی: کل خیابان (حدود ۲ ساعت)

 

۱۳ حقیقت جالب درباره سنت‌پترزبورگ

عکس: wikipedia.org

 

خیابان میلیونایا اولیتسا

Millionnaya Ulitsa به عنوان یکی از خیابان‌های معروف سنت پترزبورگ با چشم‌اندازی زیبا، معماری چشمگیر و فضای کلی آرامش بخش شناخته می‌شود. به طوری که چند مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر در آن قرار گرفته و همواره توریست‌های خارجی را در حین قدم زدن در آن خواهید دید. برخی از جاذبه‌های برتر خیابان میلیونایا اولیتسا عبارتند از: موزه ارمیتاژ، کاخ در میلیون‌نایا اولیتسا، محل سابق هنگ پاولوفسکی نگهبانان امپراتوری و غیره.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو: Nevsky Prospekt / Gostiny Dvor، Admiralteyskaya
  • نحوه دسترسی: از ایستگاه مترو Admiralteyskaya خارج شده و به سمت راست و سپس سمت چپ به Bolshaya Morskaya Ulitsa بروید. سپس از خیابان نوسکی عبور کرده و از میدان کاخ به سمت گوشه شمال شرقی، جایی که Millionaya Ulitsa به پایان می‌رسد، بروید.
  • بهترین مسیر پیاده‌روی: کل خیابان (حدود ۱ ساعت)

عکس: asergeev.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۴ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران