بهترین فعالیت‌های جذاب در سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
بهترین فعالیت‌های جذاب در سنت پترزبورگ

تور سن پترزبورگ، ونیز شمالی که در دریای بالتیک قرار دارد، شهری است که فرهنگ در آن جاری و زنده است، مملو از میراث و تاریخ که به گونه‌ای سرگرم کننده است که به جرات می‌توان گفت در کم‌تر شهری می‌توان حال و هوایش را پیدا کرد. سن پترزبورگ از شرکت‌های باله و اپرا در سطح جهانی گرفته تا کاخ‌های بزرگی که در کنار کانال‌های آبی قرار گرفته‌اند، شهری است که می‌توانید روزها و حتی هفته‌ها را در آن سپری کنید و به سادگی از فضای بی‌نظیری که ارائه می‌کند لذت ببرید. بنابراین، برای اطمینان از اینکه بازدید شما مملو از خنده و خاطرات است این مجموعه هیجان‌انگیزترین و دست کم گرفته‌شده‌ترین کارهایی را که می‌توانید در تور سنت پترزبورگ انجام دهید، بررسی کنید.

 

در زیبایی کلیسای ناجی روی خون ریخته شده غرق شوید

کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ متعلق به اواخر قرن نوزدهم روسیه، که زمانی محل عبادت بود اکنون به عنوان موزه سکولار مملو از گنجینه‌ها و بینش‌ها عمل می‌کند. نمای بیرونی بدون شک تماشایی است و بازدیدکنندگان می‌توانند به دیوارهای موزاییک‌های رنگارنگ و نقاشی‌ها و نمادهای مذهبی خیره شوند. برای یادگیری همه چیز در مورد تاریخچه و نام منحصر به فرد آن، اجازه دهید یک محلی اطراف را به شما نشان دهد.

گشت در قلعه بزرگ پیتر و پل

این ارگ متعلق به قرن هجدهمی که در جزیره زایچی واقع شده، قدیمی‌ترین ساختمان شهر است و همانطور که از چاپ آن بر روی کارت‌پستال‌ها متوجه می‌شوید، یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. یک گشت خصوصی با راهنما در میان این قلعه کاخ به شما دسترسی خواهد داشت به قطعات کلیدی تاریخ شهر، از جمله سلول‌های زندان Trubetskoy Bastion، و کلیسای جامع پیتر و پل خارق‌العاده (که با مناره‌های طلایی بلند برجسته شده است). در مورد این قلعه از زمان ساخت آن در سال ۱۷۰۳ تا تبدیل آن به موزه ای که اکنون حدود ۲۲۰ سال بعد است داستان‌های زیادی وجود دارد که هنوز بین مردم روایت می‌شود.

 

آشنایی با کلیسای کازان سنت پترزبورگ

وسعت موزه ارمیتاژ را ببینید

موزه ارمیتاژ یک عنوان قابل توجه برای حفظ، بزرگ‌ترین موزه هنری جهان است که از ۵ ساختمان به هم پیوسته تشکیل شده است که در بیش از ۷۲۰ هزار فوت مربع پراکنده شده و بیش از ۳ میلیون اثر هنری متنوع را در خود جای داده است. یکی از این بناها کاخ زمستانی باشکوه است که به عنوان اقامتگاه رسمی امپراتوران روسیه، یک قطعه هنری در نوع خود محسوب می‌شود. احتمالا سال‌ها طول می‌کشد تا همه چیز را ببینید، بنابراین قبل از سرگردانی برای کشف جواهرات پنهان، موارد ضروری را علامت بزنید و قطعات اصلی استادانی مانند داوینچی، رافائل و رامبراند را پیدا کنید.

تور اتوبوس دو طبقه بپیوندید

اگر زمان زیادی ندارید و گشتن بین همه جاذبه‌های شهر شما را خسته می‌کند پس به یک تور اتوبوس دو طبقه گردشی بپیوندید. با اتوبوس‌های گردشی که حداقل بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد می‌توانید در حالی که از مناظر زیبا و نقاط اصلی شهر دیدن می‌کنید به روایات راهنما هم گوش دهید. این تورها با توقف‌هایی در بعضی جاها هم همراه هستند. هر چقدر که می‌خواهید در مکان‌هایی مانند کلیسای جامع سنت اسحاق، میدان Vosstaniya، قلعه پیتر و پل، موزه ارمیتاژ و موارد دیگر وقت بگذارید!

 

راهنمای سفر دو نفره به سنت پترزبورگ

شبی را در یک قصر بگذرانید

اگر به دنبال یک تجربه واقعا خاص هستید، حتی اگر فقط برای یک شب باشد خودتان را به یکی از کاخ‌های باشکوه شهر دعوت کنید. سوئیت‌ها که هرکدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند، مطمئنا به محض ورود به داخل، نفس شما را بند می‌آورند. هتل رسمی موزه ایالتی هرمیتاژ ۵ ستاره قرن نوزدهمی، در یک عمارت تاریخی درست در گوشه‌ای از رودخانه زیبای فونتانکا واقع شده است. هتل مجلل Lotte که در وسط میدان پالاس قرار دارد، مناظر خیره کننده‌ای از میدان سنت آیزاک و کاخ ماریینسکی ارائه می‌دهد و حتی اسپای بالیایی خود را نیز در خود جای داده است. فقط ۳۰۰ متر از میدان شلوغ دورتسوایا، هتل ۵ ستاره Four Seasons Lion Palace را خواهید دید، یک کاخ سلطنتی قرن نوزدهمی که باغ الکساندر به عنوان حیاط خلوت آن الحاق شده است.

به سونای روسی بروید

بهترین راه برای مبارزه خستگی روزی پر از گردش و خستگی را فقط می توانید در سونای روسی معروف به بانیا پیدا کنید. مخصوصا گزینه‌ای عالی برای کسانی است که دوست دارند عرق کنند و بعد از آن احساس تمیزی و سبکی کل وجودشان را فرا بگیرد. در سطح شهر هیچ کهبود سونای روسی وجود ندارد با اینهمه توریست‌ها تمایل دارند Yamskie، قدیمی ترین خانه حمام در شهر را برای رفتن انتخاب کنند. به علاوه سونای Mitninskie که یک سالن مو و ناخن نیز ارائه می‌دهد و Bateninskie که یکی از مقرون به صرفه‌ترین نرخ‌ها را ارائه می‌دهد از گزینه‌های محبوب بعدی هستند.

درخشش شهر را در یک سفر دریایی شبانه تماشا کنید

از هر نظر گوش دادن به موسیقی جاز زنده در حین طنین‌اندازی آن در رودخانه، یا تماشای بلند کردن پل متحرک معروف، لذت بردن از سفرهای دریایی شبانه در سنت پترزبورگ را نباید دست کم گرفت. اگر به دنبال دیدگاهی عاشقانه در مورد تمام مناظر امپراتوری هستید، تنها تعداد کمی از فعالیت‌ها برای معرفی وجود دارد که واقعا سفر دریایی شبانه یکی از مهم‌ترین گزینه‌هاست.

 

معرفی کارت گردشگری سنت پترزبورگ

نمایش عامیانه روسی را در کاخ نیکولایفسکی تماشا کنید

فرهنگ دوستان و سنت گرایان به طور یکسان عاشق گشت و گذار در کاخ نیکولایفسکی خواهند بود، به خصوص توری که شامل نمایش سنتی هم می‌شوند. این کاخ که قدمت آن به اواسط دهه ۱۸۰۰ برمی‌گردد، درست در کنار اپرای مجلسی سن پتربورگ و در فاصله‌ای نزدیک از رودخانه نوا قرار دارد و از نظر زیبایی و موقعیت مکانی به گوهری واقعی تبدیل شده است. این کاخ با دقت به شکوه اصلی‌اش بازسازی شده و عناصر بسیاری از سبک امپراتوری روسیه در آن حفظ شده است، از جمله چوب‌کاری پیچیده، لوسترهای پرآذین، کف پارکت چوبی، تزئینات طلایی روی درها و طاقچه‌ها و همچنین صندلی‌های مخمل مخملی در تمام فضاهای عمومی.

در کلاس نقاشی عروسک ماتروشکا شرکت کنید

نقاشی روی عروسک چوبی از اواخر دهه ۱۸۰۰ در روسیه رواج پیدا کرد و حالا یکی از کارهایی است که فرهنگ دوستان معمولا در این سفر انجام می‌دهند. عروسک‌های ماتروشکا (عروسک‌های چوبی معروف مادربزرگ‌مانند تو در تو) از دیرباز به عنوان یک نماد جنبه زنانه فرهنگ روسیه است که به طور سنتی با خانواده و باروری مرتبط است. به عنوان یک یادگاری کوچک، عروسک‌ها سوغاتی‌های عالی برای نمایش در اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن در خانه هستند.

به تماشای نمایش اپرا در تئاتر مارینسکی بروید

این یکی دیگر از گزینه های عالی برای سرگرمی عصرانه است. تئاتر مارینسکی، یکی از مهم‌ترین و مشهورترین تئاترهای روسیه، گنجینه‌ای از تجربه در شهر است که به سادگی نمی‌توانید آن را از دست بدهید. این تئاتر خانه بسیاری از افسانه‌های مهم روسی بوده و میزبان هنرمندانی از بین بهترین‌ها می‌کنند.

 

۱۰ تجربه گردشگری در سفر به سنت پترزبورگ

در خیابان شلوغ نوسکی قدم بزنید

خیابان Nevsky Prospekt که همیشه مملو از مردم محلی و گردشگران است یادآور مرکز لندن با چشم‌انداز خرید و ساختمان‌های روشن در شب است، معروف‌ترین خیابان و خیابان اصلی سنت پترزبورگ است. خیابان نوسکی با برخی از مهم‌ترین ساختمان‌های سنت پترزبورگ، مانند کلیسای جامع کازان و هتل گراند اروپا، کنار هم قرار گرفته است، و کمی پایین‌تر با پل آنیچکوف روبرو می‌شوید که منظره‌ای دیدنی ارائه می‌دهد. با توجه به غنای Nevsky Prospekt، بسیاری از بازدیدکنندگانی قبلا به اینجا رفته‌اند پیشنهاد می‌کنند که یک تور رزرو کنند تا بیشترین استفاده را از زمانی که در آنجا سپری می‌کنید داشته باشید!

در یک تور غذایی در اطراف شهر غذا بخورید

چه راهی بهتر از رزرو تور غذایی با یک فرد محلی برای یافتن بهترین مکان‌های غذایی در شهر وجود دارد؟ همانطور که همه ما می‌دانیم، بیشتر گردشگران به طور طبیعی در نهایت از رستوران‌های پرفروش بازدید می کنند. پس با فردی آشنا و بومی همراه شوید تا شما را در پیدا کردن جواهرات پنهانی که طعم‌های معتبر و اصیل روسی را سرو می‌کنند کمک کند. در حالی که هر تور متفاوت است، انتظار مقداری پلمنی (کوفته‌های سنتی روسی)، بلینی (پنکیک روسی)، کیک ترد خوشمزه مدویک، و البته یک یا دو فنجان نوشیدنی را در برنامه گردشی‌تان داشته باشید.

 

۱۱ توصیه کاربردی در سفر به سنت پترزبورگ

از موزه راه آهن روسیه دیدن کنید

موزه راه‌آهن روسیه که به راحتی از ایستگاه بالتیسکی قابل دسترسی است، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که مجموعه‌ای از قطارهای مختلف را در خود جای داده است، اما مهم‌ترین آن قطارهای بخار کمیاب است. برای علاقه مندان به راه آهن، تور موزه شما را با دانش قوی درباره تاریخچه حمل و نقل ریلی و مدرن ترین فناوری‌ها آشنا می‌کند.

در کلیسای جامع ترینیتی توقف کنید

کلیسای جامع ترینیتی، ساختمانی خیره‌کننده با ارتفاع بیش از ۷۰ متر، با گنبدهای آبی روشن و خال‌خالی طلا، نمونه‌ای از معماری کلاسیک است که رهگذران را تا به امروز شگفت‌زده کرده است. نکته جذاب اینکه حتما قسمت شمالی کلیسای جامع را بررسی کنید، جایی که یک ستون یادبود خیره کننده را خواهید دید که به افتخار پیروزی روسیه در جنگ روسیه و ترکیه در سال ۱۸۷۷ ساخته شده است.

 

۶ جاذبه گردشگری رایگان سنت پترزبورگ

در شهربازی Divo-Ostrov آدرنالین خون‌تان را بالا ببرید

شهربازی Divo-Ostrov که بهترین شهربازی روسیه است، سواری‌های به شدت هیجان انگیزی را ارائه می‌دهد که تمام آدرنالین خون‌تان را به سقف می‌زند، از چرخ و فلک ساده گرفته تا سواری‌هایی که فریاد شما را درمی‌آورند این شهربازی، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. بنابراین، چه به تنهایی، چه با دوستان یا با بچه‌ها بروید حسابی به شما خوش خواهد گذشت.

۰۳ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران