معرفی بهترین غذاهای محلی سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
معرفی بهترین غذاهای محلی سنت پترزبورگ

وقتی در روسیه هستید بهتر است مانند روس‌ها غذا بخورید، یعنی از خوردن غذاهای پر کالری لذت ببرید و در کنار آن‌ها دسرها و آبمیوه‌هایی را امتحان کنید که تا همیشه مزه‌شان در ذهن‌تان حک شود. سن پترزبورگ به عنوان شهر برجسته و شناخته شده روسی سهم بالایی در گردشگرپذیری دارد، از همین رو شما می‌توانید در رستوران‌های محلی و معتبر از بهترین غذاهای روسی نوش جان کنید. اصلی‌ترین غذاهایی که باید در سفر با تور روسیه به این شهر امتحان کنید به شرح زیر است:

 

بیف استروگانوف

این غذا اسم خود را از یکی از ثروتمندترین خانواده‌های نجیب‌زاده روسیه گرفته است. گرچه در قرن ۱۹ رواج پیدا کرد اما منشا پیدایش آن ناشناخته است. اما آنچه که مسلم است این غذا در سراسر دنیا محبوبیت پیدا کرده و به شیوه‌های مختلفی در آمده است. این غذا بر پایه گوشت درست می‌شود که به آن سس خامه‌ای و مقداری سبزیجات مختلف معطر اضافه می‌کنند و عموما با غذاها و مزه‌های جانبی مختلفی همراه می‌شود.به شما توصیه می شود در بهترین رستوران‌های روسی در سن پترزبورگ این غذا را امتحان کنید.

 

۶ رستوران رمانتیک سن پترزبورگ مخصوص یک سفر عاشقانه

پنکیک‌های خوشمزه

ممکن است امروزه پنکیک‌ها به عنوان غذای بین‌المللی شناخته شوند اما در روسیه سبک خودش را دارد. در سفر با تور سن پترزبورگ از پنکیک‌های فیله گوشت، کلم یا پنیر که به شدت محبوب و پرطرفدار هستند بخورید. این پنکیک‌ها پخته شده و شکم‌پر هستند که دوباره در روغن سرخ می‌شوند. پنکیک‌های ساده‌تر هم با خامه ترش و خاویار سرو می‌شوند.

بورشت

اگرچه این سوپ در اصل متعلق به منطقه اوکراین است اما در کنار کشورهای اروپای شرقی، به عنوان خانه دوم به روسیه هم راه پیدا کرده است. این سوپ بر اساس چغندر تهیه می‌شود اما در شیوه درست کردن آن تغییرات و انواعی وجود دارد. بسته به فصل سال این سوپ را می‌توان سرد و یا گرم میل کرد. بورشت سنتی با یک قاشق غذاخوری یا بیشتر از خامه ترش و نان‌های کوچک عطر طعم معروف به پامپوشکی سرو می‌شود. این سوپ قرمز و زیبا یکی از غذاهای جذابی است که حتما باید آن را امتحان کنید.

 

۵ پارک شهری معروف سن پترزبورگ؛ شهر قدم‌زدن‌ها زیر سایه‌ی درختان کهنسال

شی (Shchi)

Shchi یا سوپ کلم یک سوپ سنتی روسی است که قدمت آن به قرن نهم میلادی، هنگامی که مردم روسیه کلم کشت می‌کردند برمی‌گردد. نسخه اولیه این سوپ با کلم و آب گوشت تهیه می‌شد که به مرور با انواع سبزیجات و چاشنی‌ها بهبود پیدا کرد. این سوپ به طور سنتی با یک قاشق غذاخوری خامه ترش و نان چاودار سرو می‌شود. شما می‌توانید به راحتی با خوردن این سوپ همراه نان سیر شوید.

پیراشکی (Pirozhki)

تقریبا همه ما با پیراشکی آشنا هستیم. نان‌های کوچک شکم پری که با انواع مواد پر می‌شود. اولین بار ایده پیراشکی به عنوان جایگزینی برای انواع پای ارائه داده شد. مواد داخل پیراشکی می‌توانند شیرین و یا معطر باشد. برخی از محبوب‌ترین مواد داخل آن شامل سیب زمینی، کلم، قارچ یا گوشت می‌شود. برای رسیدن به طعم شیرین در پیراشکی از چیزهایی مثل سیب، گیلاس، پنیر لپه یا لیمو استفاده می‌کنند. بخش بیرونی نان با تخم مرغ روکش می‌شود که ظاهر آن را طلایی و زیبا و مزه‌اش را لذیذتر می‌کند. پیراشکی به عنوان یک میان وعده یا یک غذای جانبی عالی برای سوپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

۷ مسیر حمل و نقل عمومی برای دیدن سن پترزبورگ

سالاد اولیویه

آیا هرگز در مورد منشا این سالاد محبوب بین ایرانی‌ها می‌دانستید؟ سالاد اولیویه از گزینه‌های لذیذ و مورد علاقه خانواده‌های روسی است که عموما برای جشن سال نوی میلادی درست می‌کنند. همانطور که می‌دانید مانند اغلب سالادهای روسی مزه اصلی این سالاد هم از سس مایونز است. مواد دیگر موجود در این سالاد عبارتند از: سیب زمینی، هویج ، خیار شور، نخود فرنگی، تخم مرغ و گاهی مرغ یا ژامبون، که در آخر با روی آن را کمی شوید می‌ریزند.

وارنیکی و پلمنی

پلمنی به به عنوان بهترین دامپلینگ روسی شناخته می‌شود با همتای آسیای شرقی خود تفاوت زیادی دارد. با این همه خیلی‌ها معتقدند پلمنی نوعی دامپلینگ است که از سفر چینی‌ها به روسیه به وجود آمده و سپس در سراسر کشور گسترده شده است. خمیر پلمنی بسیار ساده بوده و از آرد، آب و کمی تخم مرغ درست می‌شود. برای داخل آن هم به طور سنتی با گوشت‌های مختلف پر می‌شود اما در نسخه‌های مدرن از سبزیجات هم استفاده می‌کنند. وارنیکی با پلمنی متفاوت بوده و در آن با انواع توت‌ها و یا پنیر محلی پر می‌شود اما به همان اندازه خوشمزه است.

 

بازدید از کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ

مرغ کیف (Chicken Kiev)

مرغ کیف از غذاهای فرا مرزی است که شهرت آن از روسیه بیرون رفته و طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. این غذا یکی دیگر از غذاهای روسی است که منشا آن به طور دقیق مشخص نیست. این غذا سینه مرغ غلتانده شده در تخم مرغ و خورده نان است که بعد در روغن سرخ می‌شود و یا آن را می‌پزند. داخل این مرغ را موادی از کره و گیاهان معطر پر می‌کنند که طعم مرغ را گرفته و در عوض مزه‌ای عالی به آن می‌دهد.

۲۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران