معرفی ۴ کانال‌ زیبای سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
معرفی ۴ کانال‌ زیبای سنت پترزبورگ

یکی از جاذبه‌های موثر شهر سنت پترزبورگ، رودها و کانال‌های آن است. خاکریز گرانیتی در مرکز شهر، ساختمان‌های باشکوه زیادی را در کنار رودها و کانال‌های تاریخی خود جای داده است که بازدید از آن‌ها را باید یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر با تور روسیه به سنت پترزبورگ دانست. در این متن چند مورد از این کانال‌های آبی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کانال گریبایدوف Griboedov

گریبایدوف یک کانال باریک و مارپیچی شکل است که از مرکز شهر می‌گذرد و دورنمایی وسیع از سبک‌های مختلف معماری قدیمی سنت پترزبورگ را نمایان می‌سازد. این کانال در میان دو رود فونتانکا و مویکا قرار گرفته و بیشتر مسیر خود را موازی با این دو رود حرکت می‌کند. هرچند گریبایدوف کمتر از شش کیلومتر طول دارد اما بیش از ۲۱ پل روی آن ساخته شده‌ است. شهرت گریبایدوف به جز نمایش زیبایی‌های شهر، به علت ترور تزار الکساندر دوم در این شهر نیز شهرت دارد. در تقاطع کانال گریبایدوف و خیابان نوسکی عمارتی از بارون واسیلی انگلهارد باقی مانده است که امروزه سالن کوچک فیلارمونیای سن پترزبورگ نامیده می‌شود و میزبان برگزاری کنسرت‌های موسیقی چمبر است. در حاشیه این کانال زیباترین کلیساهای سنت پترزبورگ را خوهید دید. کلیسای کازان به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای شهر، کلیسای منجی ما بر خون ریخته شده در محل ترور تزار الکساندر دوم و کلیسای نیروی دریایی سنت نیکولاس، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای سنت ‌پترزبورگ در قسمت غربی کانال قرار دارد. برای دسترسی به این کانال می‌توان از ایستگاه‌های متروی نوسکی، گوستینی دوور، سنایا پلوسچاد، اسپاسکایا و سادوایا استفاده کرد.

 

۸ آبنمای زیبای سنت‌ پترزبورگ

 

کانال کریوکوف Kryukov

کانال کریوکوف محل اتصال رودهای فونتانکا و مویکا و کانال گریبایدوف است. این کانال از سال‌های ۱۷۱۷ تا ۱۷۲۰ از رود نوا به رود مویکا حفاری شد و تا رود فونتانکا ادامه یافت. شما از روی شش پل‌ زیبای قدیمی آن که به جز پل کاشین، همگی گرانیتی هستند، خواهید توانست تا جاذبه‌های سنت ‌پترزبورگ همچون برج ناقوس کلیسای سنت نیکولاس، جزیره‌ نیو هلند و سالن مدرن تئاتر مارینسکی را ببینید و با پیاده‌روی در حوالی این کانال، علاوه بر تماشای منظره زیبای شهر، انبارهای قدیمی جزیره نیوهلند و ورودی‌های آبی آن که طاق‌های آجری قرمزرنگش به سبک نئوکلاسیک معماری شده است را از نزدیک دیده و به ترکیبی از تاریخ، معماری و فرهنگ روسیه بیاندیشید. یکی دیگر از ساختمان‌های دیدنی نزدیک به کانال، آپارتمان وج است که آن هم به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. کریوکوف در مرکز شهر واقع شده و با ایستگاه متروی گوستینی دوور قابل دسترسی است.

کانال زمستانی Zimnyaya Kanavka

کانال کوچک زمستانی یا زیمنیایا کاناوکا که به خاطر مناظر بی‌نظیر و زیبایش از ترکیب انحنای سنگی متقارن پل و موزه آرمیتاژ شهرت دارد، رودهای نوا و مویکا را در نزدیکی کاخ زمستانی به یکدیگر متصل می‌کند. ساختمان سه ‌طبقه‌ تئاتر آرمیتاژ که در سال ۱۷۸۷ در حاشیه کانال بنا شده و توسط پلی مستحکم با طاقی بلند، این ساختمان را به بنای قدیمی آرمیتاژ مرتبط ساخته است. پل آرمیتاژ، اولین و مشهورترین پل سنگی سنت ‌پترزبورگ است که بهتر است به هنگام سفر خود به این شهر از این پل دیدن کنید. در کرانه‌ کانال زمستانی می‌توان گفت بیشتر ساختمان‌ها همچون خانه‌ شاهزاده گاگارین و موزه‌ جدید هنری آرمیتاژ همگی بسیار باشکوهند. این کانال در نزدیکی خیابان نوسکی پراسپکت قرار دارد و بهترین ایستگاه برای دسترسی به جاذبه‌های این منطقه متروی ادمریالتسکایا می‌باشد.

 

بهترین کارهای عاشقانه در سنت پترزبورگ

کانال سوان Swan

سوان به معنی قو، نامی است که بر روی این کانال زیبا گذاشته شده است. کانال سوان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های روسیه، از میان دو فضای سبز زیبا و مشهور شهر، پارک مارس و باغ تابستانی می‌گذرد. بر روی این کانال یکی از قدیمی‌ترین و جالب‌ترین پل‌های سنگی روسیه بنا شده است. سوان، رود مویکا و نوا را به یکدیگر متصل می‌کند. در بخشی از این کانال ، کاخ سابق شاهزاده اولدنبرگ واقع شده است که در سال ۱۷۸۷، توسط معمار نئوکلاسیک فرانسوی ژان باپتیست بنا شد. امروز دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر داخل این کاخ قرار دارد و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کانال سوان، ایستگاه گوستینی دوور می‌باشد.

 

راهنمای سفر دو نفره به سنت پترزبورگ

۰۴ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران