۸ آبنمای زیبای سنت‌ پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
۸ آبنمای زیبای سنت‌ پترزبورگ

شاید باورتان نشود، اما بیش از ۱۰۰ آبنما در سنت پترزبورگ وجود دارد که در سفر به این شهر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. این آبنماها از آثار هنری ارزشمند از سال‌های بسیار دور تا آبنماهای موزیکال مدرن و تازه ساخت را شامل می‌شوند.

از میان تمام این موارد، ما ۱۰ نمونه از بهترین‌ها که حتما باید در تور سنت پترزبورگ از آن‌ها دیدن کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

آبنمای هرم در باغ تابستانی

باغ تابستانی سنت پترزبورگ در واقع آغازگر رسم ساخت آبنماهای زیبا در این شهر بوده است. جایی که اولین آبنمای آن در سال ۱۷۰۵ به فرمان پیتر کبیر ساخته شد و سپس چندین آبنمای دیگر نیز به آن اضافه گشت که در این سال‌های چند نمونه از آن‌ها مرمت شده و شکوه سابق خود را کسب کرده‌اند. آبنمای هرم (Pyramid) که پیشنهاد می‌کنیم در باغ از آن دیدن کنید، در سال ۱۷۲۴ ساخته شده و در سال ۲۰۱۰ مرمت شده است. دلیل این اسم گذاری هم به شکلی است که آب از آن خارج شده و شبیه یک هرم است.

 

۶ رستوران رمانتیک در سن پترزبورگ

آبنمای تاج در باغ تابستانی

یکی دیگر از آبنماهایی که حتما در باغ تابستانی باید از آن دیدن کنید، آبنمای تاج (Crown) است که در سال ۱۷۲۵ ساخته شده و با رنگ‌های طلایی و تندیس‌هایی که در اطرافش واقع شده، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این باغ خواهد بود. البته نباید فراموش کنید که نسخه اصلی آبنما در سال ۱۷۷۷ نابود شده بود و چیزی که حالا می‌بینید، در سال ۲۰۱۰ بر اساس نقاشی‌های به جا مانده از آن زمان، بازسازی شده است.

"آبنما" در پارک الکساندر

این آبنمای بزرگ و زیبا یک یاز محبوب‌ترین‌ها در سنت پترزبورگ است که مردم محلی نیز علاقه‌ی زیادی به آن دارند. نسخه‌ی اصلی این آبنما در سال ۱۸۷۹ ساخته شده بود و از نظر ارتفاع آبی که از این آبنما خارج می‌شود، آن را باید بهترین در سنت پترزبورگ به شمار آورد چون آبی که از جت‌های آن به بالا پرتاب می‌شود، تا ۱۷ متر ارتفاع می‌گیرد.

 

زیباترین کلیساهای سن‌پترزبورگ

 

آبنمای اومگا در Pesochnaya Embankment

آبنمای اومگا در سال ۲۰۰۰ ساخته شده و ساختار آن شبیه به حرف یونانی اومگا است. یک آبنمای مدرن و جذاب که ۷ متر ارتفاع داشته که با زاویه ۴۵ درجه ساخته شده و آبی که از جت‌های پرتاب می‌شود به یک مخزن بزرگ می‌ریزد. بهتر است شب‌ها برای دیدن آبنمای اومگا به Pesochnaya Embankment بروید تا از نورپردازی بسیار زیبایی که برایش ساخته شده است، بهترین استفاده را ببرید.

 

"آبنمای آواز خوان" نزدیک ایستگاه راه‌آهن Finlyandskiy

این آبنمای زیبا به خاطر این که همراه با آهنگ شکل فواره‌هایش تغییر می‌کند، به آبنمای آواز خوان (Singing Fountain) معروف است. مجموعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده و از آن زمان به بعد، تقریبا هر شب نمایشی از نورپردازی زیبا، صدای موسیقی و رقص آب را به نمایش می‌گذارد. جالب این که یک موزیسین محلی به نام سرگی بانویچ، آهنگی مخصوص به این آبنما نوشته که در ۱۳ بخش، داستان شهر را روایت می‌کند.

 

کافه گردی در خیابان‌های سنت ‌پترزبورگ

گوی چرخنده در خیابان مالایا سادووایا (Malaya Sadovaya)

این آبنما با اسم انگلیسی Rotating Sphere در واقع یک گوی بزرگ سنگی است که روی بستری قرار گرفته و آب از اطراف آن به زمین می‌ریزد. حرکت دائمی آب روی این گوی احساس چرخ زدن به آن می‌دهد. هنرمندی که این آبنما را طراحی کرده، عنوان کرده که خواسته‌ی او نمایش گذر زمان که غیر قابل توقف است در این گوی بوده. با این که این آبنما یک اثر قدیمی نیست، با این حال رسمی بین مردم محلی و حتی گردشگران به وجود آمده که گفته می‌شود زمان آرزو کردن اگر به این گوی دست بزنید، آرزویتان به واقعیت بدل می‌شود.

آبنمای رقصنده در Kronshtadt

این آبنمای موزیکال یکی دیگر از آبنماهای محبوب در سنت پترزبورگ است که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است. این آبنما به گونه‌ای طراحی شده که جت‌های آن در هنگام پخش موسیقی، آب به شکل یک رقص زیبا به هوا می‌فرستند که نمایی زیبا میان درختان سبز این پارک را به وجود می‌آورند.

 

بازدید از کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ

آبنمای آبشار در کاخ پترهوف

این مکان بدون شک یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های سنت پترزبورگ است که در قرن ۱۸ میلادی ساخته، آبنمای بزرگ آن که به شکل یک آبشار طبقاتی ساخته شده و با تندیس‌های طلایی زیبا آذین گشته است. مجموع فواره‌های این مکان به ۶۰ عدد می‌رسد که در نهایت یک نمای بسیار جذاب در مقابل کاخ را می‌سازد.

 

۲۲ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران