مراکز خرید سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
مراکز خرید سنت پترزبورگ

هر سال هزاران نفر از سراسر جهان به سنت پترزبورگ سفر می‌کنند تا از مراکز گردشگری، کاخ‌ها، پارک‌ها و موزه‌های این شهر دیدن کنند. اما اگر در کنار انجام فعالیت‌ها تفریحی و بازدید از مراکز فرهنگی به فکر خرید اجناس با کیفیت در تور روسیه بودید، حتما به سراغ مراکز خرید سنت پترزبورگ بروید که در این نوشته، آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

برترین مراکز خرید سنت پترزبورگ

قبل از این که مراکز خرید خرید سن پترزبورگ را به شما معرفی کنیم، گفتن این نکته اهمیت دارد که تمامی مراکز خرید این شهر، بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ بع فعالیت می‌پردازند و تقریبا تمامی گزینه‌های لیست امروز ما، در نزدیکی ایستگاه مترو قرار گرفته‌اند تا دسترسی به آن‌ها ساده باشد. همچنین معروف‌ترین و مجلل‌ترینِ این مراکز یز در نزدیکی خیابان معروف نوسکی پروسپکت (Nevsky Prospect) واقع شده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوعات، نگاهی بندازیم به بهترین مراکز خرید سنت پترزبورگ بندازیم:

گرند پالاس بوتیک گالری

یکی از مجلل‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خریدی که در طول تور مسکو، سن پترزبورگ می‌توانید از آن بازدید کنید، گرند پالاس بوتیک گالری (Grand Palace Boutique Gallery) است. برای آن‌هایی که به دنبال خرید از بهترین برندهای لباس‌ها و جدیدترین مدل‌های اروپایی هستند، این مکان جزو واجبات خواهد بود.

البته گرند پالاس بوتیک گالری دارای امکانات گسترده‌ای از جمله مجموعه سینمایی، چندین رستوران مختلف، سالان آرایش، مرکز تجرای و ... نیز بوده اما بیشتر به خاطر فروشگاه‌های متنوع و جذابش در زمینه مد معروف است. با این حال، بوتیک‌هایی در زمینه دکور، لوازم الکترونیک و ... را نیز می‌توانید در این محل پیدا کنید.

آدرس: Italyanskaya St, 15, St Petersburg

عکس: cian.ru

 

مرکز خرید Dlt

Dlt از خاص‌ترین مراکز خرید سنت پترزبورگ به حساب می‌آید که در یک بنای قدیمی متعلق به سال ۱۸۹۸ ساخته شده است. این بنا از گذشته یک مرکز تجاری بوده و حالا با طراحی دوباره داخلی و نوسازی، به یکی از مجلل‌ترین مراکز خرید در کل روسیه بدل شده است که در ۶ طبقه، اجناسی لاکچری و گران‌قیمت را در دسته بندی‌های مختلف به فروش می‌رساند.

مطمئنا اگر به دنبال خرید پوشاک و لوازم شخصی در سفر با تور روسیه باشید، می‌توانید بوتیک‌های مختلفی را در این محل پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های Dlt، دسته بندی مجموعه در طبقات مختلف است. برای مثال، بیشترین بوتیک‌های پوشاک مردانه و زنانه در طبقات دوم و سوم قرار گرفته و طبقه پنجم، به لباس و لوازم بچه و لوازم شخصی اختصاص دارد. در نهایت، حتی اگر قصد خرید کردن را هم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، برای دیدن فضای Dlt از این مکان بازدید کنید.

آدرس: olshaya Konyushennaya St, 21

 

در سفر به سن پترزبورگ چه چیزی بخرید؟

عکس: businessoffashion.com

 

مرکز خرید گالریا

طراحی بنای گالریا (Galeria) شبیه به ساختمان‌های سلطنتی کلاسیک است اما در واقع این ساختمان نوساز بوده و از جمله مراکز خرید سن پترزبورگ به حساب می‌آید که درست در مرکز شهر قرار گرفته. نزدیکی گالریا به خیابان نوسکی باعث می‌شود، دسترسی آن برای توریست‌ها بسیار راحت باشد و با حضور بیش از ۳۰۰ برند بین‌المللی، همه چیز برای خریدی عالی در این مکان برایتان مهیا باشد.

مرکز خرید گالریا جایی بسیار متنوع برای خرید به حساب می‌آید و مانگو، برشکا و کوتون تا آدیداس، نایک و خیلی برندهای دیگر در این محل حضور دارند و فروشگاه‌های لوکس و جذاب را نیز می‌توان در جای جای آن مشاهده کرد. اما حضور برندهایی همچون کوتون، ال سی واکیکی و بعضی فروشگاه‌های بزرگ روسی باعث می‌شود تا گالریا، جایی برای همه باشد و هر کس بتواند بسته به بودجه‌ی خود، محصول مناسبش را پیدا کند و همین آن‌جا را به یکی از بهترین مراکز خرید سنت پترزبورگ تبدیل کرده است. این مکان چندین و چند رستوران، کافه و فست فود عالی داشته و مجموعه‌ی سینمایی آن‌جا نیز با ۱۰ سالن بسیار عالی، فیلم‌های روز دنیا از سینمای آمریکا، اروپا و حتی شرق را به روی پرده می‌برد.

آدرس: Ligovsky Ave, 30А

عکس: inyourpocket.com

 

مرکز خرید مگا دیبنکو

تمامی مراکز مگا از جمله مگا دیبنکو (Mega Dybenko) را کمپانی سوئدی آیکیا در روسیه ساخته است . در واقع این مجموعه یک فروشگاه آیکیا بسیار بزرگ است که در کنار اجناس مرتبط با این برند، چندین فروشگاه مختلف را نیز در خود جای داده است.

مگا دیبنکو در گذشته در سنت پترزبورگ بسیار معروف بوده و هنوز هم جزو مراکز خرید پرطرفدار شهر به حساب می‌آید، اما در سال‌های اخیر جای آن عوض شده و از مرکز شهر فاصله گرفته و همین باعث گشته از محبوبیت کاسته شود.

آدرس: Murmanskoye hwy., 12 km

 

راهنمای خرید لباس مد روز در سنت پترزبورگ

عکس: malls.ru

 

مرکز خرید پاساژ

این مکان را باید یکی از زیباترین مراکز خرید حتی در دنیا به حساب آورد. جایی که از سال ۱۹۸۴ به فعالیت مشغول است و بنای دیدنی آن در داخل بیشتر شبیه به یک جاذبه‌ی تاریخی شبیه است تا مرکز خرید. مرکز خرید پاساژ (Passage Shopping Center) همچون یک اثر هنری می‌ماند و فروشگاه‌های آن نیز با ورودی‌های زیبایشان، شما را مشتاق خرید کردن خواهند کرد

پاساژ بیشتر به طراحان لباس اختصاص داشته و آن‌هایی که اهل لباس‌های خاص و ویژه هستند، مسلما از بودن در این مرکز خرید لذت خواهند برد. همچنین وجود رستوران‌ها و کافه‌های عالی نیز آن‌جا را به یکی از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ تبدیل کرده است.

آدرس: Nevsky Prospekt, 48

عکس: tripadvisor.com

 

مرکز خرید گوستینی دوور

سخت است که در خیابان نووسکی، این بنای زرد رنگ بزرگ را نبینید. بنایی که ساخت آن به اواسط قرن ۱۸ میلادی بر می‌گردد اما حالا یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید سنت پترزبورگ است که در کنار زیبای، با تنوع بالا و همچنین برندهای مطرحی که میزبانی می‌کند، یکی از بهترین نقاط شهر برای خرید به حساب می‌آید. گوستینی دوور (Gostiny Dvor) نیز از جمله اولین مراکز خرید مهم و بزرگ سنت پترزبورگ به حساب می‌آمد و هنوز هم بسیار محبوب بوده و هر روز تا ۱۰ شب به فعالیت می‌پردازد.

این مجموعه فضایی به بزرگی ۵۳ هزار متر مربع داشته و بیش از ۱۷۰ فروشگاه بزرگ و جادار دارد. از جمله ویژگی‌های این مرکز خرید، تنوع بالای محصولات است و در آن‌جا از پوشاک و زیورآلات تا فروشگاه‌های اسباب بازی و لوازم ورزشی و لوازم الکترونیک پیدا خواهید کرد. بعضی برندها همچون کاسیو، جوپ، لگو و ... که کم‌تر در مراکز خرید دیگر می‌بینید در این جا حضور داشته و همچنین دیزنی نیز شعبه‌ای برای فروش محصولاتش در گوستینی دوور دارد. در مجموع این مکان واقعا برای خرید عالی بوده و رستوران‌ها و کافه‌های پرشماری دارد. با این حال خبری از سینما یا هیچ بخش تفریحی دیگری در آن‌جا نیست.

آدرس: Nevsky prospect, 35

 

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

عکس: wikipedia.org

 

مرکز خرید نووسکی سنتر

یکی دیگر از بناهای تاریخی خیابان نووسکی که به مرکز خریدی جذاب بدل شده و در فضایی به بزرگی ۹۱ هزار متر مربع، از تعداد زیادی فروشگاه مختلف میزبانی می‌کند.

بسیاری از برندهای مطرح جهان از جمله سامسونگ، اپل در این مرکز خرید فعالیت می‌کردند که البته با توجه به مشکلات به وجود آمده، جای خود را به فروشگاه‌های عمومی داده‌اند. نووسکی سنتر (Nevsky Centre) دارای یک فود کورت بزرگ و متنوع است و چند رستوران عالی در خود دارد.

آدرس: Nevsky Prospekt, 114-115

عکس: russiaislove.com

 

مرکز خرید پیترلند

پیترلند (Piterland) انتخابی متفاوت در میان مراکز خرید سنت پترزبورگ به حساب می‌آید، چون این مجموعه بیشتر یک مکان تفریحی است تا یک مرکز خرید. مجموعه‌ای بزرگ با فروشگاه‌های متنوع و عالی که در رنج‌های قیمتی مختلف، مغازه‌های متفاوتی را در خود دارد.

البته بیشتر محبوبیت پیترلند به خاطر پارک آبی فوق‌العاده عالی و بزرگ آن‌جا و همچنین چندین مکان تفریحی دیگر این مکان همچون کارتینگ الکترونیک، لیزرتگ، شبیه ساز پرواز و ... است.

آدرس: Primorskiy Ave., 72

 

۱۳ حقیقت جالب درباره سنت‌پترزبورگ

عکس: wikimapia.org

 

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران