راهنمای خرید لباس مد روز در سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
راهنمای خرید لباس مد روز در سنت پترزبورگ

یکی از ویژگی‌های مهم سنت پترزبورگ که این شهر را برای عاشقانه خرید به مقصدی ایده‌آل بدل می‌کند، وجود مراکز خرید و فروشگاه‌های فوق‌العاده عالی در این شهر است که برندهای بسیار مهم از سراسر جهان را در خود میزبانی می‌کند. مخصوصا در زمینه‌ی پوشاک که نام‌های بسیاری از جمله برندهای لاکچری و خاص جهان را می‌توان در جاهای مختلف شهر دید. اگر بخش خرید لباس مد روز از چنین برندهایی در تور سنت پترزبورگ برای شما هم اهمیت دارد، بهتر است نوشته‌ی امروز ما را دنبال کنید.

 

بابوچکا (Babochka)

یکی از اولین جاهایی که برای خرید لباس باید به آن‌جا مراجعه کنید، بابوچکا است. این مرکز خرید بزرگ از سال ۱۹۸۸ در سنت پترزبورگ شروع به کار کرده و بیش از ۲۰۰ برند مختلف در آن‌جا فعال هستند که ۵۰ تای آن‌ها از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت مد به حساب می‌آیند. بابوچکا جایی است که شما می‌توانید از برندهایی همچون گوچی، لورو پیانا، والنتینو، برتولی، ارمنگیلدو زگنا و خیلی‌های دیگر خرید کنید و مطمئن باشید که به روزترین مجموعه‌های این نام‌های دنیا، در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است.

از گذشته بابوچکا مهم‌ترین مکان برای خرید لاکچری در زمینه‌ی پوشاک بوده و به همین دلیل، حالا هم بخش اعظمی از فروشگاه‌های این محل به پوشاک، زیورآلات، کیف و کفش و مغازه‌هایی از این دست اختصاص دارد. فضای کلی این مکان حال و هوای یک سالن مد را داشته تا این که یک مرکز خرید باشد. فضای کلی این مکان بسیار بزرگ بوده و به همین دلیل، فروشگاه‌های نیز فضای کافی برای نمایش مجموعه‌های خود را دارند و اکثر آن‌ها با یک دکور شیک و هنرمندانه، انتظار مشتریان خود را می‌کشند.

 

در سفر به سن پترزبورگ چه چیزی بخرید؟

آدرس: Nevsky 152

 

آئو پونت روگ (Au Pont Rouge)

قبل از این که به برندها و فروشگاه‌های این مرکز بپردازیم، ابتدا باید از ساختمان زیبایش بگوییم که ساخت آن به ۱۹۰۵ میلادی می‌گردد. جایی مشرف به رودخانه مویکا که کاربری آن چند باری تغییر کرد اما در سال ۲۰۱۵ طی یک نوسازی بزرگ و اساسی، تبدیل به مرکز خریدی شد که حالا خیلی‌ از مردم شهر و گردشگرانی که به تور سنت پترزبورگ می‌روند، برای خرید برترین و به روزترین لباس‌ها به آن‌جا می‌روند. این مجموعه ۷۲۰۰ متر مربع وسعت داشته و بخش زیادی از واحد‌های آن به پوشاک بانوان، مردان و کودکان اختصاص داشته و شماری از فروشگاه‌های کیف، کفش، زیورآلات و لوازم آرایش نیز در آن پیدا می‌شود.

در همان بدو ورود نام‌های مهم زیادی را خواهید دید که در آئو پونت روگ حضور دارند. برندهای لاکچری که با لباس‌های چشم نواز خود انتظار شما را می‌کشند. با این حال یکی از چیزهایی که حتما باید در نظر داشته باشید، بازدید از فروشگاه‌های طراحان روسی نیز هست. Urban Tiger، White Lily و Petra از جمله این فروشگاه‌ها هستند. فضای داخلی مرکز خرید بر خلاف ظاهر کلاسیک بیرونش، بسیار مدرن و زیباست و فروشگاه‌های ترکیبی جذاب از برندهای متنوع را برای شما تهیه دیده که هر سلیقه‌ای را راضی نگه خواهد داشت.

آدرس: Moyka river 73

 

اوتلت ویلیج پولکُوو (Outlet Village Pulkovo)

این مجموعه را اولین مرکز خرید روباز سنت پترزبورگ باید به حساب آورد که کار خود را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و بیش از ۱۰۰ فروشگاه دارد که بسیاری نام‌های بین‌المللی را در آن‌جا پیدا خواهید کرد. اوتلت ویلیج پولکُوو اگر چه جایی ارزانی برای خرید نیست اما از جمله جاهای لاکچری نیز به حساب نمی‌آید. شما برندهای مطرح زیاد اروپایی، آمریکایی و حتی ترک را در آن‌جا پیدا خواهید کرد که همگی تازه‌ترین مجموعه‌های خود را در آن‌جا به فروش می‌رسانند. Lacoste، Hugo، Gap، Calvin Klein، BOSS، Mavi، Nike و Puma تنها برخی از نام‌های شناخته شده در این مرکز خرید هستند.

بخش زیادی از واحدهای اوتلت ویلیج پولکُوو نیز به پوشاک و لوازم شخصی اختصاص داشته و شما کم‌تر به مغازه‌های متفاوت بر خواهید خورد. طراحی این مجموعه نیز به شکل یک دهکده کوچک اروپایی است که مسیرهای باریک شما را به فروشگاه‌های مختلف می‌رساند. از جمله نکات مهم این است که همیشه تخفیف‌های خوبی را می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف پیدا کنید، پس حتما به دنبال تابلوهای تخفیف باشید. همچنین چند کافه و رستوران را نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده که برای صرف غذا یا نوشیدنی، به آن‌جاها باید مراجعه نمایید.

 

بهترین هاستل‌های سن پترزبورگ

آدرس: Pulkovskoe highway, 60, building 1

 

DLT

DLT یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید سنت پترزبورگ است که این را می‌توان از بنای فوق‌العاده زیبا و کلاسیک آن فهمید. این مجموعه در گذشته با نام House of Leningrad Trade  فعالیت می‌کرد و تعداد بی‌شماری از برندهای بین‌المللی از جمله Dolce & Gabbana، Tom Ford، Saint Laurent، Ralph Lauren، Bottega Veneta، Emilio Pucci، Roberto Cavalli، Chopard و Rolex در آن‌جا حضور دارند. DLT جایی برای خرید لاکچری لباس، کیف و کفش، لوازم آرایش و ساعت و زیورآلات است و در آن‌جا نباید خیلی دنبال چیزهای ارزان باشید.

یکی از نکاتی که DLT همیشه به مشتریان خود تاکید می‌کند، قیمت پایین‌تر محصولات لاکچری برندهای بین‌المللی در این مرکز خرید نسبت به خیلی شهرهای گردشگرپذیر دیگر همچون دبی یا میلان است. اما از ویژگی‌های دیگر این مجموعه باید به چند رستوران و کافه‌ی آن‌جا اشاره کرد. همچنین در طبقه پنجم که اغلب به فروشگاه‌های لباس کودکان و اسباب بازی اختصاص دارد، یک فضای بازی برای کودکان و نوجوانان نیز در نظر گرفته شده است. یک سری خدمات نیز برای دارندگان کارت VIP وجود دارد که بیشتر به درد افراد محلی که همیشه برای خرید‌های لوکس خود به DLT می‌روند، می‌خورد.

آدرس: B. Konushennaya 21-23

 

گرند پالاس (Grand Palace)

یکی دیگر از جاهای بسیار مجلل که برای خرید لباس مد روز می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید، گرند پالاس است. مرکز خریدی که کاملا شبیه به مراکز خرید لوکس اروپایی در کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا ساخته شده و بسیاری از نام‌های مهم صنعت مد در آن‌جا حضور دارند. گرند پالاس درست در مرکز شهر واقع شده و شما خیلی راحت برای خرید می‌توانید به آن‌جا مراجعه نمایید.

BOSS، Annette Görtz، Wolford، Territoria Di Stile، Florence Mode و Mauro Prato برخی از برندهای به نام حاضر در گرند پالاس به حساب می‌آیند. در این مرکز خرید فوق‌العاده زیبا که از طراحی داخلی چشم نوازی بهره می‌برد نیز، کم‌تر فروشگاه‌هایی غیر از صنعت مد را مشاهده خواهید کرد. اغلب واحدهای بزرگ این مجموعه به پوشاک مردان و زنان، زیورآلات، عینک و کیف و کفش اختصاص داشته و همه اجناسی با کیفیت و البته بسیار گران را به فروش می‌رسانند. گرند پالاس از جمله جاهایی است که برای خرید از برندهای لاکچری اروپایی و طراحی‌های خاص و به روز پیشنهاد می‌شود.

 

۶ کاری که در سن پترزبورگ نباید انجام بدهید

آدرس: Nevsky 44 – Italianskaya 15

 

مهم‌ترین بوتیک‌های لباس سنت پترزبورگ

در ادامه از مراکز خرید بزرگ کمی دور شویم و بوتیک‌های خاص و مهمی را به شما معرفی کنیم که برای خرید لباس‌های مد روز و زیبا در سفر به این شهر باید به آن‌جاها مراجعه نمایید.

Day & Night

یکی از فروشگاه‌های بسیار معروف سنت پترزبورگ که از سال ۱۹۹۷ شروع به کار کرده و محصولاتی از بهترین طراحان لباس از کشورهای شرقی همچون ژاپن تا کشورهای اروپایی مثل ایتالیا یا بلژیک را در خود جای داده است. شما می‌توانید لباس‌هایی را در این بوتیک جذاب پیدا کنید که در نمایش‌های مد میلان یا پاریس به نمایش گذاشت شده و برندهایی مثل R13، Acne، Rag&Bone یا Sacai آن‌ها را ارائه می‌کنند. Day & Night در جای بسیار خوبی از شهر واقع شده و هر روز بین ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب باز است و اگر به دنبال لباس‌های مد روز از بهترین طراحان لباس دنیا می‌گردید، حتما باید سری به آن‌جا بزنید.

آدرس: Vladimirsky pr. 19

 

Ianis Chamalidy

دو فروشگاه به این نام در سنت پترزبورگ وجود دارد که شعبه مرکزی و بزرگ‌تر آن در Bolshoy Prospekt بوده و شعبه دیگر در Nevsky Prospekt واقع شده است که البته نیازی نیست به هر دو بروید و رفتنب ه شعبه مرکزی کفایت می‌کند. این بوتیک زیبا و بزرگ جدا از این که میزبان بسیاری از لباس‌های متعلق به برندهای مهم جهان است، همچنین در برپایی نمایش‌های مد در سنت پترزبورگ نیز دست دارد. تم کلی این فروشگاه لباس‌هایی با طراحی خاص و اغلب مینیمالیستی بوده و بخشی برای تهیه کیف و کفش نیز در آن‌جا تهیه دیده شده است.

 

فستیوال شب‌های سفید در روسیه 2020

آدرس: Bolshoy Prospekt, 55/6

 

Moda New

این بوتیک کاملا با هر چیزی که تا این‌جا به شما معرفی کردیم متفاوت است و دلیل آن نیز این است که تنها محصولات مربوط به طراحان روسی در آن‌جا به فروش می‌رسد. البته قبل از این که این بوتیک را از لیست خود خارج کنید، در نظر بگیرید که این مجموعه بهترین‌های طراحان روسی به فروش می‌ساند که بسیاری از آن‌ها فوق‌العاده زیبا بوده و از پارچه‌های درجه‌ یکی تهیه دیده شده‌اند. مضاف بر این، قیمت‌های این محصولات به نسبت اجناس برندهای اروپایی و آمریکایی به مراتب پایین‌تر است.

آدرس: Bolshoy Prospekt, 28/1

 

Swank

این بوتیک در واقع مجموعه‌ای ۵ فروشگاه مختلف است که همگی به پوشاک زنانه اختصاص داشته و اگر چه بخش زیادی از تبلیغات آن‌جا بر روی طراحان محلی است، اما کارهای زیادی از طراحان به نام ایتالیایی و فرانسوی و دیگر کشورهای اروپایی در آن‌جا پیدا خواهید کرد. بر خلاف Moda New، بوتیک Swank اصلا جای ارزانی برای خرید نیست و استفاده از بهترین پارچه‌ها و بهره بردن از طراحی‌های خاص و متفاوت، آن را به انتخابی ایده‌آل برای خرید پوشاک مد روز در تور سنت پترزبورگ بدل کرده است.

آدرس: Nevsky Pr., 114-116

۲۰ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران