راهنمای وضعیت آب و هوای سنت پترزبورگ در تمام طول سال

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
راهنمای وضعیت آب و هوای سنت پترزبورگ در تمام طول سال

سنت پترزبورگ از شهرهای چهار فصل سال است که هر بخشی از سال چهره متفاوتی از خود نشان می‌دهد که ارزش دیدن دارد. با توجه به عرض جغرافیایی این شهر از اواخر ماه می تا نیمه‌ی جون پدیده طبیعی شب‌های سفید اتفاق میافتد که از ویژگی‌های توریستی آن شمرده می‌شود. به علاوه در طول سال در شهر انواع فستیوال‌ها و رویدادها نیز اتفاق می‌افتد. آمارها نشان می‌دهد که سنت پترزبورگ در طول سال حداقل ۶۲ روز آفتابی را به خود می‌بیند. ما در اینجا نگاهی به آب و هوای شهر در طول سال می‌اندازیم.

 

 

فصل‌ها و آب و هوا در سنت پترزبورگ

 سنت پترزبورگ بزرگ‌ترین ابرشهر دنیا در نیمه شمالی زمین است. این شهر تحت تاثیر جریان هوای خلیج فنلاند تابستان‌ها آب و هوای معتدل دریایی را تجربه می‌کند. سردترین ماه سال در سنت پترزبورگ ۷ درجه سانتی‌گراد بوده و گرم‌ترین ماه سال جولای با ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

 

کافه گردی در خیابان‌های سنت ‌پترزبورگ

 

 

بهار در سن پترزبورگ

با آمدن بهار به سنت پترزبورگ چهره شهر کم کم تغییر می‌کند. رودخانه نوا دوباره جریان پیدا می‌کند و درختان از نو جوانه می‌زنند و با برگ‌های سبز شروع دوباره زندگی را جشن می‌گیرند. اما اگر صادقانه بگوییم روح زمستان را تا پایان آوریل حس خواهید کرد. با این همه میانگین دما بالای صفر درجه سانتیگراد بوده و تا پایان آوریل به ۵ درجه هم می‌رسد. به طبع دما تا می به ۱۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. ماه‌های بهاری بیش از هر زمان دیگری برای پیاده‌وری و گشت‌زنی در سطح شهر مناسب هستند. این زمانیست که هوا گرم‌تر شده اما هنوز با هوای گرم تابستانی فاصله دارد. مخصوصا در ماه می درجه دمای متوسط تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد بوده و تا عصر به ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. در این دوره از سال شهر ۱۸ ساعت روشنی به خود می‌بیند که به پدیده شب‌های سفید شهرت دارد. این دوره از ۲۵ می شروع می‌شود تا ۱۷ جون ادامه می‌یابد. به علاوه قیمت هتل‌ها و خدمات توریستی از اواسط تا آخر می همچون ماه جون بالا نیست.

 

 

 سنت پترزبورگ

 

 

سنت پترزبورگ در تابستان

تابستان دوره جدایی از کل سال است که در آن همیشه هوا گرم بوده و گاهی باران می‌بارد. درجه دمای هوا به بالاتر ۳۰ درجه می‌رسد و این دما به دلیل رطوبت بالا تا حدی آزاردهنده است. در اغلب مواقع تابستان و گرمایش تا اواسط سپتامبر به طول می‌انجامد و گردشگران را متحیر می‌سازد. در حالی که اغلب مردم تا قبل از سفر به سن پترزبورگ فکر می‌کنند این شهر همه سال در سرما فرو رفته است. متوسط دمای هوا در جون ۱۵ درجه سانتی‌گراد، در جولای ۱۷ و در آگوست به ۱۶ می‌رسد. با مجموع ۱۶ روز تابستانی در این فصل شاهد دمای بالای ۳۰ درجه هم خواهیم بود. در این فصل سنت پترزبورگ درخشان و چشمگیر بوده و کلیساهای رنگی آن زیر پرتوی طلایی خورشید می‌درخشد، پارک‌های به سبزترین حالت در می‌آیند و نوا پر آب و خروش می‌شود. شما می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید و به کاوش در شهر و نقاط دیدنی بپردازید.

 

گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد، پایتخت فرهنگ و هنر روسیه

 

 

 سنت پترزبورگ

 

 

آب و هوای پاییزی

پاییز اما حس و حال دیگری به خودش می‌گیرد. شهر به سرعت از آب و هوای گرم تابستانی خارج شده و چهره‌ای سرد و بارانی را از خودش به نمایش می‌گذارد. اما در عین سال این فصل بهترین زمان برای babie leto (تابستان هندی) است و شما تحت تاثیر رنگ‌های زیبای طبیعت قرار خواهید گرفت. دمای هوا از نیمه سپتامبر کاهش یافته و تا ۱۰ درجه می‌رسد و این روند تا اکتبر و دمای متوسط صفر درجه ادامه می‌یابد. سپتامبر هنوز هوا آنقدر سرد نشده و فضای باغ‌ها و پارک‌ها برای گشت و گذار و پیاده‌روی عالی هستند. رنگ برگ درختان نیز کم کم تغییر کرده و به رنگ‌های اخرایی زیبا تبدیل می‌شوند. شما می‌توانید از بناهای دیدنی شهر دیدن کنید و برای دیدن تئاترهای داستان‌های مشهور بلیط بخرید.

 

 

 سنت پترزبورگ

 

 

زمستان در سن پترزبورگ

 سنت پترزبورگ همیشه در زمستان پوشیده از برف است. نوا سراسر یخ می‌بندد و لایه‌های خامه‌ای شکل برفی خانه‌ها و ساختمان‌ها و همچنین درختان را می‌پوشاند. در این دوره بساط تفریحات و وزرش‌های زمستانی به راه می‌افتد و زمین‌های اسکیت روی یخ رواج پیدا می‌کنند. زمستان و با نزدیک شدن سال نو انواع و اقسام فستیوال‌ها و رویدادها در سطح شهر برگزار می‌شود و تخفیفات عیدانه در فروشگاه‌ها برپا می‌شود. میانگین دما در این فصل در دسامبر  -۴ درجه سانتیگراد، ژانویه -۷ و در فوریه -۶ است.

 

۸ ایستگاه متروی دیدنی‌ و زیبای سنت پترزبورگ

 

 

 سنت پترزبورگ

۲۵ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران