تجربه آخرهفته ای جذاب در اطراف بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
تجربه آخرهفته ای جذاب در اطراف بمبئی

بمبئی شهری بزرگ و دیدنی در هند است که توریست‌های زیادی در تمام طول سال از آن دیدن می‌کنند. جاذبه‌های فراوان، موقعیت‌های پیشرفت و سینماهای متعدد باعث شده با به بمبئی شهر رویاها لقب بدهند. تور هند همیشه پر از اکتشافات پیشبینی نشده است. اما مهم نیست چقدر تور بمبئی دلچسب و هیجان انگیز باشد زیرا شما حتما باید زمانی را برای فرار از شلوغی آن و بازدید از نقاط دیگر در نظر بگیرید و چه زمانی بهتر از آخرهفته که اغلب جاذبه‌های شهر شلوغ هستند. خوشبختانه بمبئی راه ارتباطی خوبی داشته و در فاصله چند ساعتی از زیباترین شهرهای ساحلی کشور، ایستگاه‌های تپه‌ای و روستاهای زیبا قرار گرفته است.

 

Lonavla

اگر عاشق هوای تازه و جایی سرسبز هستید، تنها با چند ساعت فاصله از بمبئی شما به راحتی از طریق جاده و یا با قطار می‌توانید به لوناولا برسید. این منطقه انواع پیاده روی ‌های ماجراجویانه و دیدنی را ارائه می‌دهد، از جمله پیاده روی محبوب در نقطه راجماچی به ارتفاع ۸۲۳ متری که بسیار زیبا و دیدنی است. به علاوه قلعه لوهاگاد ، زمانی که دژ استراتژیک چاتراپاتی شیواجی ماهاراج بود، و غارهای کارلا که توسط راهبان بودایی در حدود قرن سوم پیش از میلاد ساخته شده‌اند، از نقاط نزدیک مورد علاقه دوستداران تاریخ است.

 

دیدنی‌های آگرا جز تاج محل کدام‌ها هستند؟

آدرس: Lonavla, Maharashtra, India

 

ماتران

این شهر تپه‌ای بدون آلودگی که فقط چند ساعت خارج از بمبئی واقع شده جایی بدون وسایل نقلیه موتوری است که یک استراحت منحصر به فرد برای فرار از هرج و مرج شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد. با حیات وحش فراوان، جنگل‌های سرسبز و "قطار اسباب بازی" معروف به عنوان اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل ماتیران جایی دیدنی است و تضمین می‌کند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند.

Aurangabad

اگر از عاشقان تاریخ و استان‌های قدیمی هستید و به دنبال مقدار زیادی جای تاریخی می‌گردید  مکان‌های بهتری نسبت به شهر تاریخی اورنگ آباد در نزدیکی بمبئی وجود ندارد. اورنگ آباد  خانه‌ای معروف به نام بی بی کا مقبره، ساختمانی متعلق به قرن هفدهم است که بر اساس الگوی تاج محل در آگرا ساخته شده و نزدیک‌ترین شهر به غارهای میراث تاریخی آجانتا و الورا محسوب می‌شود. از دیگر جاذبه‌های قابل توجه در اطراف شهر می‌توان به قلعه داولات آباد قرن دوازدهمی و آرامگاه آخرین امپراتور مغول، اورنگ زیب اشاره کرد. اورنگ آباد یکی از دیدنی‌ترین جاهای اطراف بمبئی است که توصیه می‌کنیم به راحتی بازدید از آن را از دست ندهید.

کامشت

اما اگر برای آخرهفته انتظار هیجان بیشتری را دارید کامشت یکی از بهترین نقاط پاراگلایدر ماهاراشترا است، این گزینه ایده‌آل برای کسانی است که در آخر هفته به دنبال ماجراجویی هستند. در کنار انواع موسسات آموزشی و پکیج‌های مختلف پاراگلایدر، این منطقه مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی از جمله غارهای باجا، که در حدود ۲۰۰ قبل از میلاد ساخته شده و هر بیننده‌ای را هیجان زده می‌کند را هم ارائه می‌دهد که در طول بازدیدتان از اینجا نباید دیدن این غارها را هم از دست بدهید.

 

بازدید از دروازه هند، نماد شهر بمبئی

Alibag

شهر ساحلی علیباگ که از بمبئی از طریق کشتی و جاده قابل دسترسی است، یکی از محبوب‌ترین سفرهای تفریحی از بمبئی محسوب می‌شود. بازارهای محلی و مکان‌های تاریخی از جمله قلعه خیره کننده Kolaba  با طیف وسیعی از سواحل مختلف و دیدنی این شهر کوچک آفتابی و بادآور چیزی‌های زیادی برای ارائه دارد تا همه سلیقه‌ها را از خود راضی نگه دارد. بنابراین اگر به جای هیجان و یا جاهای تاریخی ترجیح می‌دهید پاهایتان گرمای ساحلی را تجربه کنند این شهرستان دوست داشتنی را مد نظر داشته باشید.

Murud

این روستای کوچک در منطقه رایگاد بیشتر بخاطر خانه قلعه باشکوه مرودجنجیرا، متعلق به قرن هفدهم شناخته شده است. این قلعه که در جزیره‌ای در میان آب‌های دریای عمان و در ساحل مرود واقع شده یکی از قوی‌ترین نوع سازه‌های قلعه‌ای در هند محسوب می‌شود که به خوبی تاکنون دوام آورده و خودنمایی می‌کند. در کنار این قلعه زیبا، و این شهر عجیب و غریب نیز باید از ساحل آرام و بکر آن هم دیدن کرده و غذاهای دریایی برجسته آن حتما امتحان کنید.

 

بازدید از سنگ‌های دیدنی و ارزشمند در هند

Igatpuri

این شهر آرام و سرسبز که در دامنه تپه قرار گرفته در فاصله کم‌تر از دو ساعت با بمبئی واقع شده است و از طریق و دو مسیر جاده‌ای و راه آهن به راحتی قابل دسترسی است. ایگاتپوری علاوه بر چشم اندازهای خیره کننده از رشته کوه ساهیادری اطراف و گردش‌های فراوان برای رفع نیاز شما به ماجراجویی، جاذبه‌های معنوی مانند مرکز مراقبه دهما گیری و معبد تاریخی قاتاندوی را نیز ارائه می‌دهد بنابراین هم می‌توانید به گردش و تفریح بروید و در مرکز اصلی مراقبه تجربه‌ای منحصر به فرد کسب نمایید.

۲۸ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران