۱۶ فستیوال جذاب در بمبئی (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۱۶ فستیوال جذاب در بمبئی (قسمت اول)

بمبئی یکی از زیباترین شهرهای هند به حساب می‌آید که به شهر رنگ‌ها و نورها و رقص‌ها آن را می‌شناسند. شهری که خانه‌ی بسیاری از ستارگان بالیوود در آن واقع شده است و جاذبه‌های پرشماری برای گشتن دارد. شهری که بهترین هتل‌ها و اقامتگا‌های هند را در خود تدارک دیده است تا یک میزبان عالی و کامل برای مسافران این شهر باشد. شهری که در آن می‌توانید از نقاط مختلف دیدنی بازدیدهای خاطره‌انگیز داشته باشید. در سفرتان با تور هند به دهلی اگر به دنبال شرکت در رویدادها و فستیوال‌های جذاب هستید همراه ما باشید تا ۱۶ فستیوال جذاب این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- ماهیندرا بلوز

علاقه‌مندان به موسیقی بلوز می‌دانند هرساله در روزهای پنجم و ششم ماه اکتبر جشنواره‌ای در شهر بمبئی برگزار می‌شود که طی آن بزرگترین نوازندگان و آهنگ سازان شرکت می‌کنند و دو روز بسیار خاطره‌انگیز در این شهر و سالن‌های موسیقی‌اش رقم می‌زنند. فستیوالی که بین‌المللی است و توانسته شهرت خوبی برای خودش دست و پا کند. فستیوالی که به شما توصیه می‌کنیم اگر علاقه‌مند به این سبک موسیقی هستید حتما در آن شرکت کنید.

 

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های موسیقی هند را نباید از دست بدهید

Mahindra blues


۲- گانش چاتورتی

این فستیوال یک فستیوال مذهبی به حساب می‌آید که هرساله در بین ماه‌های آگوست و سپتامبر یعنی روزهای آخر مرداد ماه تا شهریور ماه برگزار می‌شود و طی آن مردم شهر ۱۱ روز به خوشحالی و پخش شیرینی به یکدیگر می‌پردازند. فستیوالی که دامنه‎‌اش به خیابان‌ها می‌رسد و مردم هند در تمامی سنین از خردسال تا کهنسال در آن شرکت می‌کنند. فستیوالی که برای توریست‌ها بسیار جذاب و تماشایی است. چرا که در دل آن می‌توانند مناسک آیینی و مذهبی هندی را به نظاره بنشینند. اگر می‌خواهید این سرزمین هزار ادیان و مردمانش را بیشتر بشناسید به شما توصیه می‌کنیم برنامه سفر به هندتان را به گونه‌ای تنظیم کنید که در روزهای برگزاری این جشنواره در بمبئی باشید.

 

 فعالیت‌های هیجان‌انگیز در سفر به بمبئی 

Ganesh Chaturthi


۳- دیوالی

جشن دیوالی یک جشن ۵ روزه است که نه تنها در بمبئی بلکه در دیگر شهرهای هند نیز برگزار می‌شود. جشنی که طی آن تمام شهر و خانه‌ها پر می‌شود از فانوس و نور. دیوالی در زبان هندی به معنای صفی از نور است و ریشه در اعتقادات مردمان هند دارد که نور را سلام و تبریک می‎بینند. در طی این فستیوال که به نوعی یکی از فستیوال‌های مذهبی هند به حساب می‌آید مراسمی مانند آتش بازی، گل آرایی، پخش شیرینی و ... در شهرها انجام می‌شود. جدای از آن شب‌ها شهرها و خیابان‌ها زیر نور شمع مانند فانوس‌ها جلوه‌ای دیگر از زیبایی هند را اعیان می‌سازند.

 

دیوالی


۴- کریسمس

شب سال نو نه تنها در هند و بمبئی بلکه در بیشتر کشورها و شهرهای جهان شبی ویژه‌ است و به نوعی یک رویداد خاص در آن به جریان می‌افتد. شبی که اول ماه ژانویه است اما رویداد فستیوالی‌اش از ماه دسامبر شروع می‌شود. این فستیوال در شهر بمبئی نیز دنبال می‌شود و نکته‌ی جالبش در مقایسه با شهرهای دیگر جهان این است که در بمبئی برای تزئین خانه‌ها و خیابان‌ها به جای درخت کاج از دخت موز یا انبه استفاده می‌کنند. شب کریسمس در هرجای جهان که مردمان مسیحی زندگی می‌کنند باشید می‌توانید یک خاطره خاص برای خود بسازید، در بمبئی نیز باشید همین امر را می‌توانید برای خود رقم بزنید.

 

 ۷ مرکز خرید بزرگ بمبئی در سال ۲۰۱۹ 

کریسمس


۵- فستیوال بین‌المللی فیلم بمبئی

جشنواره فیلم MIFF جشنواره‌ای است که هرساله یا در ماه ژانویه برگزار می‌شود و یا در ماه فوریه. جشنواره‌ای که در آن فیلم‌های کوتاه، بلند و انیمیشن به نمایش گذاشته می‌شود. جشنواره‌ای که از سال ۱۹۹۰ در این شهر برگزار شده است و در میان سینمایی‌ها طرفداران خاص خودش را دارد.

 

فستیوال بین‌المللی فیلم بمبئی


۶- گادهی پاداوا

تمیزی و پاکی اولین قدم در جنگ با بدهی‌هاست. این گزاره اعتقاد بسیاری از هندی‌هاست. بنابراین آنها همچون ما که یک عید نوروز داریم و در آن به خانه تکانی می‌پردازیم، آنها نیز در ماه‌های آوریل و مارس که شروع سال جدید هندی است به خانه تکانی می‌پردازند. در این روزها شهر بمبئی جلوه‌ای دیگر به خود می‌گیرد و رخدادهای مردمی در آن به وقوع می‌پیوندد.

 

 ۷ رستوران عالی بمبئی برای خوردن لذیذترین غذاهای بدون گوشت و گیاهی 

گادهی پاداوا


۷- فستیوال نارگیل

یک فستیوال جذاب که صیادان و ماهیگیران برگزار کنندگان آن هستند. فستیوالی که در ماه‌های آگوست و سپتامبر برگزار می‌شود و طی آن صیادان برای شکر گذاری قایق‌های خود را تزئین می‌کنند، در آن شمع روشن می‌کنند و جلوه‌ای زیبا به شهر بمبئی می‌بخشند. در پایان این شکرگذاری نیز نارگیل می‌شکنند و با انواع خوراکی‌ها از شرکت‌کنندگان در این جشن پذیرایی می‌کنند. در سفرتان با تور هند اگر دوست دارید در این فستیوال شرکت کنید و رویدادهایش را از نزدیک ببینید به شما توصیه می‌کنیم روزهای آخر مرداد تا اولین روزهای مهر ماه را برای بازدید از شهر بمبئی برنامه‌ریزی کنید.

 

فستیوال نارگیل

 

۲۹ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران