لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی: قسمت اول

موقعیت ساحلی بمبئی که در میان هفت جزیره و زمین‌های احیا شده گسترش یافته، حال و هوایی دریایی را برای ۱۸ میلیون از ساکنان شهر رقم زده است. آثار باستانی باشکوه، پارک جنگلی وسیع، بناهای تاریخی دوران استعمار در امتداد اسکله و سازه‌های شیشه‌ای و بتنی که چشم اندازهایی بی نظیر به خط افق شهر دارند، این خطه را به فضایی رویایی برای گردشگران تور هند بدل کرده‌اند. مقاله بهترین جاذبه‌‌های گردشگری شهر بمبئی، در این رابطه اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار می‌دهد.

و اگر مشتاق به گشت و گذار در این منطقه هستید، در بدو امر باید در مورد محل اقامتتان تصمیم بگیرید. و البته این کار آسانی نیست! زیرا وقتی صحبت از بهترین هتل‌های بمبئی به میان می‌آید، گزینه‌های فریبنده بسیاری در دسترس هستند و هتل‌های نمادین و کاریزماتیک متعددی در شهر وجود دارند که هر کدام، از جذابیت‌های منحصر به فردی برخوردارند. اگر به لحاظ مالی محدودیتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی را برای اقامت انتخاب کنید و از امکاناتی استثنایی و روزهایی مفرح برخوردار شوید.

 

تاج محل پالاس در بمبئی (The Taj Mahal Palace)

این هتل ۵ ستاره تاریخی که از طراحی داخلی دوست داشتنی و جذابی برخوردار است،  در سال ۱۹۰۳، روبروی دروازه هند و مشرف به دریای عرب ساخته شد. گفتنی است این هتل که با عنوان کاخ تاج محل شهرت دارد، در منطقه محبوب کولابا واقع شده و تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی تا گالری ملی هنر مدرن فاصله دارد. در ضمن فرودگاه بین المللی بمبئی، در فاصله ۲۶ کیلومتری از آن واقع شده است.

این اقامتگاه مجلل، از مساحتی بالغ بر ۲.۶ جریب برخورار بوده و با امکاناتی کامل از جمله ۱۰ رستوران، مرکز اسپا، استخر و رزرواسیون ۲۴ ساعته به استقبال مسافران تور بمبئی می‌آید. بعلاوه ۲۸۵ اتاق را در اینجا خواهید یافت که از طراحی شیک با دکوراسیون و معماری الهام‌ گرفته از هند برخوردارند و چشم‌اندازی شگفت‌انگیزی به منظره دریا، شهر یا استخر دارند. همچنین این اتاق‌ها همگی مجهز به  تلویزیون صفحه تخت ۳۲ اینچی، مینی بار، وای فای رایگان و حمام مجلل اختصاصی هستند.

برای ریلکس کردن، هیچ چیز بهتر از مرکز اسپا و درمان‌های سنتی هندی نمی‌تواند خستگی گشت و گذار و سفر را از تن و جان مسافران بزداید. برای شکم گردی نیز پیشنهاد می‌کنیم به رستوران Morimoto بروید که غذاهای ژاپنی نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد. هر چند که رستوران چینی Golden Dragon و Aquarius Lounge در کنار استخر نیز، بسیار پرطرفدارند. در عین حال برای برخورداری از فضای خصوصی در کنار عزیزانتان، می‌توانید به رستوران Chef’s Studio بروید و از طعم غذاهای اصیل و باکیفیت لذت ببرید.  

در نهایت باید گفت در طول فصل قایقرانی، گردش با قایق بادبانی با پرداخت هزینه اضافی از طریق این هتل ترتیب داده می‌شود و همچنین خدمات متعدد از رزرو شام گرفته تا کمک‌های شخصی برای گشت و گذار در اینجا ارائه می‌شوند.

 

کارهایی که توریست‌ها را عاشق بمبئی می‌کند

آدرس: Apollo Bunder Road The Taj Mahal Palace, Colaba, 400001 Mumbai, India

 

اوبریو در بمبئی (The Oberoi)

این هتل ۵ ستاره در مرکز منطقه تجاری بمبئی و نزدیک به مراکز خرید و سرگرمی بمبئی جنوبی واقع شده و با امکاناتی ایده آل از جمله استخر روباز گرم، مرکز اسپای ۲۴ ساعته، مرکز تناسب اندام، خدمات دربانی، خدمات پیشخدمت، خدمات خشکشویی و مرکز تجاری به استقبال مهمانانش می‌آید.

در ضمن نگران خورد و خوراک نباشید، زیرا ۵ گزینه غذا و نوشیدنی که انواع غذاها را ارائه می‌دهند در این اقامتگاه درنظر گرفته شده‌اند. غذاهای اروپایی، آسیایی و غذاهای هندی در کنار غذاهای سنتی ژاپنی در منوی رستوران Fenix ​​موجودند. رستوران Vetro غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند، در حالی که می‌توانید غذاهای هندی را در Ziya نیز میل کنید. Eau Bar مشرف به دریای عرب است و با یک گروه موسیقی جاز زنده ساعاتی مفرح را برای مهمانان رقم می‌زند. در نهایت Champagne Lounge، مجموعه گسترده‌ای از نوشیدنی‌ها از جمله چای را سرو می‌کند.

بعلاوه ۲۸۷ اتاق زیبا را در این هتل خواهید یافت که دارای کف‌پوش‌های چوبی و پنجره‌های بزرگ با چشم اندازهایی از مناظر زیبا بوده و حمام اختصاصی دارند که با یک صفحه شیشه‌ای و پرده‌های الکترونیکی از سایر بخش‌های اتاق جدا شده‌اند. در ضمن همگی اتاق‌ها مجهز به تلویزیون LCD، چای/قهوه‌ساز، تخت‌های بزرگ و راحت و سایر امکانات رفاهی هستند.

به لحاظ موقعیت مکانی باید بگوییم که این هتل در نقطه نریمان، در انتهای مارین درایو قرار داشته و ۲۴ کیلومتر از فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی و ۶ کیلومتر از ایستگاه مرکزی راه آهن بمبئی فاصله دارد.

آدرس: Nariman Point , 400021 Mumbai, India

 

تاج محل تاور در بمبئی (The Taj Mahal Tower)

این اقامتگاه تاریخی منحصر بفرد، در سال ۱۹۷۳، روبروی دروازه هند و مشرف به دریای عرب و در منطقه محبوب کولابا ساخته شد و تنها ۱۰ دقیقه پیاده تا گالری ملی هنر مدرن و ۲۵.۷ کیلومتر تا فرودگاه بین المللی بمبئی فاصله دارد.

اینجا بر خلاف کاخ تاج محل، دارای بالکن‌های قوسی شکل و اتاق‌های تازه بازسازی شده است. این هتل ۵ ستاره، از مساحتی بیش از ۲.۶ جریب برخوردار است و با امکاناتی مفرح از جمله مرکز اسپا، استخر، رستوران و چشم اندازهایی بی بدیل به مناظر باشکوه اطراف، روزهایی خاطره انگیز را برای مسافران تور هند رقم می‌زند. در ضمن خدمات قایق بادبانی، با پرداخت هزینه اضافی ارائه می‌شود.

 

بهترین رستوران‌های بمبئی

در اینجا ۱۰ گزینه غذاخوری در نظر گرفته شده‌اند که البته روف رستوران این اقامتگاه، با ارائه غذاهای لذیذ و مناظر طبیعی و جذاب، طرفداران بیشتری دارد. از طرفی ۲۵۸ اتاق این هتل نیز با امکانات رفاهی لوکس از جمله وای فای رایگان، حمام اختصاصی، تلویزیون صفحه تخت ۳۲ اینچی و یک مینی بار مجهز از مهمانان پذیرایی می‌کنند. گفتنی است این اتاق ها به مناظر زیبای دریا، شهر یا استخر دید دارند.

آدرس: Apollo Bunder, Colaba, 400001 Mumbai, India

 

فور سیزن در بمبئی (Four Seasons)

این اقامتگاه تاریخی خوش استایل که در قلب ورلی، مرکز تجاری بزرگ‌ترین شهر هند واقع شده، اقامتی لوکس و آرام و سرشار از مهمان نوازی صمیمانه هندی را برای مهمانان رقم می‌زند. بعلاوه ۲۰۲ اتاق راحت و بزرگ که مناظری باشکوه از شهر را ارائه می‌دهند، با امکاناتی نظیر تهویه مطبوع، دی‌وی‌دی پلیر، تلویزیون ال سی دی ۴۲ اینچی، ایستگاه پایه آی‌پاد، مینی بار و حمام مرمری اختصاصی با وان جداگانه و دوش از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

صبحانه‌های عالی این هتل ۵ ستاره، طرفداران بسیاری دارد. هر چند که رستوران آسیایی San Qi در ۲ طبقه، یک بار و منویی غنی از غذاهای هندی، چینی و ژاپنی بسیار لذیذ و باکیفیت را نیز ارائه می‌دهد. از دیگر امکانات این اقامتگاه مجلل می‌توان به مرکز تناسب اندام، استخر روباز، اسپا و فواره یخ و حمام بخار و درمان‌های آیورودا اشاره کرد. بعلاوه خدمات دربان، خدمات نگهداری از کودکان و دستگاه خودپرداز نیز برای مهمانان مهیا هستند.

به لحاظ دسترسی به جاذبه‌های پرطرفدار باید بگوییم این هتل، ۱۰ دقیقه رانندگی از معبد سیدهی وینایاک  و ۱۵ دقیقه رانندگی تا پارک شیواجی فاصله دارد.

 

تجربه آخرهفته ای جذاب در اطراف بمبئی

آدرس: 114Dr E Moses Road, Worli, Worli, 400018 Mumbai, India

 

جی دبلیو ماریوت در بمبئی (JW Marriott)

این هتل لوکس ۵ ستاره در ۴۰۰ متری فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی، اقامتی جذاب و به یادماندنی را با گزینه‌های مفرحی همچون استخر روباز، مرکز تناسب اندام، مرکز سلامتی و اسپا، رزرواسیون ۲۴ ساعته و روم سرویس ۲۴ ساعته رقم می‌زند. بعلاوه برای شکم گردی می‌توانید مجموعه‌ای از غذاهای لذیذ از جمله غذاهای ایتالیایی اصیل، ژاپنی یا هندی کلاسیک را در رستوران‌های هتل امتحان کنید.

در اینجا ۵۸۸ اتاق بزرگ را خواهید یافت که مجهز به تهویه مطبوع، مینی بار، حمام خصوصی با دوش، سشوار و حوله هستند. در ضمن در صورت درخواست، اتاق‌های خانوادگی در اختیار مهمانان قرار می‌گیرند.

به لحاظ موقعیت مکانی باید بگوییم ساحل جوهو و معبد ایسکون ۸ کیلومتر، گورگائون ۱۶.۴ کیلومتر و پارک ملی سانجی گاندی ۲۰ کیلومتر با هتل فاصله دارند. همچنین ایستگاه اتوبوس مارول در ۲.۴ کیلومتری، ایستگاه متروی مارول در ۱.۲ کیلومتری، ایستگاه راه آهن آندری در ۴.۴ کیلومتری و ترمینال داخلی و فرودگاه بمبئی در ۳.۶ کیلومتری هتل واقع شده‌اند.

آدرس: IA Project Road, Chhatrapati Shivaji International Airport, Andheri East, 400099 Mumbai, India

 

رادیسون بلو در بمبئی (Radisson Blu)

این اقامتگاه جذاب و رومانتیک که از طراحی داخلی فوق العاده‌ای برخوردار است، در اکتبر ۲۰۲۰ و در ۲.۶ کیلومتری مرکز خرید فونیکس مارکت سیتی افتتاح شد. این هتل ۵ ستاره، اقامتی به یادماندنی را با امکاناتی جالب توجه از جمله بار، رستوران، پارکینگ خصوصی رایگان، استخر روباز، مرکز تناسب اندام  یک سالن مشترک و همچنین یک باغ رقم می‌زند.

بعلاوه مهمانان به رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس، صرافی، خدمات کرایه خودرو، تراس، وای فای رایگان در سراسر هتل و مرکز تجاری دسترسی دارند. گفتنی است هر روز، صبحانه قاره‌ای کاملی در این اقامتگاه سرو می‌شود.

در اینجا ۲۰۶ اتاق مهمان را شاهد خواهید بود که دارای امکانات رفاهی از جمله تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت کابلی، میز کار، حمام اختصاصی و کمد لباس هستند. بعلاوه برخی اتاق‌های ویژه از چشم اندازهایی زیبا به منظره شهر برخوردارند.

 

۷ معماری خیره کننده بمبئی

به لحاظ دسترسی‌ها، باید بگوییم دریاچه پووای ۳.۳ کیلومتر و ترمینال داخلی بمبئی ۳.۴ کیلومتر با هتل فاصله دارند. همچنین نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی است که در ۱ کیلومتری هتل واقع شده و این اقامتگاه، خدمات شاتل فرودگاهی را نیز به مهمانانش ارائه می‌دهد.

آدرس: Marol Maroshi Road, Near Marol Metro Station, Andheri East, Mumbai-400059, India, 400059 Mumbai, India

 

لیلا در بمبئی (The Leela)

این فضای آرامش بخش و زیبا، تنها ۵ دقیقه رانندگی از فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی فاصله دارد و در مسافت ۴ کیلومتری ایستگاه راه آهن آندری و ۷ کیلومتری Powai IT و منطقه BPO واقع شده است.

تمامی ۴۰۳ اتاق‌ شیک و جادار این هتل ۵ ستاره، مجهز به تهویه مطبوع و عایق صوتی بوده و دارای پنجره‌های بزرگی مشرف به باغ‌های زیبا یا استخر استوایی هستند. این اتاق‌ها همچنین با تلویزیون صفحه تخت، مینی بار، حمام اختصاصی و سایر امکانات رفاهی لوکس از مهمانان پذیرایی می‌کنند و شرایط آسایش و راحتی را به بهترین نحو برایشان به ارمغان می‌آورند.

از مهمترین امکانات هتل می‌توان به استخر روباز، مرکز تناسب اندام، اسپای دلپذیر، پارکینگ اختصاصی و روم سرویس ۲۴ ساعته اشاره کرد. در ضمن باید گفت مرکز اسپا دارای منویی از ماساژهای آرامش بخش و درمان‌های زیبایی و همچنین برنامه‌های ویژه‌ای است که برای آقایان طراحی شده‌اند.

 برای شکم گردی نیز ۶ گزینه غذاخوری در این اقامتگاه درنظر گرفته شده‌اند که از آن میان، می‌توان به رستوران ۲۴ ساعته Citrus اشاره کرد که غذاهای بین المللی را در محیطی خودمانی سرو می‌کند. در عین حال می‌توانید از طعم غذاهای لذیذ هندی در رستوران Jamavar لذت ببرید و یا برای صرف غذاهای چینی و غذاها و نوشیدنی‌های ایتالیایی به سایر رستوران‌های هتل بروید.

 

معرفی ۶ گالری هنرهای معاصر در بمبئی

آدرس: Sahar Road, 400059 Mumbai, India

 

تریدنت نریمان پوینت در بمبئی (Trident Nariman Point)

این ساختمان تاریخی، از موقعیت مکانی عالی و چشم اندازهایی باشکوه به مناظر عالی اطراف برخوردار است. اینجا، مشرف به دریای زیبای عرب بوده و در فاصله ۵.۸ کیلومتری پایانه ایستگاه راه آهن مرکزی و غربی بمبئی و ۲۴ کیلومتری فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی واقع شده است.

این هتل ۵ ستاره با امکاناتی لوکس از جمله مرکز تجاری ۲۴ ساعته، استخر روباز، مرکز تناسب اندام، درمان‌های دلپذیر مرکز اسپا، روزنامه‌های روزانه، انبار چمدان، رزرواسیون ۲۴ ساعته و رستوران از مهمانانش پذیرایی می‌کند. از طرفی میز تور، سفرهای یک روزه و خدمات کرایه خودرو را در صورت درخواست ترتیب می‌دهد.

برای شکم گردی، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران Frangipani بزنید و از طعم مثال زدنی غذاهای مدیترانه‌ای لذت ببرید. و اگر به دنبال طعم‌های جنوب شرقی آسیا و غذاهای ژاپنی هستید، رستوران Indian Jones به گرمی از شما استقبال می‌کند. سایر گزینه‌های غذاخوری عبارتند از بوفه صبحانه در رستوران Veranda و کوکتل در Opium Den.

بعلاوه این اقامتگاه، ۵۵۵ اتاق را در خود جای داده که مجهز به تهویه مطبوع، وای فای رایگان،  تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، گاوصندوق شخصی، مینی بار و حمام اختصاصی با دوش و وان و لوازم بهداشتی رایگان هستند. در ضمن برخی از اتاق‌ها، چشم اندازی جذاب به منظره دریا دارند.

 

۶ راهکار برای فرار از شلوغی‌های بمبئی

آدرس: Nariman Point, 400021 Mumbai, India

در این مقاله، گشت و گذاری جذاب را به لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی تجربه کردیم. اما از آنجا که این شهر، اقامتگاه‌های بی شماری را با امکانات مجلل و طراحی بی نظیر در خود جای داده، خالی از لطف نخواهد بود که این سفر مجازی را همچنان ادامه دهیم و در قسمت دوم، با برخی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار در این رابطه آشنا شویم.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۰۹ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران