لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی: قسمت دوم

بمبئی مشرف به وسعت آبی دریای عرب بوده و شهر ستارگان بالیوود به شمار می‌آید و دارای جمعیتی جهان وطنی است که گذشته‌شان با تاریخی غنی پیوند خورده است. این پایتخت تجاری، مد و سینمای کشور، همچنین سرزمین متضادی است که از یک طرف با معماری استعماری آراسته شده و از طرف دیگر، یکی از بزرگ‌ترین زاغه‌های آسیا را در خود جای داده است.

و البته از مکان‌های مقدس گرفته تا سواحل شلوغ، از بازارهای رنگارنگ تا تفریحات شبانه و از آسمان‌خراش‌ها تا هتل‌هایی با هر سطحی از بودجه و امکانات را می‌توانید در سفر با تور هند شاهد باشید. اگر مشتاق بهره مندی حداکثری از گشت و گذار در شهر بمبئی هستید، بدون شک لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی می‌توانند نقش بسزایی در شکل گیری یک سفر ایده آل داشته باشند. بنابراین بیایید در ادامه قسمت اول لوکس ترین هتل‌های بمبئی، سری بزنیم به برخی دیگر از این گزینه‌های جذاب و به یادماندنی.

 

تاج سانتاکروز در بمبئی (Taj Santacruz)

این هتل لوکس ۵ ستاره با ۲۷۹ اتاق دنج و راحت و بزرگ، چشم اندازهایی خیره کننده از باند فرودگاه، استخر روباز چهار فصل، بار، رستوران، مرکز اسپا و سونا، رزرواسیون ۲۴ ساعته، وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی به استقبال مهمانانش می‌آید.

گفتنی است که مهمانان می‌توانند برای خورد و خوراک، از صرف یک وعده غذایی در رستوران چینی China Inc یا رستوران ایتالیایی Rivea لذت ببرند. هرچند که رستوران Tiqri نیز، غذاهای بین المللی لذیذی را در تمام طول روز سرو می‌کند.

از طرفی اتاق‌های هتل همگی دارای امکانات رفاهی کامل از جمله تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، دی وی دی پلیر، حمام اختصاصی با حوله و لوازم آرایشی بهداشتی رایگان هستند. برخی از اتاق‌ها نیز از یک فضای نشیمن برخوردارند که شرایط استراحت را پس از یک روز شلوغ گشت و گذار در شهر، به بهترین نحو فراهم می‌کند.

به لحاظ موقعیت مکانی باید بگوییم این هتل، ۲ دقیقه پیاده روی از فرودگاه داخلی چاتراپاتی شیواجی فاصله دارد و در ۸ کیلومتری مرکز تجاری آندری، ۹ کیلومتری مرکز نمایشگاه بمبئی گورگائون و ۵ کیلومتری مرکز مالی مجتمع بندرا کورلا واقع شده است. منطقه تجاری مرکزی پووای نیز ۱۱ کیلومتر و منطقه تجاری ورلی، ۱۲ کیلومتر با این اقامتگاه فاصله دارند.

 

کارهایی که توریست‌ها را عاشق بمبئی می‌کند

آدرس: Chhatrapati Shivaji International Airport ( Domestic Terminal) Off Western Express Highway, Santacruz (East), 400099 Mumbai, India

 

آی سی تی گرند سنترال در بمبئی (ITC Grand Central)

این هتل لوکس ۵ ستاره واقع در پارل بمبئی، ۲.۳ کیلومتر تا ایستگاه اتوبوس دادار، ۴.۴ کیلومتر از ایستگاه راه آهن دادار و ۴.۷ کیلومتر تا میدان مسابقه ماهالاکشمی فاصله دارد. همچنین گالری هنری جهانگیر در مسافت ۸.۵ کیلومتری، دروازه هند در ۹.۴ کیلومتری و فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی در ۱۷ کیلومتری هتل قرار دارند.

گفتنی است این هتل، ۲۴۲ اتاق‌ و سوئیت‌ جادار و زیبا را در برگرفته که چشم اندازهایی جذاب از شهر را ارائه می‌دهند. بعلاوه دارای تهویه مطبوع، پنجره‌های بزرگ و کفپوش فرش شده استاندارد بوده و تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، میز کار، فضای نشیمن وحمام اختصاصی با دوش آب گرم/سرد، سشوار و لوازم آرایشی بهداشتی رایگان را در خود جای داده‌اند.

از دیگر گزینه‌های پرطرفدار در این هتل می‌توان به استخر نیمه سرپوشیده و روباز و استخر کودکان، مرکز اسپا و سلامتی، مرکز تناسب اندام، صرافی، ۳ سالن ضیافت و رزرواسیون ۲۴ ساعته اشاره کرد. همچنین رستوران‌های متعددی را در این اقامتگاه خواهید یافت که غذاهایی اصیل، لذیذ و باکیفیت سرو می‌کنند از جمله Kebabs and Kurries، کلاب Shanghai، Hornby’s Pavillion، Frederick's Lounge، Point of View Lounge و Fabelle the Chocolate Boutique.

 

بهترین هتل‌های منطقه باندرا در بمبئی

آدرس: Dr Babasaheb Ambedkar Road, Parel, 400012 Mumbai, India

 

سنت رجیز در بمبئی (The St. Regis)

این هتل ۵ ستاره مد روز و زیبا که از محبوبیت بالایی در میان مسافران تور هند خصوصا زوج‌ها برخوردار است، به مناظری جذاب دید دارد و اقامتی شیک و مجلل را  در منطقه تفریحی و تجاری برتر شهر یعنی Lower Parel رقم می‌زند. گفتنی است مرکز خرید پالادیوم در مجاورت هتل، انواع اقلام لوکس را برای تجربه خریدی عالی ارائه می‌دهد. بعلاوه مجتمع باندرا کورلا در ۱۲ کیلومتری و بورس اوراق بهادار بمبئی و نقطه نریمان، در ۱۱ کیلومتری این اقامتگاه قرار دارند. فرودگاه بین المللی بمبئی نیز، ۴۰ دقیقه رانندگی با هتل فاصله دارد.

همچنین مهمانان می‌توانند در طول اقامت به ۳۸۷ اتاق مجهز و راحت، وای فای رایگان، رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس، رستوران، مرکز اسپا و سلامتی، باشگاه تناسب اندام و استخرروباز مشرف به منظره شهر دسترسی داشته باشند.

در اینجا امکانات خورد و خوراک به نحوی عالی مهیا بوده و رستوران Seven Kitchens غذاهای ایتالیایی، شرقی، هندی، ژاپنی و مدیترانه‌ای را سرو می‌کند. رستوران The Sahib Room نیز با الهام از دستورپخت‌های مجلل و قدیمی دوران استعمار، غذاهایی لذیذی را با طعم پرقدرت هندی ارائه می‌دهد. بار رستوران Kipling نیز به یاد نویسنده و فیلسوف برجسته، رودیارد کیپلینگ نامگذاری شده و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های قابل توجهی را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

رستوران Mekong که جایزه بهترین رستوران آسیایی شهر را دریافت کرده است، شما را به سفر آشپزی در مناطق یونان و سیچوان در چین و تایلند و ویتنام می‌برد. غذاکده Yuuka یک رستوران برنده جایزه است که مشرف به دریای عرب بوده و هنر ژاپنی را در بشقاب‌ها به نمایش می‌گذارد. و در نهایت کافه رستوران The Drawing، فرهنگ قدیمی چای بعد از ظهر را به نحوی منحصر به فرد جشن می‌گیرد.

 

۷ معماری خیره کننده بمبئی

آدرس: 462,Senapati Bapat Marg, Worli, 400013 Mumbai, India

 

آی سی تی ماراتا در بمبئی (ITC Maratha)

این هتل لوکس ۵ ستاره با الهام از دکوراسیون باشکوه سلسله مراتا طراحی شده است. این اقامتگاه با یک استخر روباز، درمان‌های دلپذیر مرکز اسپا، رستوران، میز تور، پارکینگ اختصاصی رایگان و رزرواسیون ۲۴ ساعته به استقبال مخاطبانش می‌آید.

جالب است بدانید برای خورد و خوراک، ۸ گزینه غذاخوری در این اقامتگاه درنظر گرفته شده‌اند. رستوران Peshwa Pavilion، غذاهای بین المللی و غذاهای محلی هندی سرو می‌کند، در حالی که رستوران تخصصی Peshawri، غذاهای لذیذ شمال غربی هند را ارائه می‌دهد. برای برخورداری از غذاهای مجلل و اشرافی اوآدی، به رستوران Dum Phukt بروید و غذاهای هندی جنوبی را در Dakshin Coastal صرف کنید.

اگر به طعم‌های شرق علاقمندید، رستوران Pan Asian شما را به گرمی خواهد پذیرفت و در نهایت کافه بارهای Bombay High The Bar، Catherine’s the tea Lounge و Fabelle، ساعاتی مفرح را در کنار اسنک‌ها و نوشیدنی‌های لذیذ برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند.

در ضمن ۳۸۰ اتاق‌ و سوئیت مهمان، با طراحی زیبا و امکانات رفاهی کامل از جمله تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، وسایل تهیه چای/قهوه و حمام اختصاصی با وان، پذیرای مسافران تور هند هستند.

در نهایت باید گفت این اقامتگاه، از موقعیت مکانی عالی برخوردار بوده و فقط ۱.۷ کیلومتر از فرودگاه بین المللی بمبئی و ۵ کیلومتر از فرودگاه داخلی بمبئی فاصله دارد. بعلاوه پارک ملی سانجی گاندی در فاصله ۱۴ کیلومتری، پیست مسابقه ماهالاکشمی در ۲۲ کیلومتری، ایستگاه مرکزی راه آهن بمبئی در ۲۲ کیلومتری و دروازه هند در ۳۰ کیلومتری این هتل واقع شده‌اند.

آدرس: International Airport (IA) Project Road, Sahar , Andheri (E), 400099 Mumbai, India

 

تاج لندز اند در بمبئی(Taj Lands End)

این هتل مجلل ۵ ستاره، از فضایی آرامش بخش برخوردار بوده و مناظری از دریای عرب و پیوند دریایی باندرا ورلی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. این اقامتگاه، در فاصله ۲۰۰ متری از ساحل واقع شده و ۶ کیلومتر تا پارک شیواجی، ۸.۳ کیلومتر تا مجتمع باندرا کورلا، ۷.۳ کیلومتر از ساحل جوهو و  ۱۰.۲ کیلومتر از فرودگاه بین المللی بمبئی فاصله دارد. و از این رهگذر، دسترسی عالی به مکان‌های تجاری و تفریحی شهر را برای مهمانانش فراهم می‌کند.

این هتل، خدمات اسپای سنتی هندی برنده جوایز را ارائه می‌دهد و در عین حال دارای یک استخر روباز، باشگاه سلامتی کاملا مجهز و یک لابی مدرن است. مهمانان برای کسب انرژی و ریلکس کردن می‌توانند در مرکز اسپا، از ترکیبی زیبا از ماساژهای جوان‌کننده و درمان‌های خاص که ریشه در آروماتراپی هندی دارد بهره مند شوند. بازدید از اتاق‌های سونا و جلسات یوگا نیز، این تجربه لذت بخش را کامل می‌کند.

 

انجام کارهای غیرتوریستی در بمبئی

تعداد ۴۳۹ اتاق‌ بزرگ در این اقامتگاه درنظر گرفته شده‌اند که وسایل چوبی کلاسیک، ملحفه‌های زیبا، حمام‌های مرمرین، تلویزیون صفحه ‌تخت و سایر امکانات رفاهی را ارائه می‌دهند.

گفتنی است ۵ گزینه غذاخوری در این هتل، به استقبال مهمانان می‌آیند. علاقمندان می‌توانند از خلاقیت‌های خاص اپیکوری در رستوران Masala Bay برخوردار شوند. و یا طعم‌های سیچوان و اصیل را با صرف کوکتل‌های خوشمزه در کنار سوشی و بشقاب‌های کوچک در رستوران House of Nomad تجربه کنند. و یا به خوردن غذاهای کانتونی، در Ming Yang بپردازند. رستوران پرطرفدار و تمام روز Vista نیز، ترکیبی از طعم‌های مختلف سراسر جهان را سرو می‌کند و البته صبحانه لذیذ یکشنبه‌ها نیز، در اینجا بسیار محبوبیت دارد.

بار Atrium Lounge، مجموعه‌ای عالی از قهوه‌ها و چای‌ها را در طول روز سرو می‌کند و یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های کاری و یا جلسات اجتماعی به شمار می‌آید. و در نهایت کافه بار Tropics که فقط پذیرای مهمانان هتل است، با وجود خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگارنگ، بعد از ظهرهای تابستانی مفرحی را در کنار استخر ارائه می‌دهد.

آدرس: Bandstand, Bandra West, Maharashtra, Bandra, 400050 Mumbai, India

 

اینترکانتیننتال در بمبئی (InterContinental)

این هتل ۵ ستاره اشرافی، از موقعیت مکانی عالی برخوردار بوده و در منطقه تجاری بمبئی، در مارین درایو واقع شده است. مهمانان این اقامتگاه به پارکینگ رایگان، خدمات کرایه خودرو، میز تور، استخر روی پشت بام، روف بار، چشم اندازهایی بی نظیر از منظره دریای عرب و همچنین ۵۹ اتاق‌ بزرگ با پنجره‌های کف تا سقف دسترسی دارند. بعلاوه، مهمانان می‌توانند در مرکز تناسب اندام ۲۴ ساعته ورزش کنند یا از ماساژ بدن آرامش بخش در مرکز اسپا لذت ببرند.

 

۶ مکان عالی در بمبئی برای یک قرار عاشقانه

تمامی اتاق‌ها از دکوراسیون مدرن و کف‌پوش‌های چوبی برخوردارند و هر کدام مجهز به تلویزیون صفحه تخت، دی وی دی پلیر و حمام اختصاصی با وان هستند.  

و اما گزینه‌های غذاخوری ایده آلی را می‌توانید در این اقامتگاه بیابید. در این میان رستوران The Dome که با غذاهای خوب، تراس، نسیم دریایی آرامش بخش و مناظری باشکوه از خط افق از مهمانانش پذیرایی می‌کند، یکی از پرطرفدارترین و رمانتیک‌ترین مکان‌های تفریحی شبانه در جنوب بمبئی به شمار می‌آید.

به لحاظ دسترسی به جاذبه‌های شهر، باید گفت این هتل تنها ۵ دقیقه رانندگی تا نقطه نریمان و فواره فلورا، ۱۰ دقیقه رانندگی تا منطقه تجاری Cuffe Parade و دروازه هند و ۴۵ دقیقه رانندگی تا فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی فاصله دارد.

آدرس: 135,Marine Drive, Churchgate, 400020 Mumbai, India

 

سافیتل مومبای بی کی سی (Sofitel Mumbai BKC)

این هتل ۵ ستاره از طریق بزرگراه‌های اکسپرس شرقی و غربی و پیوند دریایی باندرا ورلی، دسترسی آسانی به شمال و جنوب بمبئی و همچنین پایانه‌های داخلی و بین المللی فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی دارد.

در اینجا می‌توانید به وای فای رایگان، استخر روباز، درمان‌های اسپا، باشگاه تناسب اندام، خدمات خشکشویی، رزرواسیون ۲۴ ساعته، پارکینگ رایگان و همچنین ترانسفر فرودگاهی با پرداخت هزینه اضافی دسترسی داشته باشید. بعلاوه میز تور، خدمات کرایه خودرو و سفرهای یک روزه را برای علاقمندان ترتیب می‌دهد.

برای خورد و خوراک، می‌توانید به کافه رستوران Pondichery بروید که غذاهای بین‌المللی لذیذی سرو می‌کند. در عین حال بار رستوران  Jyran، غذاهای منطقه‌ای ارائه می‌دهد. سایر گزینه‌های غذاخوری عبارتند از رستوران گیاهی Tuskers، کافه بیکری Artisan، و ۲ بار دیگر که نوشیدنی‌ها و اسنک‌های خوشمزه‌ای سرو می‌کنند.

در ضمن همه ۵۵۱ اتاق‌ این اقامتگاه دارای تهویه مطبوع، کف‌پوش چوبی، تلویزیون صفحه‌ تخت ۴۰ اینچی، مینی‌بار، گاوصندوق شخصی و حمام اختصاصی با وان هستند. برخی از اتاق‌های ویژه نیز از دی وی دی پلیر و پایه آی پاد برخوردارند.

 

معرفی ۶ گالری هنرهای معاصر در بمبئی

آدرس: C-57, Bandra Kurla Complex, Bandra, 400051 Mumbai, India

 

گرند حیات در بمبئی (Grand Hyatt)

و در آخر سری می‌زنیم به این هتل ۵ ستاره مجلل که در میان ۱۰ هکتار فضای سبز گسترده، در قلب شهر واقع شده است. این اقامتگاه باشکوه ۴ رستوران برنده جوایز، ۲ استخر روباز با صندلی‌های آفتابگیر و درختان نخل و ۷۴۳ اتاق و سوئیت لوکس را در خود جای داده است.

بعلاوه امکاناتی ایده آل از جمله پارکینگ اختصاصی رایگان، ترانسفر فرودگاهی، خدمات دربانی ۲۴ ساعته، پرسنل چند زبانه، خدمات نگهداری از کودکان، کرایه لیموزین و میز تور برای برنامه ریزی گشت و گذار در شهر را در این هتل محبوب خواهید یافت.

گفتنی است تمامی اتاق‌ها، دارای دکوراسیون مدرن و پنجره‌هایی از کف تا سقف با چشم‌اندازی به باغ و یا شهر و همچنین حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی رایگان هستند. در ضمن برخی از اتاق‌ها بالکن دارند.

برای شکم گردی، می‌توانید از مجموعه ای از غذاهای لذیذ در رستوران چند آشپزی Fifty Five East بهره مند شوید. و یا غذاهای ایتالیایی را در رستوران Celini، غذاهای سیچوان را در رستوران China House و غذاهای شمال غرب هند را در رستوران Soma صرف کنید. همچنین کافه بار لابی نیز، کوکتل‌های منحصر به فردی را سرو می‌کند. و البته محصولات محلی و بین المللی را نیز می‌توانید در اغذیه فروشی هتل، یعنی فروشگاه Gourmet خریداری کنید.

در نهایت به لحاظ دسترسی‌ها، باید بگوییم فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی تنها ۱۰ کیلومتر و مجتمع باندرا کورلا ۸ دقیقه رانندگی با هتل فاصله دارند.

 

چرا بمبئی به شهر رویاها شهرت یافته است؟

آدرس: Off Western Express Highway Santacruz (E), Santacruz, 400055 Mumbai, India

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۹ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران