گردش در ۴ باغ جذاب و زیبای بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
گردش در ۴ باغ جذاب و زیبای بمبئی

بمبئی یکی از بهترین شهرهای هند است که باید از آن بازدید به عمل آمد. شهری که پر از رنگ و شور و نوراست و خانه‌ی بالیوود سینمای عاشقانه‌ی کشور هند به حساب می‌آید. شهری که هتل‌های لوکس بسیار در خود دارد و در بهترین امکانات از مهمانانش میزبانی می‌کند. شهری که جاذبه‌های شهری پرشمار دارد و در بهترین رستوران‌ها و کافه‌های هند از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که رقص و رقصیدن در ذات وجودی آن و مردمانش تنیده شده است. شهری که امکانات ارزان سفر کردن را نیز در خود دارد. در سفرتان با تور هند اگر به دنبال بازدید از فضاهای سرسبز در بمبئی هستید همراه ما باشید تا ۵ باغ جذاب این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- باغ‌های معلق


یک باغ پر سکوت و آرامش که بسیاری از فیلم‌های بالیوود در آن فیلمبرداری می‌شود. باغی پر گل که مسیرهای زیبایی برای آمد و شد دارد و یکی از سرسبزترین نقاط شهر به حساب می‌آید. باغی که در بالای بخش غربی تپه‌های مالابار واقع شده است و در خود جاذبه‌های دیدنی همچون یک ساعت گل آرایی شده‌ی بزرگ، خانه‌های قایقی شکل و کفش‌های پیرزنی که با سنگ ساخته شده است را دارد. باغی که با رفتن به آن می‌توانید از زیبایی‌ها و سکوتی که به شما ارزانی می‌دارد یک خاطره‌ی فراموش ناشدنی برای خود بسازید و عکس‌های خاطره‌انگیز برای شبکه‌های اجتماعی‌تان بگیرید. درهای این باغ همه روزه از ساعت ۵ صبح تا ۹ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است و امکاناتی مانند انواع وسایل بازی برای سرگرم کردن کودکان را نیز در خود دارد. در سفرتان به بمبئی اگر علاقه‌مند دیدن برخی صحنه‌های خارجی فیلم‌های هندی هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این باغ تشریف ببرید.

چند نکته‌ی ضروری که پیش از سفر به بمبئی باید بدانید

 

باغ‌های معلق

 


۲- باغ‌های پنج گانه بمبئی


این باغ‌ها که قدمتی ۸۰ ساله دارند یکی از باغ‌های جذاب شهر به حساب می‌آیند که پاتوق بسیاری از شهروندان بمبئی از پیر و جوان است. باغ‌هایی که توسط فردی به نام mancherji Joshi ساخته شده است و بسیاری از شهروندان بمبئی در گذشته از این مکان برای گذراندن آخر هفته‌های خود استفاده می‌کرده‌اند. باغ‌هایی که ورود به آن رایگان است و هم برای تفریحات خانوادگی مناسب می‌باشد و هم تفریحات مجردی. چرا که این باغ‌ها در خود یک زمین بازی مخصوص کودکان دارند. بنابراین اگر به همراه خانواده به بمبئی سفر کرده‌اید بازدید از این باغ‌ها را در دستور کار خود قرار بدهید. باغ‌هایی که چندین فیلم معروف بالیوودی در آن ساخته شده است. باغ‌هایی که زمین ورزشی برای انجام بازی‌های گروهی در خود بسیار دارند و از همین رو در جنوب آسیا میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی و مجمع‌های عمومی بوده‌اند. در سفرتان به بمبئی اگر می‌خواهید از فضاهای شلوغ شهری اندکی دوری کنید و انرژی از دست رفته‌ی بازدیدهای فشرده در این شهر را بازیابی کنید، به شما توصیه می‌کنیم یک روز آخر هفته خود را به بازدید از این باغ‌ها اختصاص بدهید.

 

جذاب‌ترین محله‌های بمبئی که تصویرتان را از هند عوض می‌کند

 

باغ‌های پنج گانه بمبئی

 


۳- پارک Priyadarshini


این پارک در کنار ساحل واقع شده است و یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های بمبئی به حساب می‌آید. جاییکه زیباترین طلوع‌ها و غروب‌های آفتاب بمبئی را به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. جاییکه یک زمین خاکی عالی برای پیاده‌روی دارد و تعداد زیادی از بازدیدکنندگانش در این مسیر پیاده‌روی می‌کنند. جاییکه در خود یک زمین دو و میدانی؛ دو ۴۰۰ متر، و یک زمین تنیس دارد. اگر اهل ورزش هستید باید بدانید این پارک یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام ورزش‌های مختلف در شهر بمبئی است. چنانچه در آن کلاس‌های بوکس، گلف، بسکتبال و ژیمناستیک برگزار می‌شود. اگر اهل یوگا نیز هستید باید بدانید در این پارک همه روزه تورهای زیادی برای یوگا برگزار می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید در سال ۲۰۱۳ این پارک میزبان بیست و پنجمین فستیوال بین المللی کایت به عنوان یک واقعه بسیار جذاب بوده است.

۶ پارک آبی بمبئی که می‌توانید آب تنی را در آنها تجربه کنید

 

پارک Priyadarshini

 


۴- باغ پورت تراست (Port trust)


باغی به وسعت ۱۳ هکتار که در قسمت جنوبی شهر بمبئی واقع شده است. باغی که چشم‌اندازی بسیار زیبا به دریا دارد و همین باعث پرطرفدار شدن آن شده است. باغی که پر از گیاهان دارویی و زینتی است. باغی که برای ورود به آن به ازای هر نفر باید ۲ روپیه پرداخت شود. باغی که در آن جانوارانی از جمله سنجاب‌ها زندگی می‌کنند تا به جذابیت آن بیفزایند. باغی که مسیر پیاده‌روی فوق‌العاده‌ای دارد و در این مسیر نیمکت‌هایی برای آرامش و آسایش بازدید کنندگانش فراهم آمده است. درهای این باغ برای بازدید همه روزه از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح و ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

بهترین رستوران‌های سال ۲۰۱۹ بمبئی برای صرف لذیذترین غذا

 

Port trust

 

۲۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران