گردش در بهترین پارک‌های بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
گردش در بهترین پارک‌های بمبئی

بمبئی شهری بسیار شلوغ با آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده و حلبی آبادهای مملو از اتاقک بوده و بیش از ۱۸ میلیون نفر در آن زندگی و کار می‌کنند. اگرچه سفر با تور هند به بمبئی سفر به کشف جاذبه‌های این شهر درهم و پرماجرا است اما همیشه هم به این حالت دیده نمی‌شود بسیاری از پارک‌ها و فضای سبز آرام در شهر گسترده شده که برای فعالیت‌های مختلفی مانند دویدن صبحگاهی یا پیاده‌روی بعدازظهر عالی هستند. هنگام بازدید از بهترین پارک‌های بمبئی، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. حاشیه‌های شمالی بمبئی محل پارک ملی با پلنگ، میمون و مار است، در حالی که حومه‌های پر زرق و برق باندرا دارای پارکی در کنار ساحل است که افراد مشهور بالیوود و مردم عادی را به خود جذب می‌کند. بمبئی به خاطر کافه‌ها، رستوران‌ها و بازارهایش معروف است، اما پارک‌های این شهر بیش از آن‌ها جای خود را دارند.

 

پارک ملی سانجی گاندی

این پارک تقریبا سه برابر بزرگ‌تر از پارک مرکزی نیویورک بوده و منطقه حفاظت‌شده‌ای است که بیش از ۳۵ گونه پستاندار، ۲۷۴ گونه پرنده و ۱۷۰ گونه پروانه را در خود جای داده است. برای یک مسیر ثبت نام کنید و با آدیواسی‌ها، قبایل جنگلی که با حیوانات وحشی همزیستی دارند، ملاقات کنید. روباه پرنده و پلنگ را ببینید یا آواز بلبل‌ها را بشنوید. در مورد مارها می‌توانید از داوطلبان sarpamitras چیزهای زیادی بیاموزید که موجودات را نجات می‌دهند و در عین حال به مردم محلی آموزش می‌دهند تا بر ترس خود غلبه کنند. شما می‌توانید در حالی که در یک جیپ نشسته‌اید و کاملا احساس امنیت دارید از تورهای گردشی لذت ببرید.

 

کارهایی که توریست‌ها را عاشق بمبئی می‌کند

باغ‌های معلق و پارک کامالا نهرو

باغ‌های معلق بمبئی هیچ پیوند تاریخی با بابل ندارند، اما مطمئنا توپوگرافی مشابهی با یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان دارند و آن هم این است که باغ بمبئی مانند بابل بر روی شیب‌هایی (تپه مالابار) ساخته شده است. این یک منطقه بی‌عیب و نقص با پرچین‌هایی به شکل حیوانات و حتی یک ساعت ساخته شده از گل‌های رنگارنگ است. پارک کامالا نهرو بخشی از مجموعه باغ‌های معلق است، اما ویژگی منحصر به فرد خود را دارد و آن ساختاری غول‌پیکر است که کفش یک پیرزن را به تصویر می‌کشد، با الهام از شعری مهد کودکی «پیرزنی بود که با کفش زندگی می‌کرد». این کفش دارای در، پله، پنجره و حتی یک بالکن کوچک است. هر بزرگسالی که کودک درون فعال و بانشاطی دارد می‌تواند مستقیما به آن صعود کرده و از مناظر اطراف لذت ببرد. برای دیدن تپه ملابار از بالا، تا بالای چکمه صعود کنید.

پارک شیواجی

کریکت در هند چیزی بیش از یک ورزش بوده مانند دینی است که ملت را مقید می‌کند تا با جان و دل از این ورزش حمایت کنند. این پارک که "مدرسه کریکت بمبئی" نامیده می‌شود، جایی است که اسطوره‌هایی مانند گاواسکار و تندولکار با چهره بچه در آن به عنوان پسر آموزش می‌بینند. در ساعات ابتدایی یکشنبه، بچه‌هایی را اینجا خواهید دید که لباس سفید پوشیده‌اند و در حالی که والدین آن‌ها را تشویق می‌کنند. این پارک همچنین دارای سالن بدنسازی در فضای باز، زمین‌های فوتبال، مسیرهای پیاده‌روی، مناطقی برای تمرین ژیمناستیک و بدمینتون است.

 

بهترین هتل‌های منطقه کلابا در بمبئی

پارک جوگر

این پارک رو به دریا در حومه لوکس باندرا واقع شده است. همچنین این پارک محل زندگی تعداد انگشت شماری از بزرگان بالیوود هم هست. اگر به دنبال دیدن افراد مشهور هستید، واقعا می‌تواند به آسانی با پیاده‌روی در این پارک مقدور و میسر باشد. حتی در صورتی که ستاره‌ها را در پارک ملاقات کنید باز هم این پارک با منظره خیره کننده خورشید در دریای عمان بازدیدکنندگان خود در تور هند را سرگرم و راضی نگه می‌دارد.

باغ دایره هورنیمن

این باغ که در محوطه‌ای با برچسب یونسکو در فورت قرار دارد، توسط ساختمان‌های ویکتوریایی احاطه شده است. در قرن هجدهم، این تکه زمین اولین بازار استوک شهر بود که در آن معامله‌گرانی زیر درختان بانیان جمع می‌شدند تا اجناس را بفروشند و تشنگی خود را از فواره آب حکاکی شده در محل رفع کنند. بعدا انگلیسی‌ها منطقه را محصور کردند و باغی ساختند. با گذشت سال‌ها، آب‌نما از بین رفت، اما اخیرا به شکوه کامل خود بازیابی شد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از غروب آفتاب به آنجا بروید تا روشن شدن آب‌نما را که به اوج زیبایی خود می‌رسد ببینید.

 

۷ معماری خیره کننده بمبئی

پارک طبیعی ماهاراشترا

در لبه محله شنی و شلوغ Dharavi که بزرگترین محله فقیر نشین آسیا را در خود جای داده یک جنگل بسیار زیبا و سبز قرار گرفته است. این جنگل که قبلا محل دفن زباله بود در ۴۰ هکتار عجیب و غریب با حدود ۱۴۰۰۰ درخت، از ساج گرفته تا سیب طلایی پر شده و گیاهان و جانوران آن را تبدیل به بهشتی برای تماشاگران پرندگان کرده است. دوربین خود را بیاورید تا بتوانید پرنده‌های رنگی مختلف و حتی پروانه آبی بال درشت را تماشا کنید. شما همچنین می‌توانید یک پتو و لوازم پیک نیک با خودتان ببرید و در جنگل پهن کنید و در قلب شهر، زیر آسمان زیبای خدا بخوابید.

ویر باجی پرابهو اودیان

اگرچه پارک شیواجی همه توجه را به خود جلب می‌کند، اما این پارک ساحلی کم‌شناخته با چمن، روبروی شیواجی، جذابیت خاص خود را دارد. مناظر بی‌وقفه از ساحل و دسترسی به پیوند دریایی که بین وورلی در جنوب بمبئی و حومه باندرا قرار دارد را ارائه می‌دهد. پل فلزی که توسط کابل‌ها بالا گرفته شده و نمایی دیدنی از باغ دارد بر روی آب قرار گرفته و ماشین‌ها و لوازم نقلیه بر روی آن تردد می‌کنند. تماشای این منظره شهری شلوغ با آهنگ امواجی که حاشیه ساحل متلاشی می‌شود حالت سورئال جذابی دارد.

میدان بیضی شکل

این میدان تخم مرغ شکل که به خاطر ظاهرش به این نام درآمده پناهگاه دیگری برای عاشقان کریکت است. این منطقه که در جنوب بمبئی واقع شده اخیرا با توجه به ساختارهای استعماری خیره کننده‌ای که در این منطقه پراکنده است، به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. در محوطه قدم بزنید و به برج ساعت راجبهای قرن نوزدهمی که از بیگ بن لندن، مناره‌های سر به فلک کشیده بمبئی و ساختمان‌های رنگارنگ هنر دکو الگوبرداری شده، بازدید کنید. در گوشه و کنار این میدان جاذبه‌های کوچک و چشمگیری پنهان شده که با کاوش در اطراف می‌توانید آن‌ها را کشف کنید.

 

بازدید از دروازه هند، نماد شهر بمبئی

پنج باغ

این منطقه اولین طرح برنامه‌ریزی‌شده در بمبئی بود که زیر نظر سازمان توسعه شهر بمبئی ساخته شد. یک مهندس پارسی زرتشتی به نام منچرجی جوشی، با پشتکار فراوان توانست بزرگان جامعه خود را متقاعد کند تا این سرزمین را منحصرا در اختیار زرتشتیان قرار دهند. او توانست ۱۰۳ قطعه زمین را به مدت ۹۹۹ سال با موفقیت اجاره کند و امروزه بزرگ‌ترین منطقه زرتشتیان پارسی جهان در اینجا قرار دارد. این منطقه با مسیرهای پر درخت و آتشکده‌ها و خانه‌های موروثی احاطه شده و نمایی بسیار جذاب ارائه داده است.

پارک کودک Lions Juhu

اگر می‌خواهید خیلی راحت این پارک را پیدا کنید فقط در مورد باغ هواپیما بپرسید تا مستقیما شما را به اینجا بیاورند. نکته برجسته در مورد این پارک ماکت بتنی هواپیمای بوئینگ است که بازدیدکنندگان را در تور هند به سوی خود می‌کشاند. برای بسیاری از بومیان بمبئی، این اولین هواپیمایی است با پلکان و سرسره کامل تا به حال روی آن پا گذاشته‌اند. البته این هواپیما هیچ چیز خاص دیگری ندارد و بسته به تخیل شما به هر کجا که اراده کنید سفر می‌کند.

 

آشنایی با ۵ موزه‌ فرهنگی در بمبئی

پارک پریادرشینی

این پارک که در جزیره شهری واقع شده از دیگر نقاط سبز بمبئی است که نمایی رو به آب ارائه می‌دهد. این پارک با بازدید همیشگی شهروندان عادی بمبئی تبدیل به جامعه‌ای پر رونق تبدیل شده که فعالیت‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. چه یک کلوپ پیاده‌روی باشد که می‌خواهید به آن بپیوندید یا کلوپ تفریحی خنده که تقریبا روز را با خندیدن با هم شروع می‌کنند، با بازدید از اینجا حسابی سرگرم خواهید شد.

بانداستند

این مکان دارای یک میدان مخصوص دویدن و پارکی جذاب است که آن را به نقطه‌ای بسیار محبوب برای پاتوق دوستانه تبدیل کرده است. این تفرجگاه مملو از غرفه‌های غذا و پر از دستفروشانی است که تنقلات خیابانی می‌فروشند، و در تمام نقاط روز مملو از انبوهی از مردم بازدیدکننده است. بانداستند علاوه بر ارائه تصویری جذاب از دریای مجاور و خط افق مسحورکننده، به خاطر خانه مسکونی شاهرخ خان نیز به خود می‌بالد که جذابه اصلی برای بسیاری از گردشگران در تور هند محسوب می‌شود. در انتهای تفرجگاه، آمفی تئاتری قرار دارد که برای میزبانی رویدادهای فرهنگی و کنسرت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین Bandstand محبوب‌ترین نقطه بمبئی برای گذراندن یک شب در کنار دریا است.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

راج بهاوان

راج باوان یا اقامتگاه فرماندار که ۵۰ هکتار از زیباترین مناطق سبز بمبئی را پوشش می‌دهد، از سه طرف توسط دریا پوشانده شده و مجموعه‌ای بدیع از حیات وحش و گیاهان را به نمایش می‌گذارد. متأسفانه، راج بهاوان معمولا برای عموم باز نیست، با این حال چندین تور حیات وحش و رویدادهایی با راهنما وجود دارد که در داخل آن برگزار می‌شود و به ساکنان شهر امکان دسترسی به جنگل‌های سیلوان پردیس را می‌دهد.

پردیس موسسه‌های فناوری هند

پردیس موسسه‌های فناوری هند نه تنها یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌ها در هند است، بلکه یکی از سبزترین‌ها نیز محسوب می‌شو. این دومین IIT قدیمی است که در هند تاسیس شده است و در ۵۵۰ هکتار از زمین‌های جنگلی سبز بکر در Powai پراکنده شده است. این پردیس معمولا برای عموم باز نیست، اما در طول رویدادهای مختلف و جشنواره‌های فرهنگی که تقریبا هر ماه برگزار می‌شود، امکان دسترسی به آن فراهم می‌شود.

 

معرفی ۱۰ بازار برتر بمبئی برای خرید و گردش

۱۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران