زیباترین پارک‌ها و فضای سبز هوشی مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
زیباترین پارک‌ها و فضای سبز هوشی مین

اگرچه هوشی مین شهری بتنی و شلوغ با سازه‌های جدید و بلند است اما به عنوان قلب اقتصادی ویتنام اهمیت بسیار زیادی دارد. با این همه اینطور نیست که در این شهر چیزی جز شلوغی و ترافیک نسیب‌تان شود برعکس هوشی مین دارای پارک‌های فضای سبز بسیاری است که حتما باید از آن‌ها در تور ویتنام دیدن کنید. در این مقاله بهترین فضاهای سبز شهر را مورد بررسی قرار خواهیم داد که بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت زیادی دارند.

 

پارک تائو دان

پارک تائو دان محبوب‌ترین پارک شهر و همچنین یکی از بزرگت‌رین فضاهای سبز عمومی در هوشی مین است. با درختان چوب ماهون بلند آفریقایی، مجسمه‌های پیچیده گیاهی از حیوانات مانند ببرها و اژدها، ماشین‌های ورزشی، پیاده روها و نیمکت‌های تمیز در همه جا به زیبایی قرار داده شده‌اند تا بنشینند و از آرامش و سکوت در شلوغی و هیاهوی آن لذت ببرند. در میان این پارک وسیع زیبا معبد چام جایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. شما در این پارک فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن دارید مثلا صبح‌ها  افراد کارهایی مانند بدمینتون، دویدن، مدیتیشن، رقص، انجام تای چی و ایروبیک را به صورت گروهی انجام می دهند، و حتی محلی است که صاحبان پرندگان گرد هم می‌آیند و پرندگان خود را برای آواز خواندن در آنجا می‌آورند و بر خلاف بقیه ویتنام، میانگین سنی در اینجا صبح‌ها بالای ۵۰ سال است اما رفته رفته جوانان نیز از پارک بازدید می‌کنند.

 

بهترین سفرهای روزانه از هانوی

 

آدرس: Tao Dan Park, Trương Định, Bến Thành, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam,

 

The Crescent Walk

برای تجربه سنگاپور در وسط هوشی مین باید به Phu My Hung، منطقه‌ای مسکونی در منطقه ۷ بروید. در اینجا، پیاده روی هلالی را خواهید دید، که چند کیلومتر در امتداد Ton Dat Tien (Sun Yat Sen) طول می‌کشد. این یک تفرجگاه بدون ترافیک و آسفالت شده در امتداد دریاچه کرسنت (The Crescent) است که از یک منطقه مسکونی درجه یک با فضاهای اداری، مناطق تفریحی عمومی و زنجیره‌های بین المللی غذاخوری و آشامیدنی با صندلی‌های بیرونی مشرف به آب تشکیل شده است. شما در فضای زیبا و دل انگیز آن می‌توانید بگردید، استراحت کنید و چیزی بخورید و در نهایت ساعات جذابی را سپری کنید.

 

پارک 23 سپتامبر

پارک 23 سپتامبر از آن جاهای جذاب و زیبایی است که مسافران تور ویتنام از آن غافل شده و هرگز نمی‌دانند همچین جای بانشاطی هم در شهر وجود دارد. این مسیر آرام و سرسبز نقطه‌ای آرام در منطقه بازار بن تان و منطقه کوله پستی Pham Ngu Lao/Bui Vien ارائه می‌هد. اسم این پارک از واقعه شورش فرانسه برای باز پس گیری قدرت در هوشی مین آمده است. اگرچه پارک 23 سپتامبر فضای بزرگ و وسیعی ندارد اما هنوز جایی عالی برای استراحت کردن و دوری از سر و صدای خیابان است. همچنین در این پارک انواع آلاچیق‌‌ها، یک آمفی تئاتر کوچک، یک زمین بازی معمولی برای بچه‌ها و نیمکت‌های زیادی در سراسر پارک یافت می‌شود.

 

بازدید از اینستاگرامی‌ترین نقاط هانوی

آدرس: September 23 Park, Phường Phạm Ngũ Lão, Hồ Chí Minh, Ho Chi Minh City, Vietnam

 

پارک هوانگ وان تو

پارک Hoang Van Thu میان دایره ترافیکی را که از تقاطع سه جاده بسیار شلوغ شهر به وجود آمده را پر می‌کند. این همه چیزی است که یک پارک باید داشته باشد، پر از شاخ و برگ سبز و شاداب، پرندگان ،و سنجاب‌ها، دریاچه و حتی یک مجسمه سفید زیبا که بازنمایی کاملی از تمایل شهر برای توسعه و شکوفایی است. در اینجا طیف متنوعی از گیاهان از درختان کاج، نخل، تمر هندی تا بامبو، ماهون آفریقایی و بوگنویل را پیدا خواهید کرد. نیمکت‌ها، کلبه‌ها و آلاچیق‌ها در پارکی قرار دارند که مردم در زیر آن می‌خوانند، مطالعه می‌کنند اگر خوش شانس باشید حتی ممکن است شاهد یک عکاسی عروسی یا نامزدی نیز باشید.

آدرس: Hoàng Văn Thụ, Phường 2, Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam

 

پارک وان تان

پارک Van Thanh یک پارک توریستی بزرگ و متعلق به دولت است که فرصت فراری دوست داشتنی از هرج و مرج شهر را برایتان رقم می‌زند. این پارک از هر طرف با بلوک‌های آپارتمانی درجه یک احاطه شده، بنابراین مجموعه‌ای از گزینه‌های غذاخوری و نوشیدنی را در نزدیکی خود خواهید یافت. در داخل نیز علاوه بر فضای سبز و زیبا و با طراوت، یک دریاچه مصنوعی، استخر شنا، زمین تنیس، زمین بازی کوچک برای کودکان و لمس عجیب و غریب با تزئیناتی مانند قایق‌های چوبی که روی چمن‌ها چیده شده و فانوس‌های بامبو که روی درختان آویزان شده‌اند وجود دارد. ورود به پارک رایگان است اما استفاده از امکانات برای شما کمی هزینه بردار خواهد بود. مطمئنا یک تفریح بهتر و آرام‌تر از سایر پارک‌ها را در اینجا تجربه خواهید کرد.

 

معرفی ۴ اسپای عالی در هانوی ویتنام

آدرس: Van Thanh Park, Phường 22, Bình Thạnh, Ho Chi Minh City, Vietnam

۲۷ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران