گشت و گذار در شهر قدیمی بانکوک (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گشت و گذار در شهر قدیمی بانکوک (بخش دوم)

بانکوک شهری بسیار گسترده و رنگی است که بازدید از همه آن عمرا در یک بار سفر ممکن نیست اما همانطور که در قسمت اول این مقاله توضیح دادیم بازدید از شهر قدیمی بانکوک که به نوعی مرکز تاریخ و سیر تحول شهر محسوب می‌شود از کارهای اصلی و اساسی در تور بانکوک است که باید انجام دهید. مخصوصا اگر فردی علاقه مند به تاریخ و فرهنگ باشید جاذبه‌های این منطقه وسیع شهر شما را مسحور خود خواهد کرد. در ادامه این مقاله شما به دیگر جاذبه‌های شهر قدیمی می‌بریم.

 

بازار شبانه Chang Chui Bangkok Plane

بازار شبانه هواپیمای چانگ چویی بانکوک، مجموعه خوبی از گزینه‌های خرید و غذاخوری را ارائه می‌دهد و آثار هنری مدرن، شهری و بین المللی که بیشتر آن‌ها از مواد بازیافتی و ضایعاتی ساخته شده‌اند را در معرض دید عموم گذاشته و عرضه می‌کند. مفهوم بازار این شبانه این است که "هیچ چیز بی فایده نیست و دور ریختنی نیست" و ما مطمئن هستیم که شما از آنچه هنرمندان موفق خلق کرده‌اند بسیار تحت تأثیر قرار خواهید گرفت. پوسته عظیم هواپیمای از کار افتاده تریستار جاذبه اصلی چانگ چویی است، اما با گشت و گذار در محوطه  تعداد بیشتری مجسمه و آثار هنری شهری خواهید یافت که نظر شما را به خود جلب می‌کنند. با وجود چنین ویژگی‌هایی این بازار شبانه در زمره بهترین بازارهای بانکوک قرار گرفته است.

آدرس: 460/8 Sirindhorn Rd, Bang Phlat, Bangkok 10700, Thailand

 

یادبود دموکراسی

بنای دموکراسی در جاده Ratchadamnoen قرار گرفته که همیشه خدا با جمعیت دائمی ترافیک احاطه شده است. این میدان نمادی بزرگ و به سبک غربی از تصویب دموکراسی و آزادی در تایلند است که توسط شهروند تایلندی ایتالیایی تبار کورادو فروچی طراحی شد. این بنای تاریخی نمادی از تاریخ تولد قانون اساسی در ۲۴ ژوئن ۱۹۳۲ است. در مرکز آن یک پایه قرار دارد که در داخل آن کپی از قانون اساسی ۱۹۳۲ قرار داده شده است. ۴ سازه بال مانند ۲۴ متری اطراف آن نیز نشان دهنده تاریخ امضای قانون اساسی است و هر کدام نمادی از یکی از ۴ شاخه نیروهای مسلح تایلند هستند که از آن محافظت می‌کنند.

 

بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند

آدرس: Ratchadamnoen Avenue, Wat Bowon Niwet, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

گالری هنری ملی

شما به راحتی می‌توانید گالری ملی بانکوک را تنها ۵ دقیقه از جاده خائو سان و انتهای شمالی سانام لوانگ پیدا کنید. تاکسی بهترین راه برای رسیدن به آنجا است، اگرچه می‌توانید با قایق سریع السیر Chao Phraya به اسکله Phra Athit (N13) بروید، سپس به سمت پل Phra Pin Klao بروید، در جاده Chao Fah به چپ بپیچید و حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی را ادامه دهید تا بلاخره موزه در سمت چپ خود ببینید.

آدرس: 4 Chao Fa Rd, Chana Songkhram, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

سانام لوئانگ

سانام لوانگ (میدان سلطنتی) که به عنوان Thung Pra Meru  (زمین سوزاندن سلطنتی) نیز شناخته می‌شود بیش از ۲۰۰ سال است که وجود دارد. این در اصل برای سوزاندن اجساد سلطنتی  تا زمان سلطنت پادشاه راما سوم استفاده می‌شد تا این که پادشاه دستور داد تا تمام اجساد در خارج از دیوارهای قدیمی شهر سوزانده شوند. سانام لوئانگ در محاصره جاذبه‌های معروف مانند کاخ بزرگ، معبد بودای زمردی و گالری ملی، محل تجمع فعالیت‌های مختلف در طول سال است. در حدود ماه مارس در جشنواره پرواز بادبادک‌ها شرکت کنید یا یک پیک نیک خانوادگی در بعد از ظهر با وزش نسیم داشته باشید. شما همچنین می‌توانید به کبوترها غذا دهید و به قدم زنی و استراحت بپردازید.

 

عجیب‌ترین غذاها در تایلند

آدرس: Ratchadamnoen Avenue, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

وات آرون (معبد سپیده دم)

وات آرون، محلی که به وات چانگ معروف است، در غرب (ساحل تنبوری) رودخانه چائو فرایا واقع شده است. طبق داستان‌ها پادشاه تکسین پس از مبارزه و خروج از از آیوتایا، که در آن زمان توسط ارتش برمه محاصره شده بود، درست در هنگام سپیده دم به این معبد رسید. به همین دلیل به آن معبد سپیده دم نیز می‌گویند. سپیده دم و قبل از هجوم توریست‌ها آرام ترین زمان برای بازدید از این معبد است. به علاوه برخلاف اسمش غروب دم و با روشن شدن چراغ‌های زرد این معبد از هر زمان دیگری نفسگیرتر است.

آدرس: 158 Wang Doem Road, Wat Arun, Bangkok Yai, Bangkok 10600, Thailand

 

وات مهاتات

اگرچه بیشتر برنامه‌های این معبد به زبان تایلندی هستند اما برخی از آن‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند که معبد را به مکانی محبوب برای یادگیری مدیتیشن ویپاسانا (مدیتیشن بصیرتی) تبدیل می‌کند. کلاس‌ها روزانه در فواصل معینی برگزار می‌شود و زمان مورد نیاز برای تمرین با هر یک از راهبان انگلیسی زبان متفاوت است. این معبد یکی از قدیمی‌ترین معابد شهر است که بازدید از آن ضروری است. مهاتات به خاطر استقرار و مرکز مدیتیشن ویپاسانا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

بازدید از جشنواره‌های فانوس در تایلند

آدرس: 3 Maha Rat Rd, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

وات فرا کائو

معبد فرا کائو یا معبد بودای زمرد که به طور رسمی به عنوان Wat Phra Sri Rattana Satsadaram شناخته می‌شود به عنوان مهم‌ترین معبد بودایی در تایلند در نظر گرفته می‌شود. برای بازدید از این معبد کد لباس وجود داشته و شما نمی‌توانید با شلوارک، پیراهن کوتاه و بلوز بدون آستین وارد شوید و این شامل زنان و مردان می‌شود.

آدرس: Na Phra Lan Road, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

۲۴ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران