۷ رستوران قدیمی و محبوب بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک

بانکوک شهری همیشه در تغییر است و رستوران‌ها و غذاهای خیابانی آن نیز از این قائده مستثنی نیستند. در چنین شهری که مردمش بیش از خیلی کشورهای دیگر به غذا اهمیت می‌دهند، پیدا کردن قدیمی‌ترین رستوران‌ها، شبیه به گشتن در موزه‌ها می‌ماند. به همین دلیل است که ما در میان لیستی از غذاخوری‌های بانکوک گشته و قدیمی‌ترین رستوران‌های این شهر را پیدا کرده‌ایم تا آن‌ها را به شما معرفی نماییم. رستوران‌هایی که قدمت بعضی از آن‌ها به بیش از یک قرن می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور تایلند غذاهای تایلندی را از دست ندهید.

 

می کراب جین لی (Mee Krob Jeen Lee)

قدمت دقیق این رستوران مشخص نیست اما چیزی که پیداست، "می کراب جین لی" بیش از ۱۳۰ سال است که در بانکوک به فعالیت مشغول بوده و بازگشایی آن به زمان پادشاه راما پنجم بر می‌گردد. حتی سرآشپز این رستوران در زمان خودش، توانسته بود که غذای مخصوص خود را برای این پادشاه سرو کند.  پادشاه آنقدر از غذای وی خوشش آمده بود که وی را به قصر دعوت کرده و این افتخار، تا به امروز برای باقی ماندن رستوران، کافی به نظر می‌رسد. بعد از ۱۳۰ سال، هنوز آشپزهای "می کراب جین لی" از همان دستور، برای پخت غذاهایشان استفاده می‌کنند.

 

۱۰ رستوران عالی برای سفارش غذای حلال در بانکوک

آدرس: 326-330, Talat Phlu, Thon Buri

 

دائنگ راچا هوی تود (Daeng Racha Hoi Tod)

یکی دیگر از رستوران‌های بانکوک که بیش از یک قرن قدمت دارد، "دائنگ راچا هوی تود" است که در محله چینی‌ها واقع شده که به گوشت سخاری و املت صدفش معروف است که با سس چیلی سرو می‌شود. جایی که بیش از ۱۱۰ سال فعالیت داشته و با کیفیت خوب، قیمت مناسب و محیطی دوستانه در این سال‌ها دوام آورده است.

 

آدرس: 342 Sukon 1 Alley, Talat Noi, Samphanthawong

 

اردک‌های سخاری پراچاک (Prachak Roasted Duck)

این رستوران فعالیت خود در بانکوک را از سال ۱۹۰۹ آغاز کرد و در گذشته به عنوان بهترین جا در تایلند برای خوردن اردک سخاری محسوب می‌شد و هنوز هم برای چشیدن طعم این غذا به شکل کلاسیک و خیلی خوشمزه، باید به آن‌جا مراجعه نمایید. البته در حال حاضر چند شعبه دیگر نیز پراچاک در جاهای مختلف بانکوک تاسیس شده که همگی از همان دستور و شیوه‌ی پخت استفاده می‌کنند.

آدرس:  1415 Charoen Krung Rd, Silom, Bang Rak

 

چوا خیم هوات بیسترو (Chua Khim Huat Bistro)

این رستوران امسال جشن صد سالگی خود را جشن گرفته است. یکی دیگر از رستوران‌های محله چینی‌ها که البته به غذاهای همان کشور نیز معروف است و شما می‌توانید غذای مخصوص و بسیار معروفش یعنی "هان پالو" را در آن‌جا سفارش دهید. در این غذا از گوش غاز استفاده می‌شود که در نوعی سوپ خاص سرو می‌شود. غذایی که حدود صد سال است با همین دستور و مزه در این بخش از بانکوک به فروش می‌رسد. این رستوران نیز بعد از موفقیت خود، ۳ شعبه دیگر در بانکوک افتتاح کرده است.

 

بهترین رستوران‌های پرتغالی در بانکوک

آدرس: 330 Tha Din Daeng Rd, Khlong San

 

پوج اسپا کار (Poj Spa Kar)

تنها رستوران‌هایی که یک قرن یا بیشتر سابقه دارند، ۴ گزینه‌ی قبلی بودند. "پوج اسپا کار" حدود ۹۰ سال است که به فعالیت مشغول بوده و یکی از غذاهای محبوب مردم تایلند را پخت می‌کند. سرآشپزی که این رستوران را تاسیس کرده، زمانی در کاخ شاهزاده‌ها آشپزی می‌کرد و سپس رستوران خود را افتتاح نمود. تمامی غذاهای این رستوران نیز کاملا محلی هستند و خیلی تند نبوده، به درد کسانی می‌خورند که دوست دارند غذاهای تایلندی را امتحان کنند اما با فلفل میانه ندارند.

آدرس: 443 Thanon Tanao, Sao Chingcha, Phra Nakhon

 

کور پانیچ (Kor Panich)

"کور پانیچ" در سال ۱۹۳۲ افتتاح شده و یکی از دسرهای معروف تایلند یعنی برنج شفته با مانگو را در کنار یکی دو غذای دیگر تایلندی به فروش می‌رساند. این مغازه را فردی به نام کاپ به همراه همسرش باز کرد و در آن دسر را به همان شیوه‌ای آماده می‌کرد که در کودکی مادرش برای او می‌پخته و همین روش ساده، "کور پانیچ" را به یکی از رستوران‌های معروف بانکوک بدل کرد که بیش از ۸۰ سال است به کار خود ادامه داده.

آدرس: 431 433 Thanon Tanao, San Chao Pho Sua, Phra Nakhon

 

آن لوک یون (On Lok Yun)

آخرین گزینه‌ی لیست ما در سال ۱۹۳۳ کار خود را آغاز کرده است و در واقع بیشتر از این که رستوران باشد، یک کافه‌ی محبوب به حساب می‌آید و بر خلاف تمامی گزینه‌هی بالا، به غذاهای غربی، صبحانه‌های بین‌المللی و چندین نوع دسر خوشمزه اختصاص دارد. فضای شاد و خاص این رستوران، انگار در حال و هوای چند ده سال قبل باقی مانده و وقتی واردش می‌شوید، انگار در زمان سفر کرده‌اید.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی بانکوک

آدرس: 72 Charoen Krung Rd, Khwaeng Wang Burapha Phirom, Khet Phra Nakhon

۱۶ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران