رستوران های گیاهی در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
رستوران های گیاهی در بانکوک

اگر فکر کنید تایلند صرفا بهشت عاشقان غذاهای گوشتی است، سخت در اشتباهید! فرهنگ غذایی تایلندی، به قدری عالی و متنوع است که می‌تواند هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای را اغنا کند. در این میان، بانکوک نیز مملو از رستوران‌های خارق‌العاده و معروفی است که انواع غذاهای رنگارنگ و باکیفیت را با تزئیناتی زیبا سرو می‌کنند، از جمله رستوران های گیاهی بانکوک که به خاطر ترویج سلامتی و تغذیه سالم با استفاده از غذاهای ارگانیک و فرآوری نشده شهرت دارند.

 

آشنایی با رستوران های گیاهی بانکوک

اگر گیاهخوار بوده و عازم سفر با تور تایلند هستید، نیازی نیست نگرانی بابت امکانات شکم گردی در این خطه داشته باشید. این کشور، دارای سواحل زیبا و خطوط افق اینستاگرامی بوده و در عین حال، یک دیگ ذوب فرهنگ غذایی با غذاخوری‌های به یاد ماندنی و بی‌شمار است. بعلاوه رستوران‌های این کشور برای سبک زندگی وگان و گیاهخواری، گزینه‌های متنوعی در چنته دارند و غذاهای ارائه شده، دارای مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات تازه محلی هستند.

بروکلی روولوشن

Broccoli Revolution، یکی از رستوران های گیاهی بانکوک است که از فضایی باکلاس و شیک برخوردار بوده و در امتداد جاده شلوغ سوخومویت واقع شده است. منوی اینجا، گزینه‌های مورد علاقه از غذاهای سراسر جهان را ارائه می‌دهد.

این محیط فانتزی سالادهای بروکلی، تام یام و توفوی خوشمزه‌ای را سرو می‌کند. همبرگر کینوا با پوره کلم بروکلی و سالسا انبه روی یک نان ذغالی، نمونه‌هایی جذاب هستند که خلاقیت این مکان را به رخ می‌کشند و در عین حال، هم از نظر سلامتی و هم طعم بسیار ایده آل هستند. بستنی خوشمزه، براونی، فلیجا، اسموتی‌های میوه‌ای، آب میوه‌های تازه و کاپوچینو، از دیگر گزینه‌های پرطرفدار منو به شمار می‌آیند.

در نهایت موقعیت مکانی عالی، پرسنل خوش برخورد، خدمات سطح بالا، قیمت‌های پایین، دکوراسیون خانگی و وای فای رایگان، به جذابیت شکم گردی در این مکان می‌افزایند.

آدرس: 899Sukhumvit Road, Bangkok, Thailand

عکس: tasteofthailand.org

 

مانگو

Mango، یک کافه رستوران گیاهی کوچک هنری در خائوسان بوده و از محبوب‌ترین رستوران های گیاهی بانکوک محسوب می‌شود و با منوی بزرگی از غذاهای گیاهی و بدون گلوتن به استقبال مهمانانش می‌آید. در این میان تمپه سرخ شده خانگی که با سس انبه و آناناس سرو می‌شود، پنکیک با سس خامه توت فرنگی و نارگیل، پد کی مائو، سالاد عدس و انبوهی از اسموتی‌های غلیظ کامبو چای تمشک-لیمویی، از پرطرفدارترین گزینه‌های منو محسوب می‌شوند.

این گنجینه فرهنگی با جذابیت هایی قابل توجه، اوقاتی مفرح را برای استراحت و شکم گردی رقم می‌زند از جمله: فضای داخلی زیبا، گیاهان و تزئینات هنری تایلندی، محیطی خانگی، کوسن‌های روی زمین و میزهای ناهارخوری و غذاهای سبک که ترکیبی از گزینه‌های محلی و بین المللی را شامل می‌شوند. در ضمن با توجه به کیفیت بالای غذاها، قیمت‌ها به طرز باورنکردنی پایین هستند.

جالب است بدانید این مکان در میان رستوران های گیاهی بانکوک، دوستدار گربه‌ها بوده و تعدادی از این موجودات دوست داشتنی، همیشه مشغول پرسه زدن در گوشه و کنار رستوران هستند. خدمات دلیوری، پرسنل مودب و وای فای رایگان، از دیگر جذابیت‌های این مکان به شمار می‌آیند.

آدرس: 13Thanon Tanao, Bangkok, Thailand

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی در پوکت

عکس: danielfooddiary.com

 

آنوتای

Anotai بیش از دو دهه است که درهای خود را به روی علاقمندان گشوده و در محله‌ای لوکس، منوی خلاقانه‌اش را بعنوان یکی از بهترین رستوران های گیاهی بانکوک ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید از طعم انواع غذاهای تایلندی، ایتالیایی، اندونزیایی، ژاپنی و گیاهی لذت ببرید. غذاها بسیار تازه و تا حد امکان، حتی ارگانیک هستند. محبوب‌ترین گزینه‌های منو عبارتند از: توفوی تایلندی، سالاد پاپایا، اسپاگتی خوش پخت، جوانه نارگیل سرخ شده با فلفل و علف لیمو، اسفناج و لازانیا قارچ،  کیک شکلاتی و بستنی خوشمزه، مجموعه‌ای دوست داشتنی از شراب، چای گیاهی، قهوه و آب میوه‌های تازه.

فضای خوب، موسیقی، پرسنل خوش برخورد و پرانرژی با خدماتی حرفه‌ای در اینجا با غذاهای عالی همراه هستند و این مکان را به یکی از قابل تحسین‌ترین غذاکده‌های شهر بدل می‌کنند. همچنین در مقایسه با سایر رستوران های گیاهی بانکوک، قیمت‌ها در اینجا بسیار مناسب بوده و دکوراسیون مدرن و فضای دنج به مشتریان اجازه می‌دهد احساس آرامش داشته باشند. بعلاوه وای فای رایگان نیز، برای انجام امور شخصی و کاری ارائه می‌شود.

آدرس: 976/17Rama IX Rd, Bangkok, Thailand

عکس: ryoiireview.com

 

نا آرون

Na Aroon که در انتهای سوخومویت سوی ۱ پنهان شده، یکی از رستوران های گیاهی بانکوک است که در بوتیک هتل آریاسوم ویلا واقع شده است. این مکان، در اوایل دهه ۱۹۴۰ کار خود را شروع کرد و با فضای داخلی چوبی و محیط‌ قدیمی همراه با معماری سنتی تایلندی، حسی ساده و نوستالژیک را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

در اینجا علاوه بر غذاهای گیاهی، انواع غذاهای تایلندی و غربی ارائه می‌شوند و همه چیز از غذای اصلی گرفته تا دسرها با طعم‌های عالی و ترکیبات خوشمزه را در این رستوران خواهید یافت. در این میان کاری زرد آریاسوم، خمیر سالمون، سالاد پوملو با آجیل بادام هندی، برنج بخارپز در برگ‌های نیلوفر آبی، پودینگ سنتی نان و کره، تارت ریواس، کاری ماسامان، برنج چسبناک انبه، کیک میوه، پای شکلاتی، چای، آب میوه و اسموتی عالی، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو محسوب می‌شوند.

خدمات تماشایی باکیفیت، قیمت‌های مناسب، دکوراسیون مدرن، وای فای رایگان، پارکینگ و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز، در این فضایی دنج  برای مشتریان ارائه می‌شوند.

آدرس: 1Khwaeng Khlong Toei Nuea, Watthana, Krung Thep Maha Nakhon 10110, Thailand

 

۸ غذای خیابانی معروف در پاتایا

عکس: tripadvisor.com

 

راسایانا رتریت

Rasayana Retreat، یک کافه رستوران و بخشی از ریزورت راسایانا است و در شمار بهترین رستوران های گیاهی بانکوک محسوب می‌شود. گفتنی است این ریزورت، روی سلامتی و درمان کلی تمرکز دارد از جمله برنامه‌های سم‌زدایی، جلسات اسپا و یوگا. کافه نیز در همین راستا، به ترویج خام گیاهخواری و سرو غذاهای تخصصی سالم بدون گلوتن و گندم اهتمام دارد.

از غذاهای پرطرفدار در اینجا می‌توان به لازانیا بادمجان، فنجان تاکو مکزیکی، سوشی، سالاد پاپایا، برگر قارچ، پیتزا هاوایی، آبمیوه‌های سرد، تیرامیسو، بانوفی پای و کیک میوه‌ای اشاره کرد. از طرفی باید گفت پیدا کردن این غذاکده، به دلیل موقعیت مکانی عالی‌اش بسیار آسان است. قیمت‌ها پایین بوده و وای فای رایگان، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌هایی در فضای باز نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: 57Soi Prommitr, Sukhumvit Soi 39 10110 Klongton-nua 10110, Thailand

عکس: happycow.net

 

می وجی هوم

May Veggie Home، یک رستوران وگان فوق‌العاده است که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر، از برترین رستوران های گیاهی بانکوک به شمار می‌آید. در اینجا غذاهای ارگانیک و خانگی، با دستورپخت‌های محلی سرو می‌شوند.

منو شامل گزینه‌های عالی مانند توم ساپ، کوای جاب یوان، کاری ماسامان، بیکن گیاهی کبابی و برگر گیاهی است که همگی با قیمت‌هایی مناسب ارائه می‌شوند. البته گزینه‌های گوشتی نظیر سالاد تن ماهی و میگو سوخاری نیز، در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم  بستنی کنجدی، کیک بستنی و کیک‌های خامه‌ای، یخ چای تایلندی و موکاچینو را در کنار وعده‌های غذایی امتحان کنید. محیط نیز بسیار آرام بوده و از دکوراسیونی زیبا و وای فای رایگان برخوردار است.

آدرس: 8/3Sukhumvit 16, Ratchadapisek Road, Bangkok, Thailand, 10110

 

بهترین رستوران‌های غذای دریایی در پاتایا

عکس: unimagine.org

 

کافه و کلاب اجتماعی بونیتا

Bonita، یکی از معروف‌ترین کافه رستوران های گیاهی بانکوک است که از فضای داخلی زیبا و روستایی بهره برده و توسط یک زوج ژاپنی-تایلندی همیشه خندان اداره می‌شود. مشتریان می‌توانند در اینجا از غذاهای خوشمزه‌ای برخوردار شوند که از مواد اولیه ارگانیک تهیه شده‌اند. کیک هویج، شیک میوه، تریاکی برگر، پاستا کدو سبز خام، موس شکلاتی، سالادهای خوشمزه، ساندویچ پنکیک، چیزکیک، لاته سویا، اسموتی سبز و ماچا لاته در اینجا طرفداران بسیاری دارند.

از طرفی این محیط راحت و خانگی، پاتوق محبوب برای دوندگان و علاقمندان به تناسب اندام است که اغلب در اینجا جمع می‌شوند. چند گربه دوست داشتنی نیز، در فضای داخلی پرسه می‌زنند، از این میز به آن میز می‌روند و منتظر نوازش هستند. در نهایت وای فای رایگان و پارکینگ فراهم بوده و پرسنل حرفه‌ای نیز خدماتی سطح بالا با قیمت‌هایی مناسب ارائه می‌دهند.

آدرس: 100Soi Pramote (Silom Soi 26), Silom, Bangkok, Thailand

عکس: ubereats.com

 

کولوناد

در انتهای گشت و گذار در میان برترین رستوران های گیاهی بانکوک، سری می‌زنیم به Colonnade. پیشنهاد می‌کنیم پس از لذت بردن از تفریح در پارک آبی Leoland، سری به Colonnade بزنید که یک رستوران بین المللی محبوب است. اینجا به خاطر صبحانه شگفت انگیز یکشنبه‌هایش و سرو غذاهای گیاهی بی نظیر شهرت دارد.

خوراکی‌ها از مواد اولیه بسیار تازه و باکیفیت تهیه می‌شوند و صدف‌های خوشمزه، شاه خرچنگ، سوپ نودل، پودینگ تافی چسبناک، برنج چسبناک انبه، وافل بلژیکی، لاته عالی و آب میوه‌های تازه، از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها در این مکان به شمار می‌آیند.  

فضای گرم و صمیمی این رستوران، باعث می‌شود مشتریان احساس آرامش کرده و اوقات خوشی  را سپری کنند. پرسنل آموزش دیده نیز در تمام طول سال به گرمی پذیرای مهمانان هستند و خدماتی سریع ارائه می‌دهند. قیمت‌ها نسبت به آنچه  دریافت می‌کنید بسیار مناسب بوده و وای فای رایگان و پارکینگ نیز فراهمند.

آدرس: 13S Sathon Rd, Bangkok, Thailand

 

محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت

عکس: tavolos.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۱ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران