بازدید از محله‌ی قدیمی‌ Farang در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بازدید از محله‌ی قدیمی‌ Farang در بانکوک

سفر به بانکوک موافقان و مخالفان خاص خود را دارد. شهری که سعی می‌کند تاریخ و فرهنگ خاص دیرینه‌اش را در تار و پود ساختار مدرن و آسمان‌خراش‌هایش بدمد تا فضایی متفاوت از کلان‌شهرهای دیگر بیافریند.همین رویه متفاوت در این شهر پر جنب و جوش باعث شده تا هر ساله بر تعداد مسافران آن افزوده شود و ما شاهد میلیون‌ها مسافری باشیم که با تور تایلند به بانکوک می‌روند. اما سفر به بانکوک که در میان ایرانی‌ها از طرفداران زیادی هم برخوردار است، حتما نباید تنها به بخش مدرن شهر باشد، بانکوک نقاط قدیمی خاص همچون محله‌ی فارانگ دارند که دیدنشان بر کیفیت سفر شما می‌افزاید.

 


تاریخچه‌ای از محله‌ی فارانگ


فارانگ بندر اصلی بانکوک در قرن نوزدهم بود و به همین خاطر خارجی‌های زیادی بودند که به این نقطه از شهر ورود می‌کردند. از جمله پرتغالی‌های متعددی که باعث شده بود تا در سال ۱۸۲۰ اولین سفارت‌خانه خارجی شهر را در آن بنا کنند و در ادامه فرانسه نیز سفارتی دیگر بنا کرد و ساخت سازهای اروپاییان در بانکوک بالا گرفت. از همین رو است که حال و هوای این محله‌ی قدیمی بیشتر شمایلی اروپایی دارد که با معماری تایلندی تلفیق شده است. این منطقه تنها میدان با معماری اروپایی بانکوک را نیز در خود دارد که نشان می‌دهد اینجا بیشتر محل اقامت خارجی‌ها بوده تا خود تایلندی‌ها.

 

راهنمای سفر زمستانه به بانکوک

 

 

محله‌ی فارانگ

 


گردش در محله فارانگ


یکی از جذابیت‌های این محله مشرف بودن آن به بخشی از رودخانه چائو پارایا است که کم‌تر از آن بازدید می‌شود. به همین خاطر خلوت‌تر و دنج‌تر بوده، اگرچه تجهیزات خیلی خوبی برای لذت بردن یا رستوران کلاس بالایی برای صرف ناهار ندارد، اما لذت خاص خود را دارد که در کنار آب قدم بزنید و از زیبایی‌های بخشی دیدن کنید که اروپایی برای اقامت در کنار آب در بانکوک انتخاب کرده بودند.
یکی از بهترین روش‌ها برای بازدید از محله‌ی فارانگ، استفاده از تورهای پیاده‌روی است که بعد از رسیدن به این محل، با راهنمایی انگلیسی زبان شما را در میان ساختمان‌هایی که با معماری متفاوت ساخته شده‌اند می‌گردانند. در واقع چیزی که شما در این مکان می‌بینید، کاملا متفاوت از هر جای دیگر در شهر است و تاریخی بسیار مهم از تایلند در آن رقم خورده است.

 

 

محله‌ی فارانگ

 


اما چیزی که در این منطقه با دیگر نقاط بانکوک تفاوتی ندارد، وجود دکه‌های غذاهای خیابانی است که در این جا نیز به وفور پیدا می‌شود. غذاهای همچون سالاد پاپایا، مرغ گریل شده و برنج و مرغ از پرطرفدارترین‌ها هستند و هر سه آن‌ها در این محل با کیفیت و قیمتی مناسب پیدا می‌شوند. سپس می‌توانید از هتل اورینتال ماندرین نیز دیدن کنید که از قدیمی‌ترین هتل‌های مهم شهر بوده و تاریخی ۱۴۰ ساله دارد. جایی که افرادی همچون مایکل جکسون، الیزابت تیلور، هنری کسینجر و بسیاری دیگر در سفر به بانکوک در آن اقامت گزیده‌اند.

 


خرید در فارانگ


محله‌ی فارانگ چند آنتیک فروشی بسیار برجسته دارد و به طور کلی به خاطر چنین مغازه‌هایی در شهر معروف است. با این حال اگر اهل خرید‌های لوکس هستید حتما سری به OP Place بزنید. این مکان در ابتدا یک آنتیک فروشی بسیار لوکس در فارانگ بود، اما به مرور فروش آثار هنری را نیز به کارش اضافه کرد تا در نهایت حالا دیگر می‌توان آن را به یک مرکز خرید جمع و جور اما بسیار لاکچری تشبیه کرد. جایی که اگر چه هنوز حال و هوای سابق خود را دارد، اما می‌توانید در آن فروشگاه لباس‌های گران‌قیمت دست دوز، جواهرات و کارهای دست ساز و چرم نیز پیدا کنید.

 

۱۰ رستوران عالی برای سفارش غذای حلال در بانکوک

 

 

محله‌ی فارانگ

 


ابنیه مهم فارانگ


کلیسای Assumption یکی از مهم‌ترین بناهای این بخش از تایلند است که تاریخی بیش از ۲۰۰ سال دارد. کاتولیک‌هایی که از اروپا به بانکوک عظیمت کرده بودند، همان اولین سال‌ها دست به کار شده و کلیسایی زیبا در این منطقه ساختند تا در آن به عبادت مشغول شوند. در ادامه شاید نتوان از جایی خاص نام برد، اما بهتر است در میان ساختمان‌های قدیمی قدم بزنید و ابنیه‌ی زیبایی که طی این ۲۰۰ سال هنوز باقی مانده‌اند را ببینید. از جمله آن‌ها می‌توان به سفارت قدیمی فرانسه نیز اشاره کرد که هنوز در سلامت کامل یکی از دیدنی‌های این منطقه محسوب می‌شود.

 

 

محله‌ی فارانگ

 

۰۹ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران