بازدید از آبشار ایروان از بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بازدید از آبشار ایروان از بانکوک

آبشار ایروان یکی از معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در اطراف بانکوک به حساب می‌آید که هم افراد محلی و هم توریست‌ها از آن‌جا بازدید می‌کنند. اگر قصد رفتن به تور بانکوک را دارید، رفتن به این محل برایتان سهل خواهد بود و شما به راحتی می‌توانید از این مکان دیدنی بازدید نمایید. ما هم برای شما یک راهنمای جمع و جور آماده کرده‌ایم تا هم بیشتر با آبشار ایروان آشنا شوید و هم چند و چون بازدید از آن‌جا را یاد بگیرید.

 

آبشار ایروان

آبشار ایروان در پارک ملی به همین نام واقع شده است. یک پارک ملی بسیار جذاب که دیدنی‌های بسیار بیشتری از تنها این آبشار در خود دارد و حتما در گردش به این محل، باید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید. این محل حدودا ۳ ساعت و نیم از بانکوک دور بوده و تورهای گردشگری به این منطقه همیشه پا برجا هستند.

طبیعت زیبا، آبشاری دیدنی، استخری طبیعی که می‌توانید در آب کریستالی آن شنا کنید و خیلی چیزهای دیگر انتظار شما را در این محل می‌کشند.

 

تفریح خانوادگی در پارک‌های بانکوک

تجربه‌ی جذاب بازدید از آبشار ایروان

بی جهت نیست که این آبشار یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در اطراف بانکوک به شمار می‌آید. این رود زیبا از میان درختان جنگلی بارانی گذر کرده و از صخره‌ای نسبتا بلند به زمین می‌ریزد و در پای آن یک استخر طبیعی فوق‌العاده با آبی شفاف و کریستالی شکل می‌گیرد که سایه‌ی درختان انبوهی که آن را احاطه کرده‌اند، رویش افتاده و سبزی خاصی به آن‌جا می‌دهد.

همه چیز در مورد این محل جذاب است. از مسیری که برای رفتن به آن‌جا طی می‌کنید، از آب و هوای بسیار عالی، از جنگلی که آن را احاطه کرده و زیبایی خود این محل که شما را عاشق خود خواهد کرد. در مجموع این آبشار ۷ پله دارد که فاصله‌ی بین هر کدام از آن‌ها چیزی حدود ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ متر است تا در نهایت به آخرین بخش رسیده و وارد برکه می‌شود. البته خیلی از افراد که به این محل می‌آیند، از خیر بازدید از مسیر کلی آبشار گذشته و تنها به بخش آخر و استخر طبیعی بسنده می‌کنند، اما بازدید از این مسیر یک تجربه عالی خواهد بود که نباید آن را از دست بدهید.

برای گردشگران، مسیرهای مخصوص پیاده روی در محل آبشار وجود دارد که می‌توانید وارد آن‌ها شده و در میان درختان زیبا و در مسیر رودخانه، بعدی دیگر از زیبایی‌های این محل را تماشا کنید. یک مسیر ساده‌ وجود دارد که از محل نگه داشتن وسایل نقلیه آغاز شده و کاملا برای پیاده روی مهیا شده و یک مسیر سخت‌تر که از میان درختان می‌گذرد و شما می‌توانید حیوانات خیلی بیشتری را در آن تماشا کنید.

مسیر دوم در حد فاصل طبقات چهارم و پنجم آبشار واقع شده و در بخشی از آن، شما وارد یک جنگل بامبو می‌شوید که برای عکاسی جایی عالی به حساب می‌آید. پیاده روی در این مسیر زیبا به راحتی می‌توانید چند ساعتی از حضور شما در آبشار ایروان را به خود اختصاص دهد.

 

معرفی ۴ پارک ملی نزدیک به بانکوک

چطور به آبشار ایروان برویم؟

پیشنهاد ما این است که برای رفتن به این محل، حتما از تورهای گردشگری استفاده کنید. تورهایی با گنجایش ۸ نفر، حدود ۱۸۰۰ بات هزینه داشته که شامل نهار نیز می‌شود و شما درگیر مسیر رفت و آمد از بانکوک نخواهید شد. این تورها عموما ۱۱ تا ۱۴ ساعت به طول می‌انجامند و شما از محل هتلتان سوار وسیله نقلیه خواهید شد. اما اگر در هر حال می‌خواهید خود به پارک ملی و آبشار ایروان بروید، ابتدا باید سوار مینی بوس‌های ترمینال Morchit به مقصد کانچانبوری شوید. تقریبا از هر جای بانکوک به سادگی می‌توانید به این ایستگاه برسید و حتی ایستگاه BTS و MRT نیز در نزدیکی این محل وجود دارد. بعد از رسیدن به ایستگاه به ساختمان D باید رفته و از آن‌جا بلیط خود را تهیه کنید.

مینی‌بوس‌ها از ساعت ۵ صبحِ هر روز به فعالیت در این مسیر پرداخته، هزینه‌شان ۱۲۰ بات خواهد بود و حدودا ۳ ساعت نیز در راه هستید. بعد از رسیدن به ایستگاه، هم می‌توانید یک موتورسیکلت اجاره کرده و با گوگل مپ به راحتی به این محل بروید یا این که در ترمینال، سوار اتوبوس‌هایی که به محل آبشار می‌ورند سوار شوید. اتوبوس‌ها از ساعت ۸ صبح هر روز در این محل کار کرده و هزینه‌ی آن‌ها نیز ۵۰ بات است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار ایروان

بهترین زمان برای بازدید از این آبشار بین ماه‌های سپتامبر تا دسامبر است که در پرآب‌ترین حالت ممکن بوده و زیبایی ان دو چندان می‌شود. این زمان درست بعد از فصل بارانی و قبل از فصل خشک است و هم برای سفر به بانکوک مناسب بوده و هم این که آبشار در حالتی عالی قرار دارد.

نکات پایانی برای بازدید از آبشار ایروان:

  • حتما کفش‌های راحتی و مناسب پیاده روی در طبیعت بپوشید
  • لباس شنا همراه داشته باشید
  • ورودی آبشار ۳۰۰ بات است و اگر موتور یا دوچرخه دارید باید ۲۰ بات برای پارکینگ آن‌ها نیز بپردازید
  • حتما از غارهای اطراف آبشار دیدن نمایید

 

آبتنی و هیجان در ۵ پارک آبی برتر بانکوک

۱۰ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران