بازدید از Bang Krachao، معروف به ریه سبز بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بازدید از Bang Krachao، معروف به ریه سبز بانکوک

اگر سفر خود با تور تایلند را با بازدید از شهر بانکوک شروع می‌کنید، بازدید از بانگ کراچائو (Bang Krachao)، معروف به ریه سبز بانکوک، می‌تواند یک آغاز خوب برای این سفر باشد. بانکوک، پایتخت تایلند زیبا که به سرزمین لبخندها معروف شده، شهر نسبتا شلوغی است، اما درست در کنار همین شلوغی‌ها و در مجاورت رودخانه چائو فرایا منطقه‌ سرسبزی در انتظار شماست که شباهتی به مرکز شهر بانکوک ندارد.

این منطقه که حدود ۱۶ کیلومتر مربع فضا را به خود اختصاص داده، شامل جنگل‌های انبوه و سرسبز حرا، خانه‌های کوچک روستایی و مسیری است که از کانال‌های فوق‌العاده شگفت‌انگیز عبور می‌کند. علاوه بر این یک بازار شناور، معابد ۲۵۰ ساله بودایی و یک اقامتگاه بوم گردی نیز در این منطقه میزبان شما خواهند بود.

هم‌چنین برای لذت بردن از حضور در این منطقه سبز یا ریه بانکوک، می‌تواند از دوچرخه‌های کرایه‌ای کمک بگیرید. دوچرخه‌هایی که به شما فرصت می‌دهند به عمق این طبیعت زیبا پناه ببرده، از فضای آرام آن لذت ببرید و در زندگی روزمره روستای تایلند ماجراجویی کنید. شاید پس از اینکه نیمی از روز خود را در منطقه بانگ کراچائو سپری کنید، باور اینکه درست در همسایگی پایتخت بزرگ و پیشرفته تایلند هستید، برای‌تان کار دشواری باشد.

 

مسیرهای دستیابی به ریه سبز بانکوک یا بانگ کراچائو

برای رسیدن به منطقه سبز بانکوک یا همان بانگ کراچائو راه‌های زیادی پیشِ روی شما خواهد بود که با توجه به هتل محل اقامت خود و هم‌چنین زمان و هزینه‌ای که برای بازدید از آن در نظر گرفته‌اید، می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

مسیر اول: از دومین خروجی در ایستگاه مترو Khlong Toei  خارج شوید و سپس خودتان را به اسکلهKlong Toey  برسانید. پس از خروج از مترو، می‌توانید از تاکسی برای رسیدن به اسکله هم استفاده کنید. پیاده‌روی نیز گزینه دیگری است که شما را از مترو به این اسکله خواهد رساند. البته اگر در یکی از روزهای گرم سال به بانکوک سفر کرده‌اید، بهتر است گزینه پیاده‌روی را کنار بگذارید.

 

بانکوک

 

در اسکله Klong Toey باید از قایق‌های مخصوصی که شما را به آن سوی رودخانه و به ریه سبز بانکوک خواهند رساند، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از این قایق‌ها، رایگان هستند و برخی دیگر برای سفر شما، هزینه دریافت خواهند کرد. پس بهتر است پیش از سوار شدن به قایق درباره کرایه آن صحبت کنید.

حالا نوبت به کرایه دوچرخه برای گشت و گذار در ریه سبز بانکوک رسیده است. با داشتن یک کارت شناسایی، می‌توانید دوچرخه‌ای را برای یک روز کرایه کنید. به خاطر داشته باشید که اگر اهل کار با اینترنت نیستید، حتما یک نقشه کاغذی منطقه را در ابتدای ورود به آن‌جا از راهنماها دریافت کنید.

 

بانکوک

 

مسیر دوم: گزینه دیگر این است که سفر روزانه بانگ کراچائو را از قسمت جنوبی جزیره شروع کنید. برای این کار می‌توانید با خطوط BTS و از خط Sukhumvit line  خودتان را به ایستگاه Bang Na station برسانید. سپس از طریق کشتی که از اسکله Sanphawut Pier به آن سوی رودخانه می‌رود، خودتان را به بانگ چائو برسانید.

با انتخاب این مسیر، شما به بعضی از جاذبه‌های اصلی جزیره سبز بانکوک نزدیک‌تر خواهید شد اما مسیرتان به باغ گیاه‌شناسی کمی دورتر خواهد شد. با انتخاب این مسیر هم، به راحتی می‌توانید پس از پیاده شدن از کشتی، یک دوچرخه برای گشت زنی در این منطقه کرایه کنید، ضمن اینکه یک نقشه رایگان نیز به شما داده خواهد شد. این نقشه را حتما با خود همراه داشته باشید چراکه ممکن است در برخی مسیرها، امکان دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد.

 

بانکوک

 

جاذبه‌های دیدنی منطقه

در ورودی اصلی جزیره، خودتان را در آستانه پارک حیرت انگیزی خواهید دید که مشخص‌ترین ویژگی آن، محدودیت ورود ماشین و وسایل نقلیه موتوری است. اینجا، همان بهشت موعودی است که حتما باید در سفر به بانکوک از آن دیدن کنید. از زیبایی‌های طبیعی‌اش لذت ببرید و کمی در آرامش و سکوت آن خودتان را از استرس و نگرانی دور کنید و اما دیدنی‌های بیشتری که در انتظارتان هستند:

  • پارک و باغ گیاه‌شناسیSri Nakhon Khuean Khan Park And Botanical Garden: این پارک و باغ گیاه‌شناسی، یک پارک عمومی رایگان با مسیرهای پیاده‌روی دوچرخه، استخرهای ماهی، نقاط پیک نیک و نقاط دیدنی است. یک محدوده سرسبز و جذاب که بدون تردید ارزش یک بار بازدید را دارد.یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این پارک، باغ پرندگان است که در آن‌جا هم می‌توانید با استفاده از دوچرخه گشت و گذار کنید.

 

بانکوک

 

  • خانه درخت بانکوک (Bangkok Tree House): خانه درخت بانکوک، یک واحه کوچک اما بسیار جذاب است که شما را به دنیای قصه‌ها خواهد برد. این محدوده، در واقع یک محل اقامتی برای کسانی است که می‌خواهند بخشی از سفرشان را در یک منطقه زیبای غیرشهری سپری کنند. این بوتیک هتل سازگار با محیط زیست، اتاق‌هایی دارد که شما را از فضای مدرن دور خواهند کرد و شما احساس خواهید کرد که در یک جنگل‌، در حال وقت‌گذرانی هستید. اگر قصد اقامت ندارید، می‌توانید برای سرو نهار یا یک میان وعده و نوشیدنی از مجموعه رستوران استفاده کنید.

 

بانکوک

 

  • معبد Wat Bang Nam Phueng Nai: ممکن است که به طور کاملا تصادفی و پس از بازدید از خانه درخت بانکوک، این معبد را ببینید اما بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل نیم ساعت از زمان بازدید خود را به تماشای این معبد بودایی اختصاص دهید. جالب است بدانید که این معبد، یکی از بزرگترین معابد بودایی منطقه است و بسیاری از افراد صرفا برای بازدید از همین معبد است که به جزیره سفر می‌کنند.

 

۰۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران