معروف‌ترین پارک های ملی تایلند در بانکوک و شهرهای دیگر

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف‌ترین پارک های ملی تایلند در بانکوک و شهرهای دیگر

پارک‌های ملی تایلند از جمله مهم‌ترین مراکز گردشگری این کشور هستند. جالب است که بدانید ۱۲۷ پارک ملی در تایلند وجود دارد که از آنها چند مورد از بهترین‌ها و معروف‌ترین‌ها را در شهر بانکوک به شما معرفی می‌کنیم. این پارک‌ها مناطق حفاظت شده‌ای هستنند که گونه‌های حیوانی و گیاهی مختلفی را در خود جای داده‌اند. برخی از آنها در خطر انقراض قرار دارند. برای دیدن این همه زیبایی، آرامش طبیعت را در کنار ساحل‌های بکر و هتل‌های مدرن تجربه کنید.

 

پارک های ملی تایلند

تایلند کشور استوایی بسیار زیبای آسیاست که پارک های ملی آن، از جذابیت‌های اصلی این کشور محسوب می‌شود. در سفر تور تایلند، طبیعت شگفت‌انگیز و بکرش شما را مسحور خود می‌کند. در سفر با تور تایلند در این مناطق می‌توانید حیات وحش را از نزدیک ببینید و از امکانات و تفریحات ماجراجویانه لذت ببرید. در ادامه با چند مورد از پارک های ملی تایلند آشنا می‌شوید.

عکس: holidify.com

 

پارک ملی کائو یای

اولین پارک ملی تایلند که مساحتی به اندازه‌ی ۲۱۶۸ کیلومتر مربع دارد و به خاطر پرندگان مهاجر و خزندگانش معروف است، کائویای یا خائو یای نام دارد. این پارک حدود سه ساعت از مرکز شهر فاصله دارد و تنها با کرایه ماشین می‌توانید به آن جا بروید چون هیچ سیستم حمل و نقل عمومی به صورت مستقیم به این مکان نمی‌رود. از جمله فعالیت‌های جالبی که می‌توانید در این پارک انجام دهید، تماشای حیوانات مختلف از دو برج است که نمایی ۳۶۰ درجه را برای گردشگران ارایه می‌کند. سافاری شب نیز در پارک ملی کائو یای تایلند بسیار پرطرفدار است و در مسیری ۸ کیلومتری از ساعت ۸ بعدازظهر انجام می‌شود. همچنین محل‌هایی برای اقامت شبانه و پیک‌نیک خانوادگی نیز در کائو یای در نظر گرفته شده است. همچنین خائو یای بهشتی برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان به حساب می‌آید. شما می‌توانید کوله‌تان را بردارید و در مسیرهای جنگلی پیش بروید و یا مسیرهای کوهستانی را در پیش بگیرید. در سواحل وقت بگذرانید و حمام آفتاب بگیرید. حیوانات جذابی همچون گیبون‌ها، فیل هندی، خرس سیاه آسیایی و گراز وحشی را از دور بنگرید و دو آبشار مهم (Heo Suwat) و (Heo Narok) را از نزدیک ببینید. برای ورود باید ۴۰۰ بات برای بزرگسالان و ۲۰۰ بات برای کودکان بپردازید.

 

۸ هتل رویایی برای اقامت در پارک‌های ملی تایلند

عکس: wikipedia

 

پارک ملی ایراوان

پارک ملی ایراوان به آبشار زیبا و منحصر به فردش معروف است. پارکی که در استان کانچانبوری واقع شده و نامش را از روی یک فیل سه سر سفید که در داستان‌های اساطیری هندو آمده، برداشته‌اند. ایروان نیز حدودا سه ساعت تا بانکوک فاصله داشته و در شمال غربی این شهر قرار دارد. آبشار این پارک ملی، ایراوان را به یکی از معروف‌ترین پارک های ملی تایلند تبدیل کرده است. جایی که آب زمردین آن در آبگیری جمع شده و شما می‌توانید در نزدیکی آنجا به دیدن غارهای پنهان و تپه‌های آهکی بروید. این پارک برای شنا در استخر طبیعی و همچنین پیک‌نیک‌های خانودگی عالی است و مسیرهای پیاده‌روی همراه با دیدن حیوانات مختلف را برایتان به همراه خواهد داشت. برای ورود به این پارک می‌بایست ۳۰۰ بات برای بزرگسالان و ۲۰۰ بات برای کودکان و اگر ماشین داشته باشید، ۳۰ بات بپردازید.

عکس:‌ thainationalparks.com

 

پارک ملی کائنگ کراچان

کائنگ کراچان از بزرگ‌ترین پارک های ملی تایلند به شمار می‌رود و متنوع‌ترین حیات وحش را در میان همه‌ آن‌ها دارد. جایی که شما می‌توانید پرندگان و همچنین پروانه‌های زیبایی را تماشا کنید. تنوع پرندگان کائنگ کراچان به ۴۲۰ گونه و پروانه‌هایش به ۳۰۰ گونه می‌رسد و صد البته حیوانات مختلفی نیز در میان درختان زندگی می‌کنند که دیدنشان بسیار حیرت‌انگیز است. این پارک در حوالی مرز برمه و در نزدیکی منطقه تانینتاردر واقع شده و به پارک جنگل‌های بارانی مشهور است. هر سال گردشگران برای تجربه هوای پاک، مرطوب و مه‌آلود به این جنگل می‌آیند تا بر روی تپه‌هایی قرار گرفته بر فراز ابرها که در ماه دسامبر و مارس یک منطقه رویایی برای طبیعت‌گردی است، پیاده‌روی کنند. پارک ملی کائنگ کراچان حدود ۳ ساعت از بانکوک فاصله دارد. در کائنگ کراچان امکانات خیلی خوبی برای اجاره‌ چادر وجود دارد و می‌توانید قایق‌سواری کنید. هزینه ورودی آن ۳۰۰ بات برای بزرگسالان و ۲۰۰ بات برای کودکان است.

 

پارک دریایی ملی تاروتائو

عکس: tontantravel.com

 

پارک ملی کوی بوری

این پارک ملی منزلگاه تعداد زیادی از نوع خاصی از گاومیش‌های هندی است و همچنین از بهترین نقاط برای تماشای فیل‌ها در طبیعت نیز به حساب می‌آید. البته فاصله‌ کوی بوری ۴ ساعت از بانکوک است و کمی رفت و آمد برایتان سخت خواهد بود، اما دیدن این پارک در نزدیکی مرز میانمار جذابیتی دارد که به زحمت آن می‌ارزد. ماشین‌های متعددی برای سافاری در این محل در نظر گرفته شده تا به تماشای حیات وحش بنشینید. در میان یکی از زیباترین پارک های ملی تایلند، آبشار بزرگ و دیدنی Huay Dong Mai Fai را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.  فقط حتما با خودتان غذا همراه داشته باشید، چون رستورانی در این پارک نیست تا بتوانید ناهار را در آن میل کنید. نکته آخر این که، چند کلبه‌ بسیار خوب و لوکس در این مکان در نظر گرفته شده که قیمت آنها شبی ۱۸۰۰ بات است و برخی را هم می‌شود با ۲۷۰ بات برای هر شب رزرو کرد. هزینه ورودی آن ۲۰۰ بات برای بزرگسالان و ۱۰۰ بات برای کودکان است.

عکس:‌ static.vecteezy.com

 

پارک ملی خائو سام روئی یوت

پارک ملی خائو سام روئی یوت، شامل کوه‌هایی با ۳۰۰ قله است که در استان پراچوپ خیری بر روی تپه‌های سنگ آهن قرار گرفته است. جاذبه اصلی که گردشگران زیادی را به این پارک جذب می‌کند، غار بزرگی به نام فایا ناخون است که یک معبد بودایی بزرگ در آن قرار دارد. بازدید از این غار، یک تجربه شگفت‌انگیز برای کسانی است که به تاریخ و بناهای باستانی علاقمند هستند. اما اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که طبیعت‌گردی را ترجیح می‌دهید، نگران نباشید. این پارک یکی از محبوب‌ترین پارک های ملی تایلند و زیستگاه‌های پرندگان است که در ماه ژانویه و فوریه میزبان بیشتر از ۳۰۰ گونه از پرندگان مهاجر است.

 

گردشی یک روزه و خانوادگی در پارک‌های ملی کرابی

عکس: thewildlifediaries.com

 

پارک ملی موکو آنگ سونگ

پارک ملی موکو آنگ سونگ، یک پارک ملی دریایی در خلیج تایلند به شمار می‌آید که از ۴۲ جزیره تشکیل شده است. برای رسیدن به این پارک باید از تورهای قایق سواری استفاده کنید و برای یک یا چند شب در چادر یا خانه‌های ییلاقی اجاره‌ای اقامت کنید و یکی از بهترین خاطراتتان را در پارک های ملی تایلند ثبت کنید. این پارک، یک منطقه بکر برای کسانی است که دوست دارند غواصی را در سفر خود با تور تایلند تجربه کنند. علاوه بر آن برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند یا افرادی که به دنبال تفریح‌های آسان هستند، چند ساحل شنی زیبای این پارک انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. در این منطقه دست‌نخورده، کوه‌ها در نزدیکی ساحل قرار گرفته‌اند، بنابراین می‌توانید کوهنوردی دلچسبی را تجربه کنید.

عکس: thefunkyturtle.com

 

پارک ملی آئو فانگ نگا

آئو فانگ نگا با ۴۲ جزیره سنگ آهکی، سواحل فوق‌العاده زیبا و دیدنی، و تالاب‌های بهشتی یکی از زیباترین پارک‌ های ملی تایلند است که گردشگران سراسر دنیا سودای کاوش در آن را در سر می‌پرورانند. برای گشت و گذار در غار کوه پاناک قایق بگیرید یا به جزیره جیمز باند جایی که فیلم باند فیلمبرداری شد بروید. سواحل زیبا و دنج، صدای طبیعت، جنگل‌های سرسبز و کلی فرصت‌های شگفت‌انگیز برای کاوش در طبیت اینجا انتظار شما را می‌کشد. فکر نکنید فقط به صورت گروهی می‌توانید بروید و کارهای هیجانی و تفریحات آنچنانی انجام دهید. حتی خانواده‌های دارای فرزند هم می‌توانند در این حوالی قایق‌سواری کنند و از شنا و شن‌‌بازی لذت ببرند.

 

تجربه‌ی هیجان در پارک فانتاسی شو پوکت

عکس: media-server.clubmed.com

 

پارک ملی خائو سوک

پارک ملی خائو سوک تایلند بیشتر از هر چیزی به جنگل‌های انبوه، قدیمی، و بکر شناخته می‌شود. شما در اینجا می‌توانید از قایق‌‌سواری در دریاچه Cheow Lan  لذت ببرید و سپس به کاوش در غارهایی مانند نام تام تالو، خانگ کو و غار دیاموند بروید. برای اکتشاف رودخانه سوک و رشته کوه‌های اطراف و صخره‌های آهکی سوار قایق‌های بامبو شوید و تجربه‌ای جذاب و کاملا گرمسیری به دست بیاورید. در حین گشت و گذار در یکی از بهترین پارک های ملی تایلند می‌توانید از حیواناتی مثل گیبون‌ها، ببر، گاو وحشی، گوزن، گراز وحشی، گوزن موش و فیل آسیایی دیدن کنید.

عکس: thailandtravel.nl

 

پارک ملی مو کو سورین

مو کو سورین با داشتن پنج جزیره در دریای آندامان یکی از محبوب‌ترین پارک ‌های ملی تایلند برای غواصی و اسنورکلینگ محسوب می‌شود. کوه سورین نوئا، کوه سورین تای، و کوه خای نیز از نقاطی هستند که هدف گردشگری برخی از افراد قرار می‌گیرند. در این پارک شما می‌توانید دنیای زیر آب را کاوش کنید و از حیوانات رنگی زیادی دیدن کنید که فقط در مستندها و برنامه راز بقا دیده‌اید. موجودات دریایی مثل ماهی اسنپر، کاردینال فیش، ماهی یونیکورن، ماهی انجل، ماهی پروانه‌ای، لاک پشت دریایی، کوسه ماهی‌ها و سفره ماهی‌ها در آب‌های این پارک ملی هستند. شما فکر می‌کنید زندگی جانوری در مو کو سورین به همین جا ختم شده؟ پس سری به جنگل‌ها بزنید تا تنوع شگفت‌انگیز حیوانات را درک کنید.

عکس:‌ thailandsun.com

 

این مکان با داشتن ۱۱ جزیره در دریای آندامان در بین ۱۰ پارک برتر ملی تایلند قرار گرفته است. جزایر گرانیتی در دریای شفاف بلوری، جنگل‌های بارانی، سواحل ماسه سفید و صخره‌های مرجانی، از پارک ملی مو کو سورین مقصدی جذاب و بهشتی ساخته است. شما می‌توانید از مهر تا فروردین ماه در این پارک به اکتشاف موجودات زیبا و ارزشمندی لاک‌پشت‌های دریایی، خفاش میوه‌خوار و نیکوبار پیگئون بگردید.

 

آبتنی و هیجان در ۵ پارک آبی برتر بانکوک

عکس: wikipedia

 

پارک‌های ملی در حقیقت هدیه‌هایی طبیعی هستند که با سواحل زیبا، غارهای مرموز، صخره‌های سنگ آهکی عجیب و جغرافیایی جذاب پوشیده شده‌اند. تایلند به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و بهره‌مندی از مواهب طبیعی بی‌شمار از بهترین مقاصد برای کاوش در پارک‌های ملی است. برخی از این پارک‌ها با صخره های مرجانی زیبا پر شده‌اند و برخی دیگر محل زندگی حیوانات کم‌یاب و قابل توجه‌اند. این کشور دارای ۱۵۰ پارک ملی جذاب و زیبا با ویژگی‌ها و ابعاد مختلف است. اما در اینجا ما به معرفی ‌بهترین‌ها برای سفر بهاری شما می‌پردازیم.

۱۰ بهمن ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 02 آبان 1402)

نظرات کاربران