بازدید از مزرعه تمساح بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بازدید از مزرعه تمساح بانکوک

تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به ویژه در نزد ایرانیان است. این کشور علاوه بر طبیعتی بکر و وحشی دارای پیشینه‌ای غنی و جالب است که همه را مبهوت خود می‌کند. اما جذابیت‌های تایلند به موارد گفته شده ختم نمی‌شود و جاذبه‌های گردشگری بیشماری در این کشور وجود دارد که در هیچ جای دنیا مشابه آن‌ها را نمی‌توان یافت. یکی از این هیجان انگیزترین تفریحاتی که در تور تایلند منتظر شما است مزرعه تمساح بانکوک می‌باشد. اگر به حیات وحش و دیدن زندگی حیوانات در طبیعت علاقه‌مند هستید بازدید از این مکان شگفت انگیز را از دست ندهید؛ زیرا اینجا نه تنها یک سرگرمی با یادماندنی است بلکه کلی شور و هیجان را هم تجربه خواهید کرد و بدنتان کلی آدرنالین آزاد خواهد کرد. اگر به اندازه کافی دل و جرات دارید حتما از این مزرعه دیدن کنید.

 

آشنایی با مزرعه تمساح‌ بانکوک

همانطور که می‌دانید تمساح در کشورهای آسیای شرقی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. تایلند نیز دارای بزرگترین مزرعه تمساح جهان است که دارای ۳٠ هزار تمساح و ۶٠ هزار کروکودیل مختلف می‌باشد که یک صنعت پردرآمد برای این کشور به حساب می‌آید. در این مزرعه اعجاب‌انگیز یکی از ترسناک‌ترین موجودات دنیا را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. این خزندگان عظیم الجثه‌ تیز دندان با ابهت و شکوه در این مکان زندگی می‌کنند. فضای زندگی این حیوانات بسیار جالب و وحشی است که به راحتی در آن به شنا کردن، استراحت و همچنین میل کردن غذا می‌پردازند. تماشای این صحنه به اندازه‌ای لذت بخش است که ساعت‌ها شما را مشغول به خود می‌کند و گذر زمان را در این مکان شگفت انگیز متوجه نخواهید شد.

همچنین اگر شما فردی شجاع و با دل و جرات هستید می‌توانید به این حیوانات درنده غذا بدهید. از جذاب‌ترین جاذبه‌های این مزرعه نمایش تمساح‌ها است. همچنین از این مکان به عنوان یک محل تحقیقاتی جهت بررسی و مطالعه گونه‌های آبی مختلف استفاده می‌شود. البته تمساح‌ها و کروکودیل‌ها تنها حیوانات این مزرعه نیستند و این مکان یک حیات وحش به تمام معنا به حساب می‌آید که در آن حیواناتی همچون شیر، ببر، فیل، میمون، مار و ... نیز نگهداری می‌شود.

 

گشتی در پارک رامای نهم در بانکوک

 

مشخصات مزرعه تمساح‌ بانکوک

این مزرعه به مدت ۳٠ سال است که محیطی امن و وسیع را برای تمساح‌ها فراهم آورده است و از بیش از ۳٠ هزار تمساح و هزاران حیوان مختلف دیگر در حال مراقبت است. در این مکان نژادهای مختلف تمساح آمریکای جنوبی، تمساح آب‌های شور رود نیل وجود دارد که به جلوه‌گری و شیطنت می‌پردازند. همچنین از دیگر تفریحات این پارک می‌توان به فیل سواری اشاره کرد که در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است.

محل پرورش تمساح‌ها و کروکودیل‌ها در سال ۱۹۵۰ میلادی به منظور نجات این حیوانات از انقراض و حفظ و تغذیه آن‌ها ساخته شد. اما بعد از گذر زمان و در طی سالیان از این مکان به عنوان محلی برای استفاده از گوشت و پوست این حیوانات درنده و وحشی تبدیل شده است و محصولات مختلفی از چرم و پوست این حیوانات ساخته و عرضه می‌گردد.

 

۷ فعالیت جذاب در بازار شناور آمپاوا بانکوک

 

مسیر دستیابی به مزرعه تمساح بانکوک

این مرکز در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر بانکوک قرار دارد که بازدید از آن در سفر با تور بانکوک خالی از لطف نیست. برای بازدید باید آدرس زیر را در سفر خود به بانکوک دنبال کنید:

  • تایلند، بانکوک، ساموت پراکان، پاک نم، ۱٠۲۸٠, ۵۵۵ Thanon Thai Ban

علاقه‌مندان برای بازدید از این مجموعه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر می‌توانند مراجعه کنند. زمان نمایش تمساح‌ها در این مزرعه دیدنی از ۹ صبح تا ۴ عصر می‌باشد. همچنین زمان نمایش فیل‌ها نیز در مزرعه تمساح‌ها از ساعت ۹:۳٠ تا ۴:۴٠ عصر است. گردشگران باید برای ورود به این مجموعه هزینه ورودی پرداخت کنند. ورودی آن برای افراد بزرگسال ۳٠٠ بات و برای کودکان ۲٠٠ بات است. با در نظر گرفتن این نکته که قیمت هربات امروزه چیزی حدود ۳٠ هزار تومن است بازدید از مزرعه تمساح بانکوک در دسته تفریحات لوکس و گران قرار می‌گیرد.

 

۸ مکان در بانکوک که نباید به آن‌ها بروید

۳۱ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران