۸ دلیل برای بازدید از بازار شناور آمپاوا در نزدیکی بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۸ دلیل برای بازدید از بازار شناور آمپاوا در نزدیکی بانکوک

عاشق غذاهای تایلندی هستید؟ دوست دارید بازارهای شناور معروف و نزدیک به بانکوک را ببینید؟ دوستدار فرهنگ مردم این کشور هستید؟ همه‌ی این‌ها، به همراه دلایل خیلی بیشتری وجود دارند که باعث می‌شوند تور تایلند و رفتن به بازار شناور آمپاوا را به شما پیشنهاد کنیم. یک گردش یک روزه‌ی بسیار جذاب که می‌تواند به دو روز نیز افزایش پیدا کند و شما از لحظه‌ لحظه‌اش لذت خواهید برد. اما اگر سوال برایتان پیش آمده که چرا باید به این بازار بروید، این جواب ما به شماست؛

 


۱- آمپاوا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شناور تایلند است


مدت‌ها پیش مردم آمپاوا که عموما کشاورز بودند، از رود استفاده می‌کردند تا بتوانند محصولات خود را به دیگر نقاط تایلند برسانند و از خانه‌های چوبی خود که در کنار رود بودند برای داد و ستد استفاده می‌کردند. این کانال‌های آبی که در رود مائکلونگ واقع شده‌اند، بهترین جا به این منظور بودند و حالا همان خانه‌های چوبی تبدیل به یک بازار شناور زیبا شده است.

 

در بانکوک از این ۵ بازار شناور حتما خرید کنید

 

 

بازار شناور آمپاوا

 


۲- طعم جذاب غذاهای تایلندی


وقتی وارد بازار می‌شوید، حس خاص محلی‌ بودن آن کاملا شما را محصور می‌کند و همین در واقع زیبایی این بازار شناور است، زیرا در آن انواع غذاهای تایلندی را پیدا می‌کنید که مخصوصا اگر طرفدار میان‌وعده‌های این کشور و همچنین غذاهای دریایی باشید، واقعا لذت خواهید برد. اگر چه چند فست فودی هم آن اطراف پیدا می‌کنید، اما حتما سراغ غذاهای محلی بروید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

 

راهنمای کامل برای کسانی که اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند

 

 

بازار شناور آمپاوا

 


۳- از موزه‌ی قرن نوزدهمی دیدن کنید


پارک یادبود پادشاه رامای دوم، موزه‌ی مردم شناسی بسیار زیبایی است که در کنار رود واقع شده و در واقع نمایشی از شکل زندگی مردم در زمان گذشته‌ی تایلند را به نمایش می‌گذارد. این موزه از اجناس آنتیک پر شده و در آن نمایش‌های بسیار جذابی با لباس‌های قدیمی و پر زرق و برق اجرا می‌شود و ورودی آن تنها ۲۰ بات خواهد بود.

 

راهنمایی برای هزینه‌های سفر به بانکوک

 

 

بازار شناور آمپاوا

 


۴- خرید کنید


بدون شک وفتی می‌خواهید به یک بازار بروید، به قصد خرید کردن خواهید رفت. قرار نیست این بازار شناور را که بیشتر یک مکان گردشگری است تا جایی برای خرید را با مراکز خرید بزرگ مقایسه کنیم. اینجا شما می‌توانید صنایع دستی، آثار هنری، اجناس و پوشاک ارزان قیمت و چیزهایی است دست تهیه کنید. در بین تمام وسایلی که در این بازار به فروش می‌رسند، کرم‌هایی زیبایی و سلامتی که با مواد طبیعی ساخته می‌شوند و عروسک‌های چوبی دست ساز محلی از طرفدراران زیادی برخوردارند.

 

معروفترین فروشگاه‌های بانکوک برای خرید اجناس قدیمی و خاص

 

 

بازار شناور آمپاوا

 


۵- ماساژ شناور را امتحان کنید


جدا از تمام مراکز ماساژ معمولی که دور بازار قرار دارند، احتمالا بخواهید این ماساژ متفاوت را امتحان کنید که بر روی قایق انجام می‌شود! ماساژی که در این قایق‌ها ارائه می‌شود چیز متفاوتی نیست، اما تماشای یک منظره‌ی زیبا و شناور بودن روی آب در هنگام ماساژ وجه تمایز آن با مراکز دیگر است.

 

 

بازار شناور آمپاوا

 


۶- تماشای موزه، کمی خرید و ماساژ در موزه‌ی قایق‌های تایلندی آنانچای


این موزه‌ی متفاوت در کنار آمپاوا یکی از بهترین جاهایی است که در آن نزدیکی می‌توانید به دیدنش بروید. مجموعه‌ای چوبی به سبک قدیمی که در آن فارغ از امکانات متعددی از جمله سالن ماساژ و فروشگاه قرار داده شده، سالن اصلی‌اش نمایشگاهی از مدل‌های متنوعی از انواع قایق‌ها و کشتی‌های تایلندی است. از فروشگاه این مرکز نیز می‌توانید  بعضی مدل‌ها را خریده و با خود به خانه ببرید.

 

۱۰ مرکز ماساژ فوق‌العاده در بانکوک، شهر مراقبت از سلامتی و تفریحات

 

 

بازار شناور آمپاوا

 


۷- تورهای قایق سواری متعدد


تورهای بسیار زیادی از این منطقه برگزار می‌شود که بعضی‌هایشان نیاز به این دارد که شب را در آن سر کنید، بعضی‌ها هم در طول روز به راحتی قابل انجامند. مهم‌ترین و معروف‌ترین این تورها، تور تماشای کرم‌های شب‌تاب هستند که از جمله معروف‌ترین گردش‌های شبانه در کل تایلند محسوب می‌شود. چندین تور برای تماشای معابد تایلندی و همچنین تورهای کوتاه گردش در کانال‌های آبی نیز در این منطقه مهیا شده است.

 

 

بازار شناور آمپاوا

 


۸- تماشای وات بانگ کونگ، معبدی بالای درخت


اسم این معبد به هیچ وجه بی دلیل نبوده و این معبد زیبا و خاص، دقیقا بالای یک درخت بانیان واقع شد است. گفته می‌شود این معبد در سال ۱۷۶۵ ساخته شده و مدت زیادی از عمرش می‌گذرد. اما مهم این است که شما از زیبایی‌های خیره کننده این مکان دیدن کرده و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود به ثبت برسانید. نکته جذاب‌تر اینکه بازدید از این معبد کاملا رایگان است و نیاز به دادن ورودی برای آن ندارید.

 

این ۸ معبد شگفت‌انگیز و مهم بانکوک را حتما ببینید

 

 

بازار شناور آمپاوا

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران