گشت و گذار در شهر قدیمی بانکوک (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گشت و گذار در شهر قدیمی بانکوک (بخش اول)

منطقه شهر قدیمی در بانکوک دارای مجموعه‌ای درخشان از معابد، کاخ‌ها و معماری باستانی است که نمایانگر مرکز فرهنگی و تاریخی شهر است. برای کسانی که به تاریخ و ریشه‌های این شهر شلوغ علاقه دارند، بازدید از خیابان‌های وسیع و درخت پوش شهر قدیمی در تور بانکوک الزامی است. این منطقه به وجود گرند پالاس می‌نازد که در اطراف آن مجموعه‌ای فراوان از بناهای باستانی وجود دارد و بازدیدکنندگان شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. موزه‌ها و گالری‌های هنری نیز در اینجا برجسته هستند، در حالی که بسیاری از بازارهای قدیمی شما را به سفر زمان می‌برند.

 

گرند پالاس

کاخ بزرگ بانکوک که در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و خانه پادشاه تایلند، دربار سلطنتی و مقر اداری دولت برای ۱۵۰ سال است. در واقع یک شاهزاده بزرگ قدیمی است. در اینجا کد لباس سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود که باید رعایت کنید جدای از آن این کاخ محل قرارگیری بودای خوابیده است. به یاد داشته باشید، شلوارک و پیراهن‌های بلند بدون آستین برای مردان و لباس‌های شفاف یا شانه‌های برهنه برای زنان در اینجا ممنوع است. به علاوه نباید پای برهنه وارد شوید حتی با صندل هم باید جوراب بپوشید.

 

۷ رستوران قدیمی و محبوب بانکوک

آدرس: Na Phra Lan Road, Old City (Rattanakosin), Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

وات فو

وات فو (معبد بودای لمیده) برای هر کسی که برای اولین بار به بانکوک می‌روند از واجبات است. این معبد که با نام Wat Phra Chetuphon نیز شناخته می‌شود، در پشت معبد بودای زمرد واقع شده است و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های معبد شهر است. مرکز اصلی در اینجا بودای غول پیکر است که طول آن ۴۶ متر است و از برگ طلا پوشانده شده است. وات فو ۱۰ دقیقه پیاده روی آسان از کاخ بزرگ دارد و توصیه می‌شود  در بازدید از اینجا از وات فو دوم هم دیدن کنید که همان اندازه محبوب است اما بسیاری از مردم وقت نمی‌گذارند تا در بقیه مجموعه گردش کنند.

آدرس: Maharat Road, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

جاده خائوسان

کتاب محبوب ساحل خیابان خائو سان در بانکوک را به عنوان "مرکز جهان کوله گردها" توصیف کرده است. مهمانسراهای بی شمار و هتل‌های متوسط، کافه‌های اینترنتی، بارها و کلوب های شیک، رستوران‌ها، سالن‌های ماساژ، آژانس‌های مسافرتی، کتابفروشی‌ها ، غرفه‌های بازاری، مغازه‌های خالکوبی و موارد دیگر همگی از مواردی هستند که سراسر این خیابان وسیع و پر تردد را پر کرده است. کوله گردها با گشتن در گوشه و کنار این خیابان به دنبال خرید و اقامتی ارزان و مقرون به صرفه هستند.

 

بازدید از مزرعه تمساح بانکوک

آدرس: Talat Yot, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

موزه سیام

موزه سیام موزه‌ای در شهر قدیمی بانکوک است که در داخل یک خانه نئوکلاسیک بسیار بزرگ قرار دارد. با وجود این، قطعا در اینجا انتظار نمایش معمولی آثار تاریخی و مجسمه‌های گرد و خاکی را ندارید در عوض انتظار دارید در چنین بنایی عتیقه پیدا کنید. در قسمت پذیرایی، پله‌های چوبی، کاشی‌های سرامیکی و ستون‌های قدیمی که با هنر مدرن و فناوری پیشرفته در تضاد هستند خودنمایی می‌کنند. این دو عنصر تاریخی و مدرن با هماهنگی عالی ترکیب می‌شوند زیرا طراحان از هر راه ممکن برای به چالش کشیدن انتظارات سنتی شما از یک موزه استفاده می‌کنند. از اتاقی به اتاق دیگر، شما را از طریق یافته‌های باستانی تایلندی، از همان ابتدای آیوتایا تا زندگی روزمره و نکات برجسته تاریخ تایلند، جنگ‌ها، بودیسم و سرانجام ورود سریع به دنیای مدرن، جابجا می‌کنند.

آدرس: 4 Sanam Chai Rd, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

معبد لوها پراسات

معبد لوها پریسات که در سال ۱۸۴۶ به درخواست پادشاه Nangklao  (راما سوم) ساخته شد از ۲ معبد مشابه دیگر در هند و سریلانکا الهام گرفته است. ساختمان معبد ۳۶ متر ارتفاع دارد و از ۳۷ گلدسته فلزی پشتیبانی می‌کند که نشان دهنده ۳۷ فضیلت برای روشنگری است. این معبد با روشی بسیار غیرمعمول با سطوح مربع متمرکز متعدد بر روی ستون‌های تراز هندسی ساخته شده و یادگار خداوند بودا در بالاترین سطح نگهداری می‌شود. معابد سفید بزرگ Wat Ratchanaddaram را در نزدیکی‌تان از دست ندهید و بودای نشسته طلایی و نقاشی‌های دیواری زیبا و کنده‌کاری درها را تحسین کنید.

 

۱۰ تجربه ی جذاب غذا خوردن در بانکوک

آدرس: 2 Maha Chai Rd, Bowon Niwet, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

موزه ملی بانکوک

در محوطه کاخ وانگ نا متعلق به قرن ۱۸، و موزه ملی بانکوک است که بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری و آثار نایاب تایلندی در این کشور را در خود جای داده است. بنابراین یکی از نقاط بسیار ارزشمندی است که باید در تور تایلند از آن دیدن کنید. این موزه توسط پادشاه راما پنجم برای نمایش عتیقه جات و هدایایی که پدرش به او داده بود تاسیس شد. اما در حال حاضر، با نمایشگاه‌هایی که در ۳ منطقه مطابق با تاریخ تایلند و توضیحات خوب انگلیسی زبان تدوین شده‌اند، مکانی عالی برای یادگیری هنرهای تایلندی هنگام گشت و گذار در شهر قدیمی بانکوک محسوب می‌شود.

آدرس: Na Phra That Alley, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

وات ساکت

وات ساکت، معروف به کوه طلایی یا Phu Khao Thong، تپه‌ای کم ارتفاع است که با چدی طلایی درخشان تزئین شده است. در داخل چدی ۵۸ متری یک یادگار بودا وجود دارد و در تمام طول سال پذیرای نمازگزاران است. این معبد همچنین میزبان نمایشگاه سالانه معبد در ماه نوامبر است که در طول Loy Krathong  (همچنین به عنوان جشنواره چراغ ها معروف است) یک هفته طول می‌کشد. در طول دوره جشنواره فانوس‌های رنگارنگ و پرچم‌های تزئینی و همچنین فروشندگان مواد غذایی، بازی‌ها و وسایل سواری فضای وات ساکت را زنده نگه نمی‌دارند.

 

معرفی بهترین اسپا هتل‌های بانکوک

آدرس: 344 Chakkraphatdi Phong, Ban Bat, Pom Prap Sattru Phai, Bangkok 10100, Thailand

۲۲ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران