معروفترین فروشگاه‌های بانکوک برای خرید اجناس قدیمی و خاص

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروفترین فروشگاه‌های بانکوک برای خرید اجناس قدیمی و خاص

برای آن‌هایی که اهل خرید هستند، سفر با تور تایلند به بانکوک مانند بهشتی پر زرق و برق است که انواع و اقسام مراکز خرید را برای گردشگران مهیا کرده و مملو از بازارهای هفتگی، بازارهای شبانه یا حتی بازارهای شناور است. اما اگر شما اهل جمع کردن اجناس قدیمی خاص هستید و می‌خواهید چیزهای اینچنین هم خرید کنید، بانکوک انتخاب‌های زیادی پیش روی شما می‌گذارد که ما از میان آن‌ها چند مورد را بر اساس محبوبیت و جذابیتشان برایتان جدا کرده‌ایم تا در ادامه معرفی کنیم.

 


۱- Papaya Vintage


شاید از بیرون که به این مکان نگاه کنید، با خود بگویید که چیز زیادی برای عرضه به شما نخواهد داشت، اما به محض ورود تمام تصوراتتان از آن تغییر می‌کند. این فروشگاه خاص شما را به دوران کودکی خود و پدرانتان می‌برد، از تابلوهای قدیمی گرفته تا کتاب‌های خاص چاپ اول یا حتی کمیک‌هایی که به راحتی در بازار پیدا نمی‌شوند در Papaya Vintage فروخته می‌شوند. نکته ناراحت کننده این است که همه چیز در این مکان فروشی نیست و بخشی از اجناس آن به عنوان نمایشگاه در محل فروشگاه قرار داده شده است.

 

 ۵ مرکز خرید مقرون به صرفه در بانکوک برای عاشقان خرید

 

 

 Papaya Vintage

 


آدرس: Soi Lat Pharo 55/2, Lat Pharo Road Wang Thong Lamg

 


۲- Rod Fai Market


بازار آخر هفته‌هایی که یکی از معروف‌ترین بازارهای خرید تایلند به حساب می‌آید را نمی‌تواند غرفه به غرفه کنکاش کرد، اما این توضیح کلی برایش بس که اگر بخواهید اجناس آنتیک و خاص پیدا کنید، باید منتظر برپایی آن بمانید. این بازار همه چیز در خود دارد، از نوارهای کاست قدیمی از خوانندگان آمریکایی گرفته تا مجسمه‌های نیم متری شخصیت‌های انیمه‌ای که بعضی قدمتی ۵۰ ساله دارند. برای خرید هم عجله نکنید، ابتدا بازار را خوب بچرخید چون اگر از همان ابتدا بخواهید به خرید مشغول شوید، احتمالا تا میانه‌ی بازار دیگر پولی برایتان باقی نماند.

 

 

 Rod Fai Market

 


آدرس: rinakarin Road

 


۳- Classic Movie Poster


از اسم این فروشگاه کاملا مشخص است که قرار است چه چیزهایی در آن بخرید، اما واقعیت این است که تا وارد آن نشوید متوجه حجم و کیفیت مجموعه‌ای که صاحب خوش برخورد این مغازه جمع آوری کرده است، نخواهید شد. در این مکان از پوسترهای قدیمی فیلم‌های تایلندی و ژاپنی تا پوسترهای فیلم‌های معروف دهه ۵۰ تا ۹۰ چیزهای بسیاری پیدا خواهید کرد. جنگ ستارگان، ای تی، غلاف تمام فلزی و بسیاری پوسترهای دیگری که خرید نسخه اصلی از آن‌ها آرزوی هر فیلم‌بازی به حساب می‌آید. اگر از این مکان راضی بودید، حتمی در گوشه‌ی همین خیابان سری به سینما اسکالا بزنید که سینمایی ارزان قیمت اما بسیار عالی برای پخش فیلم‌های قدیمی محسوب می‌شود.

 

۹ مغازه‌ی کوچک و خاص در بانکوک که تماشای آن را نباید از دست بدهید

 

 

 Classic Movie Poster

 


آدرس: Siam Square Soi 2

 


۴- FASHION Vintage


حتی قبل از اینکه وارد این فروشگاه شوید تا ببینید چه اجناسی در آن فروخته می‌شود، بوی چرم مرغوب کاملا مشامتان را از بیرون پر خواهد کرد. اگر دنبال کیف‌های مدل قدیمی، چرم‌های زیبا یا حتی لباس‌های خاص دسته دو هستید، این مکان جایی عالی برای شما خواهد بود. اجناس تایلندی در این مکان به فروش می‌رسد، اما بارهای هفتگی از اروپا و ژاپن مهم‌ترین محصولات آن هستند که هم کیفیتی بی‌نظیر دارند و هم اینکه قیمت معقولی خواهند داشت. برای مثال کیف‌های چرم اصل و جذاب انگلیسی مدل دهه ۶۰ برایتان حدود ۳۶۵ بات آب خواهد خورد و آقایان نیز می‌توانند پوتین‌های چرم اصل با کیفیتی استثنایی اما دسته دو و تمیز را با قیمتی حدود۱۲۰۰ بات خریداری کنند.

 

 

 FASHION Vintage

 


آدرس: Sukhumvit 63 soi 10

 


۵- Thai Auto Vintage


بعید است گردشگران خیلی قصد خرید از چنین مغازه‌ای را داشته باشند، اما واقعیت این است که حتی بازدید از آن نیز خیلی لذت‌بخش خواهد بود، مخصوصا برای آن‌هایی که چیزی از ماشین‌های کلاسیک می‌دانند. بخشی از این مکان تعمیرگاه است، اما بخش مهمش مربوط به فروش ماشین‌ها و چیزهای دکوری ساخته شده است ماشین‌هاست. برای مثال خیلی‌ها توانایی خرید یک بنز W۱۱۳ قرمز رنگ کلاسیک را ندارند، اما شاید بتوانند میزی که از کاپوت جلوی آن درست شده را خریداری کنند. با این حال همانطور که گفته شد، بعید است گردشگران از این مغازه به خاطر مشکل ارسال محصولات به خانه خریدی انجام دهند، اما بهتر است حداقل از آن بازدید کنند.

 

 

 Thai Auto Vintage

 


آدرس: Between On Nut Soi 57 and 59

 


۶- Dasa Book Café


وقتی صحبت از اجناس قدیمی می‌شود، نمی‌توان به کتاب‌فروشی‌ها اشاره نکرد، کتاب‌های قدیمی به نظر مهم‌تر از هر جنس قدیمی ‌دیگری به نظر می‌رسند. Dasa Book Cafe برای عاشقان کتاب به واقع شبیه تکه‌ای جدا شده از بخش می‌ماند که با ۱۶ هزار کتاب دسته دوم، هم می‌توان کتاب‌ها را از آن خریداری کرد یا حتی با کتابی در همان حد معاوضه نمود. کتاب‌های متفاوت در دسته‌بندی‌های مختلف و از دوره‌های متغیری در این مجموعه وجود دارد و خوشبختانی بخش زیادی از آن‌ها انگلیسی و بقیه نیز اغلب از زبان‌های شرق آسیایی هستند. این مکان همانطور که از اسمش پیداست کافه هم محسوب شده و شما می‌توانید بعد از خرید نوشیدنی گرمی سفارش داده و کمی از خرید جدید خود را در همان مکان مطالعه کنید.

 

 مرکز خرید Siam Paragon بانکوک؛ دنیای لاکچری و سرگرمی 

 

 

 Dasa Book Café

 


آدرس: 714/4 Sukhumvit Road (Soi 26-28)

 


۷- Siam TLR


یکی دیگر از اجناسی که بسیاری از هنرمندان یا طرفداران عکاسی علاقه به نگهداری آن‌ها دارند، دوربین‌های قدیمی است. Siam TLR در طبقه همکف Mahutan Plaza مجموعه‌ای گران‌بها از دوربین‌های قدیمی دارد که می‌توانید از میان آن‌ها چیزی که دوست دارید را تهیه کنید. البته تمام این دوربین‌ها همچون دوربین‌های پولاروید این مجموعه سالم هستند و هنوز هم می‌توان با آن‌ها به عکاسی پرداخت، اما پر واضح است که به خاطر کمبود کاغذهای مناسب، هزینه سنگینی برای عکاسی روی دستتان می‌گذارند. در کنار دوربین‌ها کداک، پولاروید، ۱۳۵ و ... مدل‌های جالبی از تلفن‌های قدیمی نیز در کنار چند حلقه فیلم‌های کلاسیک برای فروش مهیا شده است.

 

 

 Siam TLR

 


آدرس: Mahatun Plaza Building Ground Floor, Phloen Chit Road

۲۹ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران