گشت و گذار در محله Ari در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گشت و گذار در محله Ari در بانکوک

محله مسکونی Ari در بانکوک، زمانی یک محله بسیار دنج و آرام محسوب می‌شد، اما در حال حاضر فرهنگ کافه گردی در این محدوده بسیار رونق گرفته و انواع کافه‌ها و رستوران‌های شگفت انگیز را می‌توانید بیابید که نوشیدنی‌ها و دسرهای بسیار باکیفیت و خوشمزه‌ای سرو می‌کنند.

این محله که در شمال مرکزی بانکوک واقع شده، از جاذبه‌های گردشگری اصلی و در نتیجه گردشگران دور است. بنابراین محله‌ای است که بین تایلندی‌های طبقه متوسط ​​و مهاجران پرطرفدار بوده، اما هنوز توسط گردشگران تور بانکوک ناشناخته مانده است.

 

کافه True Love

این کافه مدتهاست که با وجود حیوانات خانگی، جای خود را در قلب مردم بانکوک باز گرده است. این غذاکده که در محله Ari  واقع شده با پیشنهادات منحصر به فردش نظیر قهوه، کیک و هاسکی به استقبال مشتریان می‌آید. جالب است بدانید ۲۳ هاسکی در این کافه به دقت نگهداری می‌شوند تا از تمیزی و سلامت آنها اطمینان حاصل شده و بتوانند با مشتریان تعامل داشته باشند.

در ضمن سه زمان بازی با آنها در روز وجود دارد که عبارتند از ۱۲:۳۰، ۱۵:۳۰، و ۱۸:۳۰، و بقیه روز سگ‌ها در فضای تهویه مطبوع خود استراحت می‌کنند. گفتنی است هزینه بازی با سگها و ورودی این مکان همراه با نوشیدنی و کیک انتخابی، ۳۵۰ بات است.

 

آشنایی با ۱۱ کافه باغ در بانکوک

آدرس: 153Soi Ari Samphan 2, Samsen Nai, Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai, Krung Thep Maha Nakhon 10400

 

Fly Me to the Moon

 این باشگاه بدنسازی، طیف باورنکردنی از فرصت‌های تناسب اندام نظیر رقص میله، حلقه‌های هوایی، کلاس‌های رقص منحصر به فرد و سایر امکانات برای پرورش جسم و آرامش روانتان را در خود جای داده است. مربیان، همگی با تجربه و حرفه‌ای بوده و افراد در هر سطح توانایی و علاقه را آموزش می‌دهند.

آدرس: 34Phahon Yothin 7 Alley, Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai, Krung Thep Maha Nakhon 10400

 

مرکز اسپای Calm

این اسپای شیک و مینیمالیستی، یک واحه گیاه‌شناسی زیبا درست در قلب Ari در طبقه دوم کافه Del است. این مرکز معتقد است آرامش واقعی، آن حسی نیست که بتوان با فرار از شلوغی‌ها و روزمرگی بدست آورد. آرامش واقعی را باید در خود پیدا کرد. در واقع، این حس شگفت انگیز تنها می‌تواند از لحظه‌ای به وجود آید که در وجودمان احساس شادی و سعادت داشته باشیم. و درمان‌های اسپا و کار روی تمام حواس، راهی به سوی این آرامش درونی باز می‌کنند.

خدمات اسپا در این مرکز، شامل استفاده از محصولات ارگانیک حرفه‌ای برای طیف وسیعی از درمان‌ها نظیر انواع ماساژ ۷۵ دقیقه‌ای لوکس یا درمان‌های خاص صورت هستند. این محصولات ارگانیک، به دقت انتخاب می‌شوند تا به خوبی کار تنش زدایی بدن و روان را انجام دهند. پیشنهاد می‌کنیم ماساژ سندرم آفیس را امتحان کنید که دردهای کمر و شانه ناشی از نشستن در مقابل میز در طول روز را تسکین می‌دهد.

 

معرفی بهترین مراکز مدیتیشن در بانکوک

آدرس: 13Ari 4 Fang Nua Alley, Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai, Krung Thep Maha Nakhon 10400

 

Future Factory

این استودیو که در زیر یک ساختمان تجاری قرار دارد، یک فضای هنری و گالری مشترک هنری به شمار می‌آید. نمایشگاه‌های مفهومی منظمی در این مکان برگزار می‌شوند و همچنین در اینجا، همیشه می‌توانید از شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید که برخی به صورت رایگان و برخی به صورت پولی ارائه می‌شوند. هر از گاهی رویدادهای هنری رایگان نیز در این استودیو برگزار می‌شوند و ظرفیت این رویدادها، معمولا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر است. گفتنی است رزرو بلیط را می‌توان از طریق صفحه فیس بوک این مرکز انجام داد.

آدرس: Samsen Nai, Phaya Thai, Bangkok 10400

 

مدرسه تناسب اندام Ari

این استودیوی مفهومی، یک سالن بدنسازی و یک مکان اجتماعی و دورهمی برای رویدادهای مختلف به شمار می‌آید. اینجا یکی از معدود مکان‌هایی در بانکوک است که کراس فیت را ارائه می‌کند و به خاطر آموزش فوق‌العاده شخصی‌ سازی شده و محیط بسیار مثبتش، شهرت و محبوبیت بالایی دارد. در اینجا برای افراد محلی یا گردشگرانی که یک هفته یا بیشتر در این شهر اقامت دارند، عضویت‌هایی با قیمت‌های بسیار مناسب ارائه می‌شوند و در بدو امر، یک جلسه انفرادی رایگان با مربی حرفه‌ای خواهید داشت تا توانایی‌ها و اهداف شما را ارزیابی کند.

آدرس: Soi Ari 3, Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai, Krung Thep Maha Nakhon 10400

 

Aree Garden

این مرکز خرید برخلاف مال‌های بزرگ و مجلل بانکوک، مجموعه‌ای آرام و دنج است که برخی از کافه‌ها و رستوران‌های زیبای Ari، از جمله کافه معروف محلی House of Beers را در خود جای داده است. شما می‌توانید قهوه یا چای در دست، به گشت و گذار در میان مغازه‌های مستقلی بپردازید که در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی، گلفروشی و زیبایی خدماتی ارائه می‌کنند و یا یک صندلی پیدا کنید و از تنفس و استراحت در این محیط آرامش بخش لذت ببرید. گفتنی است یک شنبه بازار و همچنین رویدادها و کارگاه‌های برنامه ریزی شده نیز، در این مکان برگزار می‌شوند.

 

محبوب‌ترین کافه‌های روی آب در بانکوک

آدرس: 62Rama VI Soi 30, Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai, Krung Thep Maha Nakhon 10400

 

گالری NumThong

این گالری قدیمی که از سال ۱۹۹۷ افتتاح شده است، در دنیای هنر بیشتر بعنوان یک گالری تجاری پیشرو در آسیای جنوب شرقی شهرت دارد. با وجود فضای نسبتا محدود، Numthong فضای نمایشگاهی را برای طیف گسترده‌ای از آثار هنرمندان، هم چهره‌های نوظهور و هم چهره‌های تحسین شده بین المللی فراهم کرده است. فرآیند انتخاب هنرمند بر اساس شایستگی، اصالت و منحصر به فرد بودن آثارش صورت می‌گیرد. سالانه تا هشت نمایشگاه در این مکان برگزار می‌شود که این امر نشان از شهرت آن در میان مخاطبان، هنرمندان، دانشجویان و همچنین مجموعه‌داران محلی و بین‌المللی دارد.

 بنابراین، همیشه می‌توانید انتظار یک نمایشگاه تازه را در این مکان داشته باشید. در این گالری با فهرستی باشکوه از آثار استادان مدرن مانند Natee Utarit، Niti، Wuttuya و سایرین مواجه خواهید شد. جدا از ژانرهای مرسوم در هنر معاصر، این گالری سایر اشکال هنری از جمله فیلم کوتاه، عکاسی و غیره را نیز تبلیغ می‌کند.

آدرس: 72/3Aree 5, Phahonyothin Road, Phyathai, 10400 Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai, Krung Thep Maha Nakhon 10400

 

کافه گردی

اگر انگیزه خاصی برای رفتن به محله Ari ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به خاطر غذاها و غذاکده‌های عالی و بی‌نظیرش یکبار هم که شده سری به آن بزنید. در واقع Ari در بدو امر، به دلیل افتتاح این کافه‌ها و غذاکده‌های جذاب و متعدد به شهرت رسید. بعنوان مثال مردم محلی برای امتحان ۲۰ نوع مختلف سام تام به Phed Phed رفت و آمد می‌کنند. بیکری Frank شما را با کیک‌ها و دسرهای تهیه شده از بهترین مواد اولیه باکیفیت محلی و بین المللی غافلگیر می‌کند. Espresso Bar یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های دوستانه و صرف قهوه‌ای خوشمزه است. و اگر گشت و گذاری مقرون به صرفه را طلب می‌کنید، بهتر است اطلاعات کافی را از مقاله ارزان‌ترین کافه‌ها در محله Ari بانکوک بدست آورید.

غذاکده‌های خیابانی

نمی‌توانید به بانکوک بیایید و در صحنه غذاهای خیابانی بانکوک آن غوطه ور نشوید و به خصوص نمی‌توانید بازارهای شبانه را نادیده بگیرید.

در محله Ari، نه تنها جاده اصلی در تمام طول روز سرشار از غذاهای خیابانی است، بلکه یک بازار شبانه شلوغ برای گشت و گذار نیز وجود دارد که در لابلایش، غذاکده‌های خیابانی خودنمایی می‌کنند. قیمت‌ها بسیار ارزان بوده و با حدود ۴۰ بات، می‌توانید یک وعده غذای لذیذ را صرف نمایید. یکی از معروف‌ترین این غذاکده‌ها، PHAN ZEN است که محبوب‌ترین انواع سوپ‌های نودل را سرو می‌کند.  شکم خوک ترد، سوپ گوشت خوک خورشتی، تام یام با رب چیلی، سوپ ترش تند، تخم مرغ آب پز نرم، مرغ خرد شده بخارپز و یک کوفته گوشت خوک با جلبک دریایی نیز طرفداران بسیاری دارند.

Ong Tong Khao Soi غذاکده خیابانی دیگری است که غذاهایی بسیار تند و پرادویه سرو می‌کند و اگر شما نیز از طرفداران چنین غذاهایی هستید، حتما باید سوپ تایلندی خا سوئی را در اینجا امتحان کنید. در ضمن گزینه‌های قارچ و سوسیس تایلندی شمالی نیز عالی هستند.

بازار Chatuchak

بازار معروف چاتوچاک، تنها 2 ایستگاه BTS با Ari فاصله دارد و این بازار، محله را به مکانی عالی برای توقف یا گردش و خرید و خوردن غذاهای خیابانی بدل می‌کند. این بازار، زمانی تنها در بین عمده فروشان و بازرگانان محبوب بود. اما اکنون، به جایگاه برجسته‌ای رسیده و بسیاری از گردشگران و مردم محلی علاقمندند که از آن دیدن کرده و خرید نمایند.

چاتوچاک، بیش از ۸۰۰۰ غرفه را در خود جای داده که در کل در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار پراکنده شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم اگر فرصت کردید، حتما یک آخر هفته را در بانکوک به سفری یک روزه در چاتوچاک بگذرانید.

 

نکات مهم درباره خیابان کائو سان بانکوک

هتل‌ها

تا همین اواخر، Ari تنها تعداد انگشت شماری مهمانخانه و خوابگاه ساده داشت. اما اکنون چندین هتل بوتیک و لوکس را در خود جای داده و سایر هتل‌ها نیز به زودی افتتاح خواهند شد، زیرا محبوبیت این محله در میان تایلندی‌ها و گردشگران در حال افزایش است.

و اما Josh Hotel یکی از معروف‌ترین هتل‌های این محله است که درست در مرکز Ari و در ۱.۲ مایلی بازار آخر هفته چاتوچاک واقع شده است. این ملک، دارای استخر روباز و تراس آفتابگیر است و حسی زیبا و آرامش بخش را به مهمانانش هدیه می‌دهد. در ضمن برای راحتی بیشتر، اتاق‌ها دارای فضای نشیمن، حمام اختصاصی و وای فای رایگان هستند.

هتل  The Quarter Ari by UHG نیز اولین هتل تجاری Ari بوده و در طبقات ۲۲ تا ۴۳ آسمان خراش جدید محله، یعنی آری هیلز واقع شده است. دکوراسیون زیبا و فضای بسیار تمیز و جذاب این هتل، دقیقا همان چیزی است که از یک اقامتگاه ۴ ستاره انتظار دارید. محیط مدرن با امکانات مجلل از جمله مرکز تناسب اندام Urban Fit، استخر روی پشت بام و روف بار Hilltops در کنار چشم‌اندازهای پانوراما از شهر بانکوک، این هتل را به اقامتگاهی رویایی در شهر بدل کرده‌اند. و در ضمن از طریق ایستگاه قطار هوایی BTS Ari که ۱۰ دقیقه پیاده از ملک فاصله دارد، به راحتی به تمام جاذبه‌های شهر دسترسی خواهید داشت. از دیگر اقامتگاه‌های محبوب این محله می‌توان به Baan Nueng، Vic3 Bangkok، Bangkok Patio Apartment، The Yard اشاره کرد.

۲۲ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران