بهترین تورهای عکاسی در کشور هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین تورهای عکاسی در کشور هند

هندی کشوری پهناور و البته بسیار متفاوت از هر سرزمین دیگری در دنیاست. از همین رو تعدادی زیادی از عکاسان، هر ساله با تور هند به این کشور سفر می‌کنند تا بتوانند قاب‌هایی ماندگار از این کشور ثبت کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای عکاسی در هند، شرکت در تورهای عکاسی است و اما اگر برایتان سوال است که چه تورهایی به این منظور مناسبند، ما چند نمونه از تورهای داخلی خوب برای عکاسی در هند را برای شما در این نوشته، بر خواهیم شمرد.

 

برگزاری تور عکاسی از فستیوال رنگ ها

یکی از جشن‌های مذهبی بسیار معروف در هند، جشن هولی است که بر خلاف بسیاری دیگر از فستیوال‌های هندو، مردم جهان نیز در آن شرکت می‌کنند. همچنین به خاطر ماهیت این مراسم بزرگ که به جشن رنگ‌ها نیز معروف است، هولی یکی از بهترین گزینه‌های برای عکاسی نیز به حساب می‌آید.
جشن هولی در هند یا همان جشن رنگ‌ ها هر سال در ماه مارس به خاطر فرا رسیدن فصل بهار برگزار می‌شود. در این مراسم شما این فرصت را خواهید داشت که عکس‌هایی زیبا در روزی ثبت کنید که همه در حال پرت کردن رنگ به سمت همدیگر هستند. در واقع جشن هولی بهانه‌ای است تا مردم اتمام فصل زمستان و فرا رسیدن بهار را جشن بگیرند و در آن به رقص و پایکوبی می‌پردازند. جشن رنگ‌ها در برابر جشن دیوالی هند قرار می‌گیرد که با آغاز فصل سرما برگزار می‌شود.

 

رسم و رسوم و اعتقادات جالب هندی‌ها

البته جشن هولی در مجموع دو روز به طول می‌انجامد و شما برای شرکت در تور عکاسی، برنامه‌ریزی کنید تا از این دو روز بهترین تصاویر را ثبت کنید. جشن هولی مراسمی بزرگ است که در آن همه از هر قشر و جنسیت و طبقه‌‌ای شرکت کرده و در کنار هم به شادی و پرتاب کردن رنگ می‌پردازند.

تور عکاسی بازدید از پلنگ

شما بسیاری از حیوانات قاره آفریقا را در هند نیز می بینید. از فیل و ببر گرفته تا پلنگ و سگ های وحشی! با این حال گونه های نادری همچون خرس پاندای سرخ هم در این ناحیه دیده می شود. بنابراین به دنبال تورهای عکاسی حیات وحش هند به این کشور سفر کنید. در این تور عکاسی حیات وحش به دنبال یافتن پلنگ وارد محیط زیست او شده و چند روزی را به مشاهده این حیوان باهوش و پنجه بزرگ می پردازید. در این سفر فوق العاده وارد سه پارک ملی هندوستان شده و به تعقیب این حیوان خال خالی می پردازید. حتی اگر عکاس هم نباشید، می توانید در این تورها شرکت کنید. حتی شاید بتوانید دیگر حیوانات زیبا مانند خرس تنبل آسیایی، ببر و کرگدن نیز ببنید.

 

۸ فروشگاه معروف دهلی برای خرید خاص‌ترین ساری‌های هندی

عکاسی از پاندای قرمز

یکی از بامزه‌ترین حیوانات هندی که خیلی از عکاسان طبیعی دنیا برای ثبت تصویرشان به هند سفر می‌کنند، پاندای قرمز است. در تورهای عکاسی می توانید با یکی از عکاسان معروف حیات وحش نیک گاربوت همراه بوده و با او به جستجوی پاندای قرمز رفته و در نهایت عکس‌هایی زیبا از این جانور بگیرید. اگر به تور عکاسی پاندای قرمز بروید، این فرصت را خواهید داشت که در یک ماجراجویی بزرگ شرکت کرده و درنهایت به جز عکاسی از پاندای قرمز، عکس‌های جذابی دیگری نیز به ثبت برسانید. در این سفر، شما وارد پارک ملی سینگالیا( Singalila National Park ) ناحیه‌ای از سرزمین‌های دور افتاده وحشی در مرز بین نپال و هندوستان خواهید شد. این ناحیه مثل خیلی دیگر از پارک‌های ملی هند، در جایی دور واقع شده و خیلی رفتن به آن ساده نیست، اما رفتن به سینگالیا، ارزش این مسیر را خواهد داشت.

جستجوی پرندگان هندی

کشور هند بهشتی برای پرندگان بومی و مهاجر است و به همین دلیل عکاسی از پرندگان، یکی از بهترین تورهای عکاسی به این کشور خواهد بود. البته تور خاصی که ما به شما معرفی می‌کنیم در دوره‌های مختلف برگزار شده که تا ۱۴ روز نیز می‌تواند به طول بیانجامد و شما به چمبل خواهید رفت تا از ساورس کرین که نوعی پرنده درنا است عکاسی کنید. البته در این منطقه محافظت شده، پرندگان متنوع زیاد دیگری نیز زندگی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع درنا‌ها، مرغابی‌ها، مرغ‌های ماهی‌خوار بزرگ، اردک‌های منقار گوژپشتی و ... اشاره کرد. این اقامتگاه از منطقه حفاظت شده پرندگان مقدس به نام کئولادئو Keoladeo فاصله اندکی دارد. در این منطقه می توانید از ۳۷۰ گونه مختلف پرندگان که ۱۵۰ گونه آن را پرندگان مهاجر تشکیل می‌دهد عکاسی کنید. بسیاری از آن‌ها از منطقه سیبری وارد کئولادئو می شوند. در ادامه سفر خود در تور هند وارد ساتپورا Satpura شوید. در این محل با یک کایاک در طول ذخیره گاه تاوا Tawa حرکت کرده و پرندگان نادر جهان را در این منطقه تماشا کنید.

 

معابد باستانی هندی که نفس را در سینه حبس می‌کنند

۱۲ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران