گشت و گذار در جیمباران بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
گشت و گذار در جیمباران بالی

جیمباران قبلا تنها دهکده‌ای ماهیگیری و دور افتاده در جنوب کوتا بود که در سال ۱۹۸۰ دچار تغییر و تحولات گسترده‌ای شد. امروزه هتل‌های معروف و ۵ ستاره زیادی در جمباران فعال هستند و عاشقان هیجان و موج سواری به خاطر سواحل زیبا و موج‌های بلند و هیجان انگیز آن در تور بالی شرکت می‌کنند. خط ساحلی جنوب غربی جیمباران (و در جنوب به منطقه بوکیت در اونگاسان) همچنین میزبان معابد دریایی باستانی و مکان‌های دیدنی باشکوه است، که برجسته ترین آن‌ها معبد اولوواتو بر فراز صخره‌ای زیبا و پارک فرهنگی Garuda Wisnu Kencana هستند. در اینجا شم را برای گردش در جیمباران راهنمایی می‌کنیم.

 

گارودا ویسنو کنکانا

گارودا ویسنو کنکانا یک پارک فرهنگی چند منظوره است که ۲.۵ کیلومتر مربع از تپه‌های اونگاسان در حدود ۵ کیلومتری جنوب منطقه اصلی جیمباران پوشش می‌دهد. نماد اصلی آن مجسمه‌ای غول پیکر است که خدای نیکوکار هندو ویشنو را نشان می‌دهد که بر پشت عقاب گارودای افسانه‌ای سوار شده است. این بنای یادبود به ارتفاع ۱۲۱ متر بر روی پایه‌ای به ارتفاع حدود ۴۶ متر قرار گرفته که آن را  به یکی از بلندترین بناهای دیدنی جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است. در این پارک به طور مرتب اجراهای فرهنگی، نمایشگاه‌ها و رویدادهای جذاب و درجه یک برگزار می‌گردد.

 

۵ فعالیت هیجان‌انگیز در کوتا‌، بالی

آدرس: Jalan Raya Uluwatu, Ungasan, Badung, Bali 80364, Indonesia

 

بازار ماهی Kedonganan

خلیج جیمباران محل برگزاری بازار ماهی Kedonganan است. یک بازار مرطوب سنتی که بیشتر صیدهای تازه آن از جنوب بالی تهیه می‌شود. این بازار در حدود ۳.۶ متر شمال ساحل جیمباران قرار دارد، جایی که می‌توانید نیم نگاهی به باند غربی فرودگاه بین‌المللی Ngurah Rai داشته باشید. این بازار از بزرگ‌ترین بازار غذاهای دریایی تازه در بالی است که تقریبا با هر نوع صید آب شور مواجه خواهید شد، از ماهی‌های معمولی گرفته تا ماهی‌های کمیاب. اگر زود بیایید (درست بعد از طلوع آفتاب)، قایق‌های ماهیگیری را مشاهده می‌کنید که برای تخلیه تورها و سبدهای پر از ماهی زنده وارد می شوند.

آدرس: Jalan Pantai Kedonganan, Kedonganan, Kuta, Badung, Bali, Indonesia

 

ساحل بالانگان

ساحل بالانگان یکی از نقاط محبوب بین موج سواران است. این ساحل در قسمت شمالی صخره، جایی که حفره ۱۵ زمین گلف New Kuta واقع شده قرار گرفته است. چندین وارونگ محلی (غرفه‌های غذا) در خط ساحلی هستند و "غذاهای موج سواری" ساده محلی، همراه با غذاهای سرد و نوشیدنی سرو می‌کنند. یکی از بهترین زمان‌های بازدید از این خط ساحلی هنگام غروب آفتاب است که افق آن به رنگ‌های طلایی و صورتی در می‌آید.

 

مرکز خرید کوتا بیچ واک بالی

آدرس: Jalan Pantai Balangan, Jimbaran, South Kuta, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

ساحل بینگین

ساحل بینگین یکی از مکان‌های موج سواری محبوب در بالی، جایی که می‌توانید از محیطی آرام و آرامش بخش در یک ساحل حاشیه‌ای سنگ آهکی لذت ببرید. دسترسی به آن پس از طی ۱۰ کیلومتر رانندگی از طریق جاده‌های متصل به هم امکان پذیر است. به علاوه در زمان جذر و مد که آب پایین می‌رود فرصت خوبی برای شنا و غواصی دست می‌دهد که اگر اهل موج سواری نیستید آن زمان مناسب شما خواهد بود. برای تماشای نمای بالای ساحل می‌توانید بالای صخره‌ها بروید یا در سفری خانوادگی به سادگی از تفریحات ساحلی لذت ببرید.

آدرس:  Jalan Pantai Bingin, Pecatu, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

New Kuta Green Park in Bali

پارک سبز کوتا یک پارک آبی در منطقه Pecatu Indah Resort است که حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی از ساحل دریملند در قسمت غربی شبه جزیره بوکیت واقع شده است. این جاذبه خانوادگی با ترکیب یک پارک آبی با مجموعه‌ای از فعالیت‌های فضای باز، یک مکان تفریحی منحصر به فرد در منطقه‌ تپه‌ای آهکی ارائه می‌دهد. پارک سبز کوتا ۵۰.۰۰۰ متر مربع از منطقه Pecatu Indah Resort، با ۱۲ فعالیت اصلی آبی، زمین بازی کودکان و باغ پرندگان را به اشغال خود درآورده است.

آدرس: Jalan Raya Uluwatu, Pecatu, Kuta, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

ساحل دریملند

ساحل دریملند یکی از اولین سواحل مخفی بود که در شبه جزیره بوکیت جنوبی بالی به شهرت رسید. این ساحل همه ساله موج سواران حرفه‌ای سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. در حالی که موج‌های ساحل دریملند برای افراد حرفه‌ای مناسب است، چندین کلاس موج سواری در ساحل وجود دارد که درس‌های سواری سریع را ارائه می‌دهند. در اینجا چترهای چوبی برای اجاره در دسترس هستند، و یک سری وارونگ (غرفه‌های غذای محلی) در آن غذاهای تازه، محصولات محلی و غذاهای غربی سرو می‌شود.

 

۱۰ فعالیت رایگان و متفاوت در بالی

آدرس: Jalan Pecatu Indah Raya, Jimbaran, South Kuta, Badung, Bali 80361, Indonesia

۲۰ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران