راهنمای گشت و گذار در واگاتور گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
راهنمای گشت و گذار در واگاتور گوا

واگاتور یکی از زیباترین سواحل در شمالی‌ترین نقطه تور گوا محسوب می شود که در باردز، تالوکا در فاصله ۲۱ کیلومتری (۱۳ مایلی) پاناجی واقع شده است. اما واگاتور چیزی بیش از ساحلی زیبا است و پشت ردیف نخل‌های سرسبزش چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. این ساحل نسبتا از سایر سواحل توریستی گوا جدا بوده و به همین دلیل ساکت و تمیز مانده است.

این ساحل توسط یک برامدگی طبیعی به دو قسمت تقسیم شده که ساحل سمت چپ ساحل Ozran است که روی دریا ایستاده و ساحل سمت چپ آن ساحل کوچک واگاتور است که می‌توانید از طریق یک مسیر صخره‌ای آسان و کوتاه به آن برسید. در حالی که ساحل سمت راست، ساحل واگاتور شمالی است که به ساحل بزرگ واگاتور نیز معروف است. در جنوب واگاتور آنجونا قرار دارد که یکی از اولین نقاط توریستی گوا بود که به دلیل تردد گردشگران و چهارشنبه بازارهای آنجونا مشهور شد. حالا ما در ادامه به شما می‌گوییم اگر در تور گوا گذرتان به واگاتور افتاد چه کارهایی را حتما انجام دهید.

 

بازار دست دوم فروشی آنجونا

برای علاقه‌مندان به لوازم دست دوم و قدیمی، بازار دست دوم فروشی آنجونا در نزدیکی ساحل وجود دارد که هر چهارشنبه‌ از صبح تا غروب برگزار می‌شود. در بازدید از این بازار می‌توانید کیسه‌های خرید خود را با جواهرات، لباس، عتیقه جات، ماسک‌های طبیعی، کیف‌های آینه کاری شده یا یادگاری از این بازار رنگارنگ دستفروشی پر کنید. عموما به خاطر گرما و رطوبت هوای ساحلی از ظهر تا بعد از ظهر این بازار خلوت‌تر بوده و مردم از پرسه زدن در آن اجتناب می‌کنند. به یاد داشته باشید که در اینجا چانه‌زنی رایج بوده و می‌توانید خریدهای ارزان‌تری انجام دهید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به هند

آدرس: Monteiro Vaddo, Anjuna, Goa 403509

 

قلعه چاپورا

این قلعه تاریخی که در بردز واقع شده بر فراز رودخانه چاپورا خودنمایی می‌کند. این قلعه لاتریت قرمز توسط پرتقالی‌ها ساخته و سبک طراحی و معماری آن کاملا شما را به یاد سازه‌های دوره باستان می‌اندازد. منظره غروب خورشید از این مکان واقعا ستودنی است. راه رسیدن به قلعه کمی شیب دار است بنابراین باید در مسیر اینجا مراقب باشید. بهترین زمان برای بازدید از این مکان یا طلوع یا غروب است پس بهتر است طوری برنامه بریزید که طلوع یا غروب خورشید را در اینجا از دست ندهید.

ساحل اوزران

ساحل اوزران که به ساحل واگاتور کوچک شناخته می‌شود در سمت چپ خطه ساحلی واقع شده است. واگاتور کوچک با وجود چندین سنگ غول پیکر منظره‌ای صخره‌ای و در هم شکسته به خود گرفته که با عبور از مسیری سنگی و آسان می‌توانید به بخش اصلی ساحلی برسید. این مکان نسبت به سایر سواحل اصلی دارای آرامش بیشتر و چشم اندازهای عالی و کلبه‌های بیشتری است. اگر از عاشقان ماجراجویی هستید خبر خوب برای شما این که ساحل واگاتور کوچک با داشتن ماسه‌زاری مسطح برای شنا و تفریح محیطی عالی و بی‌نظیر دارد که می‌توانید برای چند ساعتی به راحتی در فضای آرام و کم تراکم آن پیک نیک کنید.

 

نکاتی برای اولین سفر به دهلی

آدرس: Ozran Beach, Vagator, Goa 403519

 

مرجیم

مورجیم یک منطقه کوچک مسکونی در پرنم است که در کرانه شمالی رودخانه چاپورا واقع شده است. این روستا به دلیل تعداد زیادی مهاجر روس که در اینجا زندگی می‌کنند، "روسیه کوچک" نیز نامیده می‌شود. لاک پشت‌های دریایی ریدلی، که گونه‌های در خطر انقراض هستند در اینجا در حال تخم گذاری در سواحل ساحل مورجیم مشاهده می‌شوند و شکار غیرقانونی تخم لاک پشت یا هر گونه مزاحمت برای لاک پشت‌ها یا محل زندگی آن‌ها طبق قوانین هند جرم است و مجازات دارد. اداره جنگل‌داری گوا از این گونه لاک پشت‌ها در حال انقراض مراقبت می‌کند و حای مرکز حفاظت از لاک پشت‌ها را در اینجا ایجاد کرده است. به علاوه معبدی ۲۵۰ ساله از جاذبه‌های گردشگری محبوب این روستا برشمرده می‌شود.

شنبه بازار شبانه

در طول فصل گردشگری، هر شنبه این بازار بزرگ در آرپورا  برگزار می‌شود که یکی از بهترین بازارهای محلی گوا است. ورود برای همه افراد به این بازار آزاد بوده و اقلام جالب زیادی نیز در آن یافت می‌شود که توریست‌ها را عاشق خود می‌کند. از ادویه جات و ترشی جات گرفته تا اقلام قدیمی، دست سازهای منحصر به فرد، جواهرات و موارد دیگر همگی در این بازار عرضه می‌شود. بازار شنبه شب واگاتور آنقدر معروف است که معمولا در بسیاری از فیلم‌های بالیوود نمایش داده می‌شود.

آدرس: Aguada - Siolim Rd, Xim Waddo, Arpora, Goa 403518

 

پارا، منطقه‌ای روستایی با اقلام غذایی معروف

پارا یک روستای کوچک است که در ناحیه پایین باردز، در ضلع شمالی گوا واقع شده است. این شهر نزدیک آنجونا و واگاتور واقع شده و پاناجی، پایتخت گوا نیز در فاصله کمی از  روستای پارا قرار گرفته است. منطقه تحت پوشش پارا بسیار وسیع است اما بیشتر آن زمین مسکونی و زمین کشاورزی است. پارا در گذشته به دلیل هندوانه‌های قرمز و شیرین شهرت داشت و قطعا باید از این مکان دیدن کرد و خوردن این میوه‌های خنک را تجربه کرد.

 

بهترین بازارهای آگرا برای خرید

آدرس: Parra, Goa 403519

۱۴ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران