راهنمای فرودگاه بین‌المللی دابولیم گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
راهنمای فرودگاه بین‌المللی دابولیم گوا

فرودگاه بین‌المللی دابولیم (Dabolim Airport) در گوا در حال حاضر تنها فرودگاه این شهر است تا کار ساخت فرودگاه جدیدی که در موپا (شمال گوا) در حال ساخت است، به اتمام برسد. این فرودگاه تنها در سال ۲۰۱۹ حدود ۹ میلیون مسافر را به خود دیده که جزو شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها در هند به حساب می‌آید. تور گوا از جمله محبوب‌ترین سفرها به هند محسوب می‌شود و سالانه مسافران زیادی برای بودن در سواحل زیبای این شهر و شرکت در انواع جشن‌های معروفش به این مکان سفر می‌کنند. اگر شما نیز قصد سفر با تور هند به گوا را دارید، بهتر راهنمای امروز ما در مورد فرودگاه این شهر ساحلی را مطالعه کنید.

 

اطلاعات کلی در مورد فرودگاه گوا

این فرودگاه در دابولیم که دقیقا در مرکز گواست واقع شده است. این فرودگاه به بخش شهری پانجیم ۲۷ کیلومتر فاصله دارد که با توجه به خلوتی‌ راه‌ها و نبود ترافیک در طول روز، دسترسی به آن راحت و سریع خواهد بود.

شماره تماس فرودگاه: 00918322540806

ویسایت فرودگاه: https://www.aai.aero/en/airports/goa

 

  خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا  

فرودگاه بین‌المللی دابولیم گوا 

چیزهایی که از قبل باید بدانید

این فرودگاه دارای دو ترمینال بین‌المللی و داخلی است و البته بخش‌هایی از آن در حال نوسازی بوده و به گنجایش آن اضافه می‌شود. همین حالا هم بخش‌هایی از فرودگاه در حال استفاده از نوسازی‌های صورت گرفته بوده و به مرور فرودگاه گوا در حال تبدیل شدن به یک فرودگاه مدرن و عالی است. بیشتر پروازها به این فرودگاه بین ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۶ غروب انجام می‌شود و ۵ روز در هفته، صبح فرودگاه در اختیار ارتش قرار دارد.

اگر چه این مکان یک فرودگاه بین‌المللی محسوب می‌شود، اما عمده پروازهای آن از شهرهای داخلی هند همچون بمبئی، دهلی، بانگلور و ... است. پروازهای خارجی نیز عموما به صورت چارتر انجام می‌شود و مختص به فصل‌هایی است که پیک ورود گردشگران به گوا خواهد بود. امکانات این فرودگاه آبرومند بوده اما با توجه به این که یک مکان دولتی است، روند ارتقای آن طولانی بوده و هنوز تا تبدیل شدن به فرودگاه عالی و مدرن راه درازی در پیش دارد. فرودگاه گوا دارای دستگاه خودپرداز، بانک برای تبدیل پول، غذاخوری و امکاناتی از این دست است.

 

  ۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید 

فرودگاه بین‌المللی دابولیم گوا 

رفت و آمد و تاکسی

تاکسی‌های پیش‌پرداخت، متداول‌ترین راه برای رفتن از فرودگاه به هتل است. در همان سالن ورودی شما می‌توانید به سراغ بادجه‌های تاکسی‌های پیش پرداخت رفته و مقصد خود را ابلاغ کنید و هزینه‌ی آن را بپردازید. متاسفانه مافیای تاکسی‌رانی در گوا اجازه‌ی فعالیت به تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه را نمی‌دهد و به طور کلی مبلغ تاکسی از فرودگاه نیز نسبتا بالا خواهد بود.

همچنین امکان گرفتن تاکسی‌های خصوصی از کمپانی‌هایی همچون GoaMiles نیز برایتان فراهم خواهد بود که در زمان شلوغیگزینه‌ای بهتر و البته گران‌تر محسوب می‌شود. همچنین اتوبوس‌هایی نیز در مسیر بین فرودگاه تا مرکز شهر فعالیت دارند که هزینه‌ای به مراتب کم‌تر خواهند داشت.

 

  جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند 

 فرودگاه بین‌المللی دابولیم گوا

غذا و نوشیدنی

در گذشته این فرودگاه یک رستوران بزرگ داشت که در حال بازسازی است، اما چندین غذا خوری و رستوران کوچک به صورت خصوصی در فرودگاه دایر شده که می‌توانید برای خوردن غذا و نوشیدنی بهآن‌ها مراجعه کنید. KFC،  Cafe Coffee Day، Wow Momos و چند برند نام آشنا نیز در این فرودگاه هستند که می‌توانید در آن‌ها غذایی خوشمزه میل کنید.

 

 فرودگاه بین‌المللی دابولیم گوا

کجا خرید کنیم

در ساخت و سازهای جدید، چندین فروشگاه بسیار خوب به مجموعه اضافه شده که بیشتر به فروش لباس و لوازم شخصی اختصاص دارند. برندهای حاضر در فرودگاه گوا شامل Lee Cooper، Eske Paris، Ceriz و بسیاری دیگر از نام‌های مطرح هستند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. یکی دو فروشگاه هم برای خرید سوغاتی‌های جذاب گوا در نظر گرفته شده که اگر یادتان رفته چیزی برای نزدیکانتان بخرید، به عنوان آخرین فرصت به شما پیشنهاد می‌شود. در غیر این صورت، بهتر است قبل از رفتن به فرودگاه از بازارهای خرید کنید که قیمت بهتری دارند.

 

 معرفی ۴ بازار محلی گوا برای خریدی ارزان قیمت و سوغاتی‌های به یادماندنی

 فرودگاه بین‌المللی دابولیم گوا

لانج فرودگاه

این فرودگاه هیچ لانج اختصاصی ندارد و برای استراحت باید از سالن عمومی و رستوران‌ها و کافه‌ها استفاده کنید.

اینترنت رایگان WIFI در فرودگاه گوا برپاست و برای ۳۰ دقیقه رایگان در اختیارتان خواهد بود. برای استفاده از این سرویس باید شماره‌ی خود را ثبت کنید و یک کد دریافت خواهید کرد. روی ایستگاه‌های شارژ دستگاه‌های الکترونیکی هم خیلی حساب نکنید چون تعداد کمی از آن‌ها موجود است و خیلی‌ها می‌خواهند ازشان استفاده کنند.

۲۰ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران