راهنمای فرودگاه بین‌المللی نگورا رای بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
راهنمای فرودگاه بین‌المللی نگورا رای بالی

اندونزی یکی از کشورهای مهم در عرصه گردشگری به حساب می‌آید، اما بخش زیادی از بار این عنوان را بالی به دوش می‌کشد که از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در تمام جهان محسوب می‌شود. این جزیره‌ی بی‌نظیر، زیبایی محصور کننده‌ای دارد و با توجه به جاذبه‌های متعدد طبیعی و همچنین فرهنگی-تاریخی، جایی جذاب برای صرف تعطیلات به حساب می‌آید. چنین مکان مهمی، حتما یک فرودگاه مدرن و خوب دارد که در بالی به اسم " نگورا رای" شناخته می‌شود. فرودگاهی که در سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین فرودگاهی که نوسازی شده است شناخته شده و امکانات بسیار مطلوبی به مسافران ارائه می‌کند. اگر شما هم قصد سفر با تور بالی دارید، همراه ما نگاهی به ویژگی‌های این فرودگاه بین‌المللی بندازید.

 

اطلاعات کلی در مورد فرودگاه بین‌المللی نگورا رای

این فرودگاه در ۱۳ کیلومتری دنپاسار، پایتخت جزیره ساخته شده است و بعد از فرودگاه جاکارتا، پر ترددترین فرودگاه اندونزی محسوب می‌شود که سالانه (بر اساس آمار سال ۲۰۱۶) بین ۱۵ تا ۲۲ میلیون مسافر را میزبانی می‌کند. نام این فرودگاه را از یک قهرمان ملی گرفته‌اند، کسی که در نبردی مهم و معروف در زمان انقلاب اندونزیایی‌ها، در نبرد با آلمان‌ها به قتل رسید. این فرودگاه در دسته‌ی فرودگاه‌های بزرگ قرار می‌گیرد که امکان سرویس دهی به هواپیماهای پهن پیکر همچون بویینگ ۷۴۷ را نیز دارد.

 

 در مورد ویزای بالی یشتر بدانید

فرودگاه بین‌المللی نگورا رای

 

این فرودگاه در واقع بین کوتا و جیمباران واقع شده است و از مرکز اقامتگاه‌های گردشگری کوتا تنها ۲.۵ کیلومتر فاصله دارد. نگورا رای تنها ۴ متر از سطح دریا فاصله دارد و همانطور که گفتیم، بازسازی و نوسازی آن، آن را به فرودگاهی مدرن و زیبا بدل کرده است.

 

ترمینال‌ها و گیت‌ها

از مهم‌ترین نکاتی که شما باید در مورد نگورا رای بدانید این است که فرودگاه دارای دو ترمینال است که یکی از آن‌ها مربوط به پروازهای داخلی و دیگری مربوط به پروازهای بین‌المللی خواهد بود. گیت‌های مربوط به پروازهای بین‌المللی ۱۴ تا هستند که شما را مستقیما به سالن انتظار راهنمایی می‌کنند.

 

 بهترین ماه برای سفر و تفریح در بالی 

 فرودگاه بین‌المللی نگورا رای

 

رفت و آمد به فرودگاه نگورا رای

یکی از نکات بسیار مهم در هر فرودگاهی، امکانات رفت و آمد به فرودگاه است. در این زمینه شما یک انتخاب در انگوراه رای دارید و آن هم تاکسی است. شیوه گرفتن تاکسی هم به این ترتیب است که شما به غرفه‌ی آن که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد رفته و مقصد خود را اعلام می‌کنید و هزینه‌ی آن برای شما محاسبه شده، مبلغ آن را پرداخت خواهید کرد و سوار تاکسی می‌شوید. به این ترتیب مثل خیلی از کشورهای دیگر نگران تاکسی‌متر و هزینه‌های اضافی نخواهید بود. غرفه‌ی تاکسی فرودگاه در نزدیک سالن عمومی واقع شده و از روی تابلوها به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید.

البته راه‌های دیگری برای رفت و آمد از فرودگاه نیز هست که یکی از آن‌ها استفاده از تاکسی‌های اینترنتی است که ابتدا باید برنامه‌ی آن را نصب کنید و از آن طریق هم می‌توانید ماشین و هم موتور بگیرید. راه حل آخر نیز، اجاره‌ی ماشین است که در این صورت می‌توانید به صورت روزانه یا چند روزانه ماشینی را اجاره نمایید.

 

 معرفی برترین بازارها و مراکز خرید بالی 

 فرودگاه بین‌المللی نگورا رای

 

امکانات و مراکز موجود در فرودگاه نگورا رای

از نظر امکانات، رستوران‌ها و مراکز مختلف، فرودگاه نگورا رای بالی، بسیار مجهز است. بیش از ۱۵ فروشگاه در این فرودگاه قرار دارد و تقریبا به همین تعداد کافه و رستوران برای خوردن غذا و صرف نوشیدنی در نظر گرفته شده است. در میان رستوران‌های مختلف این فرودگاه نام‌های آشنایی مثل پیتزا هات هم به چشم می‌خورد، همچنین چند انتخاب برای خوردن غذاهای مالزیایی و همچنین چند کافه‌ی مدرن وجود دارد برای سفارش قهوه و دسرهای مختلف.

 

 ۱۰ رستوران معروف بالی برای خوردن بهترین غذاهای دریایی 

فرودگاه بین‌المللی نگورا رای

 

در بخش فروشگاه‌ها، می‌توانید جاهایی برای خرید سوغات پیدا کنید و چندین فروشگاه نیز هستند تا بتوانید از آن‌ها اجناس لوکس بخرید. فروشگاه‌های لباس، اسباب بازی، عینک، ساعت و ... که البته عموما قیمتی بالاتر از فروشگاه‌های داخل شهر دارند. در آخر باید اشاره کنیم که دو سالن اسپای نسبتا لوکس با نام‌های Prada و Garuda در این فرودگاه ساخته شده و همچنین می‌توانید از دو لانج فرودگاهی بسیار خوب نیز در نگورا رای استفاده کنید.

۱۳ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران