دانستنی‌هایی قبل از سفر به استانبول (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
دانستنی‌هایی قبل از سفر به استانبول (بخش اول)

پیش از این که استانبول به این نام شناخته شود، همه آن را قسطنطنیه‌ صدا می‌زدند. شهری مهم در تاریخ منطقه که حالا به لطف همین تاریخ غنی و البته جاذبه‌های تفریحی متعدد، یکی از مقاصد گردشگری بسیار پرطرفدار در کل دنیا به شمار می‌رود. فرهنگ متفاوتی در این شهر وجود دارد که به خاطر وجود تنگه بسفور به دو بخش تقسیم شده و شما پیش از سفر به آن‌جا، باید چیزهای مختلفی را بدانید که ما سعی کرده‌ایم در این نوشته و پست بعدی، به آن‌ها بپردازیم.

 

فصل مناسب خود را برای سفر انتخاب کنید

استانبول در تابستان گرمای زیادی را به خود می‌بینید و عموما دما بالای ۳۰ درجه خواهد بود، به همین دلیل  حتی محلی‌ها هم در این ایام به شهرهای ساحلی کشور سفر می‌کنند. با این حال به خاطر گشت‌های دریایی و تعطیلات در کشورهای مختلف، تابستان هم استانبول شلوغ است. زمستان‌ها نیز بارش برف و باران ممکن است روزها طول بکشد. با این حال زمستان‌ها مسافر کم‌تری در شهر وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید. در این بین اما بهار و پاییز هوا عالی‌ست و زیبایی‌های شهر نیز دو چندان می‌شود که از نظر آب و هوایی بهترین موقع برای سفر به استانبول بوده، اما از طرفی همه این را می‌دانند و این روزها، شلوغ‌ترین زمان در شهر خواهد بود.

از تکسیم شروع کنید و به دیگر بخش‌ها بروید

تکسیم قلب استانبول مدرن به حساب می‌آید که تعداد زیادی از هتل‌ها و فروشگاه‌ها و ... در آن‌جا بوده و ایستگاه مترو نیز شما را به جاهای مختلف دیگر استانبول می‌برد. پس اگر اولین بار است به تور استانبول می‌روید، بهتر است کار خود را از تکسیم آغاز کرده، در این جا بگردید، خرید کنید و کافه گردی کنید و سپس به سراغ دیگر بخش‌های شهر بروید.

 

مرکز خرید Hilltown در استانبول

مکانی مناسب را برای اقامت انتخاب نمایید

استانبول شهری بسیار بزرگ است که ۳۹ بخش دارد. ابتدا باید مراکز گردشگری که قصد بازدید از آن‌ها را دارید را انتخاب کرده و سپس به فکر هتلی با موقعیت مکانی مناسب برای خود باشید. انتخاب اشتباه در هتل، ممکن است ساعت‌ها از روزهای سفر شما را صرف رفت و آمد در شهر کند.

روز خود را با یک صبحانه ترکی آغاز نمایید

صبحانه‌های ترکی یک فستیوال غذایی کوچک در اول هر روز هستند. این صبحانه‌های مجموعه‌ای از غذاهای مختلف از املت و نان گرم و چای گرفته تا عسل و مربا و گردو و پنیر و حتی زیتون و خیار گوجه و خیلی چیزهای دیگر هستند. همین صبحانه‌های بسیار مقوی باعث شده که خیلی ترک‌ها دو وعده در روز غذا بخورند. شما هم حتما با صرف چنین صبحانه‌ای روز خود را آغاز کنید تا با انرژی به گشت و گذار در شهر بپردازید.

 

۶ رستوران عالی در کادیکوی استانبول

"مرحبا"، کلمه‌ای جادویی!

در خیلی از جاهای استانبول، حتی نیاز نیست چند کلمه ترکی بلد باشید و با زبان انگلیسی نیز کار شما کاملا پیش خواهد رفت. اما یادگیری کلمات مهم خیلی می‌تواند کمک حال شما باشد. برای مثال ما چند نمونه را در زیر برایتان نقل می‌کنیم:

  • سلام = مرحبا
  • تشکر می‌کنم = تِشِکور اِدِریم یا به طور خلاصه ساغُل
  • بله = اِوِت
  • نه = هاییر
  • اگر کسی به شما با کلمه "هوشگلدینیز" خوش‌آمد گفت با کلمه "هوشبولدوک" جواب او را بدهید

گشت و گذار در منطقه تاریخی

بازدید از مسجد آبی استانبول یا مسجد ایاصوفیه یا حتی کاخ دلمه باغچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما چیزهای بسیار بیشتری در استانبول وجود دارند که حتما باید از آن‌ها بازدید نمایید. پس به سراغ مناطق تاریخی استانبول بروید، اطلاعات شهری را مرور کنید و سعی کنید پربارترین سفر ممکن را برای خود رقم بزنید، چون از نظر تنوع جاذبه‌های تاریخی، استانبول یکی از بهترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید.

استانبول کارت

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در همان اول سفر باید تهیه کنید، استانبول کارت است. شما به وسیله‌ی این کارت اعتباری می‌توانید هزینه‌های وسایل نقلیه عمومی و بعضی از مراکز گردشگری را پرداخت نمایید. این کارت‌ها را می‌توانید از کیوسک‌های روزنامه فروشی یا حتی بعضی مغازه‌ها تهیه کرده و در همان‌جا نیز آن‌ها را شارژ کنید.

همیشه پول نقد همراه داشته باشید

جدا از مشکلاتی که ایرانی‌ها برای تهیه کارت اعتباری بین‌امللی دارند، همیشه سعی کنید پول نقد همراه داشته باشید، چون خیلی‌ جاها برای پرداخت با کارت‌های اعتباری به مشکل بر خواهید خورد. همچنین برای خرید از دست فروش‌ها یا دکه‌های غذاهای خیابانی نیز به پول نقد احتیاج خواهید داشت.

 

تفریحات رایگان در استانبول

۰۸ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران