دانستنی‌هایی قبل از سفر به استانبول (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
دانستنی‌هایی قبل از سفر به استانبول (بخش دوم)

در نوشته‌ی قبلی به مرور نکاتی پرداختیم که در تور استانبول، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. با این حال بعضی از آن‌ها بدیهی بوده و در مورد خیلی دیگر از مسیرهای مسافرتی نیز صدق می‌کند. در ادامه‌ی این نوشته اما به مرور چیزهایی می‌پردازیم که بیشتر به استانبول مختص بوده و اهمیت ویژه‌ای در سفر به این شهر دارند.

 

از فِری استفاده کنید و به سراغ کروزها نروید

نمی‌توان به استانبول سفر کرد و به تنگه بسفور نرفت و از فضای زیبای آن لذت نبرد. حتی می‌توانید از طریق مسیرهای آبی به جزایر پرنس بروید و از آن‌جاها نیز دیدن کنید. پیشنهاد ما اما به شما این است که سوار فری‌ها شوید که از ارزان‌تر هستند و همه روزه در مسیرهای مختلف حرکت می‌کنند. البته کروزهای تفریحی شبانه جذابیت خاص خود را دارند، اما بسیار گران خواهند بود و البته به جذابیت رفتن به جزایر پرنس و حرکت در آن مسیر نی نمی‌رسند.

 غذاهای خیابانی را از یاد نبرید

رستوران‌های استانبول معروف هستند اما در شهری که ۱۵ میلیون مسافر را به خود می‌بیند، حتما همه جایی برای نشستن نخواهند یافت! اما این دلیلی نیست که ما به شما غذاهای خیابانی استانبول را پیشنهاد می‌کنیم، بلکه کیفیت این غذاها و البته ارزانی آن، مهم‌ترین دلیل برای رفتن به یکی از دکه‌های فروش غذا است. این دکه‌های فروش غذای خیابانی را هم در خیابان استقلال و هم در خیلی جاهای گردشگرپذیر شهر پیدا خواهید کرد.

 

آشنایی با مراکز خرید منطقه بشیکتاش

سمت آسیایی را فراموش نکنید

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استانبول در سمت اروپایی آن واقع شده، اما شما نباید سمت آسیایی استانبول را به راحتی از یاد ببرید. سوار فری شده و به کادیکوی بروید و از بندرگاه تایخی حیدرپاشا و ایستگاه راه‌آهن دیدن کنید. این بخش از شهر آنقدر زیباست و دیدنی‌های بسیاری دارد که به هیچ وجه نباید در سفر به این شهر، فراموش شود.

تفریحات شبانه در استانبول

یکی از جذابیت‌های سفر به استانبول، تفریحات شبانه فوق‌العاده‌ای است که در این شهر برای شما تهیه دیده شده. کلاب‌ها و مراکز تفریحی زیادی هستند که با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد، ساعاتی شاد و فوق‌العاده را در شب‌های استانبول برایتان رقم می‌زنند. اما پیشنهاد ما برای شما رفتن به 5.Kat، Leb-e Derya، Mikla یا 360 است که همگی از انتخاب‌های لوکس بوده و نمای بسفور را پیش روی شما به تصویر می‌کشند.

 

بهترین رستوران‌های رمانتیک در استانبول

بازار بزرگ، تنها بازار استانبول نیست

بازار بزرگ استانبول یکی از پربازدیدترین نقاط استانبول میان گردشگران است و محصولات زیادی در آن وجود دارند که می‌توانید ساعات‌ها وقت خود را صرف انتخاب میانشان کنید. با این حال، این بازار تنها بازار شهر نیست و جاهای دیگری هستند که بعضا همین محصولات را با قیمتی مناسب‌تر می‌توانید در آن‌جاها خریداری کنید. چهارشنبه بازار در فتیح از جمله بازارهای بسیار بزرگ شهر است که انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود و همچنین می‌توانید به سراغ بازار یشیلکوی نیز بروید که آن بازار نیست همان چهارشنبه برگزار می‌شود. چند خیابان پایین‌تر از تکسیم نیز بازار تارلاباشی هست که آن‌جا نیز ارزش سر زدن دارد.

حمام‌های ترکی

حمام‌های سنتی ترکی یکی از چیزهایی است که این روزها خیلی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. اما برای تجربه‌ی آن، به سراغ اسپاهای لوکس و جاهایی از این دست نروید، بلکه اگر هزینه‌ی لازم را می‌توانید بپردازید، حمام کلیچ علی پاشا را انتخاب کرده که یکی از زیباترین حمام‌های کلاسیک استانبول است. حمام چینیلی انتخاب مقرون به صرفه‌ی خوب در شهر بوده و همچنین حمام سلیمانیه نیز از معدود حمام‌های تاریخی شهر است که زوج‌ها با هم می‌توانند به آن‌جا مراجعه کنند.

جزایر پرنس

پیش‌تر گفتیم که رفتن به جزایر پرنس، می‌تواند مجموعه‌ای متفاوت از جاذبه‌های گردشگری را به روی شما باز کند. این جزایر زیبا، رفت و آمد تمامی وسایل نقلیه موتوری را قدغن کرده‌اند و همین آرامشی عجیب را در آن‌‌ها پدید آورده است. همچنین اگر در روزهای گرم سال به استانبول سفر کرده‌اید، بیش از هر زمان دیگری از بودن در جزایر پرنس لذت خواهید برد.

 

راهنمای کامل گرفتن کد HES برای سفر به ترکیه

از مرزهای استانبول دور شوید

اگر چه استانبول بسیار زیباست و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن به چندین بار سفر کردن به این شهر نیاز دارد، اما در اطراف شهر نیز شما می‌توانید نقاط زیبا و جذابی را پیدا کنید که یک گردش یک روزه عالی را برایتان رقم بزنند. برای دور شدن از شلوغی‌های شهر هم که شده پیشنهاد می‌کنیم از جاهایی همچون چاناکله و تندیس اسب تروژان و یا شهر باستانی تروی دیدن نمایید.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران