چگونه سفری ارزان به چین داشته باشیم؟

جاذبه‌های گردشگری چین
چگونه سفری ارزان به چین داشته باشیم؟

گردش و تفریح یکی از بزرگ‌ترین لذت‌هایی است که هر کسی می‌تواند در زندگی خود تجربه کند. اما یکی از مهم‌ترین مواردی که مانع از سفر بسیاری از افراد می‌گردد هزینه بالای مسافرت است. با توجه این موضوع و علاقه افراد به مسافرت در این مقاله قصد داریم تا شما را با راهکارهایی کارآمد برای تجربه سفری ارزان به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تور چین، آشنا کنیم. همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در مورد داشتن سفری ارزان به چین را کسب کنید.

 

راهکارهایی برای داشتن سفری ارزان به چین

همان طور که گفته شد سفر به چین در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد. چرا که این سرزمین پهناور با داشتن تاریخی غنی و جاذبه‌های گردشگری متعدد توانسته به مهد گردشگری دنیا تبدیل شود. اما چگونه می‌توان سفری ارزان به چین را تجربه کرد. در ادامه به چند راهکار جالب در راستای کاهش هزینه‌های خود به چین می‌پردازیم:

 

  • قبل از سفر کمی زبان چینی یاد بگیرید

مردم کشور چین تعصب زیادی بر روی زبان خود دارند. به طوری که حتی اگر چند کلمه ساده چینی بیان کنید متوجه تغییر رفتار فروشندگان با شما خواهید شد. اگر دوست دارید تا در طول سفر تخفیف‌های خوبی را دریافت کنید و یا دوستان چینی برای خود پیدا کنید توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر چند کلمه پرکاربرد چینی را یاد بگیرید.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

  • از مهارت‌های خود برای کسب درآمد در طول سفر استفاده کنید

اگر تصمیم خود را برای سفر به چین گرفته‌اید اما بودجه کافی برای امرار معاش در طول سفر خود ندارید بهتر است به فکر کسب درآمد در حین سفر باشید. به این معنا که می‌توانید هزینه هر روز خود را در طول سفر با انجام کارهایی از قبیل تدریس زبان انگلیسی یا فروش برخی کالاهای ایرانی در چین به دست آورید. پس قبل از سفر حتما یک برنامه‌ریزی خوب در این خصوص داشته باشید.

کشور چین سرزمینی پهناور بوده و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار زیادی را در خود جای داده است. بسیاری از این مکان‌ها برای بازدید نیاز به تهیه بلیط ورودی دارند و این خود می‌تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. پس فکر اینکه از همه مکان‌ها دیدن کنید را از ذهن خود دور کرده و برنامه‌ریزی خوبی را برای بازدید از چند جایی که فکر می‌کنید علاقه بسیار زیادی به بازدید از آن‌ها دارید، ترتیب دهید. این کار تا حد زیادی هزینه سفر شما را کاهش خواهد داد.

  • از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

یکی از اصلی‌ترین بخش از هزینه‌های هر سفر مربوط به حمل و نقل و جابجایی در سطح شهر و یا بین شهرها است. پس کشور چین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای گشت و گزار در حین سفر باید هزینه زیادی را بابت سوار شدن به تاکسی و گشت و گزار شهری پرداخت کنید. البته برای جلوگیری از هزینه‌هایی از این قبیل توصیه می‌شود از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. هر چند که اتوبوس‌ها و قطارهای شهری در چین شلوغ هستند ولی کاملا برنامه سفری منظمی داشته و با هزینه‌ای کم شما را در زمان مناسب به مقصد خود خواهند رساند.

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

  • از رفتن به رستوران‌های لوکس خودداری کنید

در طول سفر باید بودجه مشخصی را بابت رفتن به رستوران‌ و خوردن وعده‌های غذایی کرد. همین موضوع می‌تواند به هزینه بسیار زیادی نیاز داشته باشد. پیشنهاد ما برای جلوگیری از این هزینه‌ها عدم ترجیح رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت در چین است. به جای رفتن به این مکان‌ها می‌توانید رستوران‌های محلی و ساده‌ای را انتخاب کنید و در کنار کاهش هزینه‌ها غذاهای محلی چین را نیز امتحان کنید. علاوه بر رفتن به رستوران‌های محلی اگر علاقه به تجربه غذاهای جدید دارید خوردن برخی غذاهای خیابانی در کشور چین که با ذائقه ما ایرانیان همخوانی داشته باشد نیز می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

  • با تور چین سفر کنید

امروزه آژانس‌های مسافرتی تورهای متعددی به مقصد چین برگزار می‌کنند. از آنجایی که این آژانس‌ها بلیط هواپیما و هتل‌ها را از قبل رزرو می‌کنند هزینه سفر با آن‌ها تا حد بسیار زیادی ارزان‌تر خواهد بود. پس اگر به فکر سفری اقتصادی به چین هستید حتما آژانس مسافرتی خود را انتخاب کرده و برای رزور تور مورد علاقه خود اقدام کنید. تورهای چین بسته به نوع هتل و خدمات تور می‌‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

 

بهتری مقاصد بهاری در سفر به چین

۳۱ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران