چند اپلیکیشن کاربردی که هنگام سفر به چین باید نصب داشته باشید

جاذبه‌های گردشگری چین
چند اپلیکیشن کاربردی که هنگام سفر به چین باید نصب داشته باشید

چین مثل خیلی از کشورهای دیگر نیست و بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف جهان در این کشور مسدود هستند. برای مثال وقتی شما از اینترنت چین استفاده می‌کنید، به اینستاگرام، فیسبوک، گوگل، یوتیوب یا توییتر دسترسی ندارید! حتی دراپ باکس نیز در دسترستان نیست که بتوانید از فایل‌های کاریتان استفاده کنید. به همین خاطر شما نیاز به اپلیکشین‌هایی دارید که بتوانید در سفر با تور چین این کشور کارهای خود را به سرانجام برسانید. بر همین اساس ما چند مورد از آن‌ها را که از همه مهم‌تر هستند به شما معرفی می‌کنیم.


برنامه‌های تغییر IP


برنامه‌های تغییر آی پی زیادی در اینترنت هستند که شما در هنگام سفر به چین به آن‌ها نیاز خواهید داشت. هیچ جایگزینی برای اینستاگرام یا تلگرام برای بسیاری وجود ندارد، به همین خاطر بهتر است از برنامه‌هایی همچون Betternet استفاده کنید که نسخه‌های رایگان نیز داشته و به شما این امکان را می‌دهند که از طریق اینترنت Wi-Fi هتل یا اینترنت موبایل، به سایت‌هایی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید.

 

شش نکته مهم برای کسانی که به تنهایی عازم کشور چین هستند

 

 

Betternet

 


Waygo


این برنامه یک مترجم دیداری از زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای است که شما با عکس‌ گرفتن از نوشته‌ای می‌توانید مترادف انگلیسی آن را بدون نیاز به اتصال اینترنت ببینید. نسخه رایگان این برنامه در هر روز به شما اجازه‌ی ۱۰ ترجمه را خواهد داد، اما اگر بخواهید دسترسی نا محدود داشته باشید، به ازای یک هفته استفاده باید ۲.۵۸ دلار و برای استفاده همیشه باید ۸.۵۸ دلار پرداخت نمایید.

 

 

 Waygo

 


Pleco


این برنامه از جمله محبوب‌ترین دیکشنری‌های چینی است که شما می‌توانید به صورت اپلیکیشن آن را روی موبایلتان نصب کنید. این برنامه می‌تواند جدا از کلمات، دست خط را نیز تشخیص داده و آن را برایتان ترجمه کند. همچنین تلفظ درست کلمه به صورت انگلیسی نیز برایتان قید می‌شود تا بتوانید آن‌ها را ادا کنید.

 

در شهرهای بزرگ چین برای خرید به کدام مراکز و بازارها مراجعه کنیم؟

 

 

 Pleco

 


WeChat


این پیام‌رسانی قدیمی زمانی یکی از محبوب‌ترین‌ها در ایران بود، اما با توجه به اینکه اغلب پیام‌رسان‌های مهم دنیا در چین مسدود هستند، این برنامه نزدیک به یک میلیارد کاربر دارد و امکانات بسیار خوبی نیز برای آن در چین در نظر گرفته شده است. شما هم می‌توانید روی آیفون یا گوشی‌های اندرویدی این برنامه را نصب کنید و هم می‌توانید از نسخه وب آن بهره ببرید. همچنین امکانات پرداخت پول یا کاربری‌های اینچنینی نیز برای این برنامه در چین در نظر گرفته شده که با کارت اعتباری بین‌المللی می‌توایند از آن‌ها استفاده کنید.

 

۱۰ دانستنی مهم از چین که سفر خوشی برایتان می‌سازد

 

 

 WeChat

 


Dianping


این سایت کاملا مستقل، یکی از بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن رستوران یا هتل‌ یا هر جای دیگری است. نقدها و نظرات کاملا از سوی کاربران هستند و شما امکاناتی از قبیل رزرو آنلاین بسیاری رستوران‌ها را نیز در این برنامه خواهید داشت. لیست‌های خوبی از قبیل برترین رستوران‌ها، برترین نقاط گردشگری یا از این قبیل نیز وجود دارند که هر کدامشان می‌توانند به شما در سفرتان به چین کمک کنند.

 

۹ نکته مهم برای آن‌ها که اولین بار است به چین سفر می‌کنند

 

 

 Dianping

 


Baidu Maps


این برنامه نسخه چینی نقشه گوگل است. با توجه به اینکه سرویس‌های گوگل در این کشور مسدود هستند، برای پیدا کردن مسیرها بهتر است از این برنامه استفاده کنید و با GPS گوشی بدون نگرانی می‌توانید به هر جایی که می‌خواهید بروید. از طرفی امکان جستجو در میان مراکز مختلف شهر از جمله مراکز خرید، پارک‌ها و ... نیز در این برنامه وجود دارد تا راحت بتوانید مقصد مورد نظر خود را پیدا کنید. البته متاسفانه این برنامه تنها به زبان چینی است و برای استفاده از آن نیاز به برنامه ترجمه دارید.

 

۶ سوغاتی بی‌نظیر که باید از چین بخرید

 

 

 Baidu Maps

 


CityMaps2Go


این برنامه نیز نقشه است و با اینکه جزییات Baidu را ندارد، اما دو مزیت بزرگ در آن وجود دارد. اول اینکه برنامه به زبان انگلیسی است و شما به راحتی می‌توانید از نقشه استفاده کنید. دوم اینکه امکان استفاده از آن بدون اینترنت و به صورت آفلاین نیز در نظر گرفته شده است که برای مسافران احتمالا امری حیاتی محسوب می‌شود. البته می‌توان از آن به صورت آفلاین و با استفاده از GPS نیز استفاده کرد و همچنین نقاط خاصی را در نقشه ذخیره کرد تا بعدا به آن‌ها دسترسی داشت.

 

۶ مرحله از برنامه‌ ریزی سفر با کودکان به چین

 

 

 CityMaps2Go

 


China Air Quality Index


یکی از مشکلات شهرهای بزرگ چین، آلودگی هوا در این شهرها است. این برنامه آمار به روز آلودگی هوا را به صورت لحظه‌ای می‌دهد و همچنین بر اساس آب و هوای ۲۴ ساعت آینده آن شهر، پیش‌بینی تقریبی برای آلودگی روز بعد را نیز فراهم می‌کند.

 

 

China Air Quality

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران