سفری به سانیا، شهر ماسه سفید چین

جاذبه‌های گردشگری چین
سفری به سانیا، شهر ماسه سفید چین

سانیا از بهترین مقصد ساحلی تور چین است که دارای سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های آبی شفاف، رشته کوه‌های ناهموار، منظره موج‌سواری در حال رشد و آب و هوای استوایی بوده و با تقریبا ۵۰ کیلومتر خط ساحلی، این مرکز تفریحی مدرن و توسعه‌یافته در جنوبی‌ترین نقطه جزیره هاینان در دریای چین جنوبی قرار گرفته است. حمام آفتاب، غواصی، اسنورکلینگ و پیاده‌روی و زیپینگ در جنگل‌های بارانی استوایی از بهترین کارهایی است که می‌توان در سانیا انجام داد. همچنین چندین مکان فرهنگی و مذهبی برای بازدید، و همچنین یک استراحتگاه چشمه‌های در اینجا آب گرم وجود دارد. در ادامه متوجه می‌شوید که سانیا به خاطر چه چیزی بیشتر شهرت دارد و چرا هر ساله انبوهی از گردشگران که عمدتا گردشگران چینی و روسی هستند به این جزیره سرازیر می‌شوند.

 

خلیج سانیا

خلیج سانیا که حدود ۲۵ کیلومتر امتداد دارد، طولانی‌ترین خط ساحلی این شهر است که در طول روز، و به ویژه در طول سال نو چینی و فصول اوج گردشگری، با جمعیت چینی‌ها به شدت شلوغ می‌شود. این خلیج دور از مرکز شهر نبوده و بنابراین مکانی عالی برای لذت بردن از غروب نارنجی سوزان یا قدم زدن عاشقانه برای بعد از شام است. از طرف دیگر، می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و در امتداد «راهروی رویای نارگیل» دوچرخه‌سواری کنید. این جاده ساحلی زیبا که به طول ۲۰ کیلومتر خلیج را در امتداد خلیج ادامه پیدا کرده و با درختان نارگیل و گیاهان سبز گرمسیری پوشیده شده از جاهای بسیار دیدنی سانیا برای گردش و گرفتن عکس‌های پوستری است.

 

بهترین مقاصد چین برای سفر تابستانی

پارک لوهویتو

پارک لوهویتو بر روی تپه‌ای در ۵ کیلومتری جنوب مرکز شهر سانیا در شبه جزیره لوهویتو قرار گرفته است. شما می‌توانید از بالای تپه مناظر پانوراما شهر، تپه‌های سرسبز و دریای وسیع چین جنوبی تماشا کرده و لذت ببرید. این مناظر به ویژه در طلوع و غروب خورشید جادویی هستند. پارک لوهویتو دارای مسیرهای پیاده‌روی پرپیچ ‌و خم و جاذبه‌های متعددی است، از جمله مجسمه ۱۲ متری که به یاد افسانه یک شکارچی جوان شجاع و آهوی کوهستانی ساخته شده که به دختری زیبا تبدیل شد. برای رفتن به پارک می‌توانید از تاکسی یا اتوبوس عمومی مسیر شماره ۳ یا ۲۲ استفاده کنید.

ساحل دادونگهای

ساحل دادونگهای دارای محیطی باشکوهی است که از سه طرف توسط تپه‌های سرسبز و با درختان نارگیل احاطه شده است. آب‌های آبی درخشان در این منطقه به آرامی به طول 3 کیلومتری ساحلی زیبا خلق کرده‌اند. به دور از فصل گردشگری زمانی که سانیا شلوغ نیست این ساحل، مکانی عالی برای گذراندن روزی در آرامش است. می‌توانید روی شن‌های سفید نرم استراحت کنید و به یک شنای شادی آور بروید. به علاوه می‌توانید به یک پیاده‌روی در مسیر سایه‌دار، با ردیفی از مغازه‌ها و رستوران‌ها، در امتداد ساحل دادونگهای هم بروید. همچنین مکان‌های زیادی وجود دارد که صندلی و چتر اجاره می‌دهند. در حدود ۴۰۰ متری شرق ساحل، یک مسیر پرپیچ و خم وجود دارد که به یک منطقه صخره‌ای منتهی می‌شود که مشرف به چشم انداز زیبای دریا است.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی پکن

خلیج یالونگ

خلیج هلالی شکل یالونگ زیباترین سواحل سانیا است و حتی بسیاری ادعا می‌کنند که بهترین خلیج چین است. این ساحل ۶ کیلومتری با تپه‌های سرسبز در پس‌زمینه آب‌های کریستالی و گرم در تمام طول سال و شن‌های سفید پودری به شدت خیره‌کننده و رویایی به نظر می‌رسد. همچنین خلیج یالونگ در مقایسه با سایر سواحل مجاور، تمیزتر و به میزان قابل توجهی شلوغ‌تر است. برای یک روز آب بازی، لذت بردن از ورزش‌های آبی یا فقط آفتاب گرفتن ساده تا تیره‌تر شوید، انتخابی ایده آل است. علاوه بر زیبایی اطراف ساحل، زیر آب نیز به همان اندازه زیباست. غواصی یا اسنورکلینگ برای دیدن ماهی‌های استوایی و صخره های مرجانی رنگارنگ از محبوب‌ترین فعالیت‌های توریستی یالونگ محسوب می‌شود. خلیج یالونگ تقریبا در ۲۵ کیلومتری شرق مرکز شهر سانیاس قرار دارد.

منطقه گردشگری فرهنگی جنگل بارانی یانودا

منطقه گردشگری فرهنگی جنگل‌های بارانی یانودا، پارکی با مضمون زیست محیطی است که در میان فضای سبز سرسبز جزیره هاینان واقع شده است. این پارک ۴۵ کیلومتر مربعی که برای جویندگان ماجراجویی و کسانی که به دنبال فرار از گرما هستند عالی بوده و مسیرهای سایه‌دار سرسبز را در میان جنگل‌های بارانی انبوه استوایی ارائه می‌دهد که به نقاط دیدنی پانوراما و آبشارهای زیبا منتهی می‌شود. ماشین‌های برقی می‌توانند شما را در بالای دامنه‌های جنگل پیاده کنند تا بتوانید از روی سایبان سرسبز به سمت پایین یا زیپ لاین پرواز کرده و وزش نسیم خنک و هوای تازه را بر سر و صورت خود حفظ کنید. یکی از نقاط برجسته پارک، سکوی شیشه‌ای آن است که چشم اندازی خیره کننده از بالای تپه‌ها تا دره‌ ها و ساحل را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید یک کافه کوچک و چند فروشگاه سوغاتی چین در منطقه روستا پیدا کنید. هزینه ورودی شامل راهنمای صوتی به زبان انگلیسی است.

 

۶ نماد ملی و تاریخی در پکن

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر

 

جزیره میمون نانوان

جزیره میمون‌های نانوان تنها جزیره طبیعی حفاظت‌شده دولتی در جهان است که از ماکاک‌های در حال انقراض محافظت می‌کند. این جزیره نزدیک به ۱۵۰۰ میمون را در خود جای داده که بسیاری از آن‌ها به اندازه کافی رام هستند تا با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند. البته باید مراقب باشید که هیچ غذا یا نوشیدنی را نشان ندهید زیرا آن‌ها به راحتی لوازم شما را از می‌دزدند. تنها در فاصله حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه از مرکز شهر سانیا، می‌توانید با سوار شدن به اتوبوس از سانیا به لینگ‌شوی و سپس با قایق یا تله‌کابین به این منطقه حفاظت شده طبیعی برسید. این تله‌کابین ۲ کیلومتری طولانی‌ترین طناب‌راه خارجی در چین است که هنگام فرود به جزیره میمون نانوان، سواری آرام و خوش‌منظره با چشم‌اندازی از دهکده‌های ماهیگیری، اقیانوس و جنگل‌های انبوه را ارائه می‌کند.

چشمه‌های آبگرم ژوجیانگ نانتیان

ژوجیانگ نانتیان یک تفرجگاه چشمه آب گرم مناسب خانواده و هتل ۵ ستاره است که ۴۵ دقیقه با ماشین از مرکز سانیا فاصله دارد. از این چشمه به عنوان بزرگ‌ترین چشمه آب گرم فضای باز در چین یاد می‌شود. هزینه ورودی شامل دسترسی به بیش از ۳۰ استخر گرم و مملو از مواد معدنی است که با هر چیزی از گیاهان و گل ها گرفته تا شیر نارگیل و طب سنتی چینی معطر شده‌اند. استخر یخی از ویژگی‌های برجسته اینجاست و گفته می‌شود که غوطه‌وری در آن آن سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. این استراحتگاه همچنین دارای منطقه ماساژ، رستوران‌های چینی و غربی، مرکز زیبایی و همچنین تجهیزات مختلف تفریحی و ورزشی هم هست.

 

سفر به دنیای حیرت‌انگیز ژانگ جیاجی، چین

منطقه فرهنگی توریستی نانشان

منطقه گردشگری فرهنگی نانشان یک مجموعه عظیم بودایی است که در ۴۰ کیلومتری غرب سانیا قرار دارد. این منطقه شامل باغ‌های زیبا و آراسته، مجسمه‌های دیدنی، منظره‌های خیره‌کننده دریا، و مکان‌های مختلفی که به عبادت بودایی اختصاص داده شده‌اند می‌شود. ویژگی‌های برجسته این منطقه توریستی شامل پارک فرهنگ بودیسم است که برای کمک به مردم برای درک و درک فلسفه عمیق بودیسم ساخته شده است. بسیاری از مردم برای دیدن مجسمه ۳ وجهی گوانین (الهه رحمت) به ارتفاع ۱۰۸ متر به این پارک می‌آیند. این مجسمه که روی یک سکوی محاصره شده توسط دریا، قرار گرفته یکی از بلندترین مجسمه‌های خدا در جهان است. به علاوه اگر گرسنه هستید، رستوران‌های عالی زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها غذاهای گیاهی سرو می‌کنند.

ساعت کار: روزانه از ۸ صبح تا ۵:۳۰ عصر

آدرس: Yazhou, Sanya, Hainan, China

 

Nanshan Daxiaodongtian

این جزیره که در سال ۱۱۸۷ در زمان سلسله سانگ جنوبی تأسیس شد، باستانی‌ترین جاذبه جزیره هاینان و زادگاه تائوئیسم در جنوب چین است که برخی از کاج‌های همیشه سبز پارک داکسیوادونگتیان بیش از ۶ هزار سال قدمت دارند. این پارک با مناظر طبیعی زیبای خود که متشکل از معبد تائوئیستی، مجسمه‌ها، صخره‌ها و فانوس دریایی است، هم تائوئیست‌ها و هم گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند. ۶ منطقه مختلف برای بازدید در اینجا وجود دارد که از جمله شامل سرزمین پریان دونگتیان، کوهستان طولانی مدت جنوبی، پادشاه اژدها دریای چین جنوبی، دیوار صخره با کتیبه ها و موزه تاریخ طبیعی سانیا می‌شوند. همچنین شما می‌توانید درباره تاریخ و میراث این منطقه به علاوه فسیل‌های دایناسورها را در موزه تاریخ اطلاعات زیادی به دست بیاورید. Nanshan Daxiaodongtian در حدود ۵۱ کیلومتری غرب سانیا، در دامنه جنوب غربی کوه نانشان قرار دارد.

ساعت کار: روزانه از ۷:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر

آدرس: Yazhou, Sanya, Hainan, China

 

پارک رومانتیک سانیا

پارک عاشقانه سانیا، که به عنوان نقطه منظره سانیا کیانگوکینگ یا پارکینگ منطقه دیدنی افسانه عاشقانه شناخته می‌شود، یک پارک موضوعی عظیم است که در مرکز شهر سانیا واقع شده است. در اینجا مناطق زیادی از جمله مرکز فرهنگی، بازار، پارک آبی، باغ وحش و تئاتر وجود دارد. همچنین در سفر به این قسمت می‌توانید معماری سنتی لی و میائو را مورد بررسی قرار دهید و محو زیبایی‌های آن شوید و همچنین روستای لی را بازدید کنید.

تماشای اجرا در تئاتر سرپوشیده زیبای بزرگ اینجا یکی از نکات برجسته برای هر بازدید محسوب می‌شود. این برنامه سرگرمی زنده و تماشایی داستان هاینان را از گذشته ماقبل تاریخ تا به امروز روایت می‌کند و دارای روال های رقص مسحورکننده، صحنه‌های مبارزه و آکروباتیک‌های هوایی باورنکردنی با جلوه‌های ویژه است. شما با رفتن به اینجا می‌توانید کارهای زیادی برای انجام داشته باشید و برای یک روز کامل سرگرم شوید.

 

تم پارک‌ اسمورف‌های دنیا در شانگهای

ساعت کار: همه روزه از ظهر تا ۲۱:۳۰

آدرس: 333 Yingbin Rd, Jiyang, Sanya, Hainan, China

۱۷ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران