چگونه سفری امن به هند داشته باشیم؟

جاذبه‌های گردشگری هند
چگونه سفری امن به هند داشته باشیم؟

تویست‌های خارجی که به هند سفر می‌کنند از گشت و گذار در خیابان‌ها و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی آن نهایت لذت را می‌بروند. اما در این میان به دلیل وسعت بزرگ کشور هند و جمعیت زیاد آن نگران امنیت خود هستند. به خصوص اگر قصد سفر به همراه خانواده به هند را دارید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چنانچه شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای سفر با تور هند هستید اما از طرفی داشتن امنیت بالا موضوعی است که ذهن شما را به خود درگیر می‌کند، توصیه می‌کنیم حتما تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید. چرا که قصد داریم در این مقاله شما را با نکات مهمی که رعایت آن‌ها برای داشتن سفری امن به هند ضروری است آشنا کنیم.

 

تهیه بلیط‌ از شرکت‌های مسافرتی معتبر در هند

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن سفری امن به هند، تهیه بلیط‌های مسافرتی از شرکت‌های معتبر مسافرتی است. به خصوص اگر قصد دارید تا بدون رزرو تور هند سفر کنید این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. معمولا مسافران در سفر به این کشور ترجیح می‌دهند تا از مثلت طلایی هند که شامل دهلی، آگرا و جیپور است دیدن کنند. برای این منظور لازم است تا از اتوبوس‌های بین شهری برای جابجایی خود استفاده کنید. چنانچه بلیط اتوبوس خود را از شرکت‌های معتبر خریداری نکنید احتمال اینکه مورد کلاهبرداری قرار گرفته و پول خود را برای خرید بلیط‌های جعلی پرداخت کنید بالا است. این موضوع در مورد خرید بلیط مترو در شهرهای شلوغ مثل دهلی و بمبئی نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال، Ecoplore یک شرکت مسافرتی زیست محیطی در هند است که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

 

معاشرت با مردم محلی در هند

اگر دوست دارید تا بدون داشتن تجربه ناخوش‌آیند رفتن به رستوران بی‌کیفیت یا عدم پیدا کردن مسیر درست به گشت و گذار در هند بپردازید توصیه می‌کنیم حتما از مردم محلی کمک بگیرید. هندوستان دارای مردمانی بسیار خونگرم و مهربان بوده و نهایت سعی خود را خواهند کرد تا راهنمایی‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهند. البته در این میان ممکن است برخی افراد سودجو که اغلب توریست‌ها را قرار می‌دهند نیز به سراغ شما بیایند. پس بهتر است با حواس جمع و احتیاط بیشتری با افراد ارتباط برقرار کنید.

 

جاذبه‌های عجیب و طبیعت زیبای هند

 

ترک خیابان‌ها بعد از تاریک شدن هوا در هند

اگر قصد سفر مجردی به هند را دارید توصیه می‌کنیم به محض تاریک شدن هوا به هتل برگردید. در صورتی که دوست دارید تفریحات شبانه هند را تجربه کرده و از تک تک لحظات خود در هند لذت ببرید، بهتر است چند تا دوست از تور هند خود پیدا کرده و با آن‌ها همراه شوید. حال اگر تنها بوده و موفق به پیدا کردن دوستی برای همراه شدن در تفریحات شبانه پیدا نکردید توصیه می‌کنیم از رفتن به خیابان‌ها و به خصوص کوچه‌های خلوت خودداری کرده و حین بازگشت به هتل سوار بر تاکسی‌های معتبر شهری شوید. همچنین در چنین شرایطی بهتر است تا پول زیاد و یا وسایل ارزشمندی مثل دستبند یا گردنبند طلا به همراه نداشته باشید. همچنین در صورت دسترسی می‌توانید اسپری فلفل یا وسیله‌های دفاع شخصی از این قبیل را به همراه داشته باشید. البته که در سفر به هند استفاده از چنین وسیله‌هایی نیاز نخواهد شد اما به همراه داشتن آن‌ها امنیت سفر شما را افزایش می‌دهد. 

 

انتخاب سبک پوشش مناسب در هند

مردم هند کمی در مورد نوع پوشش محافظه کار هستند. بنابراین توصیه می‌شود از پوشیدن لباس‌های خیلی باز و بدن نما در طول سفر خود بپرهیزید. به خصوص اگر قصد بازدید از معابد هند را دارید این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. البته که ضرورتی ندارد تا همانند هندی‌ها لباس بپوشید اما کمی احتیاط در خصوص این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی در داشتن سفری امن به هند داشته باشد. در مکان‌های عمومی مثل سواحل و ... محدودیتی در هند وجود ندارد.

 

سوار بر جایگاه ویژه زنان در وسایل حمل و نقل عمومی در هند

اگر شما یک مسافر زن هستید و قصد دارید تا تنها به هندوستان سفر کنید توصیه می‌کنیم در سوار شدن به وسایل حمل و نقل عمومی جایگاه‌های مخصوص زنان را ترجیح دهید. چرا که جایگاه زنان معمولا خلوت‌تر بوده و فضای راحت‌تری برای شما فراهم خواهد کرد. حتی اگر مزاحمتی نیز برای شما در قسمت مردان ایجاد نشود همین که از نگاه‌ هندی‌ها در امان باشید حس راحت‌تری خواهد داشت! معمولا هندی‌ها علاقه زیادی به زل زدن به توریست‌ها دارند. البته این موضوع تنها محدود به مردان نبوده و در سفر به هند متوجه زنانی خواهید بود که در مترو، اتوبوس و ... به صورت شما خیره شده‌اند. البته خیره شدن زنان احتمالا کمتر شما را آزار خواهد داد.

 

با جاذبه‌های تاریخی دهلی آشنا شوید

 

"نه" گفتن را در هند یاد بگیرید!

یکی از اتفاقات جالبی که به احتمال زیاد در هند با آن روبرو خواهید شد، اصرار رانندگان تاکسی، راهنمایان تور و دستفروشان خیابانی برای ارائه خدمات به شما است. پس اگر احساس می‌کنید چیزی که آن‌ها شدیدا بر آن اصرار داشته و این مورد تایید شما نیست قاطعانه نه بگویید. البته این نه گفتن باید با رعایت احترام و بدون بی‌ادبی باشد. در غیر این صورت بعد از اتمام سفر خود از هدر رفتن پول‌های خود ناراحت خواهید شد.

 

توجه به آنچه در هند می‌خورید

ایمن ماندن در هند فقط شامل دفاع از خود در برابر کلاهبرداری‌ها و خطرات مجرمان نیست. بلکه در این سفر باید مراقب سلامتی خود نیز باشید. چرا که هندوستان سرزمین رنگارنگ برای توریست‌ها است که نشانه‌های آن‌ را می‌توانید در تنوع بالای غذاها نیز مشاهده کنید. به خصوص غذاهای خیابانی هند بسیار پرطرفدار بوده و به خصوص در بین توریست‌ها رایج هستند. اما توجه داشته باشید که خوردن این غذاها می‌تواند با ذائقه ما ایرانیان نامناسب بوده و این شما را در طول سفر دچار بیماری‌های گوارشی کند. همچنین آب لوله کشی هند چندان مناسب توریست‌ها نیست و برای پیشگیری از مبتلا شدن به مشکلاتی از قبیل دل درد حتما آب معدنی در طول سفر خود تهیه کنید. برخی از آبمیوه فروشی‌های خیابانی برای تهیه لیموناد و ... از آب شیر استفاده می‌کنند که بهتر است از رفتن به سراغ آن‌ها بپرهیزید.

 

احترام به فرهنگ محلی در هند

هند کشوری با تنوع فرهنگی بسیار بالا است. به طوری که در سفر به این کشور شاهد مردم محلی با ادیان مختلف از اسلام گرفته تا بودیسم خواهید بود. بنابراین برای داشتن یک سفر امن و ناخوش‌آیند توصیه می‌کنیم حتما در هر شرایط و مکانی به فرهنگ مردم محلی آن احترام بگذارید. به عنوان مثال اگر از معبد دین سیک بازدید می‌کنید، از شما انتظار می‌رود که سر خود را با یک روسری بپوشانید. همچنین اگر وارد مسجد می‌شوید بهتر است تا از پوشیدن لباس‌های کوتاه توسط زنان یا شلوارک توسط مردان خودداری کنید. علاوه بر آن احتمال می‌رود که در برخی از جاذبه‌های گردشگری هند مثل معابد بودایی از شما درخواست شود که کفش‌های خود را در آورده و با پای برهنه وارد شوید. پس برای جلوگیری از ناراحتی‌های ناخواسته در هند پیشنهاد می‌شود که حتما قبل از سفر با فرهنگ‌ این کشور آشنا شده و بایدها و نبایدهای هند را جدی بگیرید.

 

مکان‌های عجیب‌تر از مثلث برمودا در هند

 

تهیه سیم کارت محلی در هند

در هند، پیدا کردن اتصال Wi-Fi کار آسانی نیست. چرا که در شلوغی‌های خیابان و بازارهای محلی هند کسی به شما سرویس وای فای ارائه نخواهد داشت. به همین دلیل اگر دوست دارید تا در هر لحظه و هر مکانی به اینترنت دسترسی داشته و از اپلیکیشن‌های سفر بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید، بهترین راه خرید سیم کارت محلی است. البته توجه داشته باشید که برای خرید سیم کارت هند حتما باید به دفاتر معتبر در این حوزه مراجعه کنید. در غیر این صورت هدف کلاهبردارانی که سیم کارت جعلی به توریست‌ها می‌فروشند خواهید بود. نکته مهم دیگر برای داشتن امنیت در سفر به هند در دسترس قرار دادن برخی شماره‌های ضروری است. به عنوان مثال شماره پلیس، اورژانس و آتشنشانی از جمله این موارد هستند.

 

برخورداری از بیمه مسافرتی هند

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که متاسفانه در این خصوص کمتر مورد توجه گردشگران تور هند قرار می‌گیرد، برخورداری از بیمه مسافرتی است. بیمه کمک می‌کند تا در صورت بروز هر گونه حادثه ناگوار و غیر منتظره از آسیب‌های شدید مالی در امان بمانید. در حقیقت بیمه مسافرتی راهکاری بسیار مناسب برای داشتن سفری امن از لحاظ اقتصادی است.

 

مراجعه به صرافی‌های معتبر در هند

قطعا در سفر به هند نیاز به صرافی برای تبدیل ارزهای خود به روپیه، واحد پول هند، را خواهید داشت. متاسفانه به دلیل اینکه گردشگران زیادی کشور هند را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند افراد سودجو بسیاری قصد کلاهبرداری از توریست‌های خارجی را دارند. یکی از شایع‌ترین راه‌های کلاهبرداری که در هند با آن روبرو هستیم ارائه پول‌های جعلی به توریست‌ها است. حتی اگر پول جعلی دریافت نکنید با رفتن به صرافی‌های نامعتبر احتمال اینکه مبلغ کمی را در ازای پولی که پرداخت کرده‌اید به شما بازگردانند نیز بالا است. پس هرگز اقدام به تبدیل ارز در مکان‌های نامعتبر و نامربوط مثل سوپرمارکت، مغازه فروش لباس و ... نکنید.

برای پیدا کردن صرافی‌های واقعی می‌توانید از رانندگان تاکسی یا افراد محلی کمک بگیرید. همچنین توصیه می‌کنیم قبل از سفر به هند تحقیق کوچکی در مورد واحدهای پولی این کشور داشته و با اسکناس‌های رایج آن آشنا شوید تا افراد سودجو موفق به فریب شما نشوند. در حساب کتاب‌های خود نیز استفاده از ماشین‌حساب تلفن همراه را فراموش نکنید. چرا که گاهی اوقات فروشندگان می‌توانند شما را کمی گیج کرده و صورت حساب غلطی را ارائه دهند.

 

۱۵ مورد از مهم‌ترین فستیوال‌های هند

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۶ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران